ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Ignis 1.2 2WD

Στιλάτο, μοντέρνο και σπιρτόζικο μικρό crossover

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,2 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Παρότι λέγεται Ignis δεν αποτελεί συνέχεια του γνωστού, παλιότερου μοντέλου. Πρόκειται για ένα πιο μικρό crossover που προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση Suzuki ALLGRIP. Εδώ δοκιμάζουμε την προσθιοκινητη έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων.

Η Suzuki έχει παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα και στα crossover/SUV. Οπότε, ένα μικρό crossover ήταν λογικά αναμενόμενο, δεδομένης και της ανάπτυξης που γνωρίζει η κατηγορία. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το νέο Ignis ειναι ένα Ultra Compact SUV. Με μήκος 3,7 m, πλάτος 1,69 m και ύψος 1,6 m, είναι σίγουρα κόμπακτ και οι τετρακίνητες εκδόσεις του δικαιολογούν και τον όρο SUV. Το μικρό Suzuki προσφέρεται ωστόσο και ως προσθιοκίνητο, όπως το μοντέλο που δοκιμάζουμε, διατηρώντας μάλιστα την απόσταση των 180 mm από το έδαφος και το ίδιο παρουσιαστικό.

Σχεδιαστικά ακολουθεί τις γραμμές που λατρέψαμε στο πρωτότυπο iM-4. Μοντέρνο, ξεχωριστό και με ενδιαφέρουσες πινελιές όπως η σχεδίαση της πίσω κολώνας και τα τονισμένα φτερά. Ειδικά στο εσωτερικό είναι πολύ ευχάριστο, νεανικό και φωτεινό, με τη  διχρωμία να αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα. Ποιοτικά κινείται στα πλαίσια της κατηγορίας αυτοκινήτων πόλης. Τα υλικά ικανοποιούν σε υφή και συναρμογή και μόνο η κονσόλα δαπέδου θα θέλαμε να έχει καλύτερη στήριξη.

Το δυνατό του σημείο όμως είναι οι χώροι για αντικείμενα, επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες με ύψος έως και 1,80 m περίπου θα επιβιβαστούν πανεύκολα χάρη στις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και θα βολευτούν με άνεση, ενώ αν υπάρχει ανάγκη για επιπλέον χώρο στα γόνατα υπάρχει και συρόμενο πίσω κάθισμα. Ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης, ενώ το πορτμπαγκάζ των 267 λίτρων με το εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, ολοκληρώνει την εξαιρετική εικόνα ευρυχωρίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικότητα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ευκολία οδήγησης
ξινά
  • Τάση της πίσω ανάρτησης να αναπηδά στις μεγάλες ανωμαλίες 

Βολική είναι και η θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλά και απολαμβάνεις σωστή εργονομία και καλή ορατότητα, με εξαίρεση πίσω δεξιά όπου η φαρδιά κολώνα κλέβει λίγο από το οπτικό σου πεδίο.

Στην πόλη πάντως εκτιμάς από τα πρώτα μέτρα την ευελιξία και την ευκολία οδήγησης. Το τιμόνι κόβει αρκετά και ο λεβιές του κιβωτίου 5 σχέσεων είναι εύχρηστος. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (αντί για τον άκαμπτο των τετρακίνητων εκδόσεων). Ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος παρότι του επιτρέπει να γέρνει και προσφέρει ικανοποιητική άνεση. Έχει βέβαια την τάση να αναπηδά και μοιραία οι εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αισθητές από τους πίσω επιβάτες. Το αρκετό ύψος από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς και  σε χωματόδρομο, αν και τα ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη ρεζέρβας δεν ενδείκνυνται για... ταρζανιές.

Το στοιχείο που σε αφήνει άφωνο, είναι ο κινητήρας των 1.242 κυβικών. Το σπιρτόζικο 4κύλινδρο μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 120 Nm ροπής, είναι ελαστικό από χαμηλά, ραφιναρισμένο σε λειτουργία και εκεταλλεύεται στο έπακρο το χαμηλό βάρος (850kg) για να επιταχύνει το Ignis με απίστευτα σβέλτο ρυθμό! Η Suzuki δίνει επίσημο χρόνο 12,2 sec για το 0-100 km/h, ωστόσο εκτίμησή μας είναι πως το Ignis 1.2 πρέπει να ολοκληρώνει τη διαδικασία τουλάχιστον 2 sec ταχύτερα!

Και όλα αυτά δίχως να θυσιάζει την κατανάλωση. Αντίθετα συγκαταλέγεται και αυτή στα ατού του μικρού Suzuki. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 5,5 με 6,0 lt/100 km, ενώ ακόμη και με συχνή πίεση στο μοτέρ δεν είδαμε πάνω από 7,5. Και χωρίς σύστημα start-stop!

Οι τιμές του νέου Ignis 2WD ξεκινούν από τα 11.530 ευρώ, που κρίνονται λογικά για τον crossover χαρακτήρα του, το ξεχωριστό στυλ και το καλό βασικό επίπεδο εξοπλισμού GL. Με 1.000 ευρώ παραπάνω αξίζει να πάρεις το GL+ με επιπλέον ζάντες αλουμινίου 16'', οθόνη αφής με κάμερα οπισθοπορείας, συρόμενο πίσω κάθισμα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ στην κορυφή υπάρχει η έκδοση GLX στα 14.280 ευρώ, με συστήματά υποβοήθησης της οδήγησης όπως αυτόματο φρενάρισμα Dual Camera Brake Support, αποφυγή ακούσιας αλλαγής λωρίδας και πλοήγησης. 

συμπέρασμα

Το νέο Ignis συνδυάζει τον νεανικό χαρακτήρα που βλέπουμε στα τελευταία Suzuki με την παράδοση της μάρκας σε απόδοση και κατανάλωση. Στην έκδοση 2WD δεν υπόσχεται μεγάλες δόσεις off road περιπέτειας, ωστόσο σε πείθει με την εμφάνιση και τον εξαιρετικό του κινητήρα. Πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον, urban crossover.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Suzuki Ignis 2017 - Ignite Your Senses

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...