ΔΟΚΙΜΗ: Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4

Με το γράμμα «Χ» το Mokka δεν διαγράφει το παρελθόν του, αλλά ξορκίζει τον ανταγωνισμό

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το γερμανικό crossover άλλαξε ελαφρά το όνομά του, απέκτησε νέο εμπρός μέρος και πλουσιότερο εξοπλισμό, ώστε να αντιμετωπίσει την «καταιγίδα» νέων μοντέλων στην κατηγορία


Ο χρόνος λανσαρίσματος της ανανεωμένης έκδοσης του Mokka δεν επελέγη τυχαία. Η Opel αντιλήφθηκε το συνωστισμό στο... ληξιαρχείο νεογέννητων crossover/SUV από αρκετές μάρκες και έριξε στη μάχη το δικό της μοντέλο. Το εφοδίασε με νέα όπλα ώστε τη βγάλει και πάλι ασπροπρόσωπη. Σε επτά μήνες η εταιρεία από το Russelsheim έχει δεχτεί περισσότερες από 100.000 παραγγελίες, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό πωλήσεων του Mokka από τα τέλη του 2012 στις 700.000.

γλυκά

+ Σχεδίαση

+ Απόδοση κινητήρα

+ Οδική συμπεριφορά

+ Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

ξινά

- Αίσθηση τιμονιού

- Μικρή απόσταση από το έδαφος

Αποτελεί κοινή πρακτική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χαρίζουν στα ελεύθερου χρόνου (ή off road αν προτιμάτε) μοντέλα τους ένα γράμμα που τα ταυτίζει με την αναζήτηση περιπέτειας. Η Opel επέλεξε το X, το οποίο εκτός από το Mokka θα το δούμε επίσης εντός του 2017 δίπλα στα ονόματα των Crossland (ελαφρώς μικρότερο) και Grandland (στην κατηγορία του 3008). Μέχρι τότε το Mokka X θα συνεχίσει να ακροβατεί ανάμεσα στο Β και το C segment, «αλιεύοντας» αγοραστές και από τις δύο κατηγορίες.

 

Γεύση μόκα...

Οι σχεδιαστές παρέδωσαν ένα αυτοκίνητο με σαφώς πιο δυναμικό χαρακτήρα από το προ-facelift. H νέα μάσκα δίνει την ψευδαίσθηση ότι συνεχίζεται στα φωτιστικά σώματα και μαζί με τα φώτα ημέρας LED με διπλά τόξα αποτελεί την «υπογραφή» του Mokka X. Λιγότερο εμφανείς αλλά και ουσιαστικές είναι οι επεμβάσεις στην ουρά του αμαξώματος, όπου τα φώτα διατίθενται προαιρετικά με τεχνολογία LED.

OnStar, ο προσωπικός φύλακας-άγγελος

Όλοι χρειαζόμαστε μία «χείρα βοηθείας» σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος, όπως ένα ατύχημα ή κλοπή του αυτοκινήτου. Το OnStar είναι ο προσωπικός βοηθός συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης, διαθέσιμος 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο. Η κλήση γίνεται είτε αυτόματα σε περίπτωση π.χ. σύγκρουσης, είτε με το μπλε κουμπί στην πλαφονιέρα. Το δοκιμάσαμε στην πράξη (δείτε ΕΔΩ το video) και η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή: μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ένας εκπρόσωπος της Opel ήταν στη διάθεσή μας. Ζητήσαμε να μας περάσει στο σύστημα πλοήγησης τη διεύθυνση του πιο κοντινού σε εμάς ιταλικού εστιατορίου και στη συνέχεια όλα ήταν... παιχνιδάκι. Well done, Opel.


Την ίδια αναβαθμισμένη εικόνα εκπέμπει και το εσωτερικό του SUV της Opel. Στο ταμπλό που θυμίζει Astra έχουν τοποθετηθεί καλής ποιότητας υλικά, ενώ στο κέντρο του υπάρχει μεγάλη οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων IntelliLink - 7 ιντσών στο επίπεδο εξοπλισμού Active και 8 ιντσών με χάρτες πλοήγησης στις Color Active και Innovation. Ένα επιπλέον κέρδος είναι ότι εξαφανίστηκαν τα πολλά κουμπιά από την κεντρική κονσόλα και ετυχώς... ο γρίφος της εργονομίας λύθηκε. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, με περισσότερη πληροφορία άμεση διαθέσιμη για τον οδηγό. Ατού αποτελούν αναμφίβολα οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας OnStar, κυρίως η άμεση ανταπόκριση εκπροσώπου της Opel σε έκτακτο συμβάν και η υποστήριξη στην απευκταία περίπτωση κλοπής. Θα θέλαμε πάντως το Mokka X να εξασφάλιζε και το νέο τριάκτινο τιμόνι, αυτό που βλέπουμε στα υπόλοιπα τελευταίας γενιάς μοντέλα της Opel.

Όψη και ουσία σε ευθεία γραμμή

Το Mokka X της δοκιμής μας ήταν το Color Active, το οποίο δείχνει πιο σπορ χάρη στη διχρωμία από την παρουσία οροφής, εξωτερικών καθρεπτών και ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών σε μαύρο χρώμα. Στην περίπτωσή μας, ο εξαιρετικός 1.6 πετρελαιοκινητήρας (whisper diesel τον ονομάζει η Opel, λόγω της πολιτισμένης λειτουργίας του) των 136 PS συνδυάζεται με τετρακίνηση και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Η συγκεκριμένη έκδοση δείχνει να ισορροπεί ανάμεσα στα θέλω του οδηγού και αυτά του οικογενειακού προϋπολογισμού. Ικανοποιεί όχι μόνο με την ονομαστική μέγιστη ροπή των 320 Nm, αλλά και στην πράξη: προσφέρει επαρκή δύναμη για να κινήσει 1.800+ κιλά (με τέσσερα άτομα στο εσωτερικό και φουλ φορτωμένο το χώρο αποσκευών των 356 lt), εξασφαλίζοντας σβέλτες προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο και εύκολη επίτευξη υψηλής μέσης ταχύτητας. Δοκιμασμένο και... πετυχημένο είναι το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όπως και η λειτουργία της ανάρτησης. Σε κάποια σημεία γίνεται έντονα αισθητή η υποβοήθηση του τιμονιού και υπάρχει μια μικρή ασάφεια γύρω από το σημείο της ευθείας, σε γενικές όμως γραμμές αυτό δεν θα προβληματίσει τον μέσο οδηγό.

Το Mokka X στρίβει αποφασιστικά στον επαρχιακό δρόμο, μεταφέροντας γρήγορα και - κυρίως - με ασφάλεια τους επιβάτες του. Η παρουσία τετρακίνησης (με κατανομή ροπής από 100/0 έως 50/50 εμπρός-πίσω) θα φανεί χρήσιμη σε όσους εγκαταλείπουν συχνά το αστικό τοπίο, όμως η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος θα θέσει τα όρια στα δύσκολα εκτός δρόμου κομμάτια.

Με 0-100 σε 10,3 sec και τελική 187 km/h, το Mokka X 1.6 CDTI υστερεί ανεπαίσθητα του βενζινοκίνητου και πιο ισχυρού 1.4 Ecotec 152 PS (9,7 sec και 193 km/h, αντίστοιχα). Και φθάνουμε στο ερώτημα: Πόσο οικονομικό είναι σε κατανάλωση; Δεν πλησιάσαμε βέβαια τη θεωρητική τιμή των 4,7 lt/100 km (με τις 18άρες ζάντες) όμως η ένδειξη των 6,5 lt/100 km σε μικτό κύκλο είναι άκρως ικανοποιητικη με δεδομένο το φορτίο και το ρυθμό στον οποίο κινηθήκαμε.

συμπέρασμα

Η Opel κράτησε τα δυνατά σημεία του Mokka (κινητήρες, οδική συμπεριφορά) και το αναβάθμισε τόσο στην εμφάνιση όσο και σε πιο ουσιαστικούς τομείς, όπως στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση Color Active αξίζει τα +1.000 ευρώ σε σχέση με τη βασική, λόγω της όμορφης διχρωμίας και της παρουσίας συστήματος πλοήγησης και του OnStar.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ 

Opel Mokka X 2016 GR

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...