ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz A 180 d AUTO

Στην έκδοση με τον 1.500άρη diesel και το 7-άρι αυτόματο κιβώτιο, το premium χάτσμπακ της Mercedes-Benz αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2101 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ανανεωμένη A-Class διατηρεί τη θέση ισχύος που κατείχε στον μικρομεσαίο premium κόσμο και με τον 1.500άρη diesel των 109 ίππων υπόσχεται αποδοτικότητα και οικονομία. 

Η τελευταία γενιά της A-Class αποδείχτηκε λίρα εκατό για την Mercedes-Benz. Όχι μόνο σε επίπεδο πωλήσεων, αλλά και σε εικόνα, μιας και κατάφερε με τη μοντέρνα της σχεδίαση να φέρει νεανικότητα και φρεσκάδα στη γκάμα της εταιρίας. Γι’ αυτό άλλωστε η ανανέωση δεν άγγιξε ιδιαίτερα το κομψό της αμάξωμα, με τις μικρές αλλαγές να περιορίζονται εξωτερικά στους προφυλακτήρες, τη μάσκα και στα γραφικά των φαναριών. Το εσωτερικό του πολυτελούς μικρομεσαίου μοντέλου υιοθέτησε μερικά στοιχεία από την CLA με επίκεντρο τα αναβαθμισμένα, προαιρετικά διαθέσιμα συστήματα infotainment. Η αυτόματη Α 180 d που δοκιμάζουμε εξοπλίζεται με την προαιρετική οθόνη 7 ιντσών, με αισθητική τάμπλετ αλλά όχι και αντίστοιχη λειτουργία, καθότι δεν είναι αφής και ο χειρισμός της απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Όπως συμβαίνει γενικότερα με τον εξοπλισμό, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας και λειτουργιών αυξάνονται αναλόγως του πόσο βαθιά θα μπει το χέρι στην τσέπη, με αποκορύφωμα το COMAND Online με οθόνη υψηλής ανάλυσης 20,3 cm, φωνητικό χειρισμό και πλοήγηση, μεταξύ άλλων.
Η αλήθεια πάντως είναι πως η έγχρωμη οθόνη που αναρτάται στο ταμπλό προσθέτει στην premium εικόνα του εσωτερικού. Κατά τα λοιπά, η τοποθέτηση του λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού έχει απελευθερώσει χώρο για θήκες στην κονσόλα, η ποιότητα και διάκοσμος βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο της μάρκας, ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων είναι όμορφος και πλήρης πληροφοριών και τα καθίσματα άνετα και ξεκούραστα στις μεγάλες διαδρομές. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Διαθέσιμο ύψος στις πίσω θέσεις
  • Τιμή

Οι χώροι απλώς ικανοποιούν μια οικογένεια καθώς πίσω βολεύονται δυο άτομα μέχρι 1,75 m ύψος και το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 341 λίτρα. Τρίτος ενήλικας επιβάτης με δυσκολία θα χωρέσει, αλλά αν από την άλλη χρειαστεί να μεταφέρετε κάτι ογκώδες, η ανάκληση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.157 λίτρων, ενώ υπάρχει και έξτρα χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Στην άλλη άκρη, κάτω από το καπό βασιλεύει το μικρό διαμάντι της Renault, ο diesel των 1,5 λίτρων που συνδυάζει καλή απόδοση με οικονομία. Αποδίδει 109 ίππους και 260 Nm ροπής και στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων 7G-DCT. Σε αυτό το ντουέτο το κιβώτιο είναι αυτό που σέρνει το χορό αναδεικνύοντας τις αρετές του μοτέρ. Εκμεταλλεύεται την πλούσια ροπή στο έπακρο και κολακεύει τις επιδόσεις. Στη λειτουργία Comfort του συστήματος Dynamic Select, από όπου επιλέγεις προφίλ οδήγησης, αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές ταχυτήτων από την αλλαγή του ήχου του κινητήρα, τόσο γλυκά γίνονται. Στο Sport οι στροφές ανεβαίνουν και οι σχέσεις διατηρούνται περισσότερο, ενώ οι αλλαγές γίνονται πιο γρήγορα και στακάτα. Φυσικά, υπάρχει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τα paddles στο τιμόνι.



Γενικά το μοτέρ είναι ραφιναρισμένο σε λειτουργία και έχει γραμμική απόδοση, αν και υπάρχουν στιγμές που θα ήθελες να ακούγεται λιγότερο. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ωστόσο είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, με 0-100 km/h σε 11,3 sec και τελική ταχύτητα 190 km/h. Στην αστική καθημερινότητα αποδεικνύεται ατού, αφού προσφέρει σβέλτες προσπεράσεις και δύναμη όπου και όταν χρειαστεί. Και όλα αυτά χωρίς να ζητάει πολλά σε καύσιμο. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Mercedes-Benz είναι 3,9 lt/100 km, ενώ στην πράξη είδαμε τα πολύ καλά 6 lt/100 km. Αν μάλιστα το επιδιώξεις και επιλέξεις το πρόγραμμα Eco, τη ρίχνεις εύκολα κάτω από 5,5 lt/100 km.

Στο δρόμο η Α 180 d διακρίνεται για την ποιοτική της κύλιση και τη στιβαρή αίσθηση. Συνολικά εμπνέει σιγουριά σε κάθε είδους διαδρομή, σε συνδυασμό με το άμεσο τιμόνι, το σωστό σε λειτουργία ESP και τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα. Τελικά, η οικονομική πλευρά της A-Class με τον 1.500άρη diesel των 109 ίππων, προσφέρει ουσία χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με σπορ σιλουέτα που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, ποιότητα αντάξια της μάρκας, κομψή καμπίνα, μια πληθώρα gadget και σωστή συμπεριφορά στο δρόμο, το γερμανικό premium μικρομεσαίο συνεχίζει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κλάση με καταξιωμένους αντιπάλους. Ειδικά με το αποδοτικό diesel μοτέρ των 1,5 λίτρων και 109 ίππων αλλά και με το 7-άρι αυτόματο κιβώτιο, η ανανεωμένη A-Class προσφέρει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκδοση στην πλούσια γκάμα της που δίνει έμφαση στην οικονομία και την ευκολία χρήσης. Με το ανάλογο βέβαια τίμημα.

Mercedes-Benz A-Class facelift 2015

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...