ΔΟΚΙΜΗ: Renault Twingo 0.9 TCe 90 PS Excite

Με τον 900άρη τούρμπο των 90 ίππων, το γαλλικό μικρό γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το γαλλικό μικρό στην έκδοση με τον 900άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα που στέλνει 90 ίππους στους πίσω τροχούς, γίνεται ακόμη πιο ευέλικτο εντός πόλης και πιο σβέλτο έξω απ’ αυτήν.

Στην 3η του γενιά το Twingo έφερε τα… μπρος, πίσω. Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας, το κιβώτιο και η κίνηση μετακόμισαν πίσω, ενώ παράλληλα οι πόρτες αυξήθηκαν από τρεις σε πέντε. Έτσι, το γαλλικό πολυμορφικό τσέπης μεταλλάχθηκε σε 5θυρο Smart – όχι άστοχο σχόλιο, αφού ως γνωστόν το νέο Twingo και το Smart Forfour μοιράζονται πλαίσιο και κινητήρες. Το μικρό Renault το πρωτογνωρίσαμε με τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη βενζινοκινητήρα των 70 ίππων (διάβασε τη δοκιμή εδώ), λίγο πριν εκπνεύσει το 2014 και μας άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Η αλήθεια είναι όμως πως μια άλλη έκδοση τραβάει ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον. Και να που έφτασε η στιγμή να την οδηγήσουμε.

 

Σε μια άλλη εποχή…

… 90 ίπποι, μικρό βάρος και πίσω κίνηση θα ήταν η τέλεια προσιτή συνταγή για να παλεύεις με το τιμόνι και να παίζεις με την ουρά, απολαμβάνοντας οδήγηση με τις πόρτες! Εν έτει 2017 όμως, ο παραπάνω συνδυασμός αφορά σε αυτοκίνητο πόλης που διακρίνεται πρωτίστως σε ευελιξία και οικονομία. Και αλήθεια είναι πως, οδηγώντας το μικρό Renault το πρώτο που σε εντυπωσιάζει είναι το πόσο κόβει το τιμόνι του, πόσο εύκολα τρυπώνει στην κίνηση και πόσο λίγο χώρο χρειάζεται για να κάνει αναστροφή (διάμετρος στροφής 9,09 m).

γλυκά

+ Σχεδίαση

+ Απόδοση κινητήρα

+ Οδική συμπεριφορά

+ Κορυφαία ευελιξία

+ Ευρυχωρία και πρακτικότητα καμπίνας

+ Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

ξινά

- Χώρος αποσκευών

- Παράθυρα πίσω που δεν κατεβαίνουν

- Έλλειψη στροφόμετρου

Το smartphone σε ρόλο infotainment

Το Twingo Excite διαθέτει στάνταρ το ηχοσύστημα R&GO με Bluetooth, θύρες USB & AUX και βάση τοποθέτησης smartphone. Κατεβάζοντας τη δωρεάν εφαρμογή R&GO από το App Store ή το Google Play, μετατρέπεις το smartphone σε σύστημα πολυμέσων που περιλαμβάνει τηλέφωνο, multimedia, πλοήγηση και χρήσιμες πληροφορίες για το αυτοκίνητο όπως κατανάλωση, ECO ενδείξεις, υπολογιστή ταξιδίου κλπ. 

Το δεύτερο, είναι το μοτέρ. Ο τούρμπο 3κύλινδρος κινητήρας των μόλις 898 κυβικών αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής, έχοντας να κινήσει 943 κιλά. Δεν αποτελούν έκπληξη λοιπόν τα 10,8 sec που χρειάζεται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 165 km/h. Παρότι το 5άρι κιβώτιο με την καλή αίσθηση έχει μακριά κλιμάκωση, δεν φέρνει σε δύσκολη θέση τον 0.9 TCe που με τη ροπή του και τη γεμάτη του απόδοση προσφέρει νεύρο σε όλο το φάσμα των στροφών. Μόνο πολύ χαμηλά νιώθεις μια μικρή υστέρηση. Αν τον πιέσεις θα κινηθείς πολύ γρήγορα. Αν όμως θες οικονομία, πρέπει να οδηγείς με το “αυτί” και να μην ξεγελιέσαι και ανεβάζεις στροφές, καθώς το στροφόμετρο λάμπει δια της απουσίας του. Όπως και να έχει, αν οδηγείς έξυπνα κρατάς χαμηλά την κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής βλέπαμε συνεχώς τιμές που άρχισαν από 6, ενώ με αρκετή προσπάθεια πέφτει και πιο κάτω. Υπολογίστε όμως μια μέση τιμή της τάξης των 6,5 lt/100 km (Renault: 4,3), δηλαδή χαμηλότερη από το ατμοσφαιρικό Twingo των 70 ίππων!

Με λίγα λόγια, ο 900άρης τούρμπο συνδυάζει λογική κατανάλωση με πλούσια απόδοση για την αστική καθημερινότητα αλλά και για ταξίδια. Οδηγικά θα εκτιμήσεις ακόμη την ποιοτική κύλιση και την καλή οδική συμπεριφορά. Αν ξεπεράσεις μια σχετική ευπάθεια στον ισχυρό πλευρικό άνεμο στον αυτοκινητόδρομο, απολαμβάνεις ταχύτητα και ασφάλεια. Στις στροφές, το Twingo συμπεριφέρεται σαν ένα καλοστημένο μπροσθιοκίνητο, ακόμα και αν επιτεθείς άτσαλα. Βέβαια, είναι και το στάνταρ ESC που δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην ουρά ή τη μούρη να πάρουν πρωτοβουλία, κόβοντας διακριτικά αλλά από πολύ νωρίς οποιαδήποτε τάση υποστροφής ή υπερστροφής. Η ανάρτηση είναι κάπως σφικτή και κάποιες φορές αδυνατεί να απορροφήσει σωστά τις ανωμαλίες αλλά έχει πολύ ποιοτική λειτουργία και δεν κοπανάει ενοχλητικά. Στα συν και τα δυνατά φρένα που προσφέρουν σωστή και αποτελεσματική επιβράδυνση.

Ο εσωτερικός κόσμος του Twingo είναι ευχάριστος σε κάθε έκδοση, πόσο μάλλον στην κορυφαία EXCITE όπου ο διάκοσμος, η συνδεσιμότητα και εξοπλισμός αναβαθμίζονται και άλλο. Ειδικά στο δικό μας Twingo οι κόκκινες πινελιές στα υλικά δίνουν έναν ευχάριστο, σπορ τόνο στη μοντέρνα αισθητική. Η ποιότητα είναι σε υψηλό για την κατηγορία επίπεδο, η εργονομία σωστή, τα μονοκόμματα εμπρός καθίσματα αναπαυτικά και οι δυνατότητες εξατομίκευσης μεγάλες. Από την άλλη, όπως είπαμε απουσιάζει το στροφόμετρο και τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν ελαφρώς προς τα έξω με ανάκληση. Οι χώροι συγκαταλέγονται στα υπέρ του γαλλικού μίνι παρότι το μήκος εξωτερικά δεν υπερβαίνει τα 3,6 μέτρα. Δυο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στις πίσω θέσεις ακόμη κι αν σε ανάστημα είναι στην περιοχή του 1,80 m! Φυσικά, η μεταφορά του κινητήρα κάτω από το πορτμπαγκάζ έχει επηρεάσει τον χώρο αποσκευών που αρκείται σε 188 λίτρα. Βέβαια, υπάρχει πάντα η δυνατότητα αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος που αυξάνει τον χώρο φόρτωσης στα 980 λίτρα, ενώ με την ανάκληση και της πλάτης του συνοδηγού μπορείς να φορτώσεις μακριά αντικείμενα μήκους έως και 2,31 m!

συμπέρασμα

Με το 900άρι Twingo η Renault κατάφερε να συνδυάσει πολλά διαφορετικά πρόσωπα σε ένα ταλαντούχο μικρό. Το γαλλικό μικρό κοντράρει σε στυλ μοντέλα icons όπως το Fiat 500, συνδυάζει την φρεσκάδα της τριπλέτας Aygo-C1-108 με την ευελιξία του Smart, ενώ η ευφυής εκμετάλλευση χωρών και η πρακτικότητά του μεταφέρονται από το προηγούμενο Twingo, όπως άλλωστε και ο ευχάριστος οδηγικός του χαρακτήρας. Όλα τα παραπάνω στην έκδοση 0.9 TCe 90 PS, γαρνίρονται με επιδόσεις που θα ζήλευαν μικρές βόμβες του πρόσφατου παρελθόντος.


Renault Twingo 2014 – Go anywhere, go everywhere

Renault Twingo 2014 - Lifestyle

Renault Twingo 2014 Exterior Footage

Renault Twingo 2014 – engine

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...