ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo Giulietta 1.6 Diesel TCT

Η Giulietta με τον JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων έρχεται ανανεωμένη και προσφέρει για πρώτη φορά το συνδυασμό του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCT

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2103 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Alfa Romeo Giulietta ανανεώθηκε στα σημεία και για πρώτη φορά προσφέρει την επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους.

γλυκά

Οδική συμπεριφορά

Επιδόσεις

Συνδυασμός κινητήρας - κιβώτιο

Αισθητική

Ανάρτηση

Πλούσιος εξοπλισμός

ξινά

Χώροι

Άνεση

Η Giulietta, η όμορφη αειθαλής κυρία από την Ιταλία μετά από έξι χρόνια καλής ζωής περνάει στην επόμενη φάση της παραμένοντας πάντα φρέσκια και ελκυστική. Ακόμα και αν τα χρόνια στα αυτοκίνητα υπολογίζονται όπως αυτά των σκύλων, επί επτά, η Alfa Romeo Giulietta τώρα θα πρέπει να έχει την ηλικία της Monica Bellucci και όχι μόνο. Έχει και κάτι από τη γοητεία της. Δεν χρειάζεται φιασίδια για να δείχνει κούκλα, αρκεί ένα κόκκινο κραγιόν, ένα ωραίο φόρεμα και η φυσική της λάμψη φροντίζει για όλα τα άλλα.

Κάπως έτσι και η Alfa Romeo, δεν χρειαζόταν να κάνει πάρα πολλά στο μικρομεσαίο μοντέλο της για το κρατήσει ζωντανό στην κατηγορία. Μικρές αλλαγές, ένα νέο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες κυψέλες και κόκκινες λεπτομέρειες εμπρός, ένα ωραίο χρώμα, το ματ γκρι της δοκιμής που αρέσει πολύ και λίγη γυμναστική για να διατηρήσει τη φυσική της κατάσταση. Πρόσθεσε και κάποια χρήσιμα - για μια κυρία - αξεσουάρ με τη μορφή νέων εκδόσεων Giulietta και Super, με πιο πολλά καλούδια για τις βραδινές της εξόδους και ακόμα τρία πακέτα Luxury, Comfort και Business για να εμπλουτίσει τα βασικά.

 

Από την πασαρέλα στον στίβο

Λίγο μέικ-απ στα φανάρια τα έκανε πιο σκούρα, ενώ το όνομα τώρα γράφεται με πιο έντονα γράμματα. Επικοινωνείς καλύτερα με τη νέα Giulietta χάρη στο αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων U-Connect, το οποίο εκτός από δυνατότητα σύνδεσης με συσκευές και σελίδες στο ίντερνετ, σου δίνει πληροφορίες για την κατάσταση της. Φυσικά, το DNA συνεχίζει να σου επιτρέπει να διαμορφώσεις ανάλογα με τα κέφια σου το οδηγικό προφίλ της Giulietta. Στο πρόγραμμα Natural ο κινητήρας κρατά τις χαμηλότερες δυνατές στροφές με γνώμονα την οικονομία, με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας να είναι ρυθμισμένα σε απλή λειτουργία και το ηλεκτρονικό διαφορικό απενεργοποιημένο. Στο All Weather από την άλλη, ο κινητήρας λειτουργεί πιο ομαλά ανάλογα με τις καταστάσεις, ενώ τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και αντισπιναρίσματος είναι σε λειτουργία traction προσφέροντας τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Q2 ενεργοποιείται, με το τιμόνι να έχει άνετη λειτουργία με «χαμηλότερο βάρος».

Η μεταμόρφωση της Giulietta στον δρόμο έρχεται με την επιλογή του Dynamic. Ο κινητήρας προσαρμόζεται για να προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, κρατώντας τις στροφές ψηλά και επιλέγοντας μια σχέση μικρότερη στο αυτόματο κιβώτιο TCT. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παραμερίζουν ελαφρώς δίνοντας χώρο στον οδηγό να πατήσει στο καλό πλαίσιο και τη σφιχτή ανάρτηση με τη σωστή γεωμετρία και να απολαύσει τις δυνατότητές του στις στροφές. Το Q2 ενεργοποιείται σαν μπλοκέ και βάζει τη μούρη μέσα στις στροφές αν μείνεις στο γκάζι. Το τιμόνι αποκτά σωστό βάρος και διαβάζει καλύτερα το οδόστρωμα, στέλνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα σε αυτή τη φάση προφορτίζονται ώστε να είναι έτοιμα σε κάθε άγγιγμα του μεσαίου πεντάλ να αντιδράσουν άμεσα και αποτελεσματικά.

Οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών βοηθούν σε αυτό το έργο, ενώ αναβαθμίζουν και τα επίπεδα πρόσφυσης. Ίσως κάποιοι να αναζητήσουν ακόμα περισσότερη άνεση, η οποία στη νέα γενιά παρουσιάζεται μεν αναβαθμισμένη, χωρίς ωστόσο να αποτελεί το φόρτε του μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό. Κάτι αντίστοιχο που συμβαίνει και με τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους (350 λίτρα), όσο και για μικροαντικείμενα μέσα στην καμπίνα. Η εικόνα όμως σε αποζημιώνει, ενώ οι διαφορετικές επενδύσεις χαρίζουν και την απαραίτητη φρεσκάδα που αναζητάς σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

 

Το τέλειο ταίρι

Στα σπουδαία της ανανεωμένης Alfa Romeo Giulietta 1.6 JDTM είναι η προσθήκη για πρώτη φορά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη TCT δίπλα στον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα. Γνωστό μας βέβαια από τη γρήγορη Giulietta Veloce των 240 ίππων, το οποίο με τη χρήση αναβαθμισμένου λογισμικού παρουσιάζεται πιο αποτελεσματικό. Ταιριάζει στη φιλοσοφία της diesel έκδοσης, αφού αυτοί οι κινητήρες με μικρό εύρος στροφών και αρκετή ροπή για να στέλνουν γρήγορα τη βελόνα του στροφόμετρου στον κόφτη, απαιτούν συχνές και πολλές αλλαγές. Έτσι, το TCT έρχεται να κάνει το έργο του οδηγού σημαντικά πιο εύκολο, βελτιώνοντας το δείκτη χρηστικότητας και ευκολίας. Τα paddles πίσω από το τιμόνι σου επιτρέπουν να πάρεις πρωτοβουλίες και να καθορίσεις εσύ τον ρυθμό, με τις αλλαγές να γίνονται σβέλτα, αλλά ελαφρώς αργότερα σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό από τη Γερμανία.

Οι 120 ίπποι του 1.6 JDTM και τα 320 Nm ροπής είναι ικανά να επιταχύνουν την Giulietta από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 10,2 sec ενώ ο δείκτης του ταχύμετρου σταματά στα 195 km/h. Η αίσθηση που λαμβάνεις επιβεβαιώνει σε θεωρητικό επίπεδο τα δεδομένα της Alfa Romeo όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά όχι και την κατανάλωση. Τα 3,9 lt/100 km που δίνει ως μέσο όρο απέχουν αρκετά από τα 7 lt/100 km που είδαμε εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε μικτή χρήση. Γεγονός πάντως είναι ότι τα mode σε συνδυασμό με το κιβώτιο σου δίνουν τη δυνατότητα να «παίξεις» μαζί τους και να κερδίσεις αυτό που θέλεις, είτε είναι οικονομία καυσίμου είτε επιδόσεις.
Το κιβώτιο παρουσιάζεται πιο πρόθυμο και με μεγαλύτερη… ευφυία, αφού προσαρμόζεται γρήγορα στους ρυθμούς σου. Διαβάζει το στιλ οδήγησής σου και ακολουθεί σε πλήρως αυτόματη λειτουργία… τη σκέψη σου. Αλλάζει χαμηλά όταν διαπιστώσει ότι κινείσαι νωχελικά μέσα στην κίνηση ή σε ανοιχτό δρόμο ή κατεβάζει ταχύτητα κρατώντας ψηλά τις στροφές όταν αποφασίσεις να πας γρήγορα. Με τον καιρό προσαρμόζεσαι και εσύ μαζί του, με τη μικρή υστέρηση στις εντολές στην χειροκίνητη λειτουργία να μην γίνεται τελικά ενοχλητική.
Αυτό που σου μένει εν τέλει στην ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta 1.6 JDTM TCT είναι ο καλός συνδυασμός που προέκυψε από αυτή την κίνηση των Ιταλών και προάγει την ευκολία στη χρήση κάνοντας την καθημερινότητα και τη συμβίωση μαζί της καλύτερη. Η οδική συμπεριφορά της ήταν και παραμένει το ισχυρό σημείο της, ενισχυμένο μάλιστα και σε συνδυασμό με την αισθητική της είναι οι βασικότεροι λόγοι να την επιλέξεις.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ



συμπέρασμα

Σπορ και πάντα επίκαιρη η Giulietta στην έκδοση diesel με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων απέκτησε πλεονέκτημα σε επίπεδο χρήσης και ευκολίας. Το TCT μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο στην αγορά αλλά συνδυάζεται καλά με τον diesel που θέλει πολλές αλλαγές λόγω μικρού εύρους στροφών. Θα την απολαύσεις στον δρόμο, είτε χαζεύοντας την είτε οδηγώντας την σε κάποια διαδρομή με στροφές.

Alfa Romeo Giulietta MY2016

Alfa Romeo Giulietta facelift

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...