ΔΟΚΙΜΗ: Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 180 PS

Η παρατεταμένη απουσία της Alfa Romeo από το κλαμπ των premium μεσαίων sedan, έλαβε τέλος

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Νέα πρόταση της μιλανέζικης φίρμας που πέφτει στα βαθιά, σε ένα γερμανοκρατούμενο περιβάλλον και κολυμπάει με μαεστρία και χάρη.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμική και αριστοκρατική
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμόνι
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ανέσεις
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
ξινά
  • Πισωκινητη μεν, αλλά σε καταστολή (ηλεκτρονικά ευστάθειας)
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι

Τη λένε Τζούλια και αναστατώνει καρδιές στο πέρασμα της. Η πρόταση θα μπορούσε να αφορά την καλλίγραμμη δεσποινίδα της διπλανής πόρτας που συχνά πυκνά κλέβει ματιές στο πέρασμα της, όμως εδώ οι ματιές συγκεντρώνονται σε κάτι διαφορετικό, επίσης γένους θηλυκού. Μια βέρα Ιταλίδα του Βορά, μια γνήσια Alfa Romeo που μαύρα μάτια κάναμε να δούμε στη μεσαία κατηγορία. Άργησε μεν αλλά ήρθε να τοποθετηθεί στην κατηγορία που της ταιριάζει, με όνομα νοσταλγικό και με επιστροφή στις ρίζες της μιλανέζικης φίρμας. Πισωκίνητη, Giulia, Alfa Romeo! Τρία στοιχεία που συνδυασμένα ακόμα και σε αράδα τηλεγραφήματος, ξεσηκώνουν τους ιταλόφιλους και δεν αφήνουν αδιάφορο κανέναν εραστή της αυτοκίνησης ! 

 

…έλαβε τέλος!

Η 159 ήταν η τελευταία παρουσία για την μιλανέζικη φίρμα στα premium μεσαία σαλόνια, αποχώρησε όμως και η θέση χήρεψε από το 2011. Πέντε ολόκληρα χρόνια απουσίας είναι πολλά για να σε θυμούνται, εκτός αν λέγεσαι Alfa Romeo. Η επάνοδος τότε είναι πιο εύκολη, η προσμονή άλλωστε δουλεύει υπέρ σου από τη στιγμή που ρίχνεις στην δημοσιότητα φειδωλές επεξεργασμένες εικόνες και μετρημένες πληροφορίες για να διατηρήσεις τη φήμη υπαρκτή. Τρία χρόνια λοιπόν πριν εμφανιστεί με «σάρκα και οστά» μπροστά στα μάτια μας, η Giulia φούντωνε τις συζητήσεις στα ηλεκτρονικά στέκια. Θα χτυπήσει στην καρδιά των Γερμανών, θα αναβιώσει το θρύλο των πισωκίνητων Alfa, θα φέρει την ανατροπή και νέα δεδομένα στον απαιτητικό premium περιβάλλον και άλλα πολλά βαρύγδουπα και ρεαλιστικά σενάρια.
Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε και επίσημα, από τη στιγμή που ξεκίνησε η διάθεσή της στις εκθέσεις το θολό τοπίο ξεκαθάρισε. Η Giulia είναι αυτό που λέμε «σε γνωρίζω από την όψη»! Είναι σαφές ότι θυμίζει την προέλευσή της με μια απλή, φευγαλέα ανφάς ματιά και είναι αδύνατον να την μπερδέψεις. Ο θυρεός και η χαρακτηριστική μάσκα με το number plate στα αριστερά, τα αμυγδαλωτά φώτα με LED προβολείς και η δυναμική φυσιογνωμία της είναι αδύνατον να μπερδέψει τη ματιά του θεατή. Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για Alfa Romeo ενώ όσο προχωράει το βλέμμα προς τα πίσω αντιμετωπίζει μια ελκυστική σιλουέτα που γοητεύει σε λεπτομέρειες και σπορ σχεδιαστική σεντάν λογική. Τόσο μάλιστα που νομίζεις ότι πρόκειται για το μοντέλο που συνοδεύεται από εκατοντάδες ίππους με στόχευση να σπάσει τα χρονόμετρα (όπως πχ το ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ).
Μπορεί το αυτοκίνητο δοκιμής να μην είναι Quadrifoglio και σαφώς η Alfa Romeo να κρατά ακόμα πιο επιθετικό μανδύα για το ατίθασο άτι της, όμως ακόμα και η turbodiesel των 2,2 λίτρων που είχαμε στα χέρια μας διαθέτει σπορ ενδυμασία. Ενσωματωμένη σεμνή πτέρυγα στην κατάληξη του πορτ μπαγκαζ, διπλές απολήξεις χωνευτές στον προφυλακτήρα και μια μικρή έμπνευση στα φανάρια από A4, δένουν ένα πληθωρικό σε διαστάσεις και επιβλητικό σε σχεδίαση αμάξωμα. Μυϊκά λοιπόν η Giulia διαπρέπει και οι διαστάσεις κουμπώνουν μεν στην μεσαία κλάση, με 4.643 mm μήκος και μεταξόνιο 2.820 mm, όμως το πλάτος (1.860 mm) είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία και δένει αρμονικά στο σπορ dna της μιλανέζικης φίρμας.  

 

Χάρμα οφθαλμών

O εσωτερικός κόσμος της Giulia κάνει ακόμα πιο σαφές ότι θέλει να σταθεί υπερήφανα δίπλα στο γερμανικό σινάφι και η ποιοτική προσπάθεια τόσο σε επίπεδο υλικών όσο και συναρμολόγησης προσομοιώνει τον ισχυρό ανταγωνισμό, χωρίς βεβαίως να τον υπερνικά. Σχεδιαστικά η ιταλική φινέτσα είναι παρούσα με εύστοχο τρόπο που συνδέει την παράδοση με τη σύγχρονη λιτή άποψη περί design. Η premium αύρα είναι δεδομένη όπου και να πέσει το μάτι και παντρεύει την σπορ έμπνευση με το αριστοκρατικό στιλ, συνδυάζοντας φυσικά αρχοντικούς χώρους και ανέσεις. Το μακρύ μεταξόνιο και η φαρδιά καμπίνα προσφέρουν αρκετό αέρα στους επιβάτες και μόνο το αναπόφευκτο κεντρικό τούνελ κλέβει ζωτικό χώρο από τα πόδια του μεσαίου πίσω.
Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και σύγχρονος ακόμα και από την βασική έκδοση και ο προαιρετικός κατάλογος μακρύς και θέμα οικονομικής δυνατότητας του ενδιαφερόμενου. Τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και η οθόνη στην κορυφή του ταμπλό παρέχουν τις σύγχρονες πληροφορίες που αναζητά ο αγοραστής της κατηγορίας, ενώ στην βάση της κονσόλας υπάρχουν εργονομικά τοποθετημένοι διακόπτες για τον χειρισμό του συστήματος Alfa DNA, του ηχοσυστηματος και φυσικά το κεντρικό μπουτόν για το έλεγχο του infotainment. Οι χώροι και οι ανέσεις για επιβάτες προσφέρονται αρχοντικά, κάτι που δεν συμβαίνει τόσο με τους αντίστοιχους μικροαντικειμένων, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές εξασφαλίζει 480 λίτρα, τιμή που άλλωστε συνηθίζεται στην κατηγορία.

 

Λάβετε θέση

Με το τιμόνι στα χέρια η Giulia προσφέρει αυτό που περιμένεις. Πριν καν πατήσεις το start button που φωλιάζει στο εσωτερικό του τιμονιού, νιώθεις την θέση ιδανική για να απολαύσεις οδήγηση, είτε έτσι όπως συνηθίζει μια Alfa, είτε απλώς ρολαροντας εκδρομικά σε πάσης φύσεως διαδρομές. Ο turbodiesel των 2,2 lt μπορεί να μην είναι ο πιο ήσυχος της πιάτσας, όμως καλύπτει τις σύγχρονες προδιαγραφές λειτουργίας χωρίς να ενοχλεί ο ήχος του. Αποδίδει για την περίσταση 180 ίππους στις 3.700 rpm και 380 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.500 rpm και οι επιδόσεις δεν λείπουν από τον πετρελαιοκινητήρα που φωλιάζει μπροστά και στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Τα 7,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 230 km/h τελικής είναι η απόδειξη, αν και η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αυτή που αξίζει περισσότερο. Το πληθωρικό μεν αλλά ελαφρύ αμάξωμα δείχνει ταχύ στο πάτημα του δεξιού ποδιού με κάθε σχέση στο ποιοτικό σε λειτουργία 6αρι κιβώτιο, ενώ όσο εύκολο είναι να επιταχύνει άλλο τόσο απολαυστική είναι και στην επιβράδυνση.
Η Giulia δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά, κάτι που οφείλει σε μελετημένη κατασκευή και όχι σε εκπτώσεις, ενώ η στιβαρότητα του πλαισίου είναι εξαιρετική. Νιώθεις το αυτοκίνητο άκαμπτο σε απόλυτη συνεργασία με την ανάρτηση, που αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε συνδυασμό με το γρήγορο (2,2 στροφές) και ποιοτικό σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι, η Giulia εκφράζει στο δρόμο τα συναισθήματα που αναζητά ο απαιτητικός της οδήγησης. Κρύβει τις διαστάσεις της, ελίσσεται από στροφή σε στροφή και προσφέρει αμεσότητα αντιδράσεων που καλύπτει τις σπορ απαιτήσεις. Αν μάλιστα τα υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά ευστάθειας άφηναν την ουρά να κάνει παιχνίδι, η μεσαία μπερλίνα της Alfa Romeo θα έδινε στον γνώστη μια καλή ευκαιρία να την οδηγεί με γωνίες και όχι με μια απλή γεύση προτοποθέτησης που συμβαίνει τώρα. Κρίμα γιατί το ESP που δεν απενεργοποιείται δεν αφήνει το παιχνίδι να εξελιχθεί και το πλαίσιο να αποδείξει τις αρετές του.
Ακόμα και έτσι όμως, το dna της Alfa δεν κρύβεται, ενώ το σύστημα Alfa DNA προσφέρει την παραμετροποίηση που χρειάζεσαι για να απολαύσεις την Giulia δυναμικά ή οικονομικά. Εύκολα κινείσαι σβέλτα με 7 lt/100km, εφικτή είναι η πτώση κάτω από τα 6 λίτρα χωρίς να σέρνεσαι, ενώ λιγότερα από 9 lt/100 km θα δεις με το πόδι αμόνι στη μοκέτα, κάτι που δεν χρειάζεται για να απολαυσεις επιδόσεις. Στη ευθεία και στο ταξίδι προσφέρει ακλόνητη αίσθηση και ασφάλεια ακόμα και στην ανώτερη ταχύτητα, όμως δεν απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και η ποιότητα κύλισης δεν ανταγωνίζεται τους Γερμανούς.
Μένεις με την γεύση λοιπόν ενός καλοστημένου sedan που κρύβει τις διαστάσεις του και προσφέρει ποιοτική πληροφόρηση με σπορ αποτύπωμα. Η Giulia επιστρέφει με τον δυναμισμό που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τις Alfa Romeo και δεν χλωμιάζει δίπλα στις πρωτοκλασάτες μεσαίες προτάσεις της αγοράς.  


 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Πέρασε καιρός, όμως η επανεμφάνιση της Alfa Romeo στα premium σαλόνια με ένα κομψό και δυναμικό sedan που γοητεύει το μάτι είναι γεγονός. Η Giulia εισβάλει σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, όμως δεν δείχνει συνεσταλμένη. Ποιοτικά πλησιάζει τα γερμανικά δεδομένα, σχεδιαστικά τα ξεπερνάει και παραμένει ποτισμένη με το ιταλικό dna που σερβίρει εικόνα, συναίσθημα, και απολαυστική συμπεριφορά με επιστροφή στην πισωκίνητη παράδοση. Δείχνει αποφασισμένη να πετύχει, έχει την τιμή με το μέρος της και αποτελεί το ξεχωριστό μήλο της έριδος στα πολυτελή μεσαία. 

VIDEOS

GOCAR TEST - Alfa Romeo Giulia 2.2D 180PS

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...