ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-AMG A 45 4MATIC. #TopGun

Με αγριεμένη εμφάνιση, κορυφαία απόδοση, ήχο που ξεσηκώνει και οδηγικό χαρακτήρα που αναστατώνει, η μικρή AMG κρύβει μεγάλες χαρές για τον οδηγό της και δυσάρεστες εκπλήξεις για τον ανταγωνισμό της

  • -
  • -
Ισχύς381 PS
Ροπή475 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,2 sec
Μέση κατανάλωση6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2162 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία έκδοση της A-Class με 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης, τετρακίνηση και τη φροντίδα της AMG.

Εν συντομία

Κινητήρας                 2.0 Turbo βενζίνης

Ιπποδύναμη             381 PS

Ροπή                         475 Nm

Κιβώτιο                     αυτόματο 7 σχέσεων

0-100 km/h                4,2 sec

Τελική ταχύτητα        250 km/h

Μέση κατανάλωση  6,9 lt/100 km

Εκπομπές CO2         162 g/km

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Απόδοση
  • Ήχος
  • Κράτημα
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Κατανάλωση

Ο ήχος της σε κολάζει. Τα σκασίματα και τα μπερδέματα της εξάτμισης σε κάθε πάτα-άσε του γκαζιού, θυμίζουν πυροβολισμούς κατά ριπάς και σε κάνουν να αναρωτιέσαι πως γίνεται και περνά τις μετρήσεις θορύβου! Ένας καλοδεχούμενος σαματάς που δεν περιμένεις από μια Mercedes-Benz. Μόνο που εδώ το “Benz” έδωσε τη θέση του στο “AMG” και οι καλή ανατροφή σε ατίθασο χαρακτήρα. Petrolheads κάθε σχολής, αυτή εδώ η A-Class θα σας κάνει να αναθεωρήσετε τη γνώμη σας για τα σπορ χάτσμπακ με σήμα το άστρο της Στουτγάρδης.

 

Παντοδύναμη

Με 360 ίππους, δεν την έλεγες δα και αδύναμη την Mercedes-AMG A 45. Ίσα ίσα, μέχρι την ανανέωση του Audi RS3 κανένα hot hatch στην πιάτσα των 2-2,5 λίτρων δεν στεκόταν δίπλα της. Και όμως, οι μηχανικοί της AMG σκάλισαν σε λίγα αλλά καίρια σημεία τον 2λιτρο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο και έβγαλαν άλλους 21 ίππους, ανεβάζοντας τη μέγιστη ισχύ στο δυσθεώρητο για τον ανταγωνισμό νούμερο των 381 PS! Από κοντά, την ανιούσα πήρε και η ροπή φτάνοντας τα 475 Nm (από 450), που κατανέμονται στους τέσσερις τροχούς μέσω της τετρακίνησης 4MATIC. Η τελευταία μπορεί να στείλει

Οι υπόλοιπες βελτιώσεις στην ανανεωμένη Α45 αφορούν την κοντύτερη κλιμάκωση των τεσσάρων τελευταίων σχέσεων του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου για περισσότερο νεύρο στις επιταχύνσεις, το εμπρός διαφορικό που πλέον είναι μηχανικό μπλοκέ χάρη (περιλαμβάνεται στο έξτρα πακέτο Dynamic Plus) και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση που προσαρμόζεται στο επιθυμητό οδηγικό στυλ. Στα καλούδια της ανανέωσης και το RACE mode στο πρόγραμμα οδήγησης Dynamic Select, που σετάρει την Α45 ιδανικά για οδήγηση σε πίστα.

 

Πυροβολεί

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Αρκούν λίγα μόλις μέτρα για να αντιληφθείς πως αυτή η Mercedes δεν δείχνει απλώς, αλλά είναι αγριεμένη. Αγριεμένη και απόλυτη, με ένα φιλικό τρόπο, όχι απαιτητικό και σίγουρα όχι δύστροπο.

Καταρχήν, βολεύεσαι στην άψογη θέση οδήγησης με την άριστη πλευρική στήριξη και εκτιμάς την ποιοτική κατασκευή, την άπταιστη εργονομία και τον διάκοσμο που συνδυάζει σπορ χαρακτήρα και πολυτέλεια. Η συνέχεια έχει να κάνει με τις επιδόσεις. Η Α45 σπάει χρονόμετρα χωρίς πολύ προσπάθεια. Με το γκάζι σανίδα εκτοξεύεται εν μέσω στριγκλισμάτων από τα εξαιρετικά Continental SportContact 6 (235/35 ZR19) και πυροβολισμών από τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Τα 4,2 sec που ανακοινώνει η Mercedes-AMG δείχνουν βούτυρο στο ψωμί του τετρακίνητου hot hatch και αν έχεις θράσος κι άντερα, εύκολα βλέπεις τη βελόνα του κοντέρ να φλερτάρει με την ένδειξη 250 km/h - και την αφεντιά σου με το αυτόφωρο. Και όταν χρειαστεί να κόψεις ταχύτητα ή να ακινητοποιηθείς, αρκεί να σκαρφαλώσεις στα παντοδύναμα και ακούραστα φρένα - και να κλείσεις τα μάτια σου, για να μην φύγουν οι βολβοί και κολλήσουν στο παρμπρίζ.

Αλλά και στο στροφιλίκι, αυτή η Mercedes-AMG είναι σκέτος πειρασμός. Σου εμπνέει περίσσεια εμπιστοσύνη για να επιτεθείς. Ορμάς από στροφή σε στροφή και αντιδρά ουδέτερα, με μια αμυδρή τάση υπερστροφής. Μη βάζεις στο μυαλό σου πλαγιολισθήσεις διαρκείας που θυμίζουν πισωκίνητο κουπέ. Η ουρά δεν λέει όχι στο να ανοίξει την τροχιά της, αλλά το κάνει μόνο όταν το εκβιάσεις, με πολλά km/h στο ταχύμετρο και στιγμιαία, ίσα να σου χαρίσει ένα φευγαλέο χαμόγελο και να σε βοηθήσει στην τοποθέτηση, αλλά όχι και στο κυνήγι του απόλυτου χρόνου μιας και κάθε γλίστρημα μεταφράζεται σε χαμένα πολύτιμα δευτερόλεπτα.



Η ανάρτηση είναι μία ακόμη αποκάλυψη. Από τη μια ελέγχει άριστα το αμάξωμα και δεν επιτρέπει κλίσεις που θα χαλούσαν την ισορροπία και την αποτελεσματικότητα, από την άλλη δε διστάζει να τα βάλει με λακκούβες και σαμαράκια. Φυσικά και δεν είναι το καλύτερό της, αλλά δεν δυσανασχετεί και δεν κοπανά όταν περνά πάνω από ανωμαλίες, προσφέροντας μάλιστα ήσυχη λειτουργία και ποιοτική κύλιση.

Το τιμόνι ακολουθεί το σύνολο προσφέροντας πληροφορία, αμεσότητα και ακρίβεια. Μόνο αν το συγκρίνεις με του Type R ή του Focus RS θα αναγκαστείς να πεις πως δεν είναι αυτό που λέμε… ξυράφι, αλλά ούτε αυτό αρκεί για να έχεις δικαίωμα παραπόνου. Το διπλοσύμπλεκτο 7-άρι κιβώτιο από την άλλη συγκαταλέγεται στα ισχυρά ατού της Α45. Αλλάζει ακαριαία σχέσεις, δεν ανεβάζει αυτόματα στη χειροκίνητη λειτουργία και γίνεται ο ιδανικός σύμμαχος στη γρήγορη οδήγηση, διαγράφοντας οποιαδήποτε σκέψη κι επιθυμία για χειροκίνητο.

 

Με την αξία της

Πραγματικά σε εκπλήσσει το πόσο τσαγανό κρύβει η βάση της A-Class. Εξαιρετικό πλαίσιο, στο οποίο κουμπώνει ιδανικά ο πανίσχυρος 2λιτρος έτσι ώστε να ξεδιπλώσει τις αρετές του, με το εξαιρετικό 7-άρι διπλού συμπλέκτη να τον σιγοντάρει με το απαιτούμενο τέμπο. Πρόσθεσε σε όλα αυτά τους επαρκείς χώρους για τέσσερις, την ποιότητα επιπέδου Mercedes-Benz και τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει πολλά παραπάνω από τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας και έχεις ένα hot hatch που μοστράρει στην κορυφή της κατηγορίας. Μάλιστα, με το κόστος να ξεκινά κάτω από τα 60 χιλιάρικα, η μικρή AMG δεν αφήνει στον ανταγωνισμό ούτε το πλεονέκτημα της τιμής. Και αυτό επειδή καταφέρνει και δικαιολογεί τη διαφορά με την αξία της, παρά με την καταγωγή της. Αν ψάχνεις ντε και καλά για παρατηρήσεις, σημείωσε πως η μέση κατανάλωση δύσκολα μένει κάτω από τα 13 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 6,9).

Ναι λοιπόν. Το AMG στην ούγια δεν συνεπάγεται μόνο άπειρα άλογα και επιταχύνσεις επιπέδου supercar. Η κορυφαία A-Class προσφέρει ουσία και απόλαυση, τόσο στην ευθεία όσο και στο στροφιλίκι. Και να είσαι σίγουρος πως, αν δεν έχεις τα χέρια του Ρερλ, ή άντε του δικού μας Τσιγκρή, πιο εύκολα θα κυνηγήσεις σε στροφιλίκι με την Α45 AMG μια 911 Turbo, παρά θα ξεφύγεις από την Α45 AMG με μια 911 Turbo…

 
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Πραγματικά σε εκπλήσσει το πόσο τσαγανό κρύβει η βάση της A-Class. Εξαιρετικό πλαίσιο, στο οποίο κουμπώνει ιδανικά ο πανίσχυρος 2λιτρος έτσι ώστε να ξεδιπλώσει τις αρετές του, με το εξαιρετικό 7-άρι διπλού συμπλέκτη να τον σιγοντάρει με το απαιτούμενο τέμπο. Πρόσθεσε σε όλα αυτά τους επαρκείς χώρους για τέσσερις, την ποιότητα επιπέδου Mercedes-Benz και τον εξοπλισμό που περιλαμβάνει πολλά παραπάνω από τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας και έχεις ένα hot hatch που μοστράρει στην κορυφή της κατηγορίας.

Mercedes-AMG A 45 2016

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...