ΔΟΚΙΜΗ: MINI Cooper S Clubman

Ένα Cooper S που παραμένει Cooper S, ακόμα και όταν αποκτά μεταφορικές ανησυχίες

  • -
  • -
Ισχύς192 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,2 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2144 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μια ακόμα premium παραλλαγή για ένα MINI που υποδέχεται κόσμο και αποσκευές με στιλ και φαντασία. Το Clubman έχει ξεχωριστή αισθητική και έντονη προσωπικότητα, ενώ σαν Cooper S ακολουθεί σπορ συνήθειες.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ λογική και συνήθειες
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Προοδευτικές αντιδράσεις
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι 
ξινά
  • Εργονομία διακοπτών
  • Πρακτικότητα διπλής πόρτας, χώρου αποσκευών
  • Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών
  • Τιμή 

Αν γυρίσουμε το χρόνο μερικές δεκαετίες πίσω, θα δούμε ότι η έμπνευση έχει εκεί τις πηγές της για το σύγχρονο Clubman. Μια από τις παραλλαγές του ένδοξου Mini από την εποχή που μεσουρανούσε ο μικρός δαίμονας του Άλεκ Ισιγόνη ήταν και το Clubman, όπου έδινε στο κοινό του τη δυνατότητα να το αποκτήσουν ως μια station wagon εκδοχή του γνωστού Mini. Με δυο πόρτες για την τετραθέσια καμπίνα του και άλλες δυο για τον χώρο αποσκευών, ήταν η απάντηση σε όσους αναζητούσαν λίγη παραπάνω ευρυχωρία και επιπλέον πρακτικότητα σε συσκευασία Mini.

 

5θεσιο, 6πορτο!

Η κεντρική ιδέα σχεδιασμού παραμένει, Mini και ουσιαστικά η επιμήκυνση έχει δώσει την διαφορετική νότα στη σιλουέτα του Clubman. Ρεαλιστικά, η εκκεντρικότητα του περιορίζεται στις δίδυμες αδερφές που αναλαμβάνουν το άνοιγμα και κλείσιμο του χώρου αποσκευών. Η διπλή πόρτα παραμένει σχεδιαστικό highlight και σημείο γνησιότητας περί τίνος πρόκειται. Κατά τα άλλα, μικρολεπτομέρειες το διαφοροποιούν όμως χρειάζεται παρατηρητική ματιά για να τσεκάρεις την λιγότερο επιθετική σχεδίαση στους αεραγωγούς της μάσκας σε σχέση με το 3θυρο και 5θυρο MINI. Οι διαστάσεις του κουμπώνουν στην μικρομεσαία κλάση, με το μήκος του να είναι σχεδόν όσο ένα Golf και είναι σαφές ότι στοχεύει αγοραστές από την μικρομεσαία κατηγορία και φυσικά σημαδεύει τους premium εκπροσώπους. Αν η πρώτη γενιά Clubman, στην εποχή ιδιοκτησίας της BMW προσπάθησε να προσφέρει κάτι φευγάτο με μια επιπλέον πόρτα πίσω από τον συνοδηγό για τους επιβάτες, η πρόσφατη δεν δείχνει πρόθυμη για πειραματισμούς. Κοιτώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, τόσο αριστερά, όσο και δεξιά, πίσω από αυτές για οδηγό και συνοδηγό βλέπεις δυο ευμεγέθης πόρτες που θα κάνουν την ζωή ευκολότερη. Η συμμετρία κρίθηκε σημαντικότερη ευτυχώς γιατί όταν αναζητάς την πρακτικότητα δεν φτάνει η κολοβή πόρτα όσο χαρακτήρα και αν προσθέτει. Τα παραπάνω από 100 mm μεταξονίου σε σχέση με ένα 5θυρο Mini και τα μεγάλα ανοίγματα στις πίσω πόρτες προσφέρουν τον ευεργετικό αέρα στα πόδια των επιβατών για να μην υπάρχουν συμβιβασμοί στην είσοδο-έξοδο αλλά και στη μεταφορά τους. Επιπλέον το φαρδύ αμάξωμα δημιουργεί προϋποθέσεις ώστε ο μεσαίος επιβάτης να μην αισθάνεται ευκαιριακός επισκέπτης. Ο χώρος στους ώμους και στο κεφάλι επαρκεί και για υψηλοτέρους και χωροταξικά το Clubman ξεχωρίζει ως το πλέον φιλόξενο της οικογένειας Mini. Πίσω από τους επιβάτες δέχεται 360 λίτρα αποσκευών, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.250 λίτρων που ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες του δραστήριου ιδιοκτήτη. Μόνο το ψηλό κατώφλι θα δυσκολέψει ελαφρώς τη φόρτωση, ενώ η διπλή πόρτα απαιτεί δυο χέρια ελευθέρα για το άνοιγμα - κλείσιμο, αλλά και επιπλέον χώρο για να ανοίξουν σε σχέση με μια κανονική που αναπτύσσεται προς τα πάνω. Το σαλόνι εκτός από την αποδεδειγμένη ευρυχωρία προσφέρει την αναμενόμενη σχεδιαστική δημιουργικότητα που συναντά κανείς σε ένα Mini. Το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με τα αδέρφια του, με μικρές στιλιστικές αλλαγές που δεν αλλοιώνουν την κεντρική ιδέα σχεδιασμού. Η συναρμολόγηση βρίσκεται στο γνωστό υψηλό επίπεδο και η ποιότητα των υλικών είναι τέτοια ώστε να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό premium. Χρειάζεσαι χρόνο βέβαια για να αφομοιώσεις εργονομικά τους διακόπτες, εκτός αν προέρχεσαι από άλλο MINI, οπότε θα τα βρεις όλα οικεία. Πέρα από το κοντέρ και το εφαπτόμενο σε αυτό ημιελλειπτικό στροφόμετρο που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, το κλασσικά τοποθετημένο στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας κυκλικό όργανο φιλοξενεί μια οθόνη 8,8’’ για τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του MINI Connected. Ο κυκλικός δακτύλιος είναι φωτιζόμενος και αλλάζει χρώμα ανάλογα με το στιλ και το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός ή αναβοσβήνει αν χτυπάει το συνδεδεμένο με Bluetooth τηλέφωνό του. Συνολικά ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και ανάλογα με το βάθος της τσέπης του ενδιαφερόμενου μπορεί να κερδίσει ακόμα περισσότερα στοιχεία, αρκετά από τα οποία αφορούν και το αισθητικό κομμάτι.

 

Γρήγορες μεταφορέςClubman Cooper S !

Η εισαγωγή στο καπό και τα κόκκινα S (που θυμίζουν διαδοχικές στροφές) στη μάσκα, στο χρωμιωμένο πλαίσιο ψηλά στα φτερά και στην πίσω δεξιά πόρτα του χώρου αποσκευών, υποδηλώνουν το χαρακτήρα του Clubman και το μοτέρ που φωλιάζει κάτω από το καπό. Ένας 2λιτρος TwinPower Turbo με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, Valvetronic, τουρμπίνα twin scroll και άμεσο ψεκασμό φροντίζουν για τη σπορ χαρακτηριστικά απόδοσης. Οι 192 ίπποι μπορεί να μην εντυπωσιάζουν σαν νούμερο για δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, όμως η ροπή και τα 280Nm (300 Nm σε overboost) που είναι διαθέσιμα από τις 1.250 σ.α.λ. (έως τις 4.750 σ.α.λ.) κάνουν παραπάνω από τη μισή δουλειά όταν αναζητάς απόδοση και επιδόσεις. Με βάρος στα 1.360 κιλά παραμένει ελαφρύ για τα δεδομένα της εποχής και την αύξηση των διαστάσεων, ενώ τα 7,2’’ για τα πρώτα 100 km/h δείχνουν ότι το Clubman έχει ψυχή που συνεχίζει να την σερβίρει στον οδηγό του μέχρι τα 228 km/h τελικής ταχύτητας. Η απόδοση παραμένει γεμάτη από χαμηλά και η κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο διατηρεί την επιτάχυνση πάντα διαθέσιμη ακόμα και με τις τελευταίες μακρύτερες σχέσεις. Ακόμα και αν αποφασίσεις να οδηγήσεις «ροπάτα» και χωρίς εξάρσεις προς το κόκκινο του στροφόμετρου, το Clubman Cooper S παραμένει σβέλτο και ευχάριστο χωρίς παράλληλα να απογειώνει την κατανάλωση. Τα 6,3 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μεταφράζονται σε 7 με 8 λίτρα σε φυσιολογικό ταξίδι, ενώ ο σβέλτος ρυθμός σημαδεύει νούμερα που αρχίζουν από τον αριθμό 9. Αν όμως οδηγείς επιθετικά και παίρνεις το μέγιστο από τον κινητήρα σε μια απολαυστική ορεινή διαδρομή, πρέπει να συνηθίσεις τα νούμερα που απεικονίζονται στον υπολογιστή ταξιδίου και είναι κάτι ανάμεσα στα 12-14 lt/100 km. Η ουσία βέβαια είναι ότι δεν χρειάζεται να πλησιάζεις τα κόκκινα για να κινηθείς γρήγορα αλλά μπορείς εκμεταλλευόμενος τη ροπή να κάνεις αστραπιαία περάσματα από στροφή σε στροφή χωρίς να είσαι αργός στις ευθείες. Στο δρόμο, ο απόλυτος χαρακτήρας με τις αστραπιαίες αντιδράσεις των 3θυρων και 5θυρων Cooper S, έχει γλυκάνει. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα φαρδύτερα μετατρόχια προσφέρουν ποιο προοδευτικές αντιδράσεις όταν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά ευστάθειας, όμως η πληροφόρηση και η αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό παραμένουν πιστές στο δόγμα της MINI περί συναρπαστικής οδικής συμπεριφοράς. Το τιμόνι παραμένει γρήγορο, διατηρεί τον εύστοχο χαρακτήρα του και το σωστό βάρος στα χέρια του οδηγού και το μπροστινό σύστημα χαράζει τη γραμμή που έχεις βάλει στο μυαλό σου. Η επικοινωνιακή ουρά συμμετέχει και βοηθά στο στρίψιμο με σωστό προοδευτικό άνοιγμα, αντίδραση που δεν θα τρομάξει, αλλά αντιθέτως θα χτίσει εμπιστοσύνη στον οδηγό ώστε να απολαμβάνει το Clubman με τη σπορ λογική που μπορεί να υποστηρίξει. Σφιχτό μεν, αλλά χωρίς να κοπανάει, καταφέρνει να συνδυάσει τη στιβαρή αίσθηση ανάρτησης και πλαισίου για να κερδίσει την ταμπέλα του απολαυστικά γρήγορου ταξιδευτή με σπορ εσανς, αν το ζητήσει ο οδηγός του. Μπορεί σε τιμή να πέφτει πάνω ή ακόμα και να ξεπερνά τα δημοφιλή GTi της πιάτσας, όμως χωρίς να τους έχει άμεσους ανταγωνιστές καταφέρνει να τους ακολουθήσει. Όποιος θέλει χώρους, προοδευτικές αντιδράσεις, premium αισθητική και ξεχωριστό στιλ που καμουφλάρει χωρίς να εξαφανίζει τα σπορ χαρακτηριστικά, θα βρει το Clubman γοητευτικό. Βέβαια, οι αθεράπευτοι petrolheads έχουν μάτια μόνο για 3θυρα, άντε και 5θυρα Cooper S. Κακώς!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάτι άλλο, αλλά για την ώρα δεν υπάρχει και άλλο MINI σε Maxi μέγεθος. Μέχρι στιγμής  κουνάει το σημαιάκι του μεγαλύτερου σε διαστάσεις που μπορεί να αποκτήσει κανείς εφόσον μπουκάρει σε έκθεση MINI. Σαφώς ιδιαίτερο σε προσωπικότητα και χαρακτήρα ξεχωρίζει σαν τη μύγα στο γάλα σε σχέση με οποιοδήποτε MINI και ανήκει στα αυτοκίνητα που ή θα τα λατρέψεις ή θα τα μισήσεις. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις προσφέρουν «ανθρώπινους» χώρους για τα δεδομένα της εποχής, ενώ η σύγχρονη οικογένεια που θα δυσκολευτεί να βολέψει τις ανάγκες της σε ένα 5θυρο MINI, μπορεί να ζήσει με ένα και μοναδικό αυτοκίνητο αν αυτό λέγεται Clubman. Και φυσικά όταν υπάρχουν στο κορμί του τα διακριτικά Cooper S, ακολουθεί με πίστη τις σπορ συνήθειες και πουσάρει την ικανοποίηση του οδηγού. 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...