ΔΟΚΙΜΗ: Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI

Η μετρ του downsizing Volkswagen, κάνει την κόντρα έκπληξη και ανεβάζει το Polo GTI από τα 1.400 στα 1.800 κυβικά

  • -
  • -
Ισχύς192 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ανανεωμένο μικρό GTI με τον νέο 1.800άρη τούρμπο βενζίνης των 192 ίππων.

Στα άδυτα του 1.8 TSI

Ο νέος 1.8 TSI διαθέτει σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εξαγωγής. Το σύστημα ψύξης είναι εξελιγμένο για βέλτιστη απόδοση, οι τριβές έχουν ελαχιστοποιηθεί, η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στο καπάκι, το τούρμπο είναι mono scroll, το κάρτερ πλαστικό και τα τοιχώματα του στροφαλοθαλάμου πολύ λεπτά (3 mm). Όλα αυτά έχουν μειώσει το βάρος του μοτέρ κατά 5,4 kg. Η απόδοση φτάνει τους 192 ίππους στις 4.300-6.200 rpm και τα 320 Nm ροπής στις 1.450-4.200 rpm.

Sport Performance Kit

Διατίθεται προαιρετικά έναντι 300 ευρώ και περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (για πρώτη φορά σε Polo GTI) και πιο σπορ ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση γκαζιού, τη χαρτογράφηση του κιβωτίου DSG και τον ήχο του κινητήρα. Επιπλέον, το ESP μπορεί να ρυθμιστεί για χρήση σε πίστα, καθώς διαθέτει επιλογή Sport mode, επιτρέποντας την επέμβαση του συστήματος μόνο σε ακραίες καταστάσεις.

γλυκά
  • Απόδοση μοτέρ
  • Επιδόσεις
  • Κράτημα
  • Ευκολία οδήγησης
  • Ποιότητα
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Δεν εξιτάρει οδηγικά


Η σύγχρονη τάση στους κινητήρες είναι η μείωση του κυβισμού με παράλληλη αύξηση της ισχύος αλλά και της αποδοτικότητας. Μετρ σε αυτό είναι η Volkswagen, η οποία στην τελευταία γενιά του Polo GTI (2011) είχε αντικαταστήσει τον 1.800άρη Turbo με τον μικρότερο αλλά πανίσχυρο twincharged 1.4 TSI. Να όμως που στο facelift του 2015 ο νέος 1.8 TSI τρύπωσε κάτω από το καπό του μικρού hot hatch, κόντρα στην επικρατούσα λογική του downsizing.

 

Αλλαγές, τόσο... όσο

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πρόκειται για μια από τις περιπτώσεις που δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις τις διαφορές με το προηγούμενο μοντέλο. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας εμπρός, οι νέες ζάντες και το κόκκινο σιρίτι της μάσκας που εισβάλλει στα φωτιστικά σώματα αναλαμβάνουν το εξωτερικό ρετουσάρισμα, ενώ μέσα έχουμε αλλαγές στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική κονσόλα. Οι καρό επενδύσεις στα καθίσματα κάνουν τη σύνδεση με την παράδοση των GTI, η υψηλή ποιότητα δεν αφήνει περιθώρια για κριτική και η θέση οδήγησης, αν και ψηλή στηρίζει σωστά το σώμα βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην ευχάριστη αίσθηση της καμπίνας. Στα θετικά και το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια, ενώ μπόνους αποτελούν οι καλοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές.

 

Rightsizing αντί για Downsizing

Στα μηχανικά τώρα, η αύξηση του κυβισμού συνοδεύεται από υψηλότερη ισχύ 192 ίππων (από 180), ενώ πλέον ως στάνταρ διατίθεται 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με το αυτόματο 7άρι διπλού συμπλέκτη DSG να είναι προαιρετικό. Μάλιστα η χειροκίνητη έκδοση αποδίδει υψηλότερη ροπή: 320 Nm έναντι 250 του DSG! Στην πράξη, το νέο μοντέλο είναι ακόμη πιο γρήγορο, με τη VW να δίνει χρόνο 6,7 sec για το κλασικό 0-100 km/h (από 6,9 του 1.4 TSI). Από τον ανταγωνισμό, μόνο τα Mini Cooper S και Opel Corsa OPC είναι ικανά να το κοντράρουν στην ευθεία.

Το μοτέρ τραβάει με ορμή από τις 1.500 rpm μέχρι τον κόφτη στις 6.500 rpm και το κιβώτιο σε βοηθά να ανεβάζεις ή να κατεβάζεις σχέσεις χωρίς να χάνεις αλλαγή. Πρόκειται για μια μικρή βολίδα που θα αφήσει σχεδόν τα πάντα πίσω της στο φανάρι και που θα καλύψει σε χρόνο dt μια διαδρομή, κρατώντας οδηγό και επιβάτες ατσαλάκωτους. Και αυτό ακριβώς είναι που το χαρακτηρίζει. Οι εύκολες, προσιτές στον καθένα επιδόσεις που συνδυάζονται με καθημερινή ευχρηστία και άνεση. Ειδικά στο πρόγραμμα sport που διατίθεται με το Sport Performance kit (κόστος 300 ευρώ) η ανάρτηση σφίγγει, το μοτέρ ακούγεται πιο άγριο και απελευθερώνει ακόμη μεγαλύτερη πυγμή και το τιμόνι αποκτά περισσότερη ζωντάνια. Το αποτέλεσμα είναι υψηλότερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, αλλά όχι και αυξημένη συμμετοχή του οδηγού στα δρώμενα.

 

Ήρεμη δύναμη

Το Polo GTI δεν έγινε το μικρό hot hatch που θα σε εξιτάρει σε στενό στροφιλίκι. Οδηγώντας με γραμμές θα κινηθείς απίστευτα γρήγορα, απολαμβάνοντας σίγουρο πάτημα και υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Αν όμως θέλησες να παίξεις με την ουρά εκμεταλλευόμενος το λιγότερο παρεμβατικό ESP, η ανάρτηση δείχνει πιο μαλακή από ότι θα ήθελες και το άμεσο τιμόνι στερείται πληροφόρησης. Τα φρένα από την άλλη είναι δυνατά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενισχύοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης που εμπνέει το μικρό GTI στον οδηγό του.

Όσο για την κατανάλωση βενζίνης, αυτή είναι άμεσα εξαρτώμενη από το στυλ οδήγησης. Σίγουρα τα 6,0 lt/100 km που ανακοινώνει η VW είναι μια δυσπρόσιτη, ιδεατή τιμή, αλλά αν καταφέρεις και συγκρατηθείς θα δεις τιμές λίγο πάνω από 8. Ξέχνα όμως την οικονομία και πάτα με λύσσα το γκάζι και τότε θα δεις νούμερα ακόμη και πάνω από 14. Με νορμάλ σπορ χρήση πάντως, υπολόγισε μια μέση κατανάλωση της τάξης του 9,5 lt/100 km.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Το Polo GTI δεν ήταν ποτέ το απόλυτο fun to drive μικρό hot hatch. Ήταν όμως η εύκολη, ασφαλής και αποτελεσματική μικρή βολίδα που μπορούσες να ζήσεις καθημερινά μαζί της χωρίς συμβιβασμούς. Το ίδιο τροπάριο ψέλνει και το νέο μοντέλο, προσφέροντας ακόμη καλύτερες επιδόσεις και ελαφρώς πιο άμεση οδική συμπεριφορά. Στοιχεία που το καθιστούν ακόμη πιο ελκυστικό στους θιασώτες των VW GTI.

Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI 2015

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...