ΔΟΚΙΜΗ: Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 D 180 PS

Με παραδοσιακά σκληροτράχηλο DNA, αλλά και ακόμη πιο εξευγενισμένους τρόπους, το νέο pick-up της Mitsubishi αναβαθμίζει τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα

  • -
  • -
με μια ματιά

Η 5η γενιά του pick-up ενός τόνου της Mitsubishi που είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Club Cab (με 2+2 θέσεις) και Double Cab (διπλοκάμπινο).

γλυκά
  • Λειτουργία και απόδοση κινητήρα
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Αποτελεσματική τετρακίνηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανθεκτική κατασκευή
ξινά
  • Κάπως σφικτή ανάρτηση στις μεγάλες ανωμαλίες
Τετρακίνηση Super Select 4WD II

Επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης μέσω περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει (εφικτό κάτω από 100 km/h), ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος. Το ατού του Super Select έγκειται στη θέση “4H” Full Time 4WD. Ακόμα και σήμερα παραμένει σπάνια επιλογή στην κατηγορία, κυρίως σε συνδυασμό με το κοντό διαφορικό, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Το Super Select 4WD II περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό και διαθέτει τις εξής επιλογές:

2H: Η ροπή μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα. Κατάλληλο για δρόμους με άσφαλτο και οδήγηση με υψηλή ταχύτητα.

4H: Η ροπή μεταδίδεται στους μπροστά και στους πίσω τροχούς σε ποσοστό 40/60. Στο transfer υπάρχει ένα μεσαίο διαφορικό Torsen® που ελέγχει το ποσοστό ροπής που μεταδίδεται στους μπροστά και στους πίσω τροχούς. Κατάλληλο για οδήγηση σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση και με υψηλή ταχύτητα.

4HLc: Η ροπή μεταδίδεται στους εμπρός και στους πίσω τροχούς σε ποσοστό 50/50. Το μεσαίο διαφορικό είναι κλειδωμένο. Κατάλληλο για εκτός δρόμου οδήγηση.

4LLc: Εμπλέκει την κοντή σχέση μετάδοσης του κιβωτίου. Η ροπή μοιράζεται στους εμπρός και στους πίσω τροχούς σε ποσοστό 50/50.

Πωλήσεις που ξεπερνούν τα 4 εκατομμύρια παγκοσμίως μέσα σε 37 χρόνια και εμπειρία 70 ολόκληρων ετών της Mitsubishi στα ελαφριά φορτηγά, αποτελούν τα διαπιστευτήρια της 5ης γενιάς L200. Σε μια κατηγορία που στόχος είναι η προσφορά ολοένα και περισσότερων επιβατικών ανέσεων χωρίς συμβιβασμούς στις μεταφορικές δυνατότητες ή τις ικανότητες κίνησης σε πολλά είδη τερέν, το νέο τετρακίνητο ιαπωνικό pick-up δεν θα μπορούσε παρά να είναι ποιοτικότερο, πλουσιότερο, με περισσότερη τεχνολογία και οικονομία χωρίς όμως να απωλέσει δράμι από την αντοχή του στη σκληρή χρήση.

 

Αρετές επιβατικού

Το νέο L200 είναι ολοκαίνουργιο: στιβαρότερο αλλά χωρίς να έχει βαρύνει και πολύ πιο ενδιαφέρον εμφανισιακά, από όποια μεριά κι αν το κοιτάξεις. Με μήκος 5.205 mm στην έκδοση Double Cab που δοκιμάζουμε, πλάτος 1.815 και ύψος 1.780 mm, το L200 δεν είναι αυτό που θα λέγαμε… κόμπακτ. Ευτυχώς η κορυφαία ακτίνα στροφής των 5,9 m του δίνει αρκετή ευελιξία. Οι μεγάλες διαστάσεις εξαργυρώνονται, εν μέρει στους χώρους της καμπίνας, που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα οικογενειακά SUV. Γενικότερα είναι αισθητή η… επιβατική αναβάθμιση του εσωτερικού, με καλαίσθητη σχεδίαση, ποιοτικά και ευχάριστα σε υφή, σκληρά πλαστικά με premium piano black ενθέσεις, γεροδεμένη κατασκευή, αρκετές θήκες και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση Intense Plus της δοκιμής, έχει στάνταρ 7 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας ASTC, Hill Start Assist, ειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning - LDW), λειτουργία ειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και ηχοσύστημα με οθόνη στην κονσόλα. Άριστη είναι και η θέση οδήγησης. Βολεύεσαι εύκολα στο άνετο, ψηλό κάθισμα και απολαμβάνεις άπλετη ορατότητα και σωστή εργονομία.

 

Χωράει πράμα…

Μπορεί εδώ, σε αντίθεση με την έκδοση Club Cab, να μην έχει προτεραιότητα η καρότσα, οι μεγάλες διαστάσεις όμως φροντίζουν το διπλοκάμπινο L200 να έχει αξιοσημείωτες δυνατότητες φόρτωσης: μήκος 1.520 mm, πλάτος 1.470 mm και βάθος 475 mm. Παρότι το μήκος έχει μειωθεί ελαφρώς κατά 26 mm, το αυξημένο κατά 15 mm ύψος των πλαϊνών της καρότσας δίνει τελικά μεγαλύτερο όγκο φόρτωσης: 1,1 κυβικά μέτρα, αντί για 1,0 της προηγούμενης γενιάς. Στα θετικά συγκαταλέγονται, η πίσω πόρτα που ανοιγοκλείνει εύκολα, ο πίσω προφυλακτήρας, που είναι διαμορφωμένος σαν σκαλοπάτι στο κέντρο του και οι στιβαροί κρίκοι που φροντίζουν για το δέσιμο φορτίων.

 

Δύναμη και οικονομία

Δυνατό χαρτί στο L200 αποτελεί ο νέος turbodiesel κινητήρας. Τετρακύλινδρος, με κυβισμό στα 2,4 λίτρα, διπλό εκκεντροφόρο, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος στις βαλβίδες εισαγωγής (MIVEC) και intercooler, αποδίδει 180 ίππους στις 3.500 rpm και 430 Nm ροπής στις 2.500 rpm. Απόδοση που υπόσχεται δύναμη για μεταφορά (έως 1.030 κιλά) ή ρυμούλκηση (έως 3.100 κιλά) υψηλών φορτίων αλλά και πολύ καλές επιδόσεις. H Mitsubishi δεν δίνει χρόνο για το 0-100 km/h, ωστόσο υπολόγισε γύρω στα 11 με 11,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει επίσημα τα 179 km/h. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι η γραμμικότητα και η πολιτισμένη λειτουργία του 2.4 DI-D MIVEC. Τραβάει με μεγάλη προθυμία από πολύ χαμηλά, ακόμη και από τις 1.000 rpm δίχως κομπιάσματα, κραδασμούς ή το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των heavy duty diesel. Θετική η εικόνα και από το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει καλή αίσθηση (για επαγγελματικό pick-up) και σωστή κλιμάκωση.

Εκτός όμως από τα χαρακτηριστικά λειτουργία και τις επιδόσεις, ο νέος κινητήρας διακρίνεται και στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου. Με έξυπνη οδήγηση, εκμεταλλευόμενος τη ροπή και την ελαστικότητα χαμηλά και με τη συνδρομή του start stop AS&G βλέπεις τιμές ανάμεσα στα 8,5 με 9,5 lt/100 km ή ελαφρώς πάνω από 10 σε δύσκολες διαδρομές off road. Και αν κινηθείς με χαλαρό ρυθμό σε ανοιχτό δρόμο χωρίς κλίση, μπορείς για λίγο να πλησιάσεις την εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 6,4 lt/100 km.

 

Πάει παντού

Η ανάρτηση του νέου L200 ακολουθεί τη γνωστή δομή, με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, ωστόσο τα μακρύτερα και με νέα έδραση φύλλα σούστας, μαζί με τις νέες ρυθμίσεις των αμορτισέρ, υπόσχονται καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης. Κάτι που καταλαβαίνεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Μόνο σε μεγάλες ανωμαλίες χωρίς φορτίο το νέο μοντέλο θυμίζει την pick-up καταγωγή του, όντας αισθητά σφικτό με μια τάση αναπήδησης. Κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν επηρεάζει την οδική του συμπεριφορά. Σε στροφές παρουσιάζει λογικές κλίσεις και κρατά με αρκετό πείσμα την τροχιά που χαράζεις με το άμεσο και καλό σε αίσθηση (για την κατηγορία) τιμόνι, με τη βοήθεια του συστήματος ευστάθειας ASTC, όταν αυτό χρειαστεί. Άλλωστε, σε πολύ γλιστερές διαδρομές, έχεις ως σύμμαχο και την κατ’ επιλογή τετρακίνηση Super Select 4WD II, που προσφέρει τις υπηρεσίες της και στην άσφαλτο χωρίς περιορισμό στην ταχύτητα κίνησης, αρκεί η εμπλοκή της να έχει γίνει κάτω από τα 100 km/h. Στον αυτοκινητόδρομο το L200 ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του, έχοντας μεν αεροδυναμικό θόρυβο, αλλά όχι και κύλισης. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και έχουν καλή αίσθηση, αυξάνοντας το επίπεδο εμπιστοσύνης και ασφάλειας που σου εμπνέει το pic-up της Mitsubishi.

Αυτά στο δρόμο, γιατί το τετρακίνητο L200 βγάζει τα σπορτέξ και βάζει ορειβατικά μποτάκια με μεγάλη ευκολία. Ενεργοποιείς την τετρακίνηση πανεύκολα μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, ακόμη κι εν κινήσει (μέχρι τα 100 km/h) και αυτή αναλαμβάνει να μοιράσει τη ροπή εμπρός και πίσω, ξεκινώντας από τη στάνταρ αναλογία 40/60. Στα πολύ δύσκολα η επιλογή κοντών σχέσεων (4LLc), το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό (κλείδωμα στο 50/50), το σύστημα κλειδώματος του πίσω διαφορικού, οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (24ο) και απομάκρυνσης (22ο) και η απόσταση των 205 mm από το έδαφος, μετατρέπουν το L200 σε αγριοκάτσικο, επιτρέποντάς του να σκαρφαλώνει σχεδόν παντού. Εκεί αναδεικνύεται στο 100% και η αντοχή της κατασκευής του, στην οποία άλλωστε βασίζεται η Mitsubishi για να προσφέρει 5ετή εργοστασιακή εγγύηση. Άλλο ένα ατού που καθιστά την τιμή των 31.000 ευρώ (με απόσυρση) ελκυστική για το L200 Double Cab 2.4 DI-D 180 PS, με κερασάκι, την αραιή συντήρηση, που προβλέπει αλλαγή λαδιών κάθε 20.000 km ή κάθε χρόνο και service κάθε 40.000 km ή κάθε 2 χρόνια.

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΕΔΩ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ L200
ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ L200 CLUB CΑB
ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ L200 DOUBLE CΑB

συμπέρασμα

Ταχύτερο, οικονομικότερο, πιο ποιοτικό και καλύτερα εξοπλισμένο, το νέο L200 ενίσχυσε την επιβατική πτυχή του, χωρίς να απωλέσει δράμι από τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Ίσα ίσα που τον αναβάθμισε με ακόμη πιο αποτελεσματική τετρακίνηση και με νέο κινητήρα που προσφέρει περισσότερη δύναμη για καλύτερες μεταφορικές δυνατότητες αλλά και επιδόσεις.

Mitsubishi L200 Series 5

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...