ΔΟΚΙΜΗ: VW e-up!

Η εναλλακτική επιλογή για αστικές μετακινήσεις απαλλαγμένες από θόρυβο και ρύπους αρκεί να υπάρχουν ελεύθερες πρίζες για φόρτιση

  • -
  • -
Ισχύς82 PS
Ροπή210 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO20 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ηλεκτρική έκδοση του Up! έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει στα αστικά κέντρα των πόλεων του μέλλοντος όπου οι μηδενικοί ρύποι θα έχουν τον πρώτο λόγο.

γλυκά
  • Σπιρτάδα στην οδήγηση
  • Οικονομία χρήσης
  • Χώροι καμπίνας
  • Ευελιξία στην πόλη
  • Ικανοποιητική αυτονομία
ξυνά
  • Τιμή αγοράς
  • Απουσία κίνητρων αγοράς
  • Λίγα σημεία ταχείας φόρτισης

Το Up! είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα μοντέλου της μικρής κατηγορίας με ευρεία παλέτα εναλλακτικών καυσίμων εκτός όμως από …diesel. Μετά την έκδοση φυσικού αερίου που έχει κάνει περήφανους όσους το απέκτησαν για τα ποσά που ξοδεύουν στο πρατήριο, σειρά είχε η ηλεκτρική παραλλαγή που μας φέρνει πιο κοντά στη νέα αστική πραγματικότητα. Δεν διαφέρει εξωτερικά από τα αδέλφια του με θερμικό κινητήρα κι αυτό είναι μέρος της στρατηγικής της VW. Το ηλεκτρικό up! έρχεται σαν μια εναλλακτική επιλογή για ανθρώπους που έχουν συγκεκριμένο χάρτη μετακίνησης και θέλουν να είναι οι μπροστάρηδες στην υιοθέτηση καινοτόμων προϊόντων. Βέβαια έπειτα από αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα να κυλούν εδώ και χρόνια τους τροχούς τους δεν μιλάμε για νεωτερισμό, αλλά για ένα κανονικό μοντέλο που απλά κινείται αθόρυβα.  Αν έλειπαν τα αυτοκόλλητα στις πόρτες κανείς δεν θα το έδειχνε να περνά. Η τετραθέσια διάταξη, το μεγάλο πορτμπαγκάζ υπηρετούν τις ανάγκες τις καθημερινότητας και μόνο το «πρίζωμα» αλλάζει λίγο τη συνήθεια του ιδιοκτήτη.  

Το χώρο κάτω από το καπό καταλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά ισχύος κι ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 82 ίππους. Δεν είναι τόσο η ισχύς όσο η ροπή των 210 Nm ροπής που αποδίδονται άμεσα με το πάτημα του πεντάλ και κάνουν διασκεδαστική την εκκίνηση αφού σε κάτι λιγότερο από 5’’ πιάνει τα πρώτα 60km/h. Μάλιστα το e-Up! είναι ταχύτερο στο 0-100 με χρόνο 12,4’’ από το 1000ράκη των 75 ίππων που χρειάζεται 13,4’’ για την ίδια διαδικασία. Η τελική του περιορίζεται στα 130km/h όμως είναι κάτι που δεν απασχολεί το χρήστη.

 

Τρία ευρώ και φύγαμε

Η «Λυδία λίθος» των ηλεκτρικών είναι η αυτονομία και στο e-up! εξαρτάται κατά πολύ από τις επικρατούσες συνθήκες. Υπό νορμάλ θερμοκρασία και επίπεδο ανάγλυφο εδάφους η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 120 έως 160 χιλιόμετρων. Στην πόλη εν μέσω καύσωνα και με τον κλιματισμό ρυθμισμένο σε ανεκτή θερμοκρασία, η ένδειξη πέφτει ραγδαία και μια ασφαλή εκτίμηση είναι λίγο πάνω από τα 100km. Πέρα όμως από τις ακραίες συνθήκες είναι εφικτό κανείς να επιβεβαιώσει τον κατασκευαστή χωρίς θυσίες και υπερβολές στους κανόνες οικονομικής οδήγησης. Μια απόσταση σπίτι-γραφείο 40 χιλιομέτρων καλύπτεται με άνεση σε ημερήσια βάση αφήνοντας περιθώριο ασφαλείας. Η διαδικασία φόρτισης σε οικιακή πρίζα διαρκεί 9 ώρες, ενώ σε wall box ισχύος 3,6 kW πέφτει στις 6 ώρες. Μέσα σε λίγες ημέρες χρήσης προσαρμόζεις το πλάνο των διαδρομών και σπάνια θα βρεθείς με άδειες μπαταρίες. Λύση αποτελούν οι λίγοι προς το παρόν σταθμοί φόρτισης συνεχούς ρεύματος όπου η διαδικασία για το 80% της χωρητικότητας απαιτεί μόλις 30 λεπτά. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο e-up! βρίσκεται κάτω από το πάτωμα και ζυγίζει 230 κιλά. Το μεγάλη αυτή μάζα χαμηλώνει το κέντρο βάρους και επηρεάζει θετικά την οδική συμπεριφορά.

 

Οικολογικά κίνητρα

Το e-up! είναι αρκετά ενδιαφέρον στην οδήγηση και σε κάνει να ξεφεύγεις από τα αυστηρά καλούπια της οικονομίας. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μίας σχέσης που μειώνει τις στροφές που φτάνουν στο διαφορικό. Για την ανάκτηση της ενέργειας υπάρχουν τρία προφίλ λειτουργίας που αυξάνουν το ρυθμό συσσώρευσης της ενέργειας στο άφημα του γκαζιού. Με τον επιλογέα στη θέση «B» η ανάκτηση μεγιστοποιείται και παίρνει τη μορφή φρένου. Παράλληλα υπάρχουν δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης «Eco» και «Eco+» για μεγαλύτερη αυτονομία που περιορίζουν την αποδιδόμενη ισχύ έως τα 40kW και απενεργοποιούν ενεργοβόρες καταναλώσεις. Το κόστος για 100 χιλιόμετρα κυκλοφορίας με το e-up! είναι περίπου 3 ευρώ και μόνο κινητήρες φυσικού αερίου μπορούν να ανταγωνιστούν. Σίγουρα αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα αλλά όχι και το απόλυτο κριτήριο αγοράς. Τα ηλεκτρικά θα είναι για αρκετά ακόμη χρόνια ακριβή επιλογή. Το e-up! έχει διπλάσια τιμή αγοράς από το βενζινοκίνητο 1000άρι. Με 28.000 ευρώ δεν αποσβένει τη διαφορά κατανάλωσης και των μηδενικών τελών κυκλοφορίας στον κύκλο ζωής του. Η αγορά του είναι μια συνειδητή επιλογή με οικολογικό πρόσημο χωρίς τις φοβίες του παρελθόντος.



Επίπεδη πλατφόρμα και χαμηλά τοποθετημένη η μπαταρία για την οποία υπάρχει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.

συμπέρασμα

Με ικανοποιητική αυτονομία που ξεπερνά τα 120km το ηλεκτρικό up! αποτελεί την πλέον καθαρή εναλλακτική για την πόλη, αλλά χωρίς συμβιβασμούς σε θέματα πρακτικότητας στην καθημερινή χρήση.

VW E-up!

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...