Suzuki Vitara 1.6 D 4x4 vs Suzuki V-STROM 1000

Το μεν φρέσκο Vitara είναι πρόθυμο να ανακατέψει κάθε γωνιά του χάρτη μέχρι να βρεθεί στο επιθυμητό σημείο. Το δε υποσχόμενο V-Strom 1000, γαζώνει ευθείες και στροφές και σε μπολιάζει με αίσθηση adventure για ένα non stop road trip. Και κάπως έτσι η Βόρειος Εύβοια, γίνεται η δίπλα γειτονιά…

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
V-Strom 1000
Η ιστορία του μεγάλου V-Strom ξεκίνησε το 2002, για να ακολουθήσει δυο χρόνια αργότερα το εμπορικά πετυχημένο 650. Στην πιο πρόσφατη μορφή του, που ήρθε το 2014, απέκτησε σύγχρονη απλοποιημένη αισθητική ελαφραίνοντας από ογκώδη πλαστικά, υιοθετώντας το χαρακτηριστικό ρύγχος που πρωτοεμφανίστηκε στο DR 750S το 1988.


Στην καρδιά του καλοκαιριού, συνήθως το μυαλό τριγυρνάει γύρω από μικρές ή μεγάλες αποδράσεις, τόπους διακοπών και αναζωογονητικούς προορισμούς που σε κάνουν να ξεχαστείς. Τόπους ή τρόπους να την κοπανήσεις από το γραφείο και το καλό με αυτή τη δουλειά είναι ότι οι καθημερινές αποκτούν νόημα όταν αρπάζεις μια κάμερα, ένα αυτοκίνητο και μια μοτοσυκλέτα με σκοπό την αποτύπωση στιγμών. Τόσο το Vitara όσο και το χιλιάρι V-Strom αμφότερα τέκνα της Suzuki, αποτελούν πρώτης τάξεως ξεμυαλίστρες για φευγιό, που μάλιστα δεν περιορίζεται εντός νομού.  

 

Οι φυγάδες

Η Αττική είναι πολύ μικρή άλλωστε για να τα χωρέσει. Πάνω στην σέλα του V-Strom ούτε κατάλαβα για πότε βρέθηκα στην γέφυρα της Χαλκίδας σχεδόν ατσαλάκωτος ένα εικοσάλεπτο μετά τα διόδια στα Κιούρκα. Άνεση αρχοντική, θέση απόλυτα ανθρώπινη και ένας αναβαθμισμένος V2 που μπορεί να δουλεύει ολημερίς και ολονυχτίς ανάμεσα στα 160-180 km/h χωρίς την παραμικρή υποψία κόπωσης, ούτε για αυτόν ούτε φυσικά για τον αναβάτη. Μπορεί και παραπάνω, με την ψηφιακή του ένδειξη να απεικονίζει αριθμούς που ξεκινούν από το 2, όμως τότε θα κάνεις κακό στην τσέπη σου με την κατανάλωση να σε ενημερώνει στο trip computer ότι βρίσκεται σε διψήφια νούμερα. Αν στον αυτοκινητόδρομο όμως σε πείθει για την στιβαρή αίσθηση και την ασφάλεια που σου προσφέρει, τότε όταν αρχίζει ο δρόμος να στριφογυρίζει τις πλαγιές του βουνού αποκτάς έναν καλό λόγο να επιτεθείς.

Ένα πλήρως σύγχρονο μπροστινό με ανεστραμμένο πιρούνι και ακτινικές δαγκάνες δίνουν την σπορ αίσθηση που χρειάζεσαι για να το εμπιστευτείς. Ακλόνητη αίσθηση μέσα στην στροφή, απαράμιλλη ευελιξία που συναντάς σε μικρότερες «Οn-Οff» και απουσία νευρικότητας, σε βάζουν στο τριπάκι του πλαγιάσματος δίχως υποψία ιδιοτροπίας και νευρικότητας εξαιτίας του καλοστημένου συνόλου και του μεγάλου μεταξονίου. Το εξαιρετικό στήσιμο και το αγχολυτικό traction control σου επιτρέπει να απολαύσεις τον υποδειγματικό V2 των 100 ίππων χωρίς αναστολές, ενώ το παιχνίδι «ξύσε τους μασπιέδες» γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό ανηφορίζοντας προς Β. Εύβοια ακόμα και με λάστιχα κουρασμένα από 20.000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα.
Χωρίς να πέσει στην παγίδα της υπεραπόδοσης, η Suzuki εξέλιξε τον V2 αυξάνοντας τον κυβισμό στα 1.037 cc, φροντίζοντας όμως να τον ελαφρύνει και να βελτιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι 100 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και τα 103 Nm στις 4.000 σ.α.λ είναι απόδοση απόλυτα ρεαλιστική για επιδόσεις χωρίς υπερβολές και εύστοχα διαχειρίσημη από το υπόλοιπο σύνολο. Το στιβαρό πλαίσιο, το πλήρες ρυθμίσεων ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι της ΚΥΒ και οι ακτινικές monobloc Tokico σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο και την ηλεκτρονική προίκα(ABS και Traction Control 3 σταδίων επεμβατικότητας) δίνουν στην V-Strom την ταμπέλα της ομοιογένειας και της αποτελεσματικότητας σχεδόν σε κάθε πεδίο δράσης.



Το διακριτικά σπορ στήσιμο και τα ασφαλτικά ελαστικά δηλώνει ότι θα περάσει περισσότερο χρόνο στην άσφαλτο, ενώ ο σύγχρονος εξοπλισμός του δικαιολογεί την τιμή που ξεκινά από τα € 12.995 και δεν ξεφεύγει προς το ταβάνι της κατηγορίας. Η εξαιρετική κύλιση, η ακλόνητη αίσθηση και η ευελιξία μικρότερης μοτοσυκλέτας, συνδυασμένη με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της εποχής και ταυτόχρονα η καλή προστασία, οι εξαιρετικές γωνίες στο σώμα και απόλυτα ρεαλιστικές επιδόσεις κάνουν το V-Strom 1000 ιδανικό για καθημερινή χρήση αλλά και για σπορ τουρισμό κάτι που υποστηρίζει και η περιορισμένη κατανάλωση. Ενημερωτικά, υπό φυσιολογικές συνθήκες η μέση κατανάλωση δεν ξεφεύγει πολύ από τα 6-7 lt/100km, ενώ αν βολτάρεις με όπλο την ελαστικότητα χαμηλά θα την δεις να πέφτει στα πέντε.
Δεν θέλω να κατέβω με τίποτα ακόμα και αν το θερμόμετρο σημαδεύει τους 37 οC και βράζω στο ζουμί μου πίσω από μπουφάν και κράνος, όμως κάποιος νιώθει την ανάγκη να ζήσει ότι εγώ. Απόσπαση στο Vitara όπου η δροσερή καμπίνα σε κάνει να ξεχαστείς, να γαληνέψεις αλλά και να απολαύσεις πολιτισμό συνδυασμένο με dna Οff Road Animal, όσο τουλάχιστον του επιτρέπει η SUV υπόστασή του. Με τον turbodiesel των 1.6 λιτρων να αποδίδει 120 ίππους και την ροπή στα πληθωρικά 320 Nm, υπερνικά τις μακριές εκδρομικές σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο και μπορεί να είναι ταχύ και οικονομικό ταυτόχρονα κερδίζοντας με την αξία του την ταμπέλα του πολυδιάστατου και ευχάριστου, είτε για καθημερινότητα είτε για αποδράσεις προς τόπους γοητευτικούς. 



Κόμπακτ διαστάσεις, εξαιρετικοί χώροι και ποιοτική συμπεριφορά που ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα, φέρνουν το Vitara σε θέση ισχύος απέναντι στην ακμάζουσα κλάση των Crossover/SUV που καλείται να χτυπήσει. Περισσότερο μάχιμο στην εσωτερική κόντρα με το εμφανώς πιο ασφάλτινο SX-4 S-Cross, το Vitara στην φουλ έκδοση (DDiS AllGrip GLX) δεν ξεπερνά τα € 25.000 (με απόσυρση και προσφορές) και βάζει τις βάσεις για την επόμενη εμπορική επιτυχία της εταιρείας.

Η μέρα γεμίζει

Όση ώρα βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι του διαπιστώνω την εύστοχη δουλειά των εμπνευστών του. Το κόμπακτ εκδρομικό Suzuki ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, χωρίς να νιώθεις πλαδαρή την ανάρτηση του. Αντιθέτως σου προσφέρει καλό έλεγχο, γέρνει ελάχιστα και δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση. Η ALLGRIP τετρακίνηση επεμβαίνει αθόρυβα χωρίς να χάνει τα πατήματά του και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις, άλλωστε υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά για να προλάβουν τις οδηγικές ατασθαλίες. Η αναζήτηση για ποιο παρθένα μέρη στην φύση το βρίσκει ιχνηλάτη με την τετρακίνηση και τα 185 mm απόστασης από το έδαφος να εξυπηρετούν κάλλιστα τον SUV σκοπό την στιγμή της εξερεύνησης. Στον χωματόδρομο μέχρι την απόμακρη παραλία είναι απελευθερωμένο σε σχέση με το V-Strom που θα ακολουθήσει μεν αλλά με περισσότερη προσοχή, γιατί μην ξεχνάμε ότι είναι ένα μεγάλο Οn-Οff με περισσότερο Οn προσανατολισμό.

Ώρες αργότερα στην δροσερή νύχτα του γυρισμού προς Αθήνα, με έχει πείσει για την προσαρμοστικότητά του παντού με τον συνδυασμό turbodiesel και θεόμακρο 6αρι να προσφέρει ήσυχο ταξίδι ακόμα και με 200 km/h με τη βελόνα στο στροφόμετρο να μην έχει καν φτάσει τις 3.500 σ.α.λ.. Παράλληλα όμως, όπως ταξιδεύουμε ντουέτο εξπρές, χαζεύω σχεδόν δίπλα μου και μια μοτοσυκλέτα απόλυτα σύγχρονη για την πραγματική ζωή που προσφέρει ρεαλιστικές δυνατότητες υψηλού επιπέδου για να ζήσεις δυναμικά για πάντα μαζί της. Είτε κυκλοφορείς καθημερινά στο ανιαρό αστικό πεδίο, είτε αναζητάς το μακρύ ταξίδι σε γοητευτικά σημεία του χάρτη, η μεγάλη V-Strom θα γίνει ο πιο πιστός σου φίλος. Αν δεν το έχεις βέβαια με τα δίτροχα, υπάρχει και το Vitara… 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Vitara
Όπως το V-Strom εμπνεύστηκε σχεδιαστικά από το DR 750S του 1988, έτσι και το Vitara έχει τις ρίζες του στην ίδια εποχή όπου ξεκινούσε τη σταδιοδρομία του, ως πατέρας των SUV. Σήμερα επέστρεψε διατηρώντας ατόφιο το όνομα και την λογική του, βασισμένο όμως στο μικρομεσαίο αμάξωμα του S-Cross (σύγχρονη εξέλιξη του SX-4). Το Vitara έρχεται να ξαναβάλει την Suzuki στα SUV με τον επίκαιρο τρόπο της εποχής. Μπορεί στην βάση της γκάμας να υπάρχουν μπροστοκίνητες εκδόσεις, όμως η AllGrip αυτόματη τετρακίνηση με τις 4 ρυθμίσεις(Auto, Sport, Snow, Lock) είναι αυτή που εκδηλώνει την περιπετειώδη φύση του. Φυσικά απουσιάζουν οι κοντές σχέσεις, όμως δεν απουσιάζει η μοντέρνα αισθητική, η δυνατότητα εξατομίκευσης και ο σύγχρονος εξοπλισμός που προσφέρεται γενναιόδωρα στην έκδοση GLX της δοκιμής.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...