Δοκιμή Toyota Yaris 1.4 D-4D

Στην κούρσα των πωλήσεων το Yaris διατηρεί μια εξαιρετική επίδοση, ένα μέρος της οποίας οφείλεται και στον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων που δοκιμάζουμε εδώ

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 3η γενιά του Yaris είναι έτσι κι αλλιώς ένα από τα πιο ανταγωνιστικά σουπερμίνι της αγοράς γι’ αυτό κι έχει αξιοζήλευτη επιτυχία στις πωλήσεις του. Στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου, έχει και αξιοζήλευτη οικονομία.

γλυκά
  • Δυνατός και ραφιναρισμένος κινητήρας
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
  • Εξάρι κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση
  • Εντυπωσιακά ευκολοδήγητο
  • Χώροι καμπίνας
  • Εγγύηση μηχανικών μερών
ξινά
  • Υψηλή τιμή
  • Σχέση τιμής/εξοπλισμού
  • Μέτρια συναρμολόγηση κονσόλας

Οι πωλήσεις του Yaris, αποτυπώνουν μια αν μη τι άλλο σοφή προσέγγιση απέναντι στα ζητούμενα της κατηγορίας. Όντας πρακτικό, ευκολοδήγητο ως εκεί που δεν παίρνει και οικονομικό σε κατανάλωση, το σουπερμίνι της Toyota είναι μια περίπτωση που κάθε κατασκευαστής μικρού αυτοκινήτου θα ήθελε στις τάξεις του. Αυτό που το κάνει τόσο αρεστό στο ευρύ κοινό, είναι πως δίνει στο μέσο αγοραστή αυτό ακριβώς που θέλει, δηλαδή μια πρόταση που καλύπτει μια μεγάλη βεντάλια απαιτήσεων.

 

Η αξία του πετρελαίου

Η οικονομική μετακίνηση πάντα ήταν ένα από τα δυνατά σημεία του Yaris. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση που έχει κάτω από το καπό του τον 1.400άρη D-4D κινητήρα που αποδίδει 90 ίππους και 205 Nm ροπή, η έννοια της χαμηλής κατανάλωσης παίρνει άλλη διάσταση. Συνεργαζόμενος με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο κινητήρας είναι και με το παραπάνω επαρκής για τις ανάγκες του αμαξώματος των 1.100 κιλών, ειδικά στις μεσαίες στροφές που είναι ξεκάθαρα η αγαπημένη περιοχή λειτουργίας του. Χαμηλότερα είναι λίγο νωχελικός, ενώ πιο ψηλά παράγει περισσότερο θόρυβο από ουσία. Σε κάθε άλλη περίπτωση είναι πολύ αθόρυβος και πολιτισμένος, χωρίς κραδασμούς. Με 0-100 km/h σε 10,8 sec το Yaris είναι ένα από τα πιο σβέλτα σουπερμίνι που υπάρχουν στην αγορά, κι αυτόν τον τίτλο τον κρατάει και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το βοηθάει σε αυτό και η όχι ιδιαίτερα μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου.

Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση του Yaris είναι από 3,5 έως 4,2 lt/100 km, ενώ η πράξη δείχνει και πάλι πολύ φιλικά νούμερα πλάι στα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα κι εάν η οικονομία δεν είναι ο στόχος σου, δύσκολα θα δεις πάνω από 5,5 lt/100 km.

 

Η αξία της λογικής

Ο βασικός παράγων που καθιέρωσε την επιτυχία του Yaris, είναι πως δε δυσκολεύει καθόλου τη ζωή σου στην καθημερινότητα. Κι αυτό επειδή δεν έχει ιδιαιτερότητες με τις οποίες θα πρέπει να ευθυγραμμιστείς. Απλώς μπαίνεις μέσα, ξεκινάς κι αισθάνεσαι ότι βλέπεις έναν παλιό γνωστό με τον οποίο συνεννοείσαι εύκολα, χωρίς άσκοπες απώλειες ενέργειας.

Ακόμα πιο πολύ μάλιστα στην τελευταία του γενιά, που έχει ασύγκριτα πιο ισορροπημένο κράτημα στο δρόμο σε σχέση με τις προηγούμενες δύο. Έτσι, μπορείς να πεις ότι τώρα πια το σουπερμίνι της Toyota δεν είναι αποκλειστικά και μόνο ένα εργαλείο για την πόλη, αλλά κι ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται πρόθυμα εάν και όταν προκύψει να το πιέσεις πραγματικά στο δρόμο. Ναι μεν η ανάρτησή του δεν έχει την κορυφαία ποιότητα λειτουργίας ενός Ford Fiesta για παράδειγμα, αλλά δε θα σε κουράσει, είναι σίγουρο. Με λίγα λόγια στρίβει, φρενάρει και παρκάρει με την ίδια ευκολία, κάτι που τελικά διευρύνει ουσιαστικά το πεδίο δράση του Yaris.

Η καμπίνα έχει όλο το χώρο που χρειάζεται ένας παίκτης της κατηγορίας, η εργονομία είναι σωστή και η θέση οδήγησης όχι απολύτως κορυφαία με αντικειμενικό κριτήριο αλλά σίγουρα η καλύτερη που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε Yaris. Σε πολύ καλό επίπεδο θα βρεις ακόμα την πρακτικότητα και την ορατότητα, ενώ το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα. Στο πίσω μέρος δύο ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς στρίμωγμα για τα πόδια ή το κεφάλι τους. Από την άλλη πλευρά το πορτμπαγκάζ απλώς ικανοποιεί, αφού τα 286 λίτρα πλέον δεν είναι και από τις κορυφαίες τιμές στην κατηγορία. Το μόνο που τελικά θα σου αφήσει περιθώριο για ουσιαστική κριτική, είναι η μέτρια συναρμολόγηση των πλαστικών της κεντρικής κονσόλας.

Τελικά, το Yaris έχει χτίσει μια πολύ δυνατή φήμη στην αγορά, η οποία του επιτρέπει να πουλάει εξαιρετικά ακόμα και με το δεδομένο της υψηλής τιμής του. Κάτι που φυσικά ισχύει και για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

συμπέρασμα

Το έτσι κι αλλιώς πολύ αξιόλογο Yaris, ενισχύεται από έναν αντίστοιχα αξιόλογο κινητήρα που δίνει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να απαιτεί παρά ελάχιστο καύσιμο. Κατά τα άλλα, το σουπερμίνι της Toyota παραμένει ακριβό, αλλά παράλληλα απόλυτα ευκολοδήγητο και πολύ πρακτικό, πάντα σε θέση να καλύψει απροβλημάτιστα ακόμα και μια μικρή οικογένεια.

Toyota Yaris - 2014

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...