Test Audi A1 Sportback 1.0 TFSI ultra

Το πρώτο Audi της ιστορίας με 3κύλινδρο κινητήρα, είναι ένα μικρό με αληθινά premium υπόσταση και μπόλικους λόγους να σε εντυπωσιάσει

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,1 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO297 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ανανέωση του μικρού Audi δεν αναλώνεται σε αισθητικές φανφάρες και φιοριτούρες. Έχει φέρει σημαντικές βελτιώσεις στην παλέτα των κινητήρων και μαζί της, τον ολοκαίνουργιο 1.000άρη TFSI των 95 ίππων που είναι η ιδανική βάση.

γλυκά
  • Επαρκής κινητήρας που δεν ακούγεται
  • Πολύ δυνατά φρένα
  • Κράτημα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα καμπίνας
  • Ηχομόνωση
  • Εργονομία
ξινά
  • Μέτριοι χώροι στο πίσω κάθισμα
  • Πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο
  • Τιμή

Ακούγοντας ότι αυτό είναι το ανανεωμένο Α1, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα το κοιτάξεις με κάποια δυσπιστία. Εκεί στην Audi αποφάσισαν –κι εδώ που τα λέμε ορθώς- ότι η εικόνα του μικρού μοντέλου τους ήταν όσο χρειάζεται σύγχρονη. Γι’ αυτό και ο αέρας της ανανέωσης ομολογουμένως πολύ δύσκολα γίνεται αντιληπτός, ακόμα κι εάν είσαι από τους διαβασμένους που γνωρίζουν ότι ο κύριος άξονας των αλλαγών είναι τα εμπρός και τα πίσω φώτα. Υπάρχουν και κάποιες ακόμα μικρές αλλαγές στους προφυλακτήρες, οι οποίες ελάχιστα αλλάζουν το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου που παραμένει οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα.

 

Με το αυτί

Θα πειστείς όμως μια και καλή μόλις γυρίσεις το κλειδί στο διακόπτη και πάρει μπροστά ο πρώτος 3κύλινδρος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο με τέσσερις κύκλους στη μάσκα του. Ο ήχος του είναι χαμηλής έντασης και οι κραδασμοί του όχι πολλοί και σίγουρα όχι ενοχλητικοί. Αυτό ισχύει σε κάθε περίπτωση, είτε περιμένεις στο φανάρι είτε ταξιδεύεις στην εθνική. Ειδικά μάλιστα στη δεύτερη περίπτωση τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα, αφού εκεί ο κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται καθόλου στην καμπίνα. Κι αυτό είναι απόρροια τόσο της λειτουργίας του, όσο και της εξαιρετικής για την κατηγορία ηχομόνωσης.

Η απόδοσή του τώρα, είναι αυτή που περιμένεις από μια εταιρεία με την τεχνογνωσία του ομίλου VW στον υπερτροφοτούμενο άμεσο ψεκασμό, όμως όπως και να το κάνεις δεν καταφέρνει να κλέψει το πρώτο σκαλί των 1.000άρηδων από τον EcoBoost της Ford. Ανεβάζει στροφές με ενδιαφέρουσα ικανότητα, παρότι το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 5άρι και με μακριές, αραιά διατεταγμένες σχέσεις που του δυσκολεύουν τη ζωή. Η αίσθηση επιτάχυνσης προφανώς και σε ένα αυτοκίνητο 95 ίππων δε σου κόβει την ανάσα, όμως είναι ικανοποιητική εάν το ζητήσεις. Τα 0-100 km/h σε 11,1 sec και τα 186 km/h της τελικής είναι αριθμοί που συμφωνούν απόλυτα με την αίσθηση που παίρνεις, η οποία είναι πιο γεμάτη συνολικά από την αντίστοιχη που έδινε ο 1.200άρης TFSI του προηγούμενου μοντέλου (0-100 km/h σύμφωνα με την Audi σε 11,9 sec). Και είναι λογικό αφού η ροπή παραμένει στα 160 Nm από τις 1.500 rpm, ενώ η ισχύς είναι λίγο υψηλότερη.

Εκτός από πιο δυνατός, ο νέος κινητήρας αποδεικνύεται και σχεδόν 5% πιο οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες. Η εργοστασιακή μέτρηση κάνει λόγο για 4,2-4,4 lt/100 km, ενώ η μέτρηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 7 lt/100 km. Πέφτει μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο κόπο και κοντά στο 6άρι εάν το προσπαθήσεις. Επιπλέον υπάρχει και το μπόνους που λέγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και προκύπτει από τα 97 g CO2/km.

 

Στον ίδιο δρόμο

Χωρίς τις αλλαγές που θα αλλάξουν την εικόνα του στο δρόμο, το ανανεωμένο A1 είναι όπως ακριβώς το θυμόμαστε. Και μάλιστα αυτό το αναφέρουμε για καλό. Έχει στιβαρό και πολύ σταθερό πάτημα στο δρόμο, με ακριβές τιμόνι, έστω κι εάν η αίσθησή του δεν είναι κορυφαία. Προφανώς και το Α1 δε θέλει να γίνει Mini στο δρόμο, δείχνοντας μια προτίμηση στο πιο πολιτισμένο και άνετο. Εξάλλου, τα ακονισμένα στην εντέλεια δυναμικά χαρακτηριστικά δεν ήταν ποτέ το φόρτε του μικρού Audi, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι μιλάμε για ένα αδιάφορο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Το κράτημά του είναι δυνατό και η σταθερότητα είναι το βασικό συστατικό του χαρακτήρα του Α1, ενώ από την ουρά δε λείπει η διάθεση για συμμετοχή στα τεκταινόμενα. Το πλαίσιο, ανταποκρίνεται καλά στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ τα φρένα του είναι εντυπωσιακά δυνατά και δεν κουράζονται όσο κι εάν τα πιέσεις.

 

Τι άλλα;

Πέραν του κινητήρα, δε θα βρεις σημαντικές διαφορές στο ανανεωμένο A1. Στην οδήγηση παραμένει καλοστημένο από τη μια και ευκολοδήγητο από την άλλη, με εύκολη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτησή του είναι σφιχτή αλλά έχει ποιοτική λειτουργία για τα δεδομένα του σουπερμίνι μεγέθους, με αποτέλεσμα να μη σε ταλαιπωρεί αλλά και να μην ακούγεται. Το απόσταγμα είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που είναι και η πρώτη συνιστώσα της έμφασης στην ποιότητα που δίνει το Α1. Είναι χωρίς δεύτερη σκέψη το πιο καλοφτιαγμένο μοντέλο που υπάρχει σε αυτή την κατηγορία μεγέθους, κάτι που το καταλαβαίνεις άμεσα και εύκολα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί θα ήταν κορυφαία ακόμα και για μοντέλο της μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η ποιότητα συναρμολόγησης ξεπερνά κάθε σχόλιο και δίνει μια μοναδική αίσθηση στιβαρότητας. Η οποία υποστηρίζεται με τον ιδανικό τρόπο από την εργονομία και τη θέση οδήγησης μιας καμπίνας που θα σε βολέψει απόλυτα στα χρηστικά ζητήματα.

Μόνο οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι, όπως άλλωστε ανέκαθεν στο A1. Αυτό σημαίνει πραγματική άπλα για οδηγό-συνοδηγό, όμως οι πίσω επιβάτες είναι αλήθεια ότι δεν κάνουν αυτό που λέμε πάρτι. Το μπες βγες πάντως ελέω Sportback χαρακτήρα, είναι εύκολο και το πορτμπαγκάζ των 270 λίτρων είναι αποδεκτό για ένα μικρό αυτοκίνητο.

Αυτό που δεν είναι και σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το μέγεθος, είναι η τιμή. Αν και δεν ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό, τα 16.240 ευρώ -με την απόσυρση- είναι σίγουρα πολλά για τη βασική έκδοση ενός σουπερμίνι, ακόμα κι εάν είναι δεδομένη η αληθινή premium υπόστασή του. Για το ξεχωριστό όμως πάντα έπρεπε να πληρώσεις έξτρα. Τουλάχιστον υπάρχει 5ετής εργοστασιακή εγγύηση, ενώ ο βασικός εξοπλισμός είναι απλώς αποδεκτός. Υπάρχουν επίσης οι εκδόσεις Sport και Design, που είναι 1.700 ευρώ ακριβότερες, προσθέτοντας επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού άνεσης. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του νέου κινητήρα όχι μόνο δεν προκαλεί κανένα θέμα συμβατότητας με την premium ανατροφή του Α1, αλλά επιπρόσθετα του στρογγυλεύει ελαφρώς το κόστος χρήσης, ώστε να ανταποκρίνεται ακόμα πιο εύστοχα στις σημερινές απαιτήσεις. Από εκεί και πέρα παραμένει ευχάριστο στο δρόμο και οπωσδήποτε το ποιοτικό σημείο αναφοράς στα μικρά αυτοκίνητα, κάτι που άλλωστε συμφωνεί απόλυτα και με την τιμή του.

Audi A1 facelift

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...