ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ: Abarth 595 Competizione

Ένα 500 τούμπανο, με υπογραφή Abarth και ονοματεπώνυμο 595 Competizione

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2155 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η σκληροπυρηνική έκδοση του Abarth 500, με τα τιμημένα την δεκαετία του ΄60 λογότυπα 595 Competizione, διαθέτει έξτρα αισθητική περιποίηση και 160 ίππους για όσους χασμουριούνται με τους 135 της στοκ έκδοσης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ σαλόνι
  • Πολεμική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ήχος
  • Εξοπλισμός
  • Καθίσματα
  • ESP στο on
ξινά
  • Άνεση/Πρακτικότητα
  • Τιμή
  • Κατανάλωση
  • ESP μόνιμα στο on

Το λες και υπερβολή! Σε ένα στρογγυλωπό, μυώδες αλλά κατά βάθος χαριτωμένο αμάξωμα με μεταξόνιο που μετά βιας ξεπέρνα τα 2,3 μέτρα, να εγκλωβίζεις 160 άλογα! Άλογα τα οποία καλούνται να περάσουν στον δρόμο από τους μπροστινούς τροχούς και να τιμήσουν το λογότυπο της Abarth και το συνοδευτικό 595 Competizione. Ε λοιπόν, αυτή την γλυκιά υπερβολή αναζητάς ανάμεσα από άλλα κλειδιά όταν θέλεις μια δυναμική βόλτα γεμάτη έντονα συναισθήματα.

 

Badboy

Δεν του φτάνει που ανήκει στην οικογένεια του σκορπιού, αλλά κάνει κυριολεκτικά την βουτιά του στο μαγικό φίλτρο, ως άλλος Γαλάτης! Από την εμφάνιση σε πείθει ότι το αθώα χαριτωμένο αμάξωμα του 500 θέλει να δηλώσει τις άγριες προθέσεις του. Διχρωμία σε αποχρώσεις του γκρι, ζάντες 17’’  κόσμημα με λεπτομέρειες Abarth, προφυλακτήρες και μασπιέ που προσθέτουν μυϊκή μάζα, φτερούγα, φυσικά οι σκορπιοί της Abarth και diffuser με δυο διπλές απολήξεις εξατμίσεων που χορταίνουν το μάτι. Μια πρώτη εκτίμηση της εμφάνισης κερδίζει το θετικό πρόσημο για την σπορ αισθητική, ενώ η διακριτική γραμματοσειρά του λογότυπου 595 Competizione δίνει το στίγμα της ειδικής έκδοσης.

Ομοίως κολακευτικές είναι και οι εντυπώσεις από το σαλόνι, όπου πρωταγωνιστούν τα δερμάτινα μπάκετ της Sabelt, το χαρακτηριστικό χοντρό τιμόνι με φωλιές για την ιδανική θέση των χεριών, το βουρτσισμένο αλουμίνιο του επιλογέα και το μπαρόμετρο με την ένδειξη Sport που φωλιάζει δίπλα στον ανανεωμένο πίνακα οργάνων. Ο τελευταίος είναι με οθόνη 7’’ TFT, προϊόν συνεργασίας με την Magneti Marelli, και αναβαθμίζει συνολικά το επίπεδο επικοινωνίας οδηγού αυτοκινήτου, χωρίς να αλλοιώνει την εικόνα και τον χαρακτήρα. Ο καινοτόμος νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων πέρασε αυτούσιος από την τελευταία ανανέωση του 500, όμως στον πυρήνα του, που απεικονίζονται πληροφορίες για το trip computer, θα βρείτε και ένα G-Meter που ενημερώνει για τις πλευρικές και διαμήκεις επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις.

Σε επίπεδο αισθητικής οι Ιταλοί είναι μάστορες και καταφέρνουν να δώσουν μια ανώτερη κλάση στο σαλόνι του 595 Competizione, ακόμα και αν η ποιότητα των πλαστικών δεν δικαιολογεί την τιμή του αυτοκινήτου. Κομψές διχρωμίες σε καθίσματα και επενδύσεις, υπογραφές της έκδοσης και σπορ, φινετσάτο επίπεδο εξοπλισμού που σε κάνει να ξεχάσεις τους γενικότερους χωροταξικούς συμβιβασμούς. Άλλωστε δεν θα το επιλέξεις ποτέ για τους χώρους του, αλλά για το φλογερό του ταμπεραμέντο. Για να διαφοροποιηθεί από τα αδέρφια του και να γίνει ανταγωνιστικότερο και ισχυρότερο απέκτησε φίλτρο της BMC, μια νέα τουρμπίνα (ΙΗΙ RHF3) που ανεβάζει πίεση έως 1.2 bar και ένα πλήρως ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής με τις εξατμίσεις Record Monza να εκπέμπουν σπορ μελωδία από τα τέσσερα μπουριά. Μαζί με τον ανάλογο επαναπρογραμματισμό στον εγκέφαλο, ο 1.4 T-Jet απογειώνεται στους 160 ίππους και η ροπή στα 230 Nm για ένα αμάξωμα που με το ζόρι ξεπερνά τα 1.100 κιλά!

 

Χειροβομβίδα…

…ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων νιώθεις ότι κρατάς στα χέρια σου, στην βόλτα με το 595 Competizione! Ταμπουρωμένος στα μπάκετ της Sabelt και στην λιλιπούτεια καμπίνα, κάθεσαι ψηλά μεν, αλλά με το κορμί σου αγκαλιασμένο από πλευρική στήριξη ώστε να γευτείς την εκρηκτική διάθεση του κινητήρα. Κατ’αρχήν ο ήχος! Ζωηρός έως ζωηρότατος, θυμίζει αγωνιστικό, «σκαλισμένο» μοτέρ και όμως προέρχεται αποκλειστικά από την νέα εξάτμιση. Ο εκδηλωτικός ήχος συνοδεύεται και από εντυπωσιακές επιδόσεις με το μοτέρ να αποδίδει από χαμηλά και να αγριεύει αστραπιαία όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Αν μάλιστα πατήσεις το κουμπί Sport η απόκριση γίνεται ακόμα ποιο άμεση και νιώθεις κάτι αντίστοιχο να συμβαίνει και στο τιμόνι. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 7,4’’ και η τελική ταχύτητα των 210 km/h είναι υπερβολική, αλλά πραγματικότητα για ένα μικρό αυτοκίνητο της κλάσης Α. Ευτυχώς τα βελτιωμένα φρένα με διάτρητους αεριζόμενους δίσκους και τα υψηλής απόδοσης τακάκια, γονατίζουν το αυτοκίνητο προσφέροντας εξαιρετική αντοχή και αίσθηση. Η βελτιωμένη ανάρτηση πάντως κάνει τα πάντα για να διατηρήσει τον έλεγχο του αμαξώματος. Με κοντύτερα 15 mm και άλλης πυκνότητας ελατήρια, αμορτισέρ FSD της Koni και 40άρι προφίλ στα P Zero Nero, το Competizione δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στον σπορ σκοπό του.

Αρκεί βέβαια να κυλάει σε καλοστρωμένο δρόμο διαφορετικά το σκηνικό αλλάζει. Στην πρώτη περίπτωση το μικρό αυτοκίνητο απλά διακτινίζεται με ζωηράδα και νευρικό στιλ, αλλά με τους τροχούς να μην εγκαταλείπουν την χαραγμένη τροχιά. Στην δεύτερη, που ο δρόμος περιλαμβάνει ανωμαλίες, σου δημιουργεί μια αίσθηση σέικερ με την σφιχτή ανάρτηση και το κοντό μεταξόνιο. Αν μάλιστα υπάρχουν και λακκούβες η απορροφητικότητα ανάρτησης/ελαστικών δοκιμάζονται και ο ήχος που φτάνει στα αυτιά σου σε αναγκάζει να κόψεις ρυθμό. Θα τον ξαναβρείς φυσικά σε δρόμους προδιαγραφών και εκεί θα εκτιμήσεις τον τρόπο που μεταφέρει τα άλογα στο δρόμο μέσω του Τorque Transfer Control που προσομοιώνει την λειτουργία μπλοκέ.

Από την άλλη η παιχνιδιάρικη συμπεριφορά περιορίζεται από το ESP που δεν απενεργοποιείται (αν θες το κάτι παραπάνω), όμως το θετικό είναι ότι αφήνει την τάση της ουράς για τοποθέτηση και ταυτόχρονα δεν κλονίζει την αυτοπεποίθηση. Ασφαλές αλλά και εκρηκτικό το 595, δεν θα το επιλέξεις για άνεση στο ταξίδι και οικονομία στην κατανάλωση.  Αν καταφέρεις να κινείσαι με 7 lt/100 km μάλλον θα έχεις πυρετό και το πόδι σου μόλις που θα χαϊδεύει το γκάζι στον ανοιχτό δρόμο. Σε πιο καθημερινή οικονομική οδήγηση το trip computer παίζει ανάμεσα στο 8 και 9, ενώ αν σε τσιμπήσει ο σκορπιός της Abarth το διψήφιο νούμερο θα γίνει κατεστημένο στην καθημερινότητά σου.

Τελικά είναι υπερβολή, αν και η Abarth χρυσώνει το χάπι και μας λέει εν μέρη «καταπιείτε την γλώσσα σας, υπάρχει δυνατότερο κι ακόμα πιο ειδικό»! Με μόνο 2 θέσεις, αγωνιστικό κιβώτιο, μηχανικό μπλοκέ, 190 ίππους και ονομασία 695 Biposto… 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με τιμή που ξεπέρνα τα 25 και σκαρφαλώνει προς τα 30 χιλιάρικα, δεν το λες ευκαιρία! Την στιγμή μάλιστα που η πιάτσα προσφέρει λαχταριστά σπορ αυτοκίνητα σε αυτή την κατηγορία τιμής ή και ακόμα φτηνότερα. Ακόμα και στον εσωτερικό ανταγωνισμό το Abarth Punto Supersport, είναι ισχυρότερο, ανώτερο σε σπορ προδιαγραφές, ρεαλιστικότερο και φυσικά εμφανώς φθηνότερο. Αν όμως ξεπεράσεις τον ρεαλισμό και αναζητάς ένα δυνατό σφηνάκι που θα σου κάψει μεν τον οισοφάγο, αλλά θα μεθύσει το σπορ συναίσθημα, το 595 Competizione είναι το ποτήρι που ψάχνεις. Απευθύνεται σε σκληροπυρηνικούς, θα τους αποζημιώσει με κάθε του λεπτομέρεια και θα γίνει φονέας γιγάντων αν οι τροχοί του πατάνε σε καλοστρωμένο ασφαλτοτάπητα. Αν ανήκεις σε αυτούς, δεν σε πτοούν οι συμβιβασμοί και λατρεύεις τα φλογερά και όχι απλώς τα πικάντικα, το θηριώδες μικρό Abarth σου …παίζει τα φώτα!

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...