ΔΟΚΙΜΗ Mitsubishi L200 Club Cub 4WD: Άρωμα Dakar!

Mε το ανανεωμένο L200 δεν θα τρέξεις στο Dakar, αλλά βρίσκεις μια καλή δικαιολογία, για να γίνεις αγρότης…

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Δείχνει μεγαλωμένο στην έρημο, μοιάζει να βγήκε από τις ειδικές και να έχει χαραγμένη στην ψυχή του την περιπέτεια. Το φρεσκαρισμένο L200 διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα, παραμένει σκληροτράχηλο και πιστό στην επαγγελματική κακουχία.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Σύγχρονη συμπεριφορά
  • Επιβατική αίσθηση
  • Τετρακίνηση
  • Συμπεριφορά ανάρτησης
  • Off-road δυνατότητες
  • Χώρος φόρτωσης
ξυνά
  • Θόρυβος κινητήρα
  • Αίσθηση τιμονιού

Σχεδόν μια δεκαετία πριν, η Mitsubishi άνοιξε την πόρτα στους σχεδιαστές για το παιχνίδι δημιουργίας ενός ελκυστικού pick up. Μέχρι τότε το απλοποιημένο σχήμα ήταν θεσμός στην κατηγορία και η μεγαλύτερη σημασία έπεφτε στις ανάγκες του επαγγελματία. Το L200 που από το 1978 κέρδιζε με την αξία του πιστούς πελάτες για την αθόρυβη πιστότητα στον χρόνο και την αντοχή στις επαγγελματικές κακουχίες, σηματοδότησε την στροφή στην μοδάτη πραγματικότητα. Η ομοιότητα του με τα πρωτότυπα που συμμετείχαν στο Dakar ήταν εμφανής στην 3η γενιά και η προχωρημένη αισθητική ήταν μακράν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά παρέμεινε ένα αυθεντικό pick up με κάθε σοβαρότητα γύρω από τα απαιτούμενα της κλάσης, ενώ το κέρδος ήταν η προώθηση στοιχείων SUV στον χαρακτήρα και στις ανέσεις της καμπίνας.

 

Άρωμα Dakar

Περιπετειώδες, δημοφιλές αλλά και ξεχωριστά αναγνωρίσιμο το L200 δεν ανήκει στα απλοποιημένα σχήματα ούτε προσδοκεί κοσμοπολίτικο look. Διαθέτει όμως την κατάλληλη εικόνα για να ξεπεράσει την σχεδιαστική ανορεξία των ψηλών και αγέρωχων χωματουργικών εργαλείων, με την καρότσα στην πλάτη. Το δυναμικό του στιλ προσελκύει ευχάριστα το μάτι και το παιχνίδι με τις καμπύλες συνδυάζει μια σύγχρονη φρεσκάδα, πακέτο με σκληροτράχηλο χαρακτήρα στα ενδότερα. Στο οπτικό κομμάτι το έργο της Mitsubishi ήταν και παραμένει προχωρημένο και η πρόσφατη ανανέωση δεν χρειάστηκε να επεκταθεί σε μέγεθος. Μια καινούργια φρεσκότερη μάσκα, με νέα φώτα καθαρότερου κρύσταλλου και μικρολεπτομέρειες σε προφυλακτήρα και ποδιά, ανανεώνουν την σχέση με την επικαιρότητα, ενώ τα φαρδύτερα φρύδια στους τροχούς στις εκδόσεις Club (αυτοκίνητο δοκιμής) και Double Cab τονίζουν τον δυναμισμό του ελαφρού pick up της Mitsubishi.
Τις εξωτερικές αλλαγές συμπληρώνουν και αυτές που φρεσκάρουν τον εσωτερικό κόσμο του L200 για τον οποίον είχαν ειπωθεί θετικά σχόλια για το προχωρημένο του design. Ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, ακόμα και σήμερα που δεν έχει υποστεί αλλαγές παρά ελάχιστες λεπτομέρειες που σκοπό έχουν να βελτιώσουν το φινίρισμα. Τα υλικά παραμένουν σκληρά, αλλά προσεγμένα και ποιοτικά στην αφή. Δείχνουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο και στην κακουχία, δεν γδέρνονται εύκολα και έχουν άριστη συναρμογή μεταξύ τους, δείγμα της παράδοσης που ακολουθεί τα ιαπωνικής προέλευσης αυτοκίνητα. Συνολικά και ο διάκοσμος είναι εμφανώς εναρμονισμένος στα ευρωπαϊκά πρότυπα, όσο και ο εξοπλισμός που δεν απέχει από τα επιβατικά σύγχρονα πρότυπα.
Οι ανέσεις του σαλονιού σε κάνουν με λίγα λόγια να ξεχάσεις που μπήκες, με την κομψή αισθητική να χαρακτηρίζει τον εσωτερικό κόσμο του L200. Το ευχάριστο και ιδιαίτερα πρακτικό και λειτουργικό στοιχείο της καμπίνας του Club Cab που είχαμε για δοκιμή, είναι και ο χώρος πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Ικανός να χωρέσει τις αποσκευές του ταξιδιού, ευπαθή εργαλεία και υλικό για δουλειά ή τον έξτρα ρουχισμό προσφέρει ακόμα πιο επιβατική χωροταξική διάσταση, ενώ ο έξτρα χώρος για αποθήκευση μπορεί να φιλοξενήσει δυο νορμάλ διαστάσεων ενήλικες για μικρές μετακινήσεις. Τα δυο καθίσματα ανάγκης, δεν είναι ότι καλύτερο για μακριά, κυρίως λόγω της κάθετης πλάτης, ενώ κάτω από τα καθίσματα «εκστρατείας» υπάρχει αποθηκευτικός χώρος.
Ένας ικανός χώρος φόρτωσης στην καρότσα, μήκους 1.805 mm στην έκδοση Club Cab της δοκιμής, ισορροπεί άριστα τις επαγγελματικές και επιβατικές ανάγκες, ενώ το προστατευτικό πλαστικό της Aeroklas που ντύνει και παίρνει το σχήμα της καρότσας προστατεύει την μεταλλική επιφάνεια χωρίς να την τραυματίζει κατά τη διαδικασία των φορτοεκφορτώσεων.

                                                                           

Ανακατεύοντας το …Super Select

Με παραδοσιακή φιλοσοφία για pick up κάτω από την ελκυστική εμφάνιση, πλαίσιο τύπου σκάλας, προχωρημένη τετρακίνηση και δυνατότητες για εύκολες μεταφορές οπουδήποτε, το L200 συνδυάζει αναρριχητικές ικανότητες ακροβάτη και αντοχή αρσιβαρίστα στα βάρη. Η Mitsubishi προσφέρει παραδοσιακά το απόλυτο σύστημα τετρακίνησης Super Select, όπου με ένα κλασικό επιλογέα μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μια από τις 4 λειτουργίες, ανάλογα με τις συνθήκες. Στην βασική θέση 2H η κίνηση περνά αποκλειστικά στον πίσω άξονα, ενώ στην 4H το ελαφρύ φορτηγό της Mitsubishi γίνεται τετρακίνητο σε αναλογία από 33:67 έως 50:50 (εμπρός-πίσω), αλλά χωρίς περιορισμούς στην χρήση του. Μπορεί δηλαδή να χρησιμοποιηθεί μόνιμα, σε κάθε είδους δρόμο προσφέροντας σιγουριά και πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες, χωρίς να ταλαιπωρεί με παραπανίσιες τριβές την μετάδοση. Στην θέση 4H Lock «κλειδώνει» το κεντρικό διαφορικό στο 50:50 για χρήση σε κακής ποιότητας δρόμους και σύνθετης πρόσφυσης τερέν (άμμος, λάσπη, χιόνι, πάγος), ενώ στην 4L Lock αποκτάς «κοντά». Και βέβαια δεν σταματάει εδώ, υπάρχει το μπουτόν ηλεκτρονικής εμπλοκής του πίσω διαφορικού (στο 100% και μόνο για ταχύτητες έως 12 km/h) και να γιατί το L200 κρίνεται εξαιρετικά καταρτισμένο έξω από τον δρόμο, κάτι που αποδεικνύει και στην πράξη.
Ακαταμάχητο για off-road σε κάθε τερέν, θα το σταματήσει μόνο η φιλοσοφία/κατάσταση των ελαστικών και το επίπεδο του οδηγού του. Το δημοφιλές pick up της Mitsubishi αναζητά το ανάγλυφο και είναι γεννημένο για δουλειά και εκδρομή στην φύση. Οι καιρικές συνθήκες και το ιδιόμορφο τερέν ελάχιστα το προβληματίζουν, τόσο από θέμα στιβαρότητας και άνεσης ανάρτησης (πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας), όσο και για την παρεχόμενη πρόσφυση. Η συναναστροφή με χώματα, πέτρες, λάσπες και κάθε άλλο συστατικό δυσκολίας που συναντά κανείς μακριά από τον πολιτισμό, θεωρείται φυσιολογικός δρόμος για το L200.
Αλλά και στον κανονικό, στρωμένο με άσφαλτο δρόμο το ελαφρύ φορτηγό της Mitsubishi συμπεριφέρεται πολιτισμένα και ισορροπημένα, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει ή όχι φορτίο στην καρότσα. Οι υπαρκτές κλίσεις από την ανάρτηση ελάχιστα επηρεάζουν την εικόνα της συμπεριφοράς που ανταποκρίνεται στις διαθέσεις του οδηγού. Οδηγώντας το σβέλτα επικεντρώνεται στην ουσία και λιγότερο στο θέαμα, όχι όμως ότι θα σου λείψουν οι light πλαγιολισθήσεις - κάτι που θα βγει κυρίως στα χώματα και λιγότερο στην άσφαλτο! Το ESP δεν θα αφήσει να επεκταθεί ο ενθουσιασμός του οδηγού παραπάνω από το ασφαλές και επιτρεπτό, ενώ το τιμόνι όσο και αν έχει βελτιωθεί βγάζει αδυναμίες στην γρήγορη οδήγηση, όντας αργό και αναίσθητο στην άσφαλτο.
Οι επιδόσεις από τον 2,5άρη turbodiesel των 136 ίππων και 314 Nm ροπής δεν εντυπωσιάζουν σε νούμερα (0-100 km/h σε 14,0’’ και 167 km/h τελικής ταχύτητας) αλλά εκπληρώνουν στην πράξη τον σκοπό τους, ενώ χαρακτηριστική είναι και η στεντόρεια «φωνή» του. Η κατανάλωση εξαρτάται εκτός από το βάρος του ποδιού και από την ζήτηση των διαφορικών, το τερέν, το φορτίο και την γενικότερη χρήση. Σε νορμάλ συνθήκες παίζει ανάμεσα στα 9 - 11 lt/100 km, ενώ στις εξαιρετικά δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες μπορεί να σκαρφαλώσει κοντά στα 15 lt/100 km.
Στιβαρό, ισχυρό και σκληροτράχηλο για κάθε επαγγελματική ή μη διαστροφή που του ζητηθεί, έρχεται φρεσκαρισμένο στις λεπτομέρειες για να βγει στην επιφάνεια της κλάσης του. Διατηρεί το αυθεντικό ανάστημα ενός προικισμένου pick up με σεβασμό στις σύγχρονες επιβατικές ανέσεις και με την εξελιγμένη τετρακίνηση της Mitsubishi που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο σε κάθε περίπτωση. 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Προσαρμοσμένο στην καθημερινότητα του επαγγελματία σερβίρει επιβατικές ανέσεις, αλλά κατά βάθος μιλάμε για καμουφλαρισμένο θηρίο. Το L200 τρέφεται με δυσκολίες, αναζητά φορτίο στην πλάτη του, και νιώθει σπίτι του όταν ανακατεύεται με τα χώματα. Πιστός εργάτης, επαγγελματικός σύντροφος, παιδί για κάθε βρόμικη δουλειά! Το L200 είναι μπολιασμένο με όρεξη και ασταμάτητο πνεύμα περιπέτειας για κάθε καιρό, για κάθε τερέν, για κάθε φορτίο. Αξιότιμο μέλος της παραδοσιακής δύναμης στην κατηγορία ελαφρών φορτηγών, το L200, συνεχίζει να γράφει με χρυσά γράμματα την ιστορία της Mitsubishi στα pick up. Προσφέρεται σε ποικιλία εκδόσεων (single, club και double cub) που θα αγκαλιάσει την επαγγελματική απαίτηση και το γούστο του κάθε ενδιαφερόμενου και βέβαια σε ανταγωνιστικές τιμές. 

 

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...