ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa 1.3D Color Edition

Η πέμπτη και καλύτερη γενιά Corsa στο πιο ελκυστικό πακέτο με τον πιο δημοφιλή κινητήρα diesel της αγοράς.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,3 lt/100km
Εκπομπές CO287 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η νέα γενιά Corsa λύνει τα ανοιχτά θέματα του παρελθόντος και δίνει ηχηρή απάντηση στο γερμανικό ανταγωνισμό των supermini.

γλυκά
  • Σχεδίαση ταμπλό
  • Ποιότητα κύλισης
  • Βελτιωμένο κούμπωμα κιβωτίου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σχεδίαση 3θυρου
  • Οικονομία diesel
ξυνά
  • Πρόσβαση στο πίσω κάθισμα
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
  • Πλάτη που δεν διπλώνει οριζόντια

Είναι συνήθης γερμανική πρακτική να διατηρείται η σχεδιαστική εικόνα και οι αναλογίες απαράλλαχτες προκειμένου να μείνει αναλλοίωτο το momentum αναγνώρισης. Έτσι η 5η γενιά Corsa δεν θα μπορούσε να παρεκκλίνει χιλιοστό από τη  στρατηγική, ούτε καν σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις. Η Opel δεν είχε περιθώριο να πειραματιστεί με ένα τόσο σημαντικό μοντέλο και προσπάθησε να βελτιώσει τους επιμέρους τομείς που χώλαιναν τον προκάτοχο. Το τρίθυρο αμάξωμα της δοκιμής είναι το πιο ενδιαφέρον αισθητικά καθώς φέρνει coupe στοιχεία και προσεγγίζει το κοινό που έχει λιγότερες μεταφορικές ανάγκες και δίνει περισσότερη έμφαση στην εμφάνιση. Οπτικά, οι γυάλινες επιφάνειες και οι κολώνες του αμαξώματος φαίνονται και είναι στην ίδια ακριβώς θέση όπως και στο προηγούμενο Corsa.

 

Σχεδιαστική ανανέωση

Η εναρμόνιση με τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας έρχεται από τις λεπτομέρειες όπως τα φανάρια σε σχήμα φτερού, την τραπεζοειδή μάσκα με τη χρωμιωμένη μπάρα και τα καλαίσθητα νεύρα στο καπό και στις πόρτες. Η Opel δηλώνει κατηγορηματικά ότι το πάτωμα είναι νέας κατασκευής, παρόλο που το μεταξόνιο των 2510mm έμεινε αμετάβλητο. Οι αναρτήσεις απέκτησαν νέο set-up για καλύτερη απόσβεση και ποιοτικότερη κύλιση, ενώ χαμήλωσαν κατά 5mm με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην απόδοση στις στροφές και την ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο. Η σημαντική βελτίωση που είναι άμεσα αντιληπτή σε όσους είχαν εμπειρία από την τέταρτη γενιά, αφορά το σύστημα διεύθυνσης. Τα νέα ακραξόνια και η νέα γεωμετρία των MacPherson προσφέρουν αμεσότερο σε απόκριση τιμόνι και πιο ήπια υποστροφή που δεν επιβαρύνεται από την κλίση του αμαξώματος στις στροφές, γεγονός που είναι αντιληπτό και στην έκδοση με τον 1.300άρη diesel.

 

Νέο ταμπλό

Στο εσωτερικό η αλλαγές είναι όχι μόνο εμφανείς, αλλά εκπλήσσουν θετικά κυρίως με την υιοθέτηση της επιλογής των δομικών στοιχείων που είναι απλωμένα ως προς το πλάτος του ταμπλό με τα φιλέτα να χρωματίζουν τη συντηρητική εικόνα του παρελθόντος. Τα υλικά και η συναρμογή συνιστούν ένα πολύ καλό ποιοτικά σύνολο που φέρνει το Corsa ψηλά στη λίστα κατάταξης στα supermini. Χωροταξικά τέσσερις ενήλικες χωρούν με άνεση στην καμπίνα, όμως η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα απαιτεί ευελιξία και …νιάτα, και προφανώς δεν ενδείκνυται για τοποθέτηση παιδικού καθίσματος. Τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών καλύπτουν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας και δίνουν ένα μικρό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις τιμές του ανταγωνισμού των Polo και Fiesta. Το ψηλό κατώφλι δυσκολεύει τη φόρτωση, όπως επίσης το γεγονός ότι η πλάτη του πίσω καθίσματος δεν έρχεται σε εντελώς οριζόντια θέση κατά την ανάκλιση. Η πιο προσιτή έκδοση Enjoy είναι χορταστική εξοπλιστικά και περιλαμβάνει πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας  και τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες. Η λίγο ακριβότερη Color Edition είναι αυτή που προτείνεται λόγω του IntelliLink και της εύχρηστης οθόνης αφής των 7’’.

 

Diesel στο λαό!

Κάτω από το καπό του Corsa περιστρέφεται το πλέον διάσημο στους diesel τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.248 κ.εκ. Αποτελεί κοινή παραγωγή Fiat/GM από το 2003 και κάποια εκδοχή του έχει αξιοποιηθεί σε ένα από δεκάδες μοντέλα των συνεργαζόμενων εταιρειών που το υιοθέτησαν. Στην περίπτωση του νέου Corsa είναι εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο αλλά με την ίδια αρχιτεκτονική (69,6mm διάμετρος x 82mm διαδρομή) και χρησιμοποιεί νέα εξαρτήματα και νέο προγραμματισμό της ECU που κάνουν πιο αθόρυβη και λιγότερο ενεργοβόρα τη λειτουργία του. Οι 95 ίπποι είναι υπεραρκετοί και η «απλωμένη» ροπή από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm δεν απαιτεί έντονο «ανακάτεμα» στο πεντάρι κιβώτιο για να κινηθεί αξιοπρεπώς. Με εκπομπές CO2 85 gr/km απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών και η μέση κατανάλωση καθορίζεται από το εργοστάσιο στα 3,2lt/100km χάρη στο σύστημα start/stop. Η μέση πραγματική τιμή που θα δει ο κοινός θνητός θα ανέβει ένα ακόμη λίτρο ώστε να μπορεί περιστασιακά να βλέπει αν ισχύουν τα 11,9sec που υπόσχεται η Opel για το 0-100km/h. Το Corsa 1.3D είναι από τις πλέον ολοκληρωμένες επιλογές στα supermini και η νέα γενιά έχει όλα τα φόντα να γίνει το επόμενο best seller της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Αναβαθμισμένη στα βασικά σημεία που είχε ανάγκη ο προκάτοχος, η νέα γενιά Corsa μέλει να γίνει το νέο Best Seller της κατηγορίας κυρίως λόγω του diesel κινητήρα που έχει καλομάθει τον Έλληνα να πληρώνει λίγα και να παίρνει πολλά

VIDEOS

New Opel Corsa 2015

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...