ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes A 180 122 PS

Η entry lever βενζινοκίνητη Mercedes, είναι όσο άξια περιμένει κανείς. Τόσο, που μπορεί να γίνει και η επίσημη αγαπημένη καλύπτοντας ένα αγοραστικό εύρος, από εργένη έως οικογενειάρχη. Και ας μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο.

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
Euro NCAP
με τη ματιά του Μποϊδάνη

Είναι από τις πιο πετυχημένες αλλαγές προσανατολισμού που έχουν γίνει σε μοντέλο παραγωγής. Η νέα A-Class «ακροβατεί» με την υπερβολή του όρου sport για τα δεδομένα της κατηγορίας, μια και εμφανίζει κάποια χαρακτηριστικά, όπως είναι το τιμόνι, η ανάρτηση αλλά και η ακαμψία του πλαισίου, που της αλλάζουν επίπεδο στον τομέα, σε σχέση με το μέσο όρο των premium προτάσεων της κατηγορίας. Από τη βασική κιόλας έκδοσή του, το μοντέλο έχει όλα τα στοιχεία που μπορεί να ζητήσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να παίξει άνετα το ρόλο του οικογενειακού, ενώ έχει προηγηθεί αυτός του νεανικού/ sportive. Κι όλα αυτά, με το όνομα της Mercedes ως εχέγγυο μακροχρόνιας απροβλημάτιστης συμβίωσης.

γλυκά

+ Εμφάνιση, ποιότητα, τεχνολογία

+ Ασφάλεια

+ Επιδόσεις, οικονομία 

ξινά

- Σημείο τοποθέτησης του ηλεκτρικού χειρόφρενου

- Λίγοι χώροι για αντικείμενα στην καμπίνα

Η αντοχή στο χρόνο είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων με το τριάκτινο αστέρι και αυτό, όσες φορές και αν το διαβάσει κανείς, μέχρι να αποκτήσει ίδια γνώμη δεν θα μπορέσει ποτέ να το εκτιμήσει. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, αυτό ίσως να ήταν και το usp των μοντέλων της Mercedes, που εν πολλοίς δεν είχαν και κάτι άλλο να επιδείξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό που άλλαξε από την προηγούμενη κιόλας έκδοση της C-Class, εδραιώνεται με τη νέα A-Class, που από ένα τυπικό πολυμορφικό (που είχε όμως, στην τελευταία του τέτοια έκδοση και τρίθυρη έκδοση…) έχει αλλάξει σε ένα trend setter και leader σε ότι έχει να κάνει με το χαμόγελο του οδηγού. Είναι βέβαια και το momentum πολύ αβανταδόρικο, μια και η πολύ καλή για το είδος της B-Class, έχει απελευθερώσει τη μάρκα από την ανάγκη παρουσίας στην κατηγορία των πολυμορφικών και έδωσε –επιτέλους- στην A-Class την υπόσταση που τις άξιζε.

Η βασική επάρκεια

Η πρώτη εντύπωση από το αυτοκίνητο που αποτελεί τη βασική έκδοση του μοντέλου σε ότι έχει να κάνει την επιλογή του κινητήρα και μάλιστα με καύσιμο τη βενζίνη, είναι πως πρόκειται για ένα απόλυτα επαρκές σε όλους τους τομείς μικρομεσαίο. Τόσο επαρκές που μπορεί να παίξει άνετα το ρόλο του οικογενειακού αν χρειαστεί. Η πρακτικότητα του πεντάθυρου αμαξώματος και ο χώρος των αποσκευών των 341 λίτρων (που δε διεκδικεί πρωτεία αλλά με το κανονικό του σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ικανοποιεί) μαζί με τους επαρκείς χώρους για τους πίσω, συνθέτουν ένα σύνολο ικανό. Τώρα αν εκεί προσθέσουμε και τον κινητήρα με τους 122 ίππους και την αραιή προς όφελος της κατανάλωσης κλιμάκωση των σχέσεων, έχουμε στα χέρια μας ένα αυτοκίνητο που πραγματικά τα καταφέρνει «τόσο, όσο» σε όλους τους τομείς.

1,6 turbo και 122 ίπποι

Πολιτισμένος και γραμμικός, ο κινητήρας της βασικής Α- Class κερδίζει με τη λειτουργία του. Συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, του οποίου ο επιλογέας είναι μεν θετικός σε κούμπωμα και εν γένει λειτουργία, χωρίς όμως να μεταφέρει κάποια ιδιαίτερη αίσθηση στο χέρι του οδηγού. Η κλιμάκωσή του επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ανά πάσα στιγμή τον τρόπο με τον οποίο θα το εκμεταλλευτεί, μένοντας πολύ χαμηλά σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση όταν οι αλλαγές γίνονται κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Το «ξεζούμισμα» του μοτέρ, έχει όπως αναμένεται κάθετη αύξηση της κατανάλωσης αλλά αποδεικνύει πως οι 122 ίπποι είναι αρκετοί για να πάει κανείς σβέλτα με τη –βασική, μην το ξεχνάμε- A Class.

Νυν υπέρ πάντων, το τιμόνι

Όπως έχουμε διαπιστώσει και στις υπόλοιπες εκδόσεις της A-Class, το τιμόνι κλέβει την παράσταση όντας ένα στοιχείο που θα έλεγε κανείς πως «κατά λάθος» βρέθηκε στη μικρότερη Mercedes. Είναι τόσο γρήγορο και άμεσο που παραπέμπει σε αμιγώς sport μοντέλο. Ίσως μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που γίνεται υπερβολικό. Αλλά αυτό είναι προφανώς υποκειμενικό. Το σίγουρο είναι πως η αντιδράσεις του μπροστινού συστήματος σε συνάρτηση με τις εντολές που δίνει ο οδηγός, είναι τόσο άμεσες που μετά από κάθε ακαριαία αλλαγή κατεύθυνσης, πρέπει να κοιτάξεις το τιμόνι για να δεις το σήμα και να θυμηθείς τη μάρκα του αυτοκινήτου που οδηγείς. Από εκεί και πέρα, τα φρένα κατά το κλισέ «στέκονται πάντα στο ύψος των περιστάσεων» και δείχνουν πως δεν κουράζονται ακόμα και σε κατηφορική διαδρομή με πίεση από τη μεριά του οδηγού. Η ανάρτηση σε αυτή την έκδοση την απαλλαγμένη από sport αναρτήσεις και με την «νορμάλ» διάσταση των ελαστικών (βασική επιλογή είναι τα 195/65 σε ζάντες 15”) είναι όσο ενδοτική χρειάζεται για να μένει η άνεση σε υψηλό επίπεδο ανεξαρτήτως ποιότητας τερέν. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μεν αισθητές, ποτέ όμως υπερβολικές ενώ για τις περιπτώσεις υπερβολής από τη μεριά του οδηγού, το ESP σταθερά υπερασπίζεται την ασφάλεια στην πορεία.

Η πανταχού παρούσα ποιότητα

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι –πλέον-γνώριμη. Με το «tablet» σε ρόλο οθόνης για τον έλεγχο ηχοσυστήματος, πλοηγού, κλ.π. και τους στρογγυλούς αεραγωγούς να αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία. Ο πίνακας των οργάνων είναι πλήρης ενδείξεων και τα όργανα ιδιαίτερα ευανάγνωστα. Ο οδηγός κάθεται όσο χαμηλά επιθυμεί και το ρυθμιζόμενο τιμόνι βοηθά στην ιδανική τοποθέτηση του σώματος, απέναντι στις «υποχρεώσεις» του (τιμόνι- επιλογέα- χειριστήρια). Η ποιότητα που αποπνέει συνολικά η καμπίνα των επιβατών, είναι ξεχωριστή για τα δεδομένα της κατηγορίας και γνώριμη για όσους έχουν προηγούμενη εμπειρία από αυτοκίνητο της Mercedes. Τίποτα δεν τρίζει και όλα δείχνουν να έχουν ιδανική εφαρμογή, για μακροχρόνια απροβλημάτιστη χρήση. 

Φωτο: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ



συμπέρασμα

Η «βασική» έκδοση της A-Class πατάει πάνω στα θεμέλια της νέας έκδοσης του μοντέλου και αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής για ένα μεγάλο εύρος αναγκών. Αυτό από μόνο του αποτελεί τη καλύτερη αφορμή για να τη δει κανείς πιο «ζεστά» και να ξεπεράσει το «κράτημα» που σε πολλές περιπτώσεις προκαλεί το υπερβολικό premiumness της μάρκας. Χώρια που με τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα της εταιρείας, γίνεται ακόμα πιο προσιτή, κάμπτοντας αρκετές αντιστάσεις.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...