TEST: Hyundai i10 1.0 ECO

Στην μικρότερη έκδοση με τρικύλινδρο κινητήρα του λίτρου το νέο i10, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει

  • -
  • -
Ισχύς66 PS
Ροπή97 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,9 sec
Μέση κατανάλωση4,3 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ποιοτικό i10 2ης γενιάς διατηρεί τα θετικά του στοιχεία ακόμα και με τον μικρότερο κινητήρα και κερδίζει το θετικό πρόσημο στον τομέα της κατανάλωσης. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής και κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Κομψό εσωτερικό
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
απόψεις
Είναι απόλυτα αξιοπρεπές για τα δεδομένα της κατηγορίας του και σε αντίθεση με το "σπαρτιάτικο" παρελθόν, το i10 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απέναντι στις "premium" αντίστοιχου μεγέθους προτάσεις. Απλά, αν το πρακάνεις με τις επιλογές έξτρα εξοπλισμού, τότε αλλάζει τιμολογιακό επίπεδο και ξεφεύγει από το "γήπεδό του" που είναι οι λογικά τιμολογημένες και καλά εξοπλισμένες, βασικές εκδόσεις.

Κώστας Μποϊδάνης

Στα «μικρά» της κατηγορίας πόλης συγκαταλέγονται συνήθως όσα χρησιμοποιούν κινητήρα του λίτρου με την μόδα να τον σερβίρει συνήθως τρικύλινδρο και η έκδοση ECO (με σύστημα ISG και start & stop) του i10 κουμπώνει ακριβώς πάνω σε αυτή την λογική στην βάση της κλάσης. Άλλωστε από την εποχή Atos η Hyundai εδραιώθηκε με χιλιάρι στα αυτοκίνητα πόλης, ενώ τώρα που ήρθε να φρεσκάρει την θέση του στην πιο σύγχρονη εκδοχή του δείχνει ικανό να ταρακουνήσει την κατηγορία ακόμα και με τον μικρότερο κινητήρα, όπου στην 2η γενιά δεν μιλάμε για έναν απλό φτωχό συγγενή της μεγαλύτερης έκδοσης με τον 1.2. Το μικρό Hyundai στο δημιουργικό του άλμα δείχνει να σέβεται την ιστορία και αποκτά ενδιαφέρον από την βάση του τιμοκαταλόγου του.

 

Τρικύλινδρος βελούδο

Συνήθως στα περισσότερα τρικύλινδρα της αγοράς διαπιστώνεις κραδασμό στην λειτουργία του συνδυασμένο με ζωηρό ήχο στο ανέβασμα των στροφών και στις καλύτερες περιπτώσεις οι ιδιαιτερότητες αυτές περιορίζονται μόνο στο ρελαντί. Στο i10 με τον σύγχρονο CVVT που χρησιμοποιεί offset στροφαλοφόρου 11mm για να γλυκάνει το «μειονέκτημα» του 3-κύλινδρου απέναντι στους τετρακύλινδρους φαίνεται ότι αποδίδει. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 998 cc με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής καταφέρνει να σε κάνει να αναρωτηθείς αν είναι όντως τρικύλινδρος. Στο ρελαντί τίποτα δεν δηλώνει κατι τέτοιο, ούτε σε ήχο ούτε σε κραδασμό, ενώ μόνο ανεβάζοντας στροφές διαπιστώνεις ότι ο ψίθυρος έχει τρικυλiνδρη διάλεκτο. Απόλυτα πολιτισμένος και εναρμονισμένος με το εγχειρίδιο της σύγχρονης έκφρασης ο χιλιάρης της Hyundai προσφέρει αποδοτικό τράβηγμα και παραμένει ήσυχος κάτι που περνάει γενναιόδωρα στο εσωτερικό και είναι η μια όψη των θετικών του χαρακτηριστικών. Μπορεί σε απόλυτα νούμερα(0-100 km/h σε 14,9’’ και 155 km/h τελική ταχύτητα) να μην εκπλήσσει σε επίπεδο επιδόσεων όμως στην πράξη το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο, ζωηρό και άμεσο στο πάτημα του γκαζιού. Οι απλωμένες σχέσεις ελάχιστα επηρεάζουν την καθημερινότητα χάρις την ελαστικότητα του κινητήρα από χαμηλά που σου επιτρέπει να επιταχύνεις με μια και δυο πάνω στο ακριβέστατο 5άρι κιβώτιο. Οι 66 ίπποι και τα 94 Nm ροπής τα πάνε περίφημα με τα 1.000 κιλά του αμαξώματος και συνολικά αν ξεπεράσεις τα νούμερα η αίσθηση είναι εμφανώς ταχύτερου αυτοκινήτου για τις προδιαγραφές του. Κατά τα λοιπά ο εκσυγχρονισμός του μοντέλου είναι εμφανής και θυμίζει κάτι μεγαλύτερο συνολικά. Η στενή σιλουέτα αποτελεί παρελθόν, ενώ ταυτόχρονα έχει κοντύνει, χωρίς βέβαια να χάσει στοιχεία της πρακτικότητάς του. Συνολικά είναι 80 mm μακρύτερο, χωρίς όμως ιδιαίτερη μεταβολή στο μεταξόνιο του (2.385 mm), 65 mm φαρδύτερο και 40 mm κοντύτερο από το 1ης γενιάς, ενώ έχει γλυκάνει τις γραμμές του ώστε να αποφύγει το τετράγωνο στιλ και να αποκτήσει το ευρωπαϊκό του πρόσωπο. Ο δυναμισμός είναι πιο ορατός πλέον στην πρακτική πεντάθυρη λογική και το μικρό Hyundai δικαιωματικά κερδίζει την ταμπέλα μοντέρνο. Ανάλογη εικόνα συναντά κανείς και στα ενδότερα, όπου ο άνεμος αλλαγής είναι αισθητός με τους χώρους πιο αεράτους, τις λύσεις για μικροαντικείμενα διάσπαρτες και λειτουργικές και τη ποιότητα να ξεχωρίζει όπου και αν κοιτάξεις. Στην ευρύχωρη καμπίνα με τους βελτιωμένους χώρους δεν θα δυσκολευτούν να βρουν την άνεσή τους τέσσερις ενήλικες ενώ τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες προσφέρουν ιδιαίτερη ευκολία στην είσοδο έξοδο. Βελτιωμένος είναι και ο χώρος αποσκευών όπου με 252 λίτρα βάζει πλώρη για τίτλο στην κλάση του. Σε επίπεδο εξοπλισμού τουλάχιστον όσον αφορά την ασφάλεια, το i10 δεν κάνει εκπτώσεις και προσφέρει 6 αερόσακους και ESC, ενώ ο εξοπλισμός ανέσεων εξαρτάται από την έκδοση. Κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, A/C, radioCD με MP3, θύρες Aux-USB και trip computer θα βρείτε από την βασική έκδοση, ενώ με μικρές επιβαρύνσεις το μικρό Hyundai κερδίζει επιπλέον στοιχεία όπως cruise control, LED ημέρας, Bluetooth, ζάντες αλουμινίου και άλλα πολλά που αναβαθμίζουν διάκοσμο και συνολική εικόνα παροχών.  

 

Μίνι και σε κατανάλωση…

Οι πρώτες εντυπώσεις από τον κινητήρα είναι εξαιρετικές και σε αυτές έρχονται να προστεθούν και οι κολακευτικές τιμές κατανάλωσης. Χωρίς να έχεις το μυαλό σου στην οικονομία και λειτουργώντας τον κινητήρα σε φυσιολογικό στιλ οδήγησης που δεν ξεπερνά τις μεσαίες στροφές περιστροφής, τα 6 lt/100 km μέσης κατανάλωσης είναι εφικτό νούμερο και συχνά πυκνά βλέπεις στο trip computer. Αν ακολουθήσεις ποιο ρευστό στιλ οδήγησης εκμεταλλευόμενος τον ελαστικό κινητήρα και χωρίς άτσαλα πατήματα στο δεξί πεντάλ μπορείς να δεις και ένα λίτρο λιγότερο, ενώ αν σετάρεις τον εαυτό σου με υπομονή και εφαρμόσεις την λογική απαλά στο πόδι τότε μην εκπλαγείς αν δεις να επιβεβαιώνει τις τιμές του κατασκευαστή. Τα 4 με 4,5  lt/100 km βέβαια έρχονται σε επίπεδες διαδρομές χωρίς ραγδαίες μεταβολές στο αναγλυφο, ενώ ακόμα και σε ταξίδι με τέσσερα άτομα και ταχύτητες αναμεσα στα 120  130 km/h το μικρό i10 δεν ξεπέρασε τα 5,6 lt/100 km. Πέρα από τον ευκολοοδήγητο χαρακτήρα και την φιλικότητα, το ήσυχο, ευχάριστο και οικονομικό ταξίδι είναι στοιχείο που θα εκτιμηθεί και θα σε βγάλει έξω από την πόλη χωρίς ιδιαίτερη σκέψη. Άλλωστε το i10 το αξίζει λόγο της ποιοτικής αίσθησης και στιβαρότητας που μεταδίδει ενώ η ησυχία στην καμπίνα και η ποιοτική κύλιση είναι σημάδια που συναντάς σε καλά supermini. Το τιμόνι παραμένει παραπάνω ελαφρύ για τον απαιτητικό αλλά όσο ελαφρύ χρειάζεται ο άπειρος και η ανάρτηση αντιμετωπίζει ποιοτικά μεν τις ανωμαλίες εκτός από τα συνεχόμενα βαθιά κοιλώματα που το κάνουν δραστήριο πίσω, λογικό για το μεταξόνιό του. Το i10 στρίβει, πατάει και φρενάρει αποτελεσματικά βάζοντας σε προτεραιότητα την ουσία και ασφάλεια. Το στάνταρ ESP άλλωστε υπάρχει για χαλινάρι στο ενθουσιώδη, που θα βρει ευχάριστη και αγχολυτική συνολικά την οδική συμπεριφορά και δεν θα τον ενοχλήσουν ούτε οι μετρημένες κλίσεις τις ανάρτησης, ούτε η ελαφριά αλλά προοδευτικά εμφανιζόμενη υποστροφική τάση. Στην έκδοση της δοκιμής με τα 155/70 R13, το i10 παρέμενε φιλικό και ουσιαστικό, αλλά γλιστρούσε νωρίτερα από το πιο προικισμένο αδέρφι του(1.2), με τους μεγαλύτερους και φαρδύτερους τροχούς. Ποτέ όμως σε βαθμό να σε ανησυχήσει και πάντα κατόπιν επίθεσης από πλευράς του οδηγού. Δεν καυχιέται άλλωστε ότι ήρθε για να σε κερδίσει με σπορ συμπεριφορά, αν και το σβέλτο στιλ οδήγησης είναι μέσα στο ρεπερτόριό του. Το μικρό Hyundai έχει συγκεκριμένη στόχευση και εμφανίζεται εύστοχο, απόλυτα σύγχρονο, ιδιαιτέρως ικανό σε δυνατότητες και πλήρως εναρμονισμένο με τα επίκαιρα πρότυπα της κατηγορίας του. 

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα
Στην υπόθεση «μικρό, πόλης» το i10 έκανε το άλμα που χρειαζόταν για να ξαναπάρει την κατάσταση στα χέρια του. Μετά τις εξαιρετικές εντυπώσεις με τον τετρακύλινδρο των 1.2 λίτρων, το τρικύλινδρο χιλιάρη i10 εκπλήσσει ευχάριστα διατηρώντας φυσικά το Ευρωπαϊκό και δυναμικό στιλ μέσα- έξω, την στιγμή που οι χώροι και η αναβαθμισμένη συμπεριφορά, είναι τα κερδισμένα όπλα της 2ης γενιάς του. Πολιτισμένο, σύγχρονο και φιλικό κερδίζει τον οδηγό του με τον οικονομικό κινητήρα του που στην έκδοση με το start & stop απέδειξε την χαμηλή του κατανάλωση αλλά και την θετική του απόδοση. Αν προτεραιότητα δεν είναι οι επιδόσεις το «μικρό» i10 αποδεικνύεται αρκετά μεγάλο για να χωρέσει τις σύγχρονες απαιτήσεις που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο της κλάσης. Το λογικό κόστος σε σχέση με τον εξοπλισμό και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση είναι τα επιπλέον bonus που γοητεύουν τον ενδιαφερόμενο.

Hyundai i10_ Product Highlights

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...