ΔΟΚΙΜΗ: Chevrolet Spark 1.0

Η σπίθα της Chevrolet μακιγιάρεται και προκαλεί με την τιμή της στην βασική της έκδοση

  • -
  • -
Ισχύς68 PS
Ροπή93 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h15,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Αισθητικές αλλαγές με το σταγονόμετρο ανανεώνουν την ήδη σπιρτόζικη παρουσία του στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Στην έκδοση του λίτρου υμνεί την οικονομία σε καύσιμο αλλά και σε κόστος αγοράς.

Την αποδοχή και επιτυχία του Matiz καρπώνεται το σύγχρονο alter ego της Chevrolet στην μικρή κατηγορία, αν και αυτό είναι το πρώτο σκέλος της εξήγησης. Ο ουσιαστικότερος όμως λόγος είναι ότι το Spark είχε και έχει επίπεδο για να σταθεί στην πολυπληθέστατη κατηγορία mini από την στιγμή που εμφανίστηκε. Μια πετυχημένη γεμάτη τριετία που έδωσε το έναυσμα για διακριτικό facelift και από τις αρχές του 2014 απασχολεί την επικαιρότητα και γνέφει ως φρέσκο στην κλάση του διεκδικώντας το μερίδιο που του αναλογεί.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Πρακτικότητα
  • Νεανικό σαλόνι
  • Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
ξινά
  • Έλλειψη νεύρου
  • Χώρος αποσκευών

 

Λίγη πούδρα και φύγαμε…

Η ανανέωση είναι επιδερμική και εδώ που τα λέμε το Spark ήταν πολύ προχωρημένο σχεδιαστικά για την εποχή και την κατηγορία για να πει κανείς ότι ξεθώριασε η «μπογιά» του. Έτσι παραμένει ακόμα και σήμερα σχεδόν αλώβητο στην κεντρική του ιδέα και οι αλλαγές δύσκολα γίνονται αντιληπτές αν δεν είσαι ταλέντο παρατηρητικότητας ή δεν γνωρίζεις περί ανανέωσης. Μικρολεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, στις γρίλιες της μάσκας και νέα πιο ελκυστικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω προσθέτουν δυναμικότερο στιλ στο ήδη μοντέρνο αμάξωμα με την ψηλοτάβανη λογική. Οι αιχμηρές γραμμές και τα φουσκώματα στους θόλους, το έντονα ανάγλυφο καπό, η διακριτική πίσω πτέρυγα με ενσωματωμένο πλέον το πίσω στοπ και η χωνευτή στον προφυλακτήρα χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, είναι μερικοί από τους λόγους που το Spark θέλγει ευχάριστα, ενώ το κερασάκι στην σχεδιαστική τούρτα, είναι οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, που κάνουν το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα να δείχνει τρίθυρο.
Με το καλημέρα το μικρό Chevrolet κερδίζει πόντους με το νεανικό στιλ, ενώ η φαντασία των σχεδιαστών δεν περιορίστηκε στην εξωτερική εικόνα αλλά απέδωσε και ένα ευχάριστο εσωτερικό με ευρωπαϊκό αέρα. Εδώ οι αλλαγές μετά το πρόσφατο facelift έχουν να κάνουν κυρίως με την αναβάθμιση σε επενδύσεις και τον διάκοσμο και λιγότερο με σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Τα υλικά είναι μεν σκληρά αλλά με πολύ καλό φινίρισμα και συναρμολόγηση και ο σχεδιασμός στο ταμπλό είναι επηρεασμένος από ένα μείγμα σπορ αισθητικής και πολυμορφικής λειτουργικότητας. Η κεντρική κονσόλα με τους εργονομικούς διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ οι διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα έχουν διαφοροποιηθεί ελαφρώς από το πρόσφατο facelift. Μαζί με το footrest και την νέα λαβή στον επιλογέα είναι και οι μόνες αλλαγές που θα διαπιστώσει το ανήσυχο και παρατηρητικό βλέμμα στο εσωτερικό του Spark. Σχεδιαστικό high light αποτελεί πάντα ο εμπνευσμένος από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, λιλιπούτειος αλλά πλήρης, πίνακας οργάνων με το ψηφιακό στροφόμετρο και τον ξεκούραστο πράσινο φωτισμό. Η θέση οδήγησης είναι από τις ποιο σωστές στην κατηγορία, ακόμα και για υψηλόσωμους και η περιφερειακή ορατότητα περιορίζεται μόνο στην φαρδιά 3η κολόνα (C pilar). Το ευρύχωρο για την κλάση και ευχάριστο σαλόνι φιλοξενεί επαρκώς 4 ενήλικες, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές δεν εντυπωσιάζει με τα μόλις 170 λίτρα χωρητικότητάς του, τουλάχιστον όμως τώρα η πόρτα απέκτησε την λαβή που της έλειπε (άνοιγε μόνο από διακόπτη στον χώρο του οδηγού). Ευτυχώς η αναδίπλωση των καθισμάτων διευρύνει την χωρητικότητά του έως τα 568 λίτρα και οι light μετακομίσεις δεν αποτρέπονται.

 

Σπίθα για οικονομία

Συνήθως στην κατηγορία του λίτρου συναντάς 3κύλινδρους κινητήρες, όμως το Spark επιμένει στην τετρακύλινδρη φιλοσοφία έτσι ώστε να απουσιάζουν κραδασμοί στο ρελαντί και ο ήχος ραπτομηχανής στο στροφάρισμα. Τα 995 κ.εκ. αποδίδουν 68 ίππους και τα 93 Nm ροπής εμφανίζονται ψηλότερα από τις ανταγωνιστικές προτάσεις, στις 4.300 σ.α.λ. Στη πράξη ο κινητήρας, μπορεί να κερδίζει ποιοτικά σε λειτουργία, θέτει όμως κάποιους περιορισμούς στο πεδίο δράσης του Spark που χαμηλά δεν δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό για δραστήρια επιτάχυνση. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο έχει κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης σε σχέση με αυτό της έκδοσης 1,2 λίτρων, ψάχνοντας να βρει το χαμένο σθένος των κυβικών και σώζει την κατάσταση, όμως για να κινηθείς σβέλτα θα χρειαστεί να τον δουλεύεις με το στροφόμετρο ψηλά και να ανακατεύεις τον επιλογέα. Ακόμα και έτσι όμως οι επιδόσεις δεν είναι το φόρτε του μικρού Chevrolet κάτι που αποδεικνύουν και τα νούμερα: 15,3 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 152 km/h. Τουλάχιστον κινείται και διατηρεί με άνεση τα 140 km/h όταν αποφασίσεις να βγεις στον ανοιχτό δρόμο και επηρεάζεται ελάχιστα από το ανάγλυφο της διαδρομής, αρκεί φυσικά να μην ταξιδεύεις σε πλήρη σύνθεση (επιβατών και αποσκευών).
Αν δεν αποτελεί προτεραιότητα η σβέλτη μετακίνηση και γενικά δεν βιάζεσαι, ο μικρός κινητήρας ανταποκρίνεται με ελαστικότητα και οικονομία πλησιάζοντας τις τιμές κατανάλωσης που δηλώνει ο κατασκευαστής. Τα σχεδόν 6 λίτρα/100 χλμ. είναι εφικτή τιμή στην αστική καθημερινότητα του Spark εφόσον κινείσαι με σύνεση και λογική, ενώ αν ανεβάζεις συχνά το στροφόμετρο ψηλά τότε θα ξεπεράσεις ελαφρώς τα 8 λίτρα/100 χλμ. Και στις δυο περιπτώσεις πάντως κρίνεται οικονομικό και σε μικτή χρήση η κατανάλωση μπορεί να στρογγυλοκαθίσει στα 7 λίτρα που με βάση το 35άρι ρεζερβουάρ αρκούν για 500 χιλιόμετρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό.
Η ευχάριστη και αποτελεσματική συμπεριφορά του Spark αποτελεί ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του, στο στίβο μάχης της κατηγορίας. Συνδυάζει την πολύ καλή άνεση, με λογικές κλίσεις και σωστή λειτουργία, εντυπωσιάζοντας για το ύφος και το κόστος της κατασκευής. Στην «ηλεκτρική καρέκλα» της αστικής μετακίνησης, το Spark σε κερδίζει με την ευχρηστία, την ορατότητα (πλην της σχετικά φαρδιάς πίσω κολώνας) και της εν τέλει ευχάριστης αίσθησης στο δρόμο. Το τιμόνι και τα φρένα προσφέρουν τα σωστά «ερεθίσματα», με τα τελευταία να έχουν αξιοπρεπή απόδοση και απροβλημάτιστη λειτουργία. Ο κινητήρας αρνείται να φέρει σε δύσκολη θέση το καλοστημένο πλαίσιο και η φιλικότητα συνδυάζεται με την αποτελεσματική και ευέλικτη αίσθηση που αναζητάς από ένα καθημερινό αυτοκίνητο με αστικό προσανατολισμό.

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

συμπέρασμα
Ανανεωμένο στα σημεία το μικρότερο παιδί της Chevrolet διατηρεί την φρεσκάδα του στην μικρή κατηγορία και προσφέρει ένα νεανικό και μοντέρνο στιλ συνδυασμένο με καλή ποιότητα και επίκαιρο οδηγικό προφίλ που το κάνουν ευχάριστο σε βλέμμα και αίσθηση. Το Spark παραμένει ο καλός μαθητής στην κλάση των mini και διατηρεί την σχέση του με την αφρόκρεμα κάτι που οφείλει στην συνολική του εικόνα και στην δελεαστική τιμή. Όταν μάλιστα το βλέμμα σου πέφτει στην προσφορά που "τρέχει", το μάτι σου γουρλώνει δικαιολογημένα γιατί καινούργιο στα 6.990 είναι αδύνατον να βρεθεί. Η τιμή αυτή περιλαμβάνει την απόσυρση και ο εξοπλισμός στην βάση δεν προσφέρει ανέσεις, όμως ακόμα και η πληρέστερη έκδοση (LT ESC) μόλις που ξεπερνά τα € 9.000 με την ίδια προσφορά. Μπορεί λοιπόν ο χιλιάρης να μην είναι τόσο σβέλτος όσο ο μεγαλύτερος κινητήρας στην γκάμα, όμως στο σύνολο το μικρότερο και φθηνότερο Spark που μπορείς να αποκτήσεις δεν θα σου κάνει ζημιά στην τσέπη ούτε την στιγμή της αγοράς, αλλά ούτε και στην απαίτηση για καύσιμο στην αστική καθημερινότητα.
VIDEOS

Chevrolet Spark 2012

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...