Alfa Romeo Giulietta 1.6D Sportiva

Σαν εκλεκτό κόκκινο κρασί, η ανανεωμένη Giulietta Sportiva σε μεθάει με την οδηγική απόλαυση που απλόχερα προσφέρει, έχοντας τον τρόπο της και σε πιο “πεζούς” τομείς, όπως η οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η ανανεωμένη Giulietta ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της με το πακέτο Sportiva και τον εμπλουτίζει με την οικονομία που υπόσχεται ο 1.600άρης diesel των 105 ίππων.

Η Alfa Romeo πάντα μας μάγευε με το αισθητικό ταπεραμέντο των μοντέλων της. Καλύτερο σύγχρονο παράδειγμα από τη Giulietta δεν υπάρχει. Άλλωστε, οι αλλαγές στο πρόσφατο facelift περιορίστηκαν στη νέα επιχρωμιωμένη μάσκα και στα πλαίσια των προβολέων ομίχλης. Αυτό που δεν είναι τόσο γνωστό στη χώρα μας, λόγω έλλειψης diesel κουλτούρας, είναι πως στο Μιλάνο έχουν παράδοση και στους πετρελαιοκινητήρες. Για παράδειγμα, η Alfa Romeo 156 του 1997 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τεχνολογία Common Rail. Πως συνδυάζεται όμως ο 1.6 JTDM-2 των 105 ίππων με το καλλίγραμμο αμάξωμα και το σπορ DNA της Giulietta; Εξαιρετικά είναι η απάντηση, ειδικά αν στη συνταγή προσθέσεις και το πικάντικο πακέτο Sportiva που αναβαθμίζει τη σχεδίαση και - κυρίως - την οδηγική εμπειρία.
Ο αέρας της ανανέωσης φύσηξε πιο δυνατά στο εσωτερικό της Giulietta με κύρια αλλαγή το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect που βρίσκεται ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα, απελευθερώνοντας χώρο για ένα μικρό ντουλαπάκι στο επάνω του ταμπλό όπου παλιότερα βρισκόταν το σύστημα πλοήγησης. Ακολουθώντας τις σύγχρονες επιταγές συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, το Uconnect έχει οθόνη αφής 5 ή 6,5 ιντσών, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, λειτουργία φωνητικών εντολών, θύρες σύνδεσης USB και Aux-in και Bluetooth με έξτρα λειτουργίες, όπως τη διαχείριση μιας κλήσης στο κινητό σας ή την ανάγνωση ενός SMS. Αλλαγές έχουμε επίσης στο τιμόνι και τα πάνελ των θυρών. Κατά τα λοιπά, η καμπίνα διατηρεί τη φινετσάτη σχεδίαση και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με τα χωστά όργανα, το σκούρο γκρι ένθετο που διατρέχει το ταμπλό και τις προσθήκες του πακέτου Sportiva να δημιουργούν κομψή και σπορτίφ συνάμα αίσθηση.
Μεταξύ άλλων, η έκδοση Sportiva διαθέτει επιπλέον της πλούσιας Distinctive αλουμινένια πεντάλ, σπορ σαλόνι, μαύρη επένδυση ουρανού και διακοσμητικά φιλέτα στα μαρσπιέ, μαζί με ζάντες αλουμινίου 18’’, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών Chrome Satine, κόκκινες 4-πίστονες δαγκάνες φρένων και σπορ ανάρτηση. Άξια αναφοράς είναι τα εξαιρετικά καθίσματα με την ποιοτική δερμάτινη επένδυση και τη σωστή στήριξη του σώματος. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις και μόνο πίσω η καμπύλη της οροφής κλέβει λίγο από το διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών. Για τις αποσκευές φροντίζει ο επίπεδος χώρος των 350 λίτρων με το σχετικά μεγάλο άνοιγμα - αλλά και το υψηλό κατώφλι. Σωστή σε γενικές γραμμές είναι και η εργονομία, με μόνη αξιοσημείωτη παρατήρηση το άβολο υποβραχιόνιο: όταν το ανασηκώσεις εμποδίζει τις αλλαγές σχέσεων, ενώ κατεβασμένο δυσχεραίνει την πρόσβαση στις ποτηροθήκες. Αν κάτι λείπει, είναι οι θήκες για να μπορείς να βολέψεις την “προίκα” που κουβαλάς καθημερινά μαζί σου, για να αφοσιωθείς στην οδήγηση της Giulietta.

Diesel Sportiva

γλυκά
  • Αισθητική
  • Οδηγική απόλαυση
  • Ροπή κινητήρα
  • Αίσθηση ποιότητας
  • Εξοπλισμός
  • Πακέτο Sportiva QV
ξινά
  • Χώροι πίσω
  • Κύκλος στροφής
  • Άβολο υποβραχιόνιο
Πακέτο Sportiva

To πακέτο Sportiva περιλαμβάνει διακοσμητικά μαρσπιέ αλουμινίου, πίσω σκούρα κρύσταλλα, σπορ δερμάτινο τιμόνι, σπορ ανάρτηση, σπορ πεντάλ αλουμινίου, διακοσμητικό ταμπλό από σκούρο αλουμίνιο, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών titanium, εξωτερικές χειρολαβές titanium, σκουροχρώμοι προβολείς, μαύρη επένδυση σε ουρανό και κολώνες (εσωτερικό), ζάντες αλουμινίου 18'', πλευρικά σπόϊλερ, κόκκινες δαγκάνες φρένων και σπορ σαλόνι δέρμα microfibra.

Σε πρώτη ανάγνωση, οι 105 ίπποι φαίνονται λίγοι και με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,3 sec, σίγουρα ο 1.600αρης diesel δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως π.χ. σε ανηφορικό στροφιλίκι που αναζητάς λίγη παραπάνω δύναμη. Ωστόσο, αν εκμεταλλευτείς την πλούσια ροπή που ξεδιπλώνεται μετά τις 1.500 rpm μπορείς να κινηθείς πολύ σβέλτα, όπως αρμόζει σε μια Alfa με σπορ χαρακτηριστικά. Ειδικά αν έχεις επιλέξει το “D” στο DNA (το σύστημα που προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα, του ESC/ ASR και του Q2), σε συνεπαίρνει η ορμή των 320 Nm που νιώθεις στο πάτημα του γκαζιού. Ακουμπάς στο καλοστημένο πλαίσιο, εμπιστεύεσαι τη δεμένη του αίσθηση και το καλό τιμόνι και ορμάς από στροφή σε στροφή με περίσσεια αυτοπεποίθηση, απολαμβάνοντας την ακλόνητη συμπεριφορά της Giulietta. Έχεις άλλωστε σύμμαχο το πολύ καλό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, αλλά και τα δυνατά φρένα. Ακόμη και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό Q2 και το στάνταρ σύστημα ευστάθειας VDC (που δεν απενεργοποιείται) σπάνια επεμβαίνουν για να επαναφέρουν την τάξη και όταν χρειαστεί το κάνουν χωρίς να χαλάνε τη διασκέδαση. Αλλά και στο ταξίδι, η Giulietta τα καταφέρνει περίφημα. Ευθύβολη, γρήγορη και άνετη, με την αποτελεσματική ηχομόνωση να κρατά έξω από τη καμπίνα κάθε θόρυβο, μαζί και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του 1.600άρη diesel. Στην πόλη τώρα, πεδίο καθημερινής δοκιμασίας για τη σπορ ανάρτηση της έκδοσης Sportiva που κάνει θαύματα στην οδήγηση, το τίμημα μετριέται περισσότερο σε θόρυβο κύλισης και όχι σε άνεση που γενικά ικανοποιεί παρά τις 18άρες ζάντες. Καλά είναι τα νέα και από το μέτωπο της κατανάλωσης. Ο 1.6 JTDM-2 βάζει το λιθαράκι του στην απολαυστική οδηγική εμπειρία που προσφέρει συνολικά η Giulietta χωρίς να ζητά μεγάλο αντάλλαγμα σε πετρέλαιο. Τα 4,0 lt/100 km κατανάλωσης που ανακοινώνει η Alfa Romeo δεν είναι εύκολα επιτεύξιμη τιμή, αλλά τα 6-6,5 τα βλέπεις χωρίς δυσκολία στο trip computer, χάρη και στο στάνταρ Start&Stop.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα
Τελικά, αυτό που σου μένει από την ανανεωμένη Giuletta είναι η ευκολία της να πηγαίνει αέρα χωρίς να στέλνει την κατανάλωση στα ύψη και να σου προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση δίχως να σε κουράζει. Πρόσθεσε σε αυτά τη μοναδική της σχεδίαση και την προσεγμένη καμπίνα και αντιλαμβάνεσαι πως το premium μικρομεσαίο της Alfa Romeo παίζει με αξιώσεις σε μια κατηγορία που οι ανταγωνιστές κοστίζουν αρκετά πιο ακριβά, αφήνοντας το περιθώριο επιλογής του εξαιρετικού πακέτου Sportiva χωρίς να χαθεί το πλεονέκτημα τιμής.

GOCAR TEST Alfa Romeo Giulietta 2014

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...