Suzuki SX4 S-Cross 1.6 D 4WD

Μεγάλωσε, ωρίμασε, εξελίχθηκε και τώρα μπορεί να εδραιωθεί στον χώρο των σύγχρονων μικρομεσαίων crossover χωρίς ίχνος συμβιβασμού

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,0 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Εντελώς νέο, με μικρομεσαίο αποτύπωμα και χώρους, εξελιγμένη τετρακίνηση και πετρελαιοκινητήρα 1.6 λίτρων που συνδυάζει απόδοση και οικονομία

Από το 2006 που εμφανίστηκε το SX4 στα μοντέλα της Suzuki, οι εντυπώσεις ήταν άκρως κολακευτικές για ένα μοντέλο που στριμώχτηκε στην γκάμα ανάμεσα στα Jimny και Grand Vitara. Μπορεί το επιτελείο του Giugiaro να μην έκανε παπάδες σε επίπεδο σχεδίασης για να μαγέψει μάτια, όμως το εύπεπτο στιλ του 5θυρου ευρείας χρήσης που δεν αρνείται την περιπέτεια κατάφερε σύντομα να φέρει την αναγνώριση. Ακόμα περισσότερο όμως έπεισε όσους βρέθηκαν με το τιμόνι στα χέρια για τις δυνατότητές του. Η προσαρμοστικότητά του σε κάθε τερέν είτε με σύνθεση το χώμα είτε με σύνθεση την άσφαλτο, αποτύπωνε το χαμόγελο στην έκφραση του οδηγού. Σήμερα, έξι γεμάτα χρόνια μετά και πριν προλάβει να αποχωρήσει από την γκάμα, προκύπτει η εξέλιξή του όπου με το συνοδευτικό S-Cross κάνει το άλμα σημαδεύοντας τα κατορθώματα του Qashqai.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Δυνατότητες περιπλάνησης
  • Έξυπνη τετρακίνηση
  • Κομψό σαλόνι
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Ήχος κινητήρα
  • Ξερή ανάρτηση
απόψεις

Το πρώτο SX4 το είχα ερωτευτεί. Μικρό, μανιτζέβελο, απολαυστικό στην οδήγηση, με όση δύναμη και χώρους χρειαζόσουν από ένα μικρό 4x4 που πήγαινε και εκτός δρόμου, όσο του το επέτρεπαν τα ελαστικά του. Η αλήθεια είναι πως, βλέποντας τις πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες του S-Cross προβληματίστηκα. Πάει, είπα, χάθηκε ο ευχάριστος χαρακτήρας. Η πράξη διέλυσε κάθε μου ανησυχία. Το νέο crossover της Suzuki πατάει στην ίδια συνταγή γαρνίροντάς την με περισσότερα πρακτικά στοιχεία. Πλέον, το SX4 μπορεί με άνεση να παίξει και το ρόλο του οικογενειακού χωρίς να χάνει δράμι από τον fun to drive DNA του. Από τα καλύτερα καινούργια αυτοκίνητα που οδήγησα μέσα στο 2013.

Γιάννης Λημναίος

 

Μια κατηγορία ψηλότερα

Οι αυξημένοι χώροι και η χρηστικότητα ήταν τα σημεία που έπρεπε να εστιάσουν οι άνθρωποι της Suzuki και η περίπτωση S-Cross του νέου SX4 κάνει σαφές από την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για άλλο αυτοκίνητο. Μακρύτερο και φαρδύτερο το νέο μικρομεσαίο Crossover της Suzuki και με μεταξόνιο στα 2.600 mm σε προσκαλεί στο εσωτερικό του για να διαπιστώσεις τους πληθωρικούς του χώρους. Πριν όμως, σε πείθει και η εξωτερική του εικόνα που χωρίς υπερβολές ισορροπεί περίφημα ανάμεσα στο κομψό και δυναμικό στιλ. Το εντελώς νέο σαλόνι προσφέρει τον αέρα καλοφτιαγμένου Ιαπωνικού με έμπνευση στην σχεδίαση που δεν θα κουράσει το μάτι. Φινετσάτο και καλοεξοπλισμένο από τις βασικές εκδόσεις (7 αερόσακοι, ESP, Α/C, Cruise Control, ηχοσύστημα MP3, USB και πολλά ακόμα), το νέο S-Cross δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα στους επιβάτες τόσο σε επίπεδο φιλοξενίας όσο και χωροταξικής μελέτης. Μόνο τα σκληρά υλικά διατηρούν την παράδοση, όμως δεν ενοχλούν όντας καλοφινιρισμένα. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν στην συνολική ορατότητα και τα αναπαυτικά καθίσματα διατηρούν σε καλή διάθεση τους 5 ενήλικες στο ταξίδι. Ταυτόχρονα υπάρχει ένας ικανός χώρος για 430 lt αποσκευών στην πλάτη τους, ενώ η ασύμμετρη αναδίπλωση στα πίσω καθίσματα δημιουργεί επίπεδο χώρο και πολλαπλασιάζει τις μεταφορικές ικανότητες.
Επιστρέφοντας μπροστά, συναντάμε κάτω από το καπό έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων τεχνολογίας common rail με τουρμπίνα μεταβλητής τεχνολογίας που αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπή. Από την στιγμή που θα πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης (Keyless push start) ο turbodiesel κελαηδάει με στεντόρεια φωνή που δεν χαρακτηρίζεται τόσο ήσυχη για τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Από την άλλη όμως με κλειστά παράθυρα στην σωστά ηχομονωμένη καμπίνα δεν ενοχλεί και σύντομα χαμογελάς κυρίως από το γεμάτο τράβηγμα που νιώθεις μόλις ξεπεράσεις τις 1.500 rpm. Η καλή περιοχή του ξεκινά 500 rpm ψηλότερα, έως λίγο πριν τις 4.000 rpm όπου απολαμβάνεις την ουσιαστική κλοτσιά της πληθωρικής ροπή. Παραπάνω νιώθεις ότι δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να σκαρφαλώνει η βελόνα του στροφόμετρου.   

 

Ανώτερη αίσθηση

Πίσω από το τιμόνι του S-Cross, νιώθεις ότι οδηγείς κάτι μεγαλύτερο, όμως σε καμιά περίπτωση κάτι βαρύ και νωθρό! Άλλωστε το στιβαρότερο νέο αμάξωμα έχει υποστεί σημαντική δίαιτα 55 κιλών και η ευέλικτη και δραστήρια διάθεση δεν λείπει από το DNA του νέου SX4. Το μικρότερο αναρτώμενο βάρος από το ελάφρωμα της ανάρτησης (εμπρός υποπλαίσιο και ημιάκαμπτος), πακέτο με τις συνολική αναβάθμιση και την ALL- GRIP τετρακίνηση, προσφέρουν μια απολαυστική αποτελεσματικότητα σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Το τιμόνι υπακούει τις εντολές και χαράζει την ιδανική πορεία και συνολικά το SX4 αντιμετωπίζει με ευκολία και θετική διάθεση κάθε στροφή. Αν το παρακάνεις θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά, ενώ αν το προκαλέσεις θα νιώσεις την ουρά να βοηθάει στο στρίψιμο. Σε γενικές γραμμές μπορείς να ρυθμίσεις το στιλ συμπεριφοράς του, αν και στην κεντρική του ιδέα παραμένει ουδέτερο. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και με 190 km/h στο ταχύμετρο, ενώ η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα κάνει ξεκούραστο και οικονομικότερο το ταξίδι με 40-50 km/h λιγότερα. Μπορείς να κυκλοφορείς στην πόλη, να απολαμβάνεις γρήγορη οδήγηση σε στροφές και σβέλτο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο και σπάνια να ξεπερνάς τα 6,5-7,0 λίτρα, ενώ με ελαφρύ πόδι μπορείς να πέσεις ένα λίτρο.
Το ελλιπές σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο με τις απλωμένες σχέσεις υποστηρίζεται από τον ροπάτο κινητήρα που αναλαμβάνει να εκπληρώσει περισσότερο την γεμάτη αίσθηση απόδοσης και λιγότερο τις επιδόσεις σε απόλυτα νούμερα (0-100 km/h σε 12 sec ανακοινώνει η Suzuki), ενώ η αυτόματη τετρακίνηση ανακαλύπτει πρόσφυση εγκαίρως χωρίς να χαζολογάει. Στον δρόμο προς την φύση μάλιστα το S-Cross μπορεί να προσφέρει απολαυστικό παιχνίδι σε καλοστρωμένο χώμα, ενώ δεν θα διστάσει να σκαρφαλώσει με σύνεση για τον crossover χαρακτήρα του ακόμα πιο βαθιά στην περιπέτεια. Για να επιλέξεις την λειτουργία “Lock” που κατανέμει δίκαια την ροπή εμπρός και πίσω, πρέπει να έχει προηγηθεί το Snow mode που ουσιαστικά γλυκαίνει τον χάρτη απόδοσης του κινητήρα και διατηρεί σε εγρήγορση τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, την στιγμή που στο Sport mode νιώθεις το γκάζι πιο άμεσο και τα ηλεκτρονικά να έχουν αποκτήσει πιο χαλαρή σχέση εποπτείας.
Η ανάρτηση λειτουργεί αξιοπρεπέστατα, σε επίπεδο ελέγχου με τις κλίσεις να μην παίρνουν έκταση και ως σφιχτή δεν απουσιάζουν οι ξερές, ηχητικές κυρίως, αντιδράσεις στις κακοτεχνίες. Μέρος της εξήγησης έχουν και τα 205/50R17 που προσφέρουν αμεσότητα και εύστοχες αντιδράσεις όμως δεν απορροφούν όπως ο 16αρηδες με το 60άρι προφίλ της βασικής έκδοσης.
Πρακτικά το νέο SX4 S-Cross διαθέτει σύγχρονη άποψη απ’ όποιο πλευρά και αν το δεις. Απόλυτα εξελιγμένο ώστε να σκαρφαλώσει κατηγορία κερδίζει εντυπώσεις και αποκτά το δικαίωμα να κονταροχτυπηθεί με τον άμεσο και πετυχημένο αντίπαλό του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
test_suzuki_sx4_s-cross_1.6_diesel

συμπέρασμα
Μικρομεσαίο και με την βούλα, το νέο SX4 με συμπληρωματικό συνοδευτικό S-Cross θρονιάζεται με αξιώσεις στην κλάση των σύγχρονων crossover. Με όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας από την βασική έκδοση και με ακόμα περισσότερα όσο σκαρφαλώνεις τα τρία επίπεδα εξοπλισμού (GL, GL+ και GLX), το νέο crossover της Suzuki επαναπροσδιορίζει την θέση του στην αγορά και στην δημοφιλή κατηγορία που γοητεύει. Στην πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη εκδοχή του το νέο SX4 ενσωματώνει την οικονομία, την απόδοση και την ελκτική πρόσφυση για να απογειώσει τις περιπλανητικές ικανότητες σε κάθε τερέν.

Suzuki SX4 S-CROSS TEST DRIVE_2013

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...