Toyota GT-86

Η αποθέωση των σπορ κουπέ που σέβεται την πισωκίνητη ιστορία της Toyota και προσφέρει ατόφια και ξεκάθαρη οδηγική απόλαυση.

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση7,8 lt/100km
Εκπομπές CO2181 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Κομψό και αιχμηρό, ελαφρύ και καλοζυγισμένο το GT-86 είναι το σπορ κουπέ που σε εισάγει με τον καλύτερο τρόπο στον κόσμο του Drifting

Πρακτικά, αυτή η αιχμηρή και με έντονη εξωστρέφεια Toyota, πάει ενάντια στο ρεύμα φιλοσοφίας που χαράζει η εταιρεία την τελευταία δεκαετία. Η εμμονή στην φιλικότητα και στις καθαρές προς το περιβάλλον κατασκευές έχει μεν νόημα που απεικονίζουν οι πωλήσεις, είναι μέσα στο πνεύμα της εποχής, όμως έλειπε για χρόνια η σπορ γεύση από την εξίσωση. Μια γεύση που τελευταία ζήσαμε στις Celica, αλλά σκαλίζοντας το παρελθόν το σπορ κουπέ της Toyota κουμπώνει ως γνήσιος απόγονος των θρυλικών Corolla ΑΕ 86. Τότε που αρκούσε ένας πολύστροφος 1600άρης με 124 ίππους και ένα μπλοκέ στο πίσω διαφορικό για να νιώσεις μέλος του κλαμπ των λίγων αλλά ταλαντούχων που δάμαζαν την πλαγιολίσθηση.
Κάπως έτσι προέκυψε η επιστροφή και η σύνδεση με το όνομα
GT-86. Η περίπτωση GT-86, πέρα από ιστορικές αναδρομές και συνδέσεις, είναι ένα εστιασμένο στον οδηγό σπορ αυτοκίνητο. Σύγχρονο μεν αλλά χωρίς υπερβολές, μικροκαμωμένο και λιτό αλλά με γοητευτικές γραμμές που δηλώνουν ξεκάθαρα δυναμισμό,  δραστήριο σε επιδόσεις αλλά ποτέ ξεδιάντροπα δυνατό και φυσικά ποίημα στον τρόπο που πληροφορεί, εκφράζεται …κοινώς στρίβει! Η βασική συνταγή για απόλαυση οδήγησης είναι απλή, δεν απαιτεί σύνθετη τεχνολογία και φανφάρες, ενώ χρόνια τώρα όποιον γνώστη ρωτήσεις θα εστιάσει στα εξής βασικά συστατικά: κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω, χαμηλό βάρος και κέντρο βάρους και «περιφερειακά» που προσφέρουν επικοινωνία ανθρώπου μηχανής. Κάτι τέτοιο είχαν κατά νού όλοι όσοι ενεπλάκησαν στην υπόθεση. Μια υπόθεση που έβαλε στο παιχνίδι και ανθρώπους της Subaru (μην ξεχνάμε το αντίστοιχο κουπέ, BRZ) από την τεχνογνωσία των οποίων προέκυψε ο επίπεδος ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 2λιτρος κινητήρας που συνδυάστηκε με τον άμεσο ψεκασμό D-4S από την Toyota και έφτασε τους 200 ίππους και τα 205 Nm ροπής.

 

Εισιτήριο για τον Παράδεισο

Η μυώδης σιλουέτα χαρακτηρίζεται από δυναμισμό χωρίς υπερβολές. Ακολουθεί την λιτή λογική που δεν προκαλεί, αντιθέτως δημιουργεί θαυμασμό για την αισθητική που επέλεξαν οι Ιάπωνες. Όμορφη λεπτομέρεια, το λογότυπο με νόημα για το είδος του κινητήρα, αλλά και για το drift αποτύπωμα στο «86». Με το που ανοίγεις την πόρτα, μπαίνεις και… βγαίνεις μόνο με γαλαζόπετρα! Συνολικά, τα υψηλά πρότυπα Toyota προσφέρονται σε ένα ξεκάθαρα σπορ cockpit με όλες τις σύγχρονες ανέσεις και ένα κιβώτιο θαύμα αλλαγών! Νιώθεις το μπάκετ να σε αγκαλιάζει όπως πρέπει, έχεις μπροστά σου ένα κάθετα τοποθετημένο τιμόνι και πίσω του δεσπόζει ένας σπορ πίνακας οργάνων με πρωταγωνιστή το λευκό στροφόμετρο που ανεβάζει 8άρες. Τα πάντα πέφτουν σε χέρια και πόδια με απόλυτη φυσικότητα όποιο στιλ οδήγησης και αν επιλέξεις. Ναι μεν το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται χαμηλό ως κουπέ, όμως δεν νιώθεις ότι σέρνεσαι στο έδαφος, ούτε φυσικά αισθάνεσαι εγκλωβισμένος στην σπορ καμπίνα. Οι χώροι για οδηγό συνοδηγό είναι εξαιρετικοί και το τρίπτυχο ποιότητα-εργονομία-φιλικότητα στα πλαίσια που μας συνηθίζει η Toyota.
Πίσω από το τιμόνι έχεις εξαιρετική ορατότητα εκεί που χρειάζεται να πηγαίνει το βλέμμα σου, δηλαδή εκτός από μπροστά κυρίως στα πλαϊνά παράθυρα, ενώ επιστρέφοντας στους χώρους τα πίσω καθίσματα δεν είναι περιοχή που θα εκτιμήσει άνθρωπος από την εφηβική ηλικία και μετά. Τουλάχιστον μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος και μαζί με τα 243
lt του χώρου αποσκευών προσθέτουν πρακτικότητα στην καθημερινή συμβίωση με το δίπορτο κουπέ της Toyota.

 

Κοίτα μπροστά, από τα πλαϊνά παράθυρα…

Ίσως ακούγεται υπερβολικό, όμως το GT-86 όσο εύκολα σημαδεύει την έξοδο και εξαφανίζεται με απαράμιλλη ακρίβεια και αποτελεσματικότητα αν δεν θέλεις να προκαλείς, άλλο τόσο προσφέρει πανηγύρι στρίβοντας με τις πόρτες σε κοινή θέα. Είναι απόλυτα επικοινωνιακό και ζυγισμένο για να κάνεις πράξη κάθε οδηγική φαντασίωση που περιλαμβάνει την πλαγιολίσθηση ως πρόλογο, κυρίως θέμα και επίλογο! Το, ηλεκτρικό παρακαλώ, τιμόνι των 2,4 στροφών είναι όσο κοφτερό και άμεσο ζητάς, ο επιλογέας πέφτει σωστά στο χέρι και προσφέρει αυτή την χαμένη αίσθηση που σπάνια συναντάς σήμερα και συνολικά η πολεμική θέση στο σπορ cockpit σε βάζει στο τριπάκι της άσκοπης βόλτας, μέχρι να δεις το λαμπάκι να σε ενημερώνει για το λιγοστό καύσιμο.
O
ατμοσφαιρικός κινητήρας μπορεί να μην ξεσπάει από νωρίς, να ζητάει στροφές για να απλώσει το ταμπεραμέντο και την boxer μελωδία, όμως δεν τον λες και κούφιο χαμηλά για να βολτάρεις - ταξιδεύεις σβέλτα και χαλαρωτικά με την κατανάλωση κάτω από τα 9 λίτρα. Μπορεί και χαμηλότερες τιμές, όμως με τέτοιο παιχνίδι δύσκολα συγκρατείσαι! Μετά τις 5.000 rpm το μοτέρ ξυρίζει και οι επιδόσεις έρχονται με 8άρες στο στροφόμετρο και χαμόγελα από τον οδηγό. Τα 7,6’’ για το 0-100 km/h και τα 226 km/h τελικής ταχύτητας δεν είναι το σημείο εντυπωσιασμού όταν γεύεσαι ένα αυτοκίνητο σαν το GT-86.
Τα απόλυτα νούμερα ελάχιστα απασχολούν όταν ανέβει το οδηγικό κέφι και τότε είναι που το ελαφρύ αμάξωμα που πατάει σε 17άρια από
Prius (215/45) αν έχεις απενεργοποιήσει το VSC, μετατρέπεται σε ευέλικτο και ταλαντούχο χορευτή της ασφάλτου. Τη στιγμή που το "μπλοκέ" προσφέρει γοητευτικά λικνίσματα στην ουρά, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά, σφιχτή μεν και χωρίς να αφήνει τις κλίσεις να εμφανιστούν, αλλά σωστή και στην αντιμετώπιση κακοτεχνιών για την μέση του πληρώματος. Τα φρένα δείχνουν άψογα στην διαχείριση της ταχύτητας και ακούραστα στην βαναυσότητα του ποδιού, ενώ συνολικά το σπορ κουπέ της Toyota εντυπωσιάζει σε βαθμό που κάνει εύκολα πράγματα που συνηθίζουν ισχυρότερα αυτοκίνητα. Είναι τόσο δεμένο που σύντομα αναρωτιέσαι γιατί να μην είχε και μια υπερτροφοδοτούμενη έκδοση για να ξεδιπλώσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του πλαισίου. Ελπίζεις ότι στο μέλλον θα εμφανιστεί κάτι ισχυρότερο που θα απογειώσει το ακλόνητο κορμί του GT-86, όμως δεν μπορείς να μην υποκλιθείς στα κατορθώματά του ακόμα και όταν συνηθίσεις την δύναμή και τον υψηλόστροφο χαρακτήρα του. Η ουσία είναι ότι δύσκολα θα βαρεθείς μαζί του, αντιθέτως θα ερωτευτείς τις οδηγικές στιγμές που σου χαρίζει και αυτή η σχέση δύσκολα θα φθαρεί στον χρόνο.

 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
TEST_TOYOTA_GT-86

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ατόφια σπορ αίσθηση
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Φιλικό με τα ηλεκτρονικά On/Sport
  • Εύκολο για τον γνώστη, με τα ηλεκτρονικά Off
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Τιμή
  • Κυβισμός/πάγια ετήσια έξοδα
  • Πλαίσιο που σηκώνει άλογα και σύντομα τα ψάχνεις…
συμπέρασμα

Η Toyota υλοποίησε με επιτυχία την επιστροφή της στον χώρο των σπορ κατασκευών και ήδη οι συζητήσεις παγκοσμίως γύρω από το όνομα GT-86 περιλαμβάνουν κυρίως διθυραμβικά σχόλια. Πραγματικά αν μιλούσαμε μια πενταετία πριν, ενδεχομένως να έκανε θραύση στην πιάτσα των σπορ κουπέ και εδώ στην Ελλάδα. Ιδίως στο πισωκίνητο κοινό που είχε μόνο την Mazda να εμπιστευτεί για αξιοπρεπές, ετοιμοπόλεμο και προσιτό αυτοκίνητο για τον οδηγό. Σήμερα η Toyota διαθέτει ένα διαμάντι στην γκάμα της που ιστορικά της αξίζει, όπως και σε κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητά μια καθαρόαιμη οδηγική μηχανή. Δύσκολοι καιροί όμως για να νιώσει το …ποδοβολητό των αγοραστών προς τις εκθέσεις!

GOCAR TEST DRIVE Toyota GT-86

Toyota GT86: Pure joy of driving

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...