Skoda Octavia 1.6 TDI DSG

Το νέο Octavia αφήνει το Rapid σε μικρομεσαίο ρόλο και σκαρφαλώνει ψηλότερα

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με σεβασμό στον οικογενειακό σκοπό, αλλά και με νέα δεδομένα που απογειώνουν την θέση του από τα μικρομεσαία στα μεσαία λημέρια. Η εντυπωσιακή 3η γενιά βάζει θεμέλια για μια ακόμα επιτυχία.

Τη στιγμή που τον μικρομεσαίο ρόλο αναλαμβάνει το νεοφερμένο Rapid, η Skoda αναθέτει μια επιπλέον αποστολή στο σημαντικότερο αυτοκίνητο της σύγχρονης ιστορίας της. Η 3η γενιά Octavia που σερβίρεται αναγεννημένη με την πλατφόρμα MQB και όλη την τεχνολογική προίκα που συναντήσαμε στο Golf VII, διατηρεί την τιμή του σε μικρομεσαία επίπεδα και ρίχνεται στην μάχη με ισχυρότερους ανταγωνιστές. Οι αυξημένες διαστάσεις πακέτο με κομψή και δυναμική εικόνα και αναβαθμισμένες δυνατότητες, του δίνουν το δικαίωμα να χτυπάει με αυτοπεποίθηση την πόρτα των μεσαίων μοντέλων της πιάτσας και στόχος είναι να κλέψει τις εντυπώσεις.

 

Αλάνα!

Ξεκινάμε ανάποδα όμως, αφού το Octavia είναι το μόνο αυτοκίνητο που σε προδιαθέτει να το περιγράψεις αρχίζοντας από πίσω. Από τον χώρο αποσκευών, χωρίς βέβαια αυτός να αποτελεί το μοναδικό που θα θυμάσαι από το αυτοκίνητο. Με 590 lt χωρητικότητα αποτελεί αξιοθέατο και σχεδόν πρέπει να μπεις μέσα για να βγάλεις τα πράγματα από το βάθος! Αν ρίξεις μάλιστα και τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, τα διαθέσιμα λίτρα σημαδεύουν το νούμερο 1.580 και το Octavia βουλώνει στόματα - ή μάλλον τα ανοίγει διάπλατα με τις μεταφορικές του ικανότητες. Σε αυτή την διάταξη θα μπορούσε κάλλιστα να κοιμίσει ζευγάρι ενηλίκων αν δεν υπήρχε σκαλοπάτι στα σύνορα με τα καθίσματα, οπότε με εύκολες πατέντες αποκτάς …εξοχικό! Αλλά και πιο βαθιά στην καμπίνα, στον ζωτικό χώρο των επιβατών ανακαλύπτεις ότι οι χώροι είναι γενναιόδωροι για τα δεδομένα των μεσαίων. Ακόμα και αν κάθονται φαντάροι της προεδρικής φρουράς στις θέσεις οδηγού-συνοδηγού, πίσω σχεδόν κάθεσαι σταυροπόδι. Κάτι σαν μικρό Superb! Χωροταξικά, η 3η γενιά Octavia κερδίζει το άριστα με το σπαθί της και εκμεταλλεύεται άψογα τα 2.686 mm του μεταξονίου για να μπορεί να δικαιολογήσει τις απλωμένες διαστάσεις του.
Σχεδιαστικά, ακολουθεί το μοτίβο της επιτυχίας που θέλει λιτές γραμμές, ποιοτικά υλικά και κομψό διάκοσμο, ενώ και σε επίπεδο εργονομίας τα καταφέρνει περίφημα αρκεί να ξεπεράσεις τον χρόνο προσαρμογής για να παίζεις στα δάχτυλα το πλούσιο ρεπερτόριο πληροφοριών που σου προσφέρει μέσω της οθόνης η κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί την λογική της ουσίας και λιγότερο του εντυπωσιασμού με τις κύριες πληροφορίες να προσφέρονται αναλογικά, συνδυασμένες με ψηφιακές συμπληρωματικές ενδείξεις. Στην κονσόλα πρωταγωνιστεί η
touch screen οθόνη από την οποία ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το trip computer, την επιλογή προγράμματος οδηγικής διάθεσης στο Drive Mode Selection (με ρυθμίσεις Normal-Sport-Eco-Individual), την απενεργοποίηση του ASR (και όχι του ESC) και άλλων ρυθμίσεων και λειτουργιών που αφορούν το αυτοκίνητο.    

 

Μεγαλύτερο, ελαφρύτερο, απολαυστικότερο

Οι διαστάσεις μεγάλωσαν όμως η νέα πλατφόρμα έριξε το βάρος κατά περίπου εκατό κιλά και με τον 1.6 TDI, τεχνολογίας common rail που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα κατασκευαστών του ομίλου (Audi, Seat, Volkswagen) σε έκδοση DSG7, η Octavia της δοκιμής διαθέτει ότι θα ζητούσες για το ένα και μοναδικό σου αυτοκίνητο. Οι 105 ίπποι στις 4.000 rpm και τα 250 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.500 rpm αναλαμβάνουν το παιχνίδι που κάνει το αυτοκίνητο ζωντανό και έτοιμο για ορμητικές επιταχύνσεις. Σαφώς και το 7άρι DSG παίζει τον ρόλο του ώστε το πετρελαιοκίνητο Octavia να μην διαπρέπει παραδοσιακά μόνο σε ρεπρίζ, αλλά συνολικά. Απλά βυθίζεις το γκάζι και απλοποιείς τη διαδικασία, ενώ το στιλ της επιτάχυνσης εξαρτάται από το πρόγραμμα που έχεις επιλεγμένο στο Drive Mode Selection και τις παραμέτρους που εφαρμόζονται την δεδομένη στιγμή μέσω του εγκεφάλου στον κινητήρα. Πρακτικά, με ενεργοποιημένες τις αισθήσεις του 1.6 TDI στο Sport Mode, η διαδικασία του 0-100 km/h χρειάζεται 10,9’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 194 km/h.
Σε ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο, το Octavia είναι ακλόνητο και απολαυστικό, τόσο σε επίπεδο κύλισης όσο και σε συνολική ηχομόνωση. Μπορείς να ταξιδεύεις όλη μέρα με το κοντέρ στα 160
km/h διατηρώντας την ηρεμία και την άνεση των επιβατών σε επίπεδο λιμουζίνας, ενώ ταυτόχρονα δεν θα ανεβάσεις την κατανάλωση πολύ πάνω από τα 6,5-7,0 lt/100 km. Φυσικά, δύναμη υπάρχει για να δεις στο κοντέρ νούμερα της δεύτερης εκατοντάδας όμως τότε θα διαταράξεις σημαντικά την κατανάλωση έως και δυο επιπλέον λίτρα. Σε ποιο γήινους ρυθμούς ταξιδίου με ελαφρύ πόδι και ενεργοποιώντας όλα τα όπλα του Green Tec και του Eco Mode, η κατανάλωση μπορεί να σταθεροποιηθεί λίγο κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 km. Στην πόλη η μέση που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδίου μόλις που ξεπερνούσε τα 6 lt/100 km.
Σε επαρχιακό δίκτυο και πιο σφιχτή διαδρομή, το
Octavia αποκαλύπτει ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημά του που είναι η αποτελεσματικότητα και η ευκολία που διαγράφει τις στροφές. Η σφιχτή ανάρτηση διαβάζει σωστά συνδυάζοντας τον έλεγχο με την άνεση και μόνο τον ελαφρώς αφιλτράριστο ήχο της στις κακοτεχνίες μπορείς να της χρεώσεις, που και πάλι δεν φτάνει ποτέ στο σημείο να θεωρήσεις κάτι σημαντικό. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ακολουθεί τις εντολές και το κράτημα βοηθά να διατηρήσεις γρήγορο ρυθμό χωρίς να χαλάει την συνολική οδηγική αίσθηση. Σαφώς και το μεσαίο Skοda δεν καυχιέται για σπορ συμπεριφορά, όμως σε αποτελεσματικότητα διαπρέπει προσφέροντας ταυτόχρονα απουσία κλίσεων, εξαιρετική εικόνα από τα φρένα και μια αίσθηση ασφάλειας για να επιτεθείς και να απολαύσεις ταχύτητα. Άλλωστε το ESC βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση για να επαναφέρει την τάξη. Τελικά, διαπιστώνεις κυρίως πλεονεκτήματα πίσω από το τιμόνι του νέου Octavia που παραμένει ένα πλήρες, σύγχρονο και δελεαστικό αυτοκίνητο για την οικογένεια και όχι μόνο!

με τη ματιά του Τσιγκρή

Ποτέ δεν παραπονέθηκε άνθρωπος στον πλανήτη για τους χώρους του Octavia και η Skoda τους μεγάλωσε! Και δεν μεγάλωσε μόνο διαστάσεις και εσωτερικούς χώρους, αλλά συνολικά τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Βελτίωσε εμφάνιση, ποιότητα και αέρα σαλονιού, κέρασε με έξτρα λίτρα τον ήδη πληθωρικό χώρο αποσκευών και φρεσκάρισε το τεχνολογικό του υπόβαθρο διατηρώντας πάντα σε υψηλό επίπεδο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Η Skoda με την 3η γενιά Octavia προσφέρει μεσαίο σε τιμή μικρομεσαίου χωρίς να συμβιβάζει κάτι που θα το έφερνε κομπλεξαρισμένο απέναντι στους νέους ανταγωνιστές του. Μήπως οι mainstream εκπρόσωποι της κλάσης D, νιώσουν έτσι!

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Φρένα
  • Χώροι επιβατών
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
  • Τιμή
ξυνά
  • Ελαφρώς αφιλτράριστος ήχος ανάρτησης
απόψεις

Αν στο προηγούμενο Octavia, το 5άρι, δυσκολευόσουν να βρεις κάποιο σημαντικό αρνητικό σχόλιο, στο νέο μοντέλο δεν έχεις να προσάψεις τίποτα. Με χώρους που κάνει τα μεσαία sedan να σφυρίζουν αδιάφορα, τιμή που βάζει τις μικρομεσαίες hatchback προτάσεις σε προβληματισμό, αίσθηση λιμουζίνας και με ό,τι καλύτερο σε τεχνολογία υπάρχει στα ράφια του VW Group, η νέα γενιά Octavia συνδυάζει μόνο θετικά από δύο κατηγορίες: των μεσαίων και μικρομεσαίων. Όποιος ψάχνει οικογενειακό επιβάλλεται να το εξετάσει σαν επιλογή.

Γιάννης Λημναίος

go shopping
Η υπόθεση Octavia προσφέρεται στις εκδόσεις Active, Ambition και Elegance, όλες με το πακέτο Green Tec που ουσιαστικά περιλαμβάνει όλα τα εφόδια οικολογικού χαρακτήρα (ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, Start & Stop, κ.ά) για χαμηλούς ρύπους, κατανάλωση και να κερδίσει την ταμπέλα Euro5. Η 3η γενιά συνδυάζεται με περίφημο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει εννιά αερόσακους, δεύτερης γενιάς ESC (με EDS-ηλεκτρονικό διαφορικό) και πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα συστήματα Multi Collision Brake και Prefill που ουσιαστικά προετοιμάζουν πριν αλλά και μετά από την σύγκρουση το όχημα. Στάνταρ επίσης θα βρείτε το Adaptive Cruise Control, την ένδειξη πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου και οθόνη αφής 5’’ με έξτρα πληροφορίες για το όχημα-κλιματισμό-ηχοσύστημα, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά θερμαινόμενους και ρυθμιζόμενους καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό. Συνολικά ο εξοπλισμός δύσκολα περιγράφεται περιληπτικά και η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού θα λέγαμε ότι είναι ατελείωτη.
συμπέρασμα
Πιστό στην λογική που θέλει να ψάχνεις τα μειονεκτήματα με το μικροσκόπιο, το νέο Octavia στην 3η του γενιά μπορεί να σε εκθέσει. Ψάχνεις και δεν βρίσκεις κάτι ουσιαστικό για να του ασκήσεις αυστηρή κριτική και ενσωματώνει γενναιόδωρα όλα όσα ψάχνει ο ενδιαφερόμενος και μάλιστα σε τιμή απολύτως λογική. Ακόμα και στην πληρέστατη έκδοση δοκιμής αγοραστικά δεν ξεφεύγει από την μικρομεσαία κλάση, ενώ προσφέρει πολλαπλάσια χαρίσματα που συναντάς στα μεγαλύτερα της κλάσης D. Η πλάκα είναι ότι κάθεται ανάμεσα σε δυο κατηγορίες και αισθάνεται άνετα παντού και με λίγα λόγια έχει λόγους να αισθάνεται ότι η πετυχημένη πορεία είναι θέμα χρόνου.

Skoda Octavia III first drive

SKODA Octavia 2014 - Mood film

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...