Seat Leon 1.2 TSI 105 PS

Το νέο Leon δείχνει τα αιχμηρά του δόντια στον ανταγωνισμό, ακόμα και με τον 1.2 TSI των 105 ίππων

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2114 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Σπορ ταμπεραμέντο συνδυασμένο με επιδόσεις, άνεση, ποιότητα και οικονομία. Παραδοσιακές αξίες για ένα Leon.

Αισίως στην 3η του γενιά το Leon μετράει ήδη μια δεκαπενταετία ιστορίας με κύριο χαρακτηριστικό ταυτότητας τη σπορ λογική σχεδίασης, φιλοσοφίας και οδηγικής γεύσης. Σήμερα στην πιο φρέσκια εκδοχή του μπορεί να έχει να αντιμετωπίσει πλήθος ανταγωνιστικών μοντέλων σε μια κατηγορία που χρόνια τώρα βασιλεύει το Golf, όμως δείχνει αυτοπεποίθηση παίχτη που κρατάει σημαδεμένη τράπουλα. Την εξήγηση δίνουν οι επίκαιρες εφαρμογές και λύσεις (από την αφρόκρεμα μικρομεσαίων του γκρουπ) που συναντάς κάτω από το ελκυστικά αιχμηρό περιτύλιγμα με τις παραδοσιακά δυναμικές γραμμές.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Αντιδράσεις ημιάκαμπτου πίσω άξονα σε κάποιες περιπτώσεις
απόψεις

Το Leon ήταν ανέκαθεν ένα καλό μικρομεσαίο, με ιδιαίτερο όμως χαρακτηριστικό το σπορ DNA που έκρυβε κάτω από το φινετσάτο αμάξωμα. Στην 3η του γενιά, έχει πλέον εξαλλείψει όλα τα μειονεκτήματα (π.χ. διαθέσιμο ύψος πίσω ή σχεδίαση ταμπλό) αλλά αυτό που το χαρακτηρίζει είναι πως έχει προσαρμοστεί άψογα στα downsized δεδομένα της ελληνικής αγοράς, χωρίς μάλιστα να απεμπολεί τον σπορ χαρακτήρα του. Ο νέος 1.2 TSI συνδυάζει οικονομία και επιδόσεις, κρατώντας παράλληλα τα πάγια έξοδα χαμηλά. Και όλα αυτά, με χώρους, ποιότητα και άνεση που αρμόζει σε ένα σύγχρονο οικογενειακό. Τι μένει; Μια σούπερ τιμή (που την έχει) για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία.

Γιάννης Λημναίος

 

Παρόν και μέλλον

Η νέα ελαφρύτερη πλατφόρμα MQB εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος και καλύτερους χώρους χάρη στο μακρύτερο κατά 58 mm μεταξόνιο, παρότι το μήκος του Leon είναι τώρα πιο μαζεμένο, κατά 50 mm. To αυτοκίνητο κόντυνε μεν αλλά φάρδυνε 50 mm και κέρδισε ανεπαίσθητο ύψος, ενώ το μυώδες στιλ συνοδεύεται από νέα λογότυπα, καθαρές ισορροπημένες γραμμές, μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες και μια σαφή τάση προς τις έντονες ακμές στην κεντρική ιδέα της σχεδιαστικής του σιλουέτας.

Μπορεί να έχει χάσει τις κρυφές χειρολαβές από τις πίσω πόρτες και άλλες πικάντικες λεπτομέρειες, όμως το συνολικό αποτέλεσμα είναι μοντέρνο και ελκυστικά δυναμικό. Οι αιχμηρές γραμμές ανέκαθεν ήταν σήμα κατατεθέν του μικρομεσαίου Seat και συνολικά το δυναμικό στιλ δύσκολα κρύβεται ακόμα και στην σοβαρότερη 3η γενιά.

Ο εσωτερικός κόσμος δέχθηκε επιτέλους το μαγικό ραβδί της μεταμόρφωσης και η ανέμπνευστη εικόνα έμεινε στο παρελθόν. Τώρα έχει δεχθεί οδηγοκεντρική επαναδιαπραγμάτευση και μιμείται στα σημεία την οικογένεια Audi, λιγότερο στα υλικά, περισσότερο στην σπορτίφ αισθητική. Μπορεί να εξακολουθεί το λιτό και συγκρατημένο σχεδιαστικό στιλ, όμως παραμένει πλήρες, ευχάριστο, φιλικό και λειτουργικό, με αποδεδειγμένη εργονομία, με καλοφινιρισμένα υλικά και ποιοτική συναρμολόγηση, με αξιοπρεπέστατο επίπεδο εξοπλισμού από την βασική έκδοση και με πλήρες τεχνολογικό ρεπερτόριο. Χωροταξικά το μακρύτερο μεταξόνιο έφερε βελτιωμένους διαθέσιμους χώρους επιβατών, τα μικροαντικείμενα θα βρουν αρκετές θήκες για να βολευτούν και η πενταμελής καμπίνα θα δεχτεί με μεγαλύτερη φιλοξενία την τριπλέτα των πίσω επιβατών. Ο τρίτος αν παραπονεθεί θα το κάνει για το ψηλό τούνελ της μετάδοσης που αναμενόμενα κλέβει χώρο από τα πόδια. Μεγάλος ωφελημένος εμφανίζεται και ο χώρος αποσκευών που κέρδισε 39 λίτρα φτάνοντας στα ανώτερα επίπεδα της κατηγορίας (380 lt).

 

Λεοντόκαρδος

Η καρδιά του λιονταριού έχει την γνωστή ταμπέλα TSI, όμως και εδώ ο άνεμος της ανανέωσης πέρασε ολοκληρωτικά. Οι οκτώ βαλβίδες έγιναν 16, η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με ιμάντα και το υλικό κατασκευής του νέου κινητήρα είναι εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Από τα πρώτα μέτρα ο μικρός, νέος και ελαφρύς 1.2 TSI αφήνει γλυκιά γεύση με την πολιτισμένη λειτουργία του και επιβεβαιώνει την δραστήρια διάθεση από την βάση των στροφών του. Δεν αναζητά την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο, άλλωστε τα 175 Nm ροπής προσφέρονται από τις 1.400 rpm, ενώ μόνο αν ψάξεις και τους 105 ίππους θα χρειαστεί να φτάσεις ψηλά. Οι απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο, δεν σε αναγκάζουν να φορτώνεις στροφές για να κινηθείς σβέλτα και μπορείς να πραγματοποιείς τις αλλαγές σου με χαρακτηριστική ευκολία νωρίτερα από τις 3.000 rpm. Στην πόλη όλα λειτουργούν ρολόι, το Start & Stop εργάζεται ουσιαστικά και παραγωγικά, ενώ μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ροπή του κινητήρα και να κινείσαι σβέλτα και αγχολυτικά, χωρίς ταυτόχρονα να αφήνεις την κατανάλωση να ξεφύγει. Συνηθέστερη μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν τα 7,2 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ενώ με πιο εστιασμένη οδήγηση η κατανάλωση πέφτει εύκολα ένα λίτρο κάτω. Φυσικά αν βράζει το αίμα και ο δεξής αστράγαλος ψάχνει τις εξαιρετικές ούτως ή άλλως επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,0’’ και 191 km/h τελικής ταχύτητας) θα δεις εύκολα και 11 λίτρα!
Η πετυχημένη δίαιτα από πλαίσιο και κινητήρα έδωσε ένα αποτέλεσμα 90 λιγότερων κιλών στο σύνολο με το Leon να μην ξεπερνάει τα 1.200 kg. Οι συνολικές βελτιώσεις χωρίς να έχουν μετριάσει το επικοινωνιακό στιλ και την σπορτίφ αίσθηση έχουν ωφελήσει το Leon ως προς την ποιότητα κύλισης και την άνεση στο ταξίδι. Στο δρόμο προσφέρει μια συμπαγή εικόνα κάτι που προκύπτει τόσο από πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση, όσο και από τα χειριστήρια. Η σφιχτή ανάρτηση εξυπηρετεί άριστα το κράτημα και την άνεση και μόνο ο ημιάκαμπτος θα αντιδράσει απότομα στις συνεχείς εγκάρσιες ανωμαλίες, ποτέ όμως σε βαθμό που θα διαταράξει την ουσία. Σημασία έχει ότι πατάει αποτελεσματικά και προσφέρει ευχάριστες πληροφορίες ώστε να κερδίσει τον οδηγό, είτε είναι λάτρης της οδήγησης είτε όχι.
Όπως και τα προηγούμενα αδέρφια του, το νέο Leon έχει μια συμπάθεια στον δυναμικό τρόπο οδήγησης προσφέροντας τη γνωστή ισορροπημένη συμπεριφορά με την σπορ εσάνς που χαρίζει χαμόγελα στον οδηγό. Το καλό πάτημα, οι σφιχτές αποσβέσεις που περιορίζουν τις κλίσεις χωρίς να χαλούν την άνεση και οι σωστές πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια, υποστηρίζουν το παιχνίδι με φόρα στις στροφές. Και όλα αυτά συνδυάζονται με εξαιρετικές επιδόσεις, λογική κατανάλωση και προσεγμένη ποιότητα κύλισης που συμβάλουν στον ταξιδιάρικο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
test-seat-leon-2013

συμπέρασμα
Εξακολουθεί να σηματοδοτεί τον σπορ χαρακτήρα παρά το γεγονός ότι πλησιάζει στα χούγια του Golf. Το νεότερο Leon διατηρεί μια ισορροπία ανάμεσα στην σπορ γεύση και στην φιλική αποτελεσματικότητα, ενώ σε οποιοδήποτε τομέα η βαθμολόγηση περιλαμβάνει αξιοπρεπείς βαθμούς και κολακευτικά σχόλια. Η συνολικά αναβαθμισμένη φιλοσοφία του έχει διευρύνει τα πλεονεκτήματα πλησιάζοντας την ελίτ, η παραδοσιακά λογική τιμή για την ποιότητα και ποσότητα προσφοράς παραμένει ελκυστική και ουσιαστικά το νέο Leon ξαναδείχνει τον δρόμο για το ιδανικό μικρομεσαίο από την βασική του έκδοση.
VIDEOS

Seat Leon 2013

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...