Honda Civic 1.6 i-DTEC

Τι VTEC, τι DTEC. Το νέο Civic εισβάλλει στη γειτονιά των diesel χτυπώντας κορυφή, τόσο σε απόδοση όσο και σε κατανάλωση καυσίμου

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO294 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με τον νέο 1.600άρη Diesel, το Civic φέρνει τα πάνω κάτω στα μικρομεσαία diesel.

γλυκά
  • Κινητήρας - κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση – εκπομπές CO2
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευρυχωρία – πρακτικότητα
  • Σχεδίαση
  • Κράτημα
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Σχετικά ελαφριά αίσθηση τιμονιού στην ευθεία
  • Τσιμπημένη τιμή
Active Noise Cancellation
Το Active Noise Cancellation (ANC) σχεδιάστηκε για μείωση των χαμηλόσυχνων θορύβων στο εσωτερικό του νέου Civic 1.6 i-DTEC. Το σύστημα λειτουργεί όποτε λειτουργεί το αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αν το ηχοσύστημα είναι ανοιχτό. Μικρόφωνα καταγράφουν τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων από το σύστημα κίνησης που εισέρχονται στην καμπίνα και αποστέλλουν σήμα στη μονάδα ελέγχου του ANC, η οποία στη συνέχεια αποκρίνεται αποστέλλοντας ένα ακριβές ηχητικό σήμα αντίστροφης φάσης στον ενισχυτή, που οδηγεί τα ηχεία στις πόρτες και το subwoofer στο πίσω ράφι. Επειδή το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να εξουδετερώνει τους χαμηλόσυχνους θορύβους, δεν κάνει χρήση των τουίτερ του ηχοσυστήματος. Το ANC μειώνει δραστικά τους εξωτερικούς θορύβους. Στις συχνότητες κάτω των 100 hertz, το ANC πετυχαίνει εντυπωσιακή μείωση 10 dB.

Στροφή στα diesel κάνει η Honda στην Ευρώπη. ΟΚ, μπορεί να υπήρχε ήδη ο 2.2 i-DTEC στη γκάμα του Civic 9ης γενιάς, ωστόσο ήταν μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Άσε που δεν χωρούσε με τίποτα στη σύγχρονη λογική της ελληνικής αγοράς που τιμωρεί τα πολλά κυβικά. Τη λύση δίνει ο ολοκαίνουργιος 1.6 i-DTEC, πρώτος της νέας σειράς κινητήρων Earth Dreams Technology της Honda. Ο 1.600άρης diesel δεν καθιστά απλώς ανταγωνιστικό το Civic στην πιάτσα των diesel, αλλά αποτελεί και την καλύτερη επιλογή στη γκάμα. Και ως είθισται κάθε φορά που οι μηχανικοί της Honda παρουσιάζουν ένα νέο κινητήρα, ο 1.6 i-DTEC διαθέτει υψηλότατο τεχνολογικό υπόβαθρο και υψηλή απόδοση/αποδοτικότητα: 120 ίπποι και 300 Nm ροπής από τη μία, μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km και εκπομπές CO2 94 g/km από την άλλη! Με άλλα λόγια συνδυάζει δύο ουσιαστικά αντικρουόμενους κόσμους: των επιδόσεων και της οικονομίας, αφού δεν είναι απλώς από τους ισχυρότερους στην κατηγορία, αλλά και από τους πιο οικονομικούς.

Το είδαμε τόσο στην πρώτη οδήγηση, στη Νίκαια, όσο και την πρώτη φορά που το οδηγήσαμε σε ελληνικούς δρόμους. Το νέο Civic βρήκε στον 1.6 i-DTEC αφενός το μοτέρ που αρμόζει στο καλοστημένο του πλαίσιο, αφετέρου αυτό που κουμπώνει ιδανικά στις ιδιαιτερότητες της αγοράς. Κατ’ αρχήν, με εκπομπές CO2 94 g/km τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν μια –όχι και τόσο τρυφερή(!)- ανάμνηση. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση των 3,6 lt/100 km που ανακοινώνει η Honda είναι κορυφαία για την κατηγορία. Στην πραξη, δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις για να δεις νούμερα κοντά στο 5. Ενδεικτικά, στην πόλη η ένδειξη του trip computer κυμαινόταν στα 5,5 lt/100 km, ενώ σε σβέλτο ταξίδι με 4 άτομα σε επαρχιακή διαδρομή, η μέση τιμή ήταν στα 5,3. Αν το επιδιώξεις μπορείς να τη ρίξεις ακόμη και κάτω από 5 lt/100 km, με σύμμαχο το πρόγραμμα ECON που ενεργοποιεί πιο ήπιες ρυθμίσεις σε μοτέρ και υποσυστήματα, ώστε να διασφαλίζεται πιο ομαλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Την ίδια στιγμή, οι επιδόσεις έρχονται αβίαστα, τόσο από στάση (0-100 km/h σε 10,2-10,5 sec) όσο εν κινήσει. Αρκεί να βυθίσεις το γκάζι για να αναλάβει η πλούσια ροπή (300 Nm στις 2.000 rpm) να εκτοξεύσει το Civic προς τα εμπρός, είτε ξεκινάς από φανάρι, είτε ταξιδεύεις σε ανοιχτό δρόμο. Και μέσα στην πόλη όμως, ακόμη κι αν βρεθείς ξεχασμένος με μεγάλη ταχύτητα στο 6άρι κιβώτιο και με τον κινητήρα να γουργουρίζει στις 1.000-1.500 στροφές, ο i-DTEC δεν δυσανασχετεί στην εντολή του δεξιού ποδιού για επιτάχυνση. Ανεβάζει αδιαμαρτύρητα ταχύτητα, επιδεικνύοντας ελαστικότητα και προθυμία από χαμηλα. Γενικά, σου δίνει μια γεμάτη αίσθηση δύναμης σε όλη την κλίμακα των στροφών, ακόμη και μετά τις 4.000 rpm, οπότε δεν χρειάζεται να επιστρατεύεις συχνά τον κορυφαίο σε αίσθηση και λειτουργία λεβιέ του κιβωτίου. Και ηχητικά όμως, ο diesel της Honda παίρνει καλό βαθμό. Μόνο στο ρελαντί ή επιταχύνοντας στις χαμηλές στροφές ακούς αχνά το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των πετρελαιοκινητήρων, ενώ το ταξίδι είναι σε κάθε περίπτωση ήσυχο και ξεκούραστο.

 

Και σπορ και τζέντλεμαν

Το σπιρτόζικο τέμπο του i-DTEC συνοδεύει ιδανικά το σπορτίβικο στήσιμο του νέου Civic. Το πετρελαιοκίνητο μικρομεσαίο της Honda συμπεριλαμβάνεται στην ελίτ της κατηγορίας σε ότι αφορά τα οδικά του χαρακτηριστικά. Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το χαμηλό βάρος του μοτέρ συμπνέουν με το στιβαρό πλαίσιο, συμβάλλοντας σε εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Ο 1.600άρης diesel της Honda είναι ο ελαφρύτερος στην κατηγορία του, κάτι που διαπιστώνεις πιέζοντας το Civic σε σφικτό στροφιλίκι. Το μπροστινό εκτελεί με ακρίβεια και συνέπεια τις εντολές του τιμονιού, με την αδράνεια λόγω αυξημένου βάρους που χαρακτηρίζει άλλα μοντέλα diesel να λάμπει δια της απουσίας της. Αναλόγως θετικά είναι τα σχόλια και για τα δυνατά φρένα και το κοφτερό τιμόνι. Το τελευταίο, αρχικά σου δίνει την αίσθηση πως είναι πολύ ελαφρύ, τελικά όμως το συνηθίζεις και εκτιμάς την πληροφόρηση και την ακρίβεια που σου δίνει.

Αντίστοιχη σπορ αίσθηση και αποτελεσματικότητα διέκρινε και την προηγούμενη γενιά του 5θυρου Civic, η οποία ωστόσο υστερούσε σημαντικά σε άνεση. Μειονέκτημα που στο νέο μοντέλο όχι απλώς εξαλείφθηκε, αλλά έγινε ένα από τα δυνατά σημεία του ιαπωνικού χάτσμπακ. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση της έκδοσης diesel, με την ανάρτηση να προσφέρει υποδειγματική άνεση, ποιότητα κύλισης και λειτουργία.

 

Hi-tech ύφος και έμφαση στην πρακτικότητα

Τα 5θυρα μικρομεσαία που προσφέρουν καλύτερους χώρους από το Honda Civic μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ιαπωνικό μοντέλο διατηρεί την πρωτοκαθεδρία τόσο στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (407 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης, 1.378 έως την οροφή με αναδιπλωμένο κάθισμα) όσο και στην πρακτικότητα της καμπίνας, με κυρίαρχο στοιχείο το πίσω magic seat με τις πολλαπλές δυνατότητες διάταξης. Ενδεικτικά, υπάρχει η δυνατότητα μερικής ή πλήρης αναδίπλωσης της πλάτης με εντελώς επίπεδο δάπεδο, καθώς και της ανάκλησης των εδράνων προς τα επάνω για δημιουργία χώρου φόρτωσης για ψηλά αντικείμενα. Οι χώροι πίσω είναι υπεραρκετοί για μια οικογένεια, με μόνη ένσταση το κοντό σε μήκος έδρανο του καθίσματος που δεν υποστηρίζει σωστά τους μηρούς των επιβατών.

Περνώντας στο εμπρός μέρος, η μόνη ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα Civic εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων και πιο συγκεκριμένα στο στροφόμετρο με τη διαφορετική κλιμάκωση. Η σύγχρονη, hi-tech σχεδίαση συνοδεύεται από ποιότητα υλικών και συναρμογής που είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, ψηλή αλλά βολική θέση οδήγησης, πλούσιο (στην έκδοση Comfort) έως υπερπλήρη (στην Sport) εξοπλισμό και προσεγμένη εργονομία, με εξαίρεση την οθόνη i-MΙD που για να βρεις όλες τις ρυθμίσεις της απαιτείται μελέτη του manual. Αυτό είναι το μόνο που έχεις να προσάψεις σε ένα φιλόξενο, καλοφτιαγμένο και λειτουργικό εσωτερικό.

 
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
ΔΟΚΙΜΗ HONDA CIVIC 1.4 i-VTEC
ΔΟΚΙΜΗ HONDA CIVIC 1.8 i-VTEC

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ
HONDA-CIVIC-1.6-I-DTEC-TEST

συμπέρασμα

Το Civic βρίσκει στον 1.6 i-DTEC το ιδανικό μοτέρ για να αναδείξει τις αρετές του εξαιρετικού του πλαισίου αλλά και να αναδειχτεί ως μια από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Το πετρελαιοκίνητο Honda συνδυάζει με ιδανικό τρόπο αντικρουόμενες εννοιες: σπορ χαρακτήρα με οικογενειακές αρετές, αλλά και υψηλές επιδόσεις με εξαιρετική οικονομία. Το μοντέρνο στυλ, ο πλούσιος εξοπλισμός και η ποιότητα Honda έχουν βέβαια το ανάλογο τίμημα – σε ευρώ.

Honda-Civic-1.6i-DTEC-2013-GR

Honda Civic 1.6 i-DTEC @ NICE

Honda Civic 2012-GR

Honda Civic 2012 video

Honda Civic 2012_Safety

Honda Civic 2012 Ride and Handling

Honda Civic 2012 Quality & Design

Honda Civic 2012 Noise & Relaxation

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...