Honda Civic 1.6 i-DTEC: Oδηγούμε στην Ελλάδα

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας της Honda είναι η καλύτερη επιλογή στη γκάμα του Civic, συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO294 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Civic φορά τον νέο, πολλά υποσχόμενο 1.600άρη Diesel και αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού στα μικρομεσαία diesel.

γλυκά
  • Κινητήρας - κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση – εκπομπές CO2
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευρυχωρία – πρακτικότητα
  • Σχεδίαση
  • Κράτημα
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Σχετικά ελαφριά αίσθηση τιμονιού στην ευθεία
Active Noise Cancellation

Το Active Noise Cancellation (ANC) σχεδιάστηκε για μείωση των χαμηλόσυχνων θορύβων στο εσωτερικό του νέου Civic 1.6 i-DTEC. Το σύστημα λειτουργεί όποτε λειτουργεί το αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αν το ηχοσύστημα είναι ανοιχτό. Μικρόφωνα καταγράφουν τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων από το σύστημα κίνησης που εισέρχονται στην καμπίνα και αποστέλλουν σήμα στη μονάδα ελέγχου του ANC, η οποία στη συνέχεια αποκρίνεται αποστέλλοντας ένα ακριβές ηχητικό σήμα αντίστροφης φάσης στον ενισχυτή, που οδηγεί τα ηχεία στις πόρτες και το subwoofer στο πίσω ράφι. Επειδή το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να εξουδετερώνει τους χαμηλόσυχνους θορύβους, δεν κάνει χρήση των τουίτερ του ηχοσυστήματος. Το ANC μειώνει δραστικά τους εξωτερικούς θορύβους. Στις συχνότητες κάτω των 100 hertz, το ANC πετυχαίνει εντυπωσιακή μείωση 10 dB.

Με τις καλύτερες προϋποθέσεις μπαίνει στην αγορά των πετρελαιοκίνητων μικρομεσαίων η Honda. Ο ολοκαίνουργιος diesel 1.6 i-DTEC, πρώτος της νέας σειράς κινητήρων Earth Dreams Technology, δεν καθιστά απλώς ανταγωνιστικό το νέο Civic στην πιάτσα των diesel – η έκδοση 2.2 i-DTEC δεν “χωράει” στη σύγχρονη λογική της ελληνικής αγοράς – αλλά αποτελεί και την καλύτερη επιλογή στη γκάμα. Και όπως κάθε φορά που οι μηχανικοί της Honda παρουσιάζουν ένα νέο κινητήρα, έτσι και τώρα ο νέος 1.600άρης diesel τραβά το ενδιαφέρον πάνω του, αρχής γενομένης με τα νούμερα: 120 ίπποι και 300 Nm ροπής από τη μία, μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km και εκπομπές CO2 94 g/km από την άλλη! Με άλλα λόγια, δεν είναι απλώς από τους ισχυρότερους στην κατηγορία, αλλά και από τους πιο οικονομικούς.

Το είδαμε στην πρώτη οδήγηση, στη Νίκαια, το διαπιστώσαμε και σε ελληνικούς δρόμους: οδηγώντας το νέο Civic 1.6 i-DTEC σε μια μικρή απόσταση που συνδυάζει αυτοκινητόδρομο, λίγες αστικές διαδρομές και αρκετό επαρχιακό δρόμο με μπόλικο ανήφορο-κατήφορο, τα νούμερα μετουσιώνονται σε θαυμασμό. Πατάς το γκάζι και η πλούσια ροπή εκσφενδονίζει το πετρελαιοκίνητο Civic προς τα εμπρός, ακόμη κι αν είσαι ξεχασμένος με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο με τον κινητήρα να γουργουρίζει στις 1.000-1.500 στροφές. Ακόμη κι αν χρειαστεί να κατεβάσεις σχέση όμως, το εξαιρετικό σε αίσθηση κιβώτιο ακολουθεί γλυκά και σαφέστατα την κίνηση του δεξιού σου χεριού χωρίς καθόλου κομπιάσματα ή σκαλώματα. Η δύναμη λοιπόν είναι πανταχού παρούσα, από πολύ χαμηλά μέχρι ακόμη και μετά τις 4.000 rpm. Παράλληλα, το πρόγραμμα ECON ενεργοποιεί πιο ήπιες ρυθμίσεις ώστε να διασφαλίζεται πιο ομαλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. 

 

Ο σπορ χαρακτήρας βασιλεύει

Με άλλα λόγια, το εκπληκτικό πλαίσιο του νέου Civic βρήκε το ιδανικό μοτέρ. Γιατί στο δρόμο, το 1.6 i-DTEC διατηρεί τα κορυφαία, σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά των βενζινοκίνητων εκδόσεων Civic 1.4 και Civic 1.8. Σε αυτό συμβάλλουν οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το χαμηλό βάρος του κινητήρα. Ο 1.600άρης diesel της Honda είναι ο ελαφρύτερος στην κατηγορία του, κάτι που βλέπεις πιέζοντας το Civic σε σφικτό στροφιλίκι. Το εμπρός μέρος ακολουθεί πιστά τις εντολές του τιμονιού και η αδράνεια (λόγω περισσότερου βάρους εμπρός) λάμπει δια της απουσίας της. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται τα δυνατά φρένα και το κοφτερό τιμόνι. Αν και το τελευταίο σου φαίνεται αρχικά κάπως ελαφρύ, τελικά το συνηθίσεις γρήγορα.

Αν κάτι έχουμε να πούμε για τον 1.6 i-DTEC, είναι πως στο ρελαντί ή επιταχύνοντας στις χαμηλές στροφές, ακούγεται αχνά το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των πετρελαιοκινητήρων. Χαρακτηριστικό που κάποια ανταγωνιστικά μοτέρ το έχουν λύσει (και) με ακόμη καλύτερη ηχομόνωση. Κατά τα λοιπά, στο ταξίδι είναι ήσυχο και ξεκούραστο, χάρη και στο ANC (βλέπε ΒΟΧ αριστερά), εμπνέοντας αίσθημα ασφάλειας, με την ανάρτηση να προσφέρει σε κάθε περίπτωση υποδειγματική ποιότητα κύλισης και λειτουργίας.

 

Μέσα, κλασικό Civic

Θα τολμούσα να πω ότι η μόνη διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα Civic είναι… το στροφόμετρο με τη διαφορετική κλιμάκωση. Η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, η θέση οδήγησης βολική, οι χώροι υπεραρκετοί για μια οικογένεια, το πίσω magic seat με τις πολλαπλές δυνατότητες διάταξης παρών, το πορτμπαγκάζ κορυφαίο με 407 λίτρα (με ρεζέρβα ανάγκης), ο εξοπλισμός από πλούσιος στην έκδοση Comfort έως υπερπλήρης στην Sport και η εργονομία προσεγμένη, με εξαίρεση την οθόνη i-MΙD που για να βρεις όλες τις ρυθμίσεις της απαιτείται μελέτη του manual.

 

Honda Civic 1.6 i-DTEC

KINHTHΡΑΣ

 

Κυβισμός

cc (cm³)

1.597

Μέγιστη ισχύς

PS/rpm

120/4000

Μέγιστη Ροπή

Nm/rpm

30/2000

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα

km/h

203 (206)

0 - 100 km/h

sec

10,5 (10,2)

0 - 400m

sec

17,6 (17,4)

60 - 100 km/h με 4η σχέση

sec

7,7 (7,6)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

   

Αστικός κύκλος

lt/100 km

4,0

Εκτός πόλης

lt/100 km

3,3

Μικτός κύκλος

lt/100 km

3,6

Εκπομπές CO2

g/km

94

Βάρος

kg

1.310-1.428

 

Οι επιδόσεις αφορούν την έκδοση Comfort. Σε παρένθεση ( ) η έκδοση Sport

 
ΔΕΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ COMFORT KAI SPORT ΤΟΥ ΝΕΟΥ HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC

συμπέρασμα

Το Civic βρήκε το μοτέρ που του αρμόζει. Ο νέος 1.6 i-DTEC προσφέρει πλούσια ροπή και δύναμη ικανή να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες δυνατότητες του πλαισίου, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα του μικρομεσαίου Honda. Παράλληλα, η οικονομία και ο green χαρακτήρας αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση, ενώ οικογενειακές και ποιοτικές αξίες διατηρούνται ψηλά, ολοκληρώνοντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας. Τέλος, αν η τιμή της –μόνο κατ’ όνομα- βασικής έκδοσης Comfort σου φαίνεται ψηλή, λάβε υπόψη πως περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα και δεν χρειάζεται προσθήκες ουσίας στον εξοπλισμό.

Honda-Civic-1.6i-DTEC-2013-GR

Honda Civic 1.6 i-DTEC @ NICE

Honda 1.6 i-DTEC Diesel Engine

Honda Civic 2012-GR

Honda_Earth Dreams Technology - Small Diesel Engine

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...