Ford B-ΜΑΧ

Μικρός πρίγκιπας που κλείνει με νόημα το μάτι στα μικρά οικογενειακά

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με φρέσκιες ιδέες και ταλέντο στην πρακτικότητα, το B-MAX ξεφεύγει από τις κλασικές αξίες των compact MPV και προβάλλει την ιδέα ενός σύγχρονου εναλλακτικού οικογενειακού σε συσκευασία supermini! 

γλυκά
  • Χώροι – Πρακτικότητα
  • Επιδόσεις 1.0 EcoBoost
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σύστημα SYNC
ξυνά
  • Πλαστικά στις πόρτες
Άνοιξε μου...

 

Διάπλατη είναι η πρόσβαση στο εσωτερικό του B-MAX του οποίου οι πίσω συρόμενες πόρτες (Ford Easy Access Door System) δημιουργούν ένα άνοιγμα 1,5+ μέτρου. Η μεσαία κονσόλα έχει εξαφανιστεί από τη συνήθη θέση της και επί της ουσίας έχει ενσωματωθεί στις δύο πόρτες, χωρίς να επηρεάζεται στο παραμικρό η παθητική ασφάλεια του μοντέλου. Οι τεχνικοί της Ford δημιούργησαν μια πλήρως λειτουργική διάταξη που ενισχύει σημαντικά την πρακτικότητα στην πρόσβαση πίσω, την ασφάλιση των παιδιών στα παιδικά καθίσματα ή τη φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων, ενός μοντέλου με τις αναλογίες του B-MAX. 

Σκληρή μάχη σε όλες τις κατηγορίες για τη Ford, που προβάλλει το τεχνολογικό της επίπεδο και προσπαθεί να παίξει στα ίσια με κάθε είδους ευρωπαϊκό ή μη ανταγωνισμό. Σήμερα, μετά το φρέσκο αέρα του νέου Focus και λίγο πριν την ανανέωση του ικανού Fiesta, το νέο B-MAX  προσφέρει μια διαφορετική πρόταση, καλύπτοντας με τα πολυμορφικά του στοιχεία παράλληλα το όποιο κενό έχει δημιουργηθεί στο άνω άκρο της κατηγορίας B. Όπλα του μικρού MPV της Ford, εκτός από τον μοναδικό χιλιάρη EcoBoost που έχουμε γνωρίσει στο μεγαλύτερο Focus, είναι οι πίσω συρόμενες πόρτες και η έντεχνη εξαφάνιση της μεσαίας κολώνας (B-Pillar), στοιχεία που προσφέρουν μια διαφορετική νότα πρακτικότητας στο καθημερινό μπες-βγες, είναι έντεχνα ταιριασμένα στη σύγχρονη σιλουέτα του B-MAX και συμπληρώνουν την εξαιρετική ευρυχωρία του μοντέλου.

 

Fan της πρακτικότητας

Δεν πρόκειται απλά για ένα μεγεθυμένο Fiesta, αλλά για ένα έξυπνο μοντέλο, το οποίο προσπαθεί να κάνει πολλούς αγοραστές ευτυχισμένους με μόλις 4+ μέτρα μήκος, compact διαστάσεις και εμφάνιση που δεν προκαλεί αλλά δίνει την αίσθηση του φρέσκου. Οι μελέτες των ανθρώπων της Ford προβλέπουν ότι το 40% των αγοραστών θα μπουν στον κόσμο του B-MΑΧ από ένα μεγαλύτερο μοντέλο, ενώ το 20% προβλέπεται να είναι νέοι οικογενειάρχες που αναζητούν περισσότερους χώρους. Σε κάθε περίπτωση επίκεντρο της παρουσίας του νέου B-MΑΧ είναι οι έξυπνες συρόμενες πίσω πόρτες. Η συγκεκριμένη διάταξη εξαφανίζει τη μεσαία κολώνα (B-Pillar) κατά τη διάρκεια της επιβίβασης χωρίς να δημιουργεί οποιοδήποτε κενό στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του μικρού πολυμορφικού Β-MΑΧ, αναλογιζόμενοι και τις εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου. Τα διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως με μία απλή κίνηση. Επιπλέον, το αναδιπλωμένο κάθισμα του συνοδηγού δημιουργεί μία μεγάλη, επίπεδη επιφάνεια από μπροστά μέχρι πίσω, κατάλληλη για μεγάλα φορτία μήκους μέχρι 2,35 m. Ο χώρος αποσκευών σε 5θέσια διάταξη είναι 304 lt (318 lt με το κιτ επισκευής ελαστικού).
Εκτός από την ευρυχωρία του, το εσωτερικό του B-MΑΧ σε προσελκύει και με την εικόνα του. Τα υλικά είναι σε γενικές γραμμές ποιοτικά, η συναρμογή καλή, με μόνο μερικά σκληρά πλαστικά κυρίως στις πόρτες να δημιουργούν μικρά παράπονα. Η σχεδίαση στο εσωτερικό δανείζεται στοιχεία από το Fiesta αλλά και το μεγαλύτερο Focus. Ακολουθώντας την τάση της εποχής, το εξελιγμένο σύστημα SYNC προσφέρει μοντέρνο multimedia χαρακτήρα. Παράλληλα, ένα έξυπνο σύστημα άμεσης βοήθειας σε περίπτωση σύγκρουσης ενισχύει την προστασία των επιβατών του B-MΑΧ. 

Ντρίπλες οικονομίας

Με δύο diesel και τρεις κινητήρες βενζίνης εξοπλίζεται συνολικά το νέο B-MΑΧ. Οι diesel εκδόσεις ξεκινούν από τα 1,5 λίτρα και τους 75 ίππους, ενώ 95 ίππους αποδίδει ο κινητήρας TDCi των 1,6 λίτρων. O βραβευμένος EcoBoost του ενός λίτρου προσφέρεται σε εκδόσεις 100 και 120 ίππων και συμπληρώνεται από τον βασικό 1400άρη ατμοσφαιρικό Duratec κινητήρα των 90 ίππων, καθώς και μια έκδοση 1,6 λίτρων Ti-VCT με 105 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων PowerShift.

Πρώτη γεύση από το B-MAX στους δρόμους γύρω από το Μόναχο, oδηγώντας αρχικά την έκδοση diesel με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων με 105 ίππους και το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο (CO2 104 gr/km). Η λειτουργία του κινητήρα είναι σωστή, χωρίς να εντυπωσιάζει όμως με την απόδοση του, βάζοντας τον οδηγό στο «τρυπάκι» της χαλαρής μετακίνησης και του οικονομικού ταξιδιού. Η συγκεκριμένη έκδοση κοιτά την οικονομία καυσίμου και επιβάλλει πιο χαλαρή διάθεση πίσω από το τιμόνι.  

Η άλλη όψη του B-MAX αποκαλύπτεται με το χιλιάρη κινητήρα των 120 ίππων (CO2 114 gr/km). Ο μικρός EcoBoost προσφέρει δύναμη και ποιοτική λειτουργία για τα μέτρα της κατηγορίας. Συνδυάζεται -αποκλειστικά μέχρι στιγμής- με ένα χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, με σχετικά μακρυά διάταξη. Ιδανικός κινητήρας για τo B-MAX, υπηρετεί ιδανικά την καθημερινή μετακίνηση, το ήσυχο ταξίδι με 140+ km/h και με μέτρο τις ορέξεις του ανήσυχου οδηγού.

Τα πάντα γύρω από την παρουσία του B-MΑΧ στο δρόμο είναι μετρημένα σύμφωνα με το χαρακτήρα του, χωρίς να νιώθεις ότι λείπει κάτι. Ξεχωρίζεις χωρίς περιττές σκέψεις την καλορυθμισμένη και ποιοτική σε λειτουργία ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης και η ανάλογη άνεση που προσφέρει δεν λειτουργούν εις βάρος της οδικής συμπεριφοράς, η οποία μπορεί να επηρεάζεται από το επιπλέον βάρος (1.280kg για την έκδοση EcoBoost) σε σχέση με το Fiesta, αλλά σε κάθε περίπτωση διατηρεί τον ευχάριστo χαρακτήρα της πλειοψηφίας των σύγχρονων Ford.


Περισσότερα από τον Οκτώβρη, οπότε και το νέο B-MΑΧ θα βρει το δρόμο για την ελληνική αγορά.


Δες εδώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Ford B-MAX

συμπέρασμα

Με πολλά στοιχεία από Focus και μπόλικη τεχνολογία, το B-MAX δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του. Συνδυάζει με επιτυχία πολλά διαφορετικά πράγματα και αυτό είναι το δυνατό του σημείο. Σχεδιαστικά, οι πίσω συρόμενες πόρτες μαζεύουν θετικά σχόλια, αποτελώντας ιδανικό συμπλήρωμα στην προικισμένη ευρυχωρία που τονίζει τον ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου. Η έκδοση με τον χιλιάρη EcoBoost συγκεντρώνει το ενδιαφέρον κερδίζοντας τις εντυπώσεις, κάνοντάς σε να ξεχνάς τις εναλλακτικές επιλογές με τους diesel κινητήρες που ουσιαστικά απευθύνονται σε όσους αναζητούν την απόλυτη οικονομία στη μετακίνηση. 

Ford B-Max

Ford B-Max 2012

Ford B-MAX Door Animation

Ford B-MAX Seats Fold Flat

Ford B-MAX Interior

Ford B-Max (Pillar design animation)

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...