Fiat 500L

Η επιτυχία του Fiat 500 σε Large έκδοση

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Φυσιογνωμία Fiat 500, μικρομεσαίοι χώροι και έμφαση σε στιλ και πρακτικότητα

γλυκά
  • Ξεχωριστός σχεδιασμός
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικές λύσεις
  • Ορατότητα
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Συγκρατημένος σχεδιαστικά πίνακας οργάνων

Με μια εντυπωσιακή παρουσίαση στην καρδιά του Τορίνο, το Fiat 500L άνοιξε τα βλέφαρά του για πρώτη φορά σε εκπροσώπους του τύπου, σηματοδοτώντας την επέκταση της αντισυμβατικής γκάμας που εμπνέεται από το σύμβολο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση της νέας εκτέλεσης του 500, το νέο μοντέλο - που βασίστηκε στο πειραματικό L-Zero - εκφράζεται σε 5πορτη και 5θέσια εκδοχή. Βασίζεται στην πλατφόρμα των Punto/Mito, και ουσιαστικά αναπληρώνει το κενό του Idea ώστε να εκπροσωπήσει τη Fiat στην ανερχόμενη κατηγορία των Citroen C3 Picasso, Honda Jazz, Nissan Note, Skoda Roomster, μελλοντικά του Ford B-Max, ενώ οι Ιταλοί δεν κρύβουν ότι γλυκοκοιτάζει ακόμα και τις βασικές εκδόσεις του Countryman της Mini.

 

Ένα 500 που γεννήθηκε Large

Με διαστάσεις 4.140 mm x 1.780 mm x 1.660 mm, το 500L έχει κάθε λόγο να αισθάνεται πληθωρικό στην γειτονιά των μίνι MPV. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Kragujevac της Σερβίας, (πρώην εγκαταστάσεις της Zastava), μια επένδυση που στοίχισε στην Fiat παραπάνω από € 850.000.000, εξοπλίζοντας το με σύγχρονο εξοπλισμό από Ιταλία, Γερμανία και Ιαπωνία. Η ονομασία του νέου αυτοκινήτου δεν προέκυψε τυχαία και όντας μέλος της οικογένειας 500, συνοδεύεται από το «L», το οποίο συνοψίζει τις τρεις χαρακτηριστικές έννοιες της προσωπικότητάς του: Large, για την πρακτικότητα και τους χώρους, Light για τη φιλική στη χρήση τεχνολογία και τον οικολογικό προσανατολισμό και Loft για το μοντέρνο περιβάλλον της καμπίνας, όπου o επιβάτης μπορεί να ζήσει ευχάριστες στιγμές. Ιστορικά, μπορεί να το συνδέσει κανείς με το 600 Multipla της δεκαετίας του ‘50, αν και σχεδιαστικά η Fiat δεν μπαίνει στην λογική της αναβίωσης. Προτιμά να συνδεθεί, να κοπιάρει, να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του 3θυρου χαριτωμένου αδελφού και να υιοθετήσει επιλεκτικά τα στοιχεία που χρειάζεται για να μπει στο παιχνίδι. Σχεδιαστικά και ιδίως μπροστά θυμίζει την φυσιογνωμία του 500 χωρίς να τα λες σαν δυο σταγόνες νερό, ενώ πίσω ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι η ψηλή και φαρδιά σιλουέτα του 500L διαθέτει μια σχεδιαστική αρμονία χωρίς να υπερβάλει σε ακμές και καμπύλες, ενώ περιτριγυρίζεται από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που υμνούν την ορατότητα.
Από την θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι ότι οι σχεδιαστές περιόρισαν εξαιρετικά τις τυφλές γωνίες, ενώ παράλληλα η φωτεινότητα της καμπίνας είναι σεμιναριακή. Ιδίως με την μεγαλύτερη γυάλινη οροφή (διαθέσιμη σταθερή ή ηλεκτρικά ανοιγόμενη) στην κατηγορία, η οποία προσφέρεται προαιρετικά και έχει επιφάνεια 1,5 τ.μ. Στο σαλόνι του 500L εκτός από τον νεανικό διάκοσμο της επιλογής του ιδιοκτήτη (υπάρχει χρωματική παλέτα για ταπετσαρίες, διχρωμίες σε ταμπλό, τιμόνι, κ.α) θα βρει κανείς γνώριμα στοιχεία από άλλα μοντέλα του grouppo. Το τιμόνι, το χειρόφρενο, αλλά και την σχεδιαστική λογική σε ταμπλό α λα Panda, τους διακόπτες στον κλιματισμό καταγωγής Giulietta, και το χρώμα στις γυαλιστερές επιφάνειες του 500. Ως σύνθεση δείχνει αρμονική, ενώ η φιλικότητα στο μάτι και στην χρήση αποζημιώνει τους εμπνευστές, αν και στον πίνακα οργάνων ακολούθησαν λιγότερο τον δρόμο του εντυπωσιασμού. Τουλάχιστον το λευκό περίγραμμα όταν είναι φωτισμένο κολακεύει αρκετά, ενώ σε επίπεδο πληροφορίας δεν τίθεται θέμα.
Πέρα από τα όργανα μπροστά στα μάτια του οδηγού, το σύστημα πολυμέσων UConnect με την οθόνη αφής των 5” σου επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση με περιφερειακά συστήματα ή smartphone και μελλοντικά θα επιτρέπει την σύνδεση μέσω ίντερνετ σε Facebook και Twitter. Φυσικά εφοδιάζεται και με το νέο λογισμικό του eco:Drive, σύστημα που μέσω της οθόνης αφής πληροφορεί άμεσα τα δεδομένα που συλλέγει από το αυτοκίνητο, παρέχοντας προσωπικές υποδείξεις για να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.  

 

Πολυεργαλείο σε L μείζονα   

Η αμφιθεατρική θέση οδήγησης, οι διάσπαρτες θήκες για μικροπράγματα και η χωροταξική γενναιοδωρία που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.612 mm, είναι χαρακτηριστικά στοιχεία που συνδέουν ένα αυτοκίνητο με την εργονομία και φιλικότητα στον χρήστη. Οι κανονικοί χώροι για πέντε ενήλικες έως 1,85 m είναι γεγονός, ακόμα και με το κλέψιμο στον χώρο του κεφαλιού που προκαλεί η γυάλινη οροφή. Το 500L σέβεται τους επιβάτες του όπως και τις αποσκευές τους, προσφέροντας 400 λίτρα αποθηκευτικού χώρου, ενώ οι MPV λύσεις έρχονται από τα συρόμενα-πτυσσόμενα πίσω καθίσματα και την ανάκληση της πλάτης του συνοδηγού. Σε επίπεδο κινητήρων, το 500L διαθέτει ως βασικό τον ατμοσφαιρικό 1.4 με τους 95 ίππους, ακολουθεί η αφρόκρεμα της Fiat o γνωστός δικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinAir Turbo των 875 κ.εκ που αποδίδει 105 ίππους και o 1.3 MultiJet II με 85 ίππους.

Στην σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε εντός της πόλης του Τορίνο, διαπιστώσαμε τη φιλικότητα και ευελιξία στον αστικό κύκλο, τη διάθεση του Multijet II να προσφέρει καλές επιταχύνσεις και ρεπρίζ, την πολιτισμένη λειτουργία μιας ανάρτησης γνωστής συνταγής (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω) και την ποιοτική ηχομόνωση και κύλιση όταν ο διαδρομή μας περνούσε για λίγο από αυτοκινητόδρομο. Δεν είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε το ιταλικό του οδηγικό ταμπεραμέντο, απόντος της ιδανικής διαδρομής, ο Οκτώβριος όμως (οπότε και το 500L θα έρθει στην Ελλάδα) ευτυχώς είναι κοντά και οι απορίες σύντομα θα λυθούν…   

συμπέρασμα

Στην πενταετία από την έκδοση του Fiat 500, οι Ιταλοί ρίχνουν στην αγορά την Large έκδοση με σκοπό να γοητεύσουν το κοινό που αναζητά στιλ και χώρους. Το 500L, σε μικρομεσαία εκτέλεση σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του, σκοπεύει να κλέψει αγοραστές από την κλάση C, και τα τύπου MPV της κλάσης Β προσφέροντας γενναιόδωρη χωροταξική μελέτη με πρακτικές λύσεις για την σύγχρονη οικογένεια αλλά και τους ανθρώπους της δραστηριότητας. Το επιβεβαιωμένο στιλ μέσα και έξω ακολουθεί ρεαλιστική φιλοσοφία, ενώ gadget και τεχνολογικό ρεπερτόριο ακολουθεί το πνεύμα της εποχής. Παράλληλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του στον δρόμο παραμένουν σε ιταλική εκτέλεση, ενώ οι μικροί κινητήρες εξασφαλίζουν το ζητούμενο της εποχής που είναι απόδοση και οικονομία. Το δελεαστικό 500L αναμένεται από Οκτώβριο στα μέρη μας και φημολογείται ότι η βασική έκδοση(1.4) θα πλησιάζει τα €16.000.

Fiat 500L - In the city

Fiat 500L - Outdoor

500L - a Fiat Design Approach

New Fiat 500L - first video

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...