Volkswagen up!

Στη Ρώμη με το νέο μικρό της VW

  • -
  • -
με μια ματιά

Η φρέσκια πρόταση της VW για την πόλη, σερβιρισμένη με σύγχρονα μηχανικά μέρη, green DNA και μπόλικα τεχνολογικά καλούδια, που παίρνει τη σκυτάλη από το Fox.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Χώροι για επιβάτες και αποσκευές
  • Θέση οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Green χαρακτηριστικά
ξυνά
  • Μη ανοιγόμενα πίσω παράθυρα
  • Εμπρός καθίσματα που χάνουν τη ρύθμισή τους όταν αναδιπλώνονται για την επιβίβαση στο πίσω κάθισμα
  • Το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση
up-grade

Τα αυτοκίνητα που μας διέθεσε η VW για οδήγηση ήταν "φορτωμένα" με κάθε λογής καλούδια, όπως navi, δερμάτινο τιμόνι, ηλιοροφή και θερμαινόμενα καθίσματα, στοιχεία που δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας που σπάνια συναντάς σε μίνι. Για όσους πάλι αναζητούν το κάτι παραπάνω, διατίθεται προαιρετικά η οθόνη maps + more που κουμπώνει με ειδική βάση στο ταμπλό και, εκτός από δορυφορική πλοήγηση, προσφέρει σύστημα park assist, trip computer, car phone και αναπαραγωγή αρχείων μουσικής, καθώς και πρόγραμμα οδηγιών think blue που βοηθούν τον οδηγό να οδηγεί πιο οικονομικά.

Tο διήμερο 20-21 Οκτωβρίου 2011 βρέθηκα στη Ρώμη, στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Volkswagen up!. Το κομφούζιο που επικρατεί στους δρόμους της - πανέμορφης κατά τα άλλα - ιταλικής πρωτεύουσας, αποτέλεσε το ιδανικό πεδίο για να ξεδιπλώσει το up! τις αρετές του. Το άναρχο οδικό δίκτυο σε αναγκάζει να οδηγείς επιθετικά, “ξεζουμίζοντας” κινητήρα και κιβώτιο, ενώ τα πλακόστρωτα δρομάκια του ιστορικού κέντρου δοκιμάζουν τη συμπεριφορά της ανάρτησης και τη στιβαρότητα της κατασκευής.

Πριν πάρουμε τους δρόμους όμως, ας σταθούμε λίγο στη σχεδίαση: μικρό μήκος (3,54 m) αλλά μεγάλο μεταξόνιο (2,42 m), απλές γραμμές, επίπεδες επιφάνειες και έξυπνες λεπτομέρειες που συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό σχήμα, νεανικό αλλά και διαχρονικό, που κάνει μπαμ από μακριά πως είναι VW αλλά δεν θυμίζει σε τίποτα τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Με άλλα λόγια, οι σχεδιαστές της VW… “ζωγράφισαν”.

 

up @ green

H γκάμα κινητήρων του μικρού VW απαρτίζεται από δύο 3κύλινδρους βενζίνης, 999 κυβικών, με ισχύ 60 και 75 ίππων αντίστοιχα. Αρχές του 2012 θα ακολουθήσει ένας επίσης 1.000άρης 3κύλινδρος που καίει φυσικό αέριο (CNG) και αποδίδει 68 PS. Όλοι τους χαρακτηρίζονται από χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων (βλέπε πίνακα στο τέλος), με αποκορύφωμα τα μόλις 79 g CO2 ανά km της έκδοσης CNG με το πακέτο BlueMotion Technology (με συστήματα Stop/Start και ανάκτησης ενέργειας).

Οδήγησα αρχικά την έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα των 75 ίππων, ο οποίος μου άφησε ιδιαίτερα θετική εντύπωση. Το 3κύλινδρο μοτέρ, αν και παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού, τραβάει με προθυμία από χαμηλά. Η 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του γίνεται αισθητή μόνο στο ρελαντί, όπου παρουσιάζει αυτό το χαρακτηριστικό τρέμουλο και τον τραχύ ήχο, τα οποία ωστόσο σχεδόν εξαφανίζονται στην κίνηση, χάρη και στην πολύ καλή ηχομόνωση που κρατά όλους τους θορύβους έξω από την καμπίνα. Γενικά, το δυνατό μοτέρ κινεί σβέλτα το μικρό της VW, παραμένοντας ήσυχο και πολιτισμένο. Ο 60άρης έχει ίδια χαρακτηριστικά λειτουργίας με τον 75άρη, με μια μικρή υστέρηση στο γκάζι και προθυμία σε όλο το έυρος των στροφών. Παρότι η διαφορά ισχύος μεταξύ τους είναι αισθητή, κυρίως στις ρεπρίζ, μέσα στην πόλη ο κινητήρας των 60 PS είναι μια χαρά. Όταν βέβαια θελήσεις να κινηθείς σβέλτα, το σανίδωμα του γκαζιού είναι μονόδρομος.

Άριστη είναι η λειτουργία της ανάρτησης, η οποία απορροφά κάθε είδους ανωμαλία, ακόμη κι αν κινείσαι σε πλακόστρωτα δρομάκια σαν αυτά που συναντάς συχνά στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης. Βγαίνοντας εκτός πόλης, το up! στέκεται καλά στο δρόμο – δεν ενθουσιάζει, αλλά πατάει γερά και γλιστράει ελεγχόμενα μόνο όταν το παρακάνεις. Στα συν και το κιβώτιο που αλλάζει ευχάριστα σχέσεις, χωρίς να κομπιάζει (προαιρετικά διατίθεται και ένα αυτόματο 5άρι).

 

Ευρύχωρο από… κούνια

Η ευχάριστη καμπίνα συνδυάζει υπεραρκετό χώρο για τέσσερις ενήλικες και μεγάλο πορτμπαγκάζ 251 λίτρων, που φτάνει τα 951 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (σε 2 τμήματα, με αναλογία 60/40). Ακόμη, το πορτμπαγκάζ έχει ένα δεύτερο δάπεδο, το οποίο τοποθετείται σε υψηλότερο σημείο και δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης όταν οι πλάτες του πίσω καθίσματος είναι αναδιπλωμένες. Όσοι κάτσουν πίσω θα εκτιμήσουν τον πλούσιο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια και δεν θα νιώσουν σε καμιά περίπτωση κλειστοφοβικά. Δεν έχουν όμως τη δυνατότητα να ανοίξουν παράθυρο, αφού τα πίσω τζάμια είναι σταθερά.

Σημαντικό πλεονέκτημα του εσωτερικού αποτελεί η θέση οδήγησης, με τις πολλαπλές και με μεγάλο εύρος ρυθμίσεις του άνετου καθίσματος, που φιλοξενεί σχεδόν κάθε ανάστημα – ψηλοί όλου του κόσμου, χαρείτε: εδώ θα βολευτείτε μια χαρά, παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος. Στα θετικά συγκαταλλέγεται και η πολύ καλή ορατότητα περιμετρικά, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα χωνευτά πίσω προσκέφαλα. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων δεσπόζει το μεγάλο ταχύμετρο, έχοντας εκτοπίσει το λιλιπούτειο στροφόμετρο στα αριστερά. Η εργονομία είναι άψογη, με χαρακτηριστικό σημείο την λιτή και εργονομική κεντρική κονσόλα – χρειάζεσαι μόλις 10 δευτερόλεπτα για να μάθεις απ’ έξω τη θέση κάθε διακόπτη.

Αυτό που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του up! όμως, είναι η προσλαμβανόμενη ποιότητα κατασκευής. Η γεροδεμένη, άθραυστη αίσθηση δηλαδή που σου δημιουργείται μόλις καθίσεις μέσα. Τα σκληρά υλικά είναι καλοβιδωμένα, οι αρμοί ελάχιστοι και οι επενδύσεις δείχνουν ανθεκτικές στο χρόνο. Στην αίσθηση ποιότητας ανώτερης κατηγορίας συμβάλλει ακόμη και το κλακ που κάνουν οι αεραγωγοί στο άνοιγμα-κλείσιμο. Το χρώμα του αμαξώματος περνάει και στο εσωτερικό, στις πόρτες και το ταμπλό, το εμπρός τμήμα του οποίου, στα πλούσια μοντέλα, είναι βαμμένο σε γυαλιστερό χρώμα. Η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω αφορά τα πλαστικά στις πόρτες, που όταν είναι γκρι δείχνουν φτηνότερα από το υπόλοιπο σύνολο. Σε ανοιχτό μπεζ χρωματισμό πάντως, είναι μια χαρά. Μια χαρά είναι και οι λιγοστές μεν, πρακτικές δε θήκες στην κονσόλα και τις πόρτες.

Για την ασφάλεια, τέλος, φροντίζουν οι τέσσερις αερόσακοι (με τους πλευρικούς να προστατεύουν τόσο το θώρακα όσο και το κεφάλι οδηγού και συνοδηγού), το ESP και το προαιρετικό σύστημα City Emergency Braking, το οποίο φρενάρει αυτόματα το up! σε ταχύτητες έως και 30 km/h, μόλις διαπιστώσει πως υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης, π.χ. με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σύστημα που συναντάται για πρώτη φορά σε μίνι.

 

get up!

Το up! θα έρθει στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2012. Το βέβαιο είναι πως το 2012 θα δούμε και την 5θυρη έκδοση με την αρκετά διαφορετική εμφάνιση, ενώ το 2013 θα λανσαριστεί το e-up!, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της VW. Βέβαια, οι Γερμανοί, κατά την πάγια τακτική τους που τους θέλει να εξελίσσουν πολλές εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, δεν θα σταματήσουν εδώ. Και όσο κι αν τα buggy-up! και up!azzura που παρουσιάστηκαν στη Φρανκφούρτη παραμένουν ακόμη στη χώρα του φανταστικού, είναι πολύ πιθανό να δούμε μια σπορ έκδοση με την εμφάνιση του GT-up! και μια ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου 1.000άρη με ισχύ κοντά στους 100 ίππους. Προς το παρόν, οι special εκδόσεις Black-up! και White-up!, με ανάλογο χρωματισμό σε αμάξωμα και εσωτερικό, δίνουν ακόμη περισσότερο στιλ και όχι μόνο. Είσαι π.χ. από τη φύση σου αισιόδοξος; παίρνεις το μαύρο για να σε κρατά και λίγο προσγειωμένο. Σε έχει πάρει από κάτω η κρίση; Διαλέγεις το λευκό για να σου φτιάχνει τη μέρα από το πρωί. Get up! λέμε…

 

Το up! σε αριθμούς

Βενζίνη & CNG 1.0 60 PS 1.0 75 PS 1.0 CNG 68 PS
Κυβικά (κ.εκ.) 999 999 999
Ισχύς (PS) 60 75 68
Ροπή (Nm) 95 95 90
0-100 km/h (sec) 14,4 13,2 15,8
Τελική (km/h) 160 171 164
Κατανάλωση (lt/100km) 4,5 4,7 3,2
Εκπομπές CO2 (g/km) 105 108 86
       
       
BlueMotion Technology 1.0 60 PS 1.0 75 PS 1.0 CNG 68 PS
Κυβικά (κ.εκ.) 999 999 999
Ισχύς (PS) 60 75 68
Ροπή (Nm) 95 95 90
0-100 km/h (sec) 14,4 13,2 15,8
Τελική (km/h) 161 173 -
Κατανάλωση (lt/100km) 4,2 4,3 -
Εκπομπές CO2 (g/km) 97 99 79
       
       
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ      
Μήκος (mm) 3.540    
Πλάτος (mm) 1.910*    
Ύψος (mm) 1.475    
Μεταξόνιο (mm) 2.420    
Πορτμπαγκάζ (lt) 251-951    

 

 

συμπέρασμα

Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες προοπτικές. Το up! καταφέρνει με το μινιμαλιστικό του ντιζάιν να κάνει την απλότητα ξεχωριστή, ενώ την ίδια στιγμή πληροί κάθε απαίτηση που έχουμε από τα καλά μίνι: είναι σβέλτο, ευρύχωρο, ποιοτικό, πρακτικό, οικονομικό και ευχάριστο στην οδήγηση. Τι μένει; Μια καλή τιμή που, σε συνδυασμό με το όνομα Volkswagen, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα στον ανταγωνισμό.

VIDEOS

VW up! - in Rome

Volkswagen Up! - Interior

Volkswagen up! - Small is great!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...