Οδηγούμε το νέο Volkswagen Tiguan!

Η τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan διαθέτει ελκυστική σχεδίαση και ενσωματώνει νέες κορυφαίες τεχνολογίες, διατηρώντας παράλληλα όλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία.

  • -
  • -

Η παρουσία της Volkswagen στην κατηγορία των C-SUV καθιερώθηκε με το Tiguan. Το γερμανικό μοντέλο κατάφερε να εδραιωθεί ως ένας από τους διαχρονικούς πρωταγωνιστές, όντας και το bestseller SUV της μάρκας. Δεν είναι τυχαίο, πως από το 2007 όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, το Tiguan μετράει περισσότερες από 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως! Μάλιστα, αντίστοιχη επιτυχία έχει γνωρίσει και στην ελληνική αγορά, στην οποία και έχουν πωληθεί περισσότερα από 17.500 αυτοκίνητα. Σήμερα, η 3η γενιά είναι αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο, διαθέτοντας νέα ελκυστική σχεδίαση, κορυφαίες τεχνολογίες και αποδοτικά σύνολα, αλλά διατηρώντας ακέραια τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία. H γκάμα του περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, plug-in hybrid, όπως και εκδόσεις με σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, με τιμή εκκίνησης για την έκδοση των 1.500 eTSI απόδοσης 130 ίππων τα 34.300 €. 

Σχεδίαση – Οικογενειακή υπόθεση

Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν ξεφεύγει από τη νεότερη φιλοσοφία που διακατέχει τα μοντέλα της Volkswagen. Το εμπρός μέρος είναι επιβλητικό με τα νέα φωτιστικά σώματα με πολυεπίπεδους προβολείς LED να ξεχωρίζουν. Μάλιστα, στο νέο Tiguan θα είναι διαθέσιμοι οι προβολείς IQ.LIGHT HD matrix ως μέρος του επιπλέον εξοπλισμού, στοιχείο που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο που βασίζεται στην εξελιγμένη αρχιτεκτονική MQB evo. Η νέα μάσκα του χαρίζει δυναμισμό και σε συνδυασμό με τους ελαφρώς πρησμένους θόλους δείχνει επιβλητικό. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με τα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη νέα οριζόντια λωρίδα LED που τα ενώνει μεταξύ τους. Γενικότερα, η εικόνα του έχει δανειστεί στοιχεία από την οικογένεια των ηλεκτρικών ID. Πάντως, αξίζει να συμπληρώσουμε πως η γραμμή του αμαξώματος έχει βελτιώσει σημαντικά τον αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος από το 0,33 έχει πέσει στο 0,28 Cd

Εσωτερικό – Νέα minimal αισθητική

Η καμπίνα των επιβατών έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και ουσιαστικά ξεχωρίζει με τη minimal αισθητική της. Η απλότητα που τη διακρίνει και η αρχιτεκτονική της θυμίζει επίσης τη λογική που έχουμε συναντήσει στα μοντέλα της οικογένειας ID. Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro των 10.25’’ να περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η νέα οθόνη αφής σε διάσταση από 12,9’’ έως και 15’’, η οποία φιλοξενεί το τελείως νέο λογισμικό της Volkswagen. Φυσικά, είναι εφοδιασμένο με όλες τις νεότερες τεχνολογίες της γερμανικής φίρμας, αλλά το σημαντικότερο είναι πως έχει βελτιωθεί σημαντικά σε επίπεδο ευκολίας χρήσης. Δεν χρειάζονται παρά μόνο μερικά λεπτά για να συνηθίσεις τη λειτουργία του και να πλοηγηθείς με άνεση στο μενού. Μία ακόμα πρωτιά στο Tiguan αποτελεί η παρουσία του νέου πολυλειτουργικού διακόπτη Driving Experience Control, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις μία σειρά λειτουργιών, όπως των προγραμμάτων οδήγησης, της αύξησης και μείωσης του ήχου, αλλά και τη διαφοροποίηση του ατμοσφαιρικού φωτισμού στην καμπίνα.

Οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί ελάχιστα, και συγκεκριμένα μόνο 30 mm όσον αφορά το μήκος του αμαξώματος, την ώρα που το μεταξόνιο είναι ίδιο. Μάλιστα, η συγκεκριμένη αύξηση προκύπτει από τον μεγαλύτερο πίσω πρόβολο, στοιχείο που έχει συμβάλλει στην αύξηση της χωρητικότητας του χώρου των αποσκευών! Πλέον, οι επιβάτες απολαμβάνουν 37 επιπλέον lt στις εκδόσεις με τα θερμικά σύνολα, με τη χωρητικότητα τους σήμερα να φτάνει έως και τα 652 lt! Όσον αφορά τις plug-in εκδόσεις, αυτός μειώνεται στα 490 lt. Νούμερο ικανοποιητικό για κατασκευές του είδους. Τέλος, σημειώστε πως στο εσωτερικό του οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους κατά 9 mm εμπρός και κατά 10 mm πίσω. 

Κινητήρια Σύνολα – Υπερπλήρης γκάμα

Η νεότερη γενιά του Tiguan είναι διαθέσιμη με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και plug-in Hybrid, καλύπτοντας πρακτικά κάθε επιθυμία του αγοραστικού κοινού. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο 1.500άρη eTSI, ο οποίος ενισχύεται με την παρουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. Είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, 130 ή 150 ίππων, και χρησιμοποιεί τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αλλά και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACTPlus). Δύο ακόμα κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 2.000 cc τοποθετούνται κάτω από το αμάξωμα του εντυπωσιακού SUV, με ισχύ 204 ή 265 ίππους. Όσοι αναζητούν τη μέγιστη οικονομία καυσίμου έχουν δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο δίλιτρους TDi 150 ή 193 ίππων, την ώρα που όλα τα παραπάνω σύνολα συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων. Επιπλέον, οι δίλιτροι TSI κινητήρες και ο TDI των 193 ίππων διατίθενται πάντα με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION.

Σε επίπεδο κινητήριων συνόλων, η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στις plug-in εκδόσεις, οι οποίες έχουν αυξημένη αποδοτικότητα. Για πρώτη φορά τα υβριδικά σύνολα βασίζονται στον 1.500άρη eTSI evo2 και στο Tiguan θα είναι διαθέσιμος με συνδυαστική ισχύ 204 ή 272 ίππων, με τη ροπή να αγγίζει τα 350 Nm και 400 Nm, αντίστοιχα. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, το Tiguan eHybrid χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο DSG έξι σχέσεων, το οποίο μάλιστα είναι ενσωματωμένο και αποτελεί μία ενιαία μονάδα μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα των 85 kW. Και στις δύο περιπτώσεις, το υβριδικό Tiguan αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία υψηλής τάσης 19,7 kWh, κάτι που σύμφωνα με τη Volkswagen του επιτρέπει να κινηθεί για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα, αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας! Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως το νέο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει φόρτιση σε wallboxέως και 11 kW, ενώ για πρώτη φορά plug-in μοντέλο της Volkswagen θα μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC έως 50 kW! 

Δείτε ακόμη: Οι τιμές του νέου Volkswagen Tiguan στην Ελλάδα

Οδηγικές εντυπώσεις – Ποιοτική αναβάθμιση

Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το νέο Tiguan έγινε με την έκδοση των 1.500 eTSIαπόδοσης 150 ίππων. Κατά κύριο λόγο κινηθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο και στον επαρχιακό δρόμο, συνθήκες που η 3η γενιά του γερμανικού SUV είχε τη δυνατότητα να μας αναδείξει διαφορετικές πτυχές της προσωπικότητας του. Καταρχήν, η καμπίνα είναι άνετη τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Ειδικά όσοι βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων απολαμβάνουν σημαντική ευρυχωρία, ακόμα και αν το ύψος του ξεπερνάει το 1,80. Όταν περάσεις στη θέση του οδηγού, η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, όπως περιμένεις σε ένα SUV, με την εργονομία αλλά και την περιφερειακή ορατότητα να είναι πολύ καλή. 

O 1.500άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας συνδυάζεται αρμονικά με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο και η συνεργασίας του καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.541 kg. Είναι ενδεικτικό πως για τα πρώτα 100 km/από στάση απαιτούνται μόλις 9,1 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 km/h. Είναι εξαιρετικά ελαστικός στις χαμηλές στροφές, ενώ τα 250 Nm ροπή του χαρίζουν ζωντάνια στις μεσαίες. Από τις 5.000 rpm και πάνω γίνονται φανερές οι πτωτικές τάσεις τις ισχύος, και ουσιαστικά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να «κυνηγάς» τα κόκκινα. Κάτι που επίσης δεν συμβάλλει και στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Εδώ να σημειώσουμε ότι σε μικτές συνθήκες και ως επί το πλείστον με σβέλτη και γρήγορη οδήγηση, το trip computer έδειξε καταναλώσεις κοντά στα 8 lt/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας σε συνδυασμό με την εύρυθμη λειτουργία της ανάρτησης, του χαρίζουν εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ηρεμία στο εσωτερικό και η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, το καθιστούν ιδανικό στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Ακόμα και η έκδοση R Line με τους μεγάλους τροχούς των 20 ιντσών, μπορεί να διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια τις λεπτομέρειες του οδοστρώματος, αλλά δεν έχει ξερές αντιδράσεις, ούτε ενοχλεί τους επιβάτες. Στη συγκεκριμένη έκδοση, είχαμε και τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη νεότερη γενιά των αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας για τη ροή λαδιού, τα οποία έχουν έως και 15 διαφορετικές ρυθμίσεις, αποκομίζοντας αντίστοιχα θετικές εντυπώσεις. Σε γρήγορο ρυθμό, το Tiguan θα ξεχωρίσει αμέσως για τη συγκροτημένη οδική του συμπεριφορά, αφού είναι ουδέτερο και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, και μόνο στην υπερβολή θα διαπιστώσεις κάποιες τάσεις υποστροφής.

Το νέο Volkswagen Tiguan είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με τιμή εκκίνησης για την βασική έκδοση Tiguan, τα 34.300 €. Συνολικά είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, με τα Life, More και R-Line να συμπληρώνουν τις επιλογές του αγοραστή. Η λίστα με τον εξοπλισμό και για τη βασική έκδοση είναι εντυπωσιακή, περιλαμβάνοντας πληθώρα συστημάτων άνεσης, αλλά και ασφάλειας, όπως τα Side Assist, Front Assist, Lane Assist, κάμερα οπισθοπορείας και μια μπροστινή κάμερα για απεικόνιση των σημάτων κυκλοφορίας. Περισσότερα, όμως, και με σαφώς περισσότερες λεπτομέρειες, θα μπορούμε να πούμε σύντομα, μετά την αναλυτική δοκιμή του νέου Volkswagen Tiguan.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...