Οδηγούμε το ηλεκτρικό MG4 στην Ελλάδα

Στο πλαίσιο του λανσαρίσματος της MG στην Ελλάδα, πήραμε μία πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό hatchback με τα 450 km αυτονομίας.

  • -
  • -

Η MG Motors έκανε με κάθε επισημότητα την είσοδο της στην ελληνική αγορά! Η αναγέννηση της βρετανικής μάρκας, που έγινε πραγματικότητα μέσα από τον κινεζικό κολοσσό SAIC, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην ευρωπαϊκή αγορά και πλέον τα μοντέλα της θα είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας. Η SAIC είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία σε εξαγωγές αυτοκίνητου από την Κίνα, ενώ σήμερα η MG Motors θεωρείται η μάρκα με το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης.

Η κινέζικη φίρμα διαθέτει μία πλήρη γκάμα μοντέλων, η πλειονότητα των οποίων θα είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας, προσφέροντας εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές. Ο Όμιλος Συγγελίδη έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της MG Motors στη χώρα μας και είχαμε τη δυνατότητα να δούμε από κοντά όλα τα μοντέλα που περιλαμβάνει στη γκάμα της. 

Σχεδίαση: Εντυπωσιακό!

Η πρώτη μας οδηγική επαφή έγινε με το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 EV, το μοντέλο που βρίσκεται τρίτο στις πωλήσεις BEV στην ευρωπαϊκή αγορά! Στη γκάμα ηλεκτρικών της MG, αποτελεί την χάτσμπακ επιλογή για όσους αναζητούν μία εκδοχή με έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Και η αλήθεια είναι πως εντυπωσιάζει περισσότερο από κάθε άλλο μοντέλο της MGMotors. H σπορ σχεδίαση του αμαξώματος με τη σφηνοειδή λογική και τις έντονες ακμές σε προδιαθέτει ευχάριστα, ενώ διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με κάθε άλλο μοντέλο της αγοράς. Είναι δυναμικό και σίγουρα νεανικό, ενώ οι διαστάσεις του είναι αντίστοιχες με αυτές του Volkswagen ID.3. 

Δείτε ακόμη: Οι τιμές όλων των μοντέλων της MG στην Ελλάδα

Εσωτερικό – χώροι: Ποιοτικό και digital

Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο στοιχείο που παρατηρείς είναι η ποιότητα της κατασκευής. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα προσιτό σε κόστος μοντέλο (24.448 € η βασική έκδοση) έχει γίνει προσεκτική επιλογή υλικών, και σίγουρα δεν πρόκειται για λύσεις χαμηλού κόστους. Στη κεντρική κονσόλα έχει γίνει χρήση μαλακών και σκληρών πλαστικών, με το συνδυασμό τους να εγγυάται την αντοχή τους στο χρόνο. Η μινιμαλιστική αισθητική συνάδει με την επιλογή των περισσότερων εταιρειών σήμερα, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7’’ και η οθόνη αφής των 10’’, αναδεικνύουν τον ψηφιακό του χαρακτήρα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ψυχαγωγίας το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας, ενώ η σουίτα συστημάτων ασφάλειας MG Pilot περιλαμβάνει πληθώρα τεχνολογιών που φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών. Χωροταξικά, το μεταξόνιο των 2.705 mm προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, ενώ ο χώρος αποσκευών των 363 lt βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. 

Εκδόσεις: Με 170 ή 204 ίππους

Το MG4 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, και συγκεκριμένα με μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh και 64 kWh. Στην πρώτη περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει στους πίσω τροχούς ισχύ της τάξεως των 170 ίππων, προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει τα 350 km, την ώρα που για το 0-100 km/h χρειάζονται μόλις 7,7 sec. Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 204 ίππους, προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία που αγγίζει τα 450 km, αν και είναι ελαφρώς πιο αργό, αφού για το 0-100 km/h χρειάζονται 7,9 sec. Και στις δύο περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Σημειώστε, πως η μικρή έκδοση σε ταχυφορτιστή έχει μέγιστη ισχύ φόρτισης DC 88 kW, ενώ η μεγαλύτερη 135 kW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να αναπληρώσουν από το 10% στο 80% της ενέργειας τους σε 40 και 35 λεπτά, αντίστοιχα.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και απρόσμενα ελαφρύ!

Περνώντας στη θέση του οδηγού της ισχυρής έκδοσης των 204 ίππων την οποία οδηγήσαμε, εύκολα βρίσκεις την επιθυμητή οδήγησης, με την εργονομία να είναι πολύ καλή. Το μόνο που θα αναζητήσει κανείς είναι το κουμπί εκκίνησης, το οποίο εν τέλει διαπιστώνεις πως δεν υπάρχει. Όπως και στα αμιγώς ηλεκτρικά Volkswagen, ουσιαστικά επιλέγεις το D από τον περιστροφικό επιλογέα στο αυτόματο κιβώτιο και ξεκινάς. Το MG4 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της SAIC, την MSP (Modular Scalable Platform), επάνω στην οποία μπορούν να κατασκευαστούν διαφορετικοί τύποι αμαξώματος και κατηγορίας. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφικτή αίσθηση, χωρίς όμως να ενοχλεί και να αντιδρά ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, με τους κινέζους τεχνικούς να έχουν επιλέξει τη λύση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το επίπεδο θορύβου από την κύλιση είναι χαμηλό και ταξιδεύει άνετα, διαθέτοντας καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Δείτε ακόμη: Αυτά είναι όλα τα μοντέλα της MG Motors στην ελληνική αγορά!  

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, αλλά και τη δυνατότητα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα, επιπλέον συναντάμε και λειτουργεία onepedal, η οποία επιτρέπει την οδήγηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ του φρένου. Αυτό έχει μέτρια αίσθηση, ενώ σχετικά ελαφρύ είναι και το σύστημα διεύθυνσης, χωρίς όμως να προβληματίζει ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό, αφού διαθέτει καλή πληροφόρηση. Η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του είναι πως πρόκειται για μία εξαιρετικά ισορροπημένη κατασκευή, που εν τέλει αποδεικνύεται ευχάριστη στο δρόμο! Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες, ενώ το σχετικά χαμηλό βάρος για ηλεκτρικό (1.685 kg) είναι ευδιάκριτο στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Είναι ευέλικτο και ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, ενώ η τάση του πίσω μέρους να ελαφρώσει βοηθάει στην τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής. Λεπτομέρειες που μόνο στο όριο θα διαπιστώσει κανείς, αλλά αναμφίβολα προσθέτουν το κάτι παραπάνω στην οδήγηση του MG4.

Σε κάθε περίπτωση σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα, με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων να διαθέτει ικανά αποθέματα δύναμης για να ανεβάσει εύκολα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η μέση κατανάλωση που είδαμε στα λίγα χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε πίσω από το τιμόνι του κυμάνθηκε κοντά στις 21 kWh/100 km, χωρίς όμως να ακολουθήσουμε συντηρητική οδήγηση.

Το νέο MG4 είναι μία φρέσκια πρόταση στην κατηγορία και περισσότερα θα μπορούμε να πούμε μετά την πρώτη δοκιμή του αυτοκινήτου τις επόμενες μέρες. Όμως, αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς είναι το χαμηλό κόστος κτήσης που το καθιστά εξαιρετικά προσιτό! Με αρχική τιμή 24.448 € (με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2) συγκαταλέγεται ανάμεσα στα φθηνότερα αμιγώς ηλεκτρικά της αγοράς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως γίνονται συμβιβασμοί σε κάθε επίπεδο! Επιπλέον, σημειώστε πως όλα τα μοντέλα της MG Motors καλύπτονται από 7ετή εγγύηση (ή 150.000 km), ενώ είναι άμεσα διαθέσιμα προς πώληση. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...