Στο μπάκετ του Skoda Fabia RS Rally2 – Μια μαγική εμπειρία [video]

Ένα πανίσχυρο αυτοκίνητο. Ένας επαγγελματίας οδηγός και μια ομάδα επιπέδου WRC. Στην Τσεχία ζήσαμε το όνειρο των εραστών της αγωνιστικής οδήγησης και των ράλλυ.

  • -
  • -

Η πόρτα ανοίγει, κάνεις το βήμα να βγεις, περνάς μέσα από το roll bar και ακουμπάς με τα πόδια το έδαφος. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή, νιώθεις την αδρεναλίνη να ρέει δαιμονισμένα στο αίμα και το σώμα σου να έχει κυριευτεί από μια αδιανόητη ενέργεια. Τα παιδιά στην άκρη του δρόμου, στοιχισμένα πίσω από την κόκκινη κορδέλα συνεχίζουν να ζητωκραυγάζουν. Οι μηχανικοί της σαν μέλη χορωδίας αναλαμβάνουν το τσεκάρισμα του αυτοκινήτου και ο υπεύθυνος ρωτά αν όλα πήγαν καλά. Ο οδηγός τραβά τα χέρια από το τιμόνι, πιέζει ορισμένα κουμπιά στο καντράν και το σόου λαμβάνει τέλος. 4-5 λεπτά έντασης και ορμής, που όμως ήταν αρκετά για να αντιληφθούμε πως είναι η αγωνιστική οδήγηση μέσα από το cockpit του νέου rally car της Skoda.

rally2

Ένα κονσέρτο από πολυβόλα στην επαρχία της Τσεχίας, με τον Jan Kopecky σε ρόλο πυροβολητή κι εμάς να απολαμβάνουμε αυτή τη μαγική αίσθηση της ταχύτητας, της χειρουργικής ακρίβειας του οδηγού και την ανεξάντλητη δύναμη του Fabia RS Rally2. Κυρίες και κύριοι, καθίστε αναπαυτικά στην πολυθρόνα σας και απολαύστε μια εμπειρία ζωής.

Βάλε κράνος και δέστο σφιχτά

Το ραντεβού δόθηκε στο Klatovy της περιφέρειας Plzeň της Τσεχικής Δημοκρατίας. Στο χωριό δεν άκουγες τον παραμικρό ήχο, μόνο τον γδούπο από τα τσεκούρια που έσκιζαν τα κούτσουρα. Ο χειμώνας έρχεται απειλητικός σε αυτή τη βόρεια γωνιά της Ευρώπης και οι κάτοικοι προετοιμάζονται για να τον αντιμετωπίσουν.

rally2

Οι ελάχιστοι Έλληνες δημοσιογράφοι, βγαίνουμε από το παραδοσιακό hotel και μπαίνουμε με γοργά βήματα στο van που θα μας μεταφέρει στον προορισμό. Το προηγούμενο βράδυ τρώγαμε δίπλα δίπλα με τον Kris Meeke, οπότε στοιχηματίζαμε πως αυτός θα μας κάνει βόλτα. Βασικά εγώ το στοιχημάτιζα. Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα λεπτά, όταν φτάσαμε στον προορισμό. Η αίσθηση ήταν πως βρισκόμαστε στην εκκίνηση κάποιας ειδικής του WRC. Κλειστοί δρόμοι, κορδέλες, ασθενοφόρο, φωτογράφοι, κάμεραμαν, το επίσημο motorhome της Skoda Motorsport, ένα φορτηγό γεμάτο ελαστικά και μια τέντα για τσάι, καφέ και σνακ.

rally2

Μια στρατιά από μηχανικούς της τσεχικής ομάδας μας υποδέχεται. Το κρύο είναι ακόμη τσουχτερό. Ο ήλιος δεν έχει προλάβει να ανέβει για να ρίξει τις ηλιαχτίδες και να διαλύσει την πάχνη. Άπαντες κινούνται με σταθερό βήμα. Το Fabia RS Rally στέκεται αγέρωχο στη μέση. Από το motorhome βγαίνει ένας γυμνασμένος ψηλός, με τη φόρμα να κρέμεται στο ύψος της μέσης. Πλησιάζει, φορά το κράνος και λαμβάνει την έγκριση να μπει στο cockpit. Το στοίχημα εχάθη. Δεν είναι ο Meeke, αλλά ο Jan Kopecky. Βάζει μπρος τον νέο 1.600άρη turbo κινητήρα και οι μικροί θεατές στον περίγυρο, αρχίζουν την αποθέωση. Ο Τσέχος πρωταθλητής του WRC2 και του ERC είναι τοπικός ήρωας.

Ο υπεύθυνος της ομάδας κάνει νόημα να πλησιάσουμε. Βγάλε μπουφάν, βάλε μπαλακλάβα, φόρεσε το κράνος και δέστο σφιχτά. Αυτή είναι η μία και μοναδική εντολή του. Κάνουμε ότι λέει χωρίς πολλά πολλά. Ο Kopecky ρίχνει μια ματιά, σαν να λέει έλα, σε περιμένω. Συνοδεία άλλου κυρίου της Skoda Motorsport πλησιάζω το αυτοκίνητο. Κάθομαι στο μπάκετ κάθισμα και ο τρίτος της ομάδας αναλαμβάνει το δέσιμο. Τεντώνει τις ζώνες έξι σημείων μέχρι οι ώμοι να κολλήσουν στην πλάτη του καθίσματος. Φωτογράφοι και κάμεραμαν, άλλος από αριστερά, άλλος από δεξιά και άλλος από εμπρός, τραβάνε πλάνα. Ένα νόημα από τον επικεφαλής για να δει αν είναι όλα ok. Η ώρα ζύγωσε. Απαντώ θετικά με το ίδιο σήμα, όπως ακριβώς κάνουν οι δύτες.

rally2

Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν έχω ρίξει ούτε ματιά στον Kopecky. Στρέφω την κεφαλή αριστερά, σηκώνω το δεξί χέρι και τον χαιρετώ με όλο το σεβασμό. Ένα χαμόγελο αχνοφαίνεται μέσα από το κράνος του. Ο πάγος έσπασε λέω από μέσα μου. Ονομάζομαι και με ευχαρίστηση του λέω χάρηκα για τη γνωριμία. Δεν απάντησε ποτέ. Μόνο έγνεψε. Οι πόρτες κλείνουν. Το αγωνιστικό τετράτροχο φρούριο σφραγίστηκε. Βάζει όπισθεν. Ένας άνθρωπος από εμπρός, με σήματα τον καθοδηγεί. Κουμπώνει την πρώτη στο σειριακό κιβώτιο, γυρνάει προς τα εμένα και λέει «είσαι έτοιμος»; Από πάντα του απαντώ. Έξυπνο. Του άρεσε. Πατάει κάτι κουμπιά σαν να γνωρίζει από πριν την απάντηση που θα του δώσω πριν ρωτήσει. Το πρόγραμμα είναι στο Race. Το βλέπω εμπρός στην ηλεκτρονική κονσόλα. Ρωτάει ξανά: «Σε τι ποσοστό θες να κινηθώ». Το περίμενα και απαντώ με αυτοπεποίθηση: 100%. Αυτό ήταν. Από εκεί και μετά δεν κατάλαβα τίποτα.

rally2

Το γκάζι στο πάτωμα. Το σώμα κολλημένο στο μπάκετ. Αυτός ο άτιμος να πετάει ανάμεσα στις φυλλωσιές. Μετά την ευθεία, ακολουθεί κλειστή δεξιά. Αντικρίζω τα δέντρα. Δεν ξέρω αν πρέπει να φοβηθώ ή να χαμογελάσω. Περνάει σαν σίφουνας. Νόμιζα ότι ένιωσα τη ρετσίνι από το φλοιό στα ρουθούνια μου. Τα μάτια δεν προλάβαιναν να εστιάσουν στη διαδρομή. Ο εγκέφαλος αδυνατούσε να επεξεργαστεί όλα όσα γίνονταν. Πήγαινε τάπα. Περνούσε στα εσάκια λες και έτρεχε κανονικά σε αγώνα. 289 ίπποι είχαν ξεχυθεί στην τσεχική ύπαιθρο με μανία. Το μοτέρ ούρλιαζε, το πλαίσιο ήταν θαρρείς και έστριβε πάνω σε ράγες τρένου, το σειριακό κιβώτιο άλλαζε σχέσεις με ρυθμούς αδιανόητους.  

rally2

Παρότι φορούσα το κράνος, ήμουν βέβαιος πως έβλεπε το χαμόγελο μου. Ήταν σαν ενός μικρού παιδιού που μόλις του πρόσφερες την αγαπημένη του σοκολάτα. Κάποια στιγμή γυρνάω και τον κοιτάω. Με ρωτάει αν είναι όλα καλά. Τέλεια του λέω. Τον κοιτάω με δέος. Το αντιλαμβάνεται. Όλες οι κινήσεις του στο τιμόνι, στα πεντάλ και στο κιβώτιο είναι μελετημένες, προσεκτικές, γρήγορες, ακριβείς. Προσπαθώ να συγκεντρώσω όσα περισσότερα δεδομένα είναι δυνατόν. Παρατηρώ το καντράν χαμηλά. Δεν γνώριζα πως έχει και ταχύμετρο… όχι βέβαια πως θα το προλάβαινα.

rally2

Πριν ρίξω τη μία και μοναδική ματιά στην ταχύτητα που κινούμαστε, το κρανίο μου συσπάται. Έχει πέσει βίαια στα φρένα, πριν τραβήξει το χειρόφρενο, το αυτοκίνητο περιστραφεί και μπει σιγά σιγά στην είσοδο του εικονικού service park. Πέρασαν το πολύ 5 λεπτά από την εκκίνηση, αλλά νιώθω ότι κάναμε ολόκληρη ειδική διαδρομή. Πριν καν παρκάρει του ζητάω μια ακόμη βόλτα. Δεν υπήρχε περίπτωση να δεχθεί. Το επαναλαμβάνω στον επικεφαλής της ομάδας. Η αντίδρασή του εννοούσε: Φίλε και πολλά έζησες, μην ζητάς κι άλλα. Δεκτό και κατανοητό. Η αίσθηση ήταν μαγική, ανεπανάληπτη, υπέροχη.

rally2

Για το επιδόρπιο, έκανα μια βόλτα και με τον εμβληματικό Stanislav Kafka. Παρά τα χρονάκια και τα παραπανίσια κιλά, ο 62χρονος Τσέχος, δεν άφησε το πόδι από το γκάζι από του 200 RS. Τιμόνι κλασικό, μοχλός χειροκίνητος παραδοσιακός, πεντάλ που σε γύριζαν δεκαετίες πίσω, βενζίνη και λάδι να έχουν «πνίξει» την καμπίνα και ποτίσει κάθε ίνα των ρούχων μας. Ο κύριος Kafka σίγουρα δεν φοράει τη μπέρτα του ήρωα όπως οι νεότεροι, ούτε ακολουθεί το υγιεινό πρόγραμμα διατροφής τους για να είναι fit. Είναι όμως θεοπάλαβος, απίστευτα κοινωνικός, χιουμορίστας και οδηγάρα. Του υποκλίθηκα κυριολεκτικά.

Δείτε ακόμη Video: Οδηγούμε αγωνιστικό Peugeot 208 Rally4 στην Yπερειδική του ΟΑΚΑ

Το πιο επιτυχημένο rally car της κατηγορίας

Το Fabia RS Rally2 είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής της κατηγορίας. Στην αναβαθμισμένη εκδοχή του διαθέτει ένα εξαιρετικά αποδοτικό αεροδυναμικό πακέτο. Η ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή παράγει σχεδόν διπλάσια κάθετη δύναμη από τον προκάτοχό του. Η κατανομή βάρους έχει επίσης βελτιστοποιηθεί και παράλληλα διαθέτει έναν πρόσφατα εξελιγμένο κινητήρα, τον υπερτροφοδοτούμενο 1,6 lt., σχεδιασμένο να λειτουργεί με 100% βιώσιμα καύσιμα.

rally2

Ο νέος αυτός κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και νέο υπερσυμπιεστή και έχει αναπτυχθεί πρόσφατα με βάση τον 2.0 TSI της σειράς κινητήρων EA888, αποδίδοντας περίπου 289 HP και μέγιστη ροπή 430 Nm. Συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 5 ταχυτήτων το οποίο κατανέμει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 82,5 λίτρων είναι κατασκευασμένο από πλαστικό το οποίο είναι ανθεκτικό στην κρούση και είναι εξοπλισμένο με νέα βαλβίδα ασφαλείας εξαερισμού.

rally2

Το αγωνιστικό μοντέλο για ράλλυ επωφελείται από τη βελτιωμένη κατανομή βάρους και την ισορροπία που επιτυγχάνεται χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο που υπάρχει στο μοντέλο παραγωγής του Fabia. Το πλαίσιο και άλλα εξαρτήματα έχουν επίσης ενισχυθεί για να ανταποκρίνονται στις ειδικές απαιτήσεις των αγώνων. Είναι εκπληκτικά εύκολο στο χειρισμό του, με τη μεγάλη οθόνη να παρέχει στο πλήρωμα ακόμα καλύτερη επισκόπηση των ζωτικών ενδείξεων του αυτοκινήτου, ενώ εφοδιάζεται και με νέες δυνατότητες, όπως την αναπαραγωγή βίντεο. Το εσωτερικό επωφελείται επίσης από έναν νέο κεντρικό πίνακα ελέγχου με οθόνη αφής και ενσωματωμένη ενδοεπικοινωνία. Ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες απευθείας χρησιμοποιώντας κουμπιά στο τιμόνι. Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα είναι επίσης ενσωματωμένο στο τιμόνι, όπου μπορεί να προσπελαστεί γρήγορα εάν, για παράδειγμα, ο κινητήρας χρειάζεται επανεκκίνηση μετά από μια άτυχη στιγμή και απώλειας του ελέγχου του αυτοκινήτου. 

rally2

Αν και το Fabia RS Rally2 διαθέτει μηχανικό συμπλέκτη, χρησιμοποιείται μόνο για εκκίνηση, στάθμευση ή όταν οδηγείται αργά. Ο συμπλέκτης αποσύνδεσης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα λειτουργεί πλέον ηλεκτροϋδραυλικά όταν τραβιέται το χειρόφρενο και κλειδώνει τους πίσω τροχούς μόνο όταν οδηγείται σε κλειστές στροφές στις ειδικές διαδρομές των αγώνων ράλλυ. Για βέλτιστη επιτάχυνση σε σφιχτές και γεμάτες στροφές ειδικές διαδρομές ενός αγώνα ράλι, το Fabia RS Rally2 έχει σχετικά κοντή σχέση μετάδοσης, προσφέροντας τελική ταχύτητα περίπου 200 km/h.

Διαβάστε επίσης: Αποστολή στην Τσεχία: Τα κορυφαία Skoda RS στα χέρια μας

Εκτός από τα αγωνιστικά καθίσματα με ενσωματωμένη πλευρική προστασία κεφαλιού και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, περιλαμβάνουν μηχανικά χαρακτηριστικά όπως ένα roll cage και εξελιγμένη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Για λόγους ασφαλείας, τα πλαϊνά παράθυρα του δεν είναι κατασκευασμένα από γυαλί αλλά από ελαφρύ polycarbonate και μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.

rally2

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως, η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει πίσω της 121 χρόνια παράδοσης στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το θρυλικό 130 RS κέρδισε τη νίκη της κατηγορίας του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 1977, ενώ τα Fabia Rally2 και Rally2 evo είναι από τα πιο επιτυχημένα οχήματα ράλλυ στον κόσμο στην κατηγορία τους με πάνω από 1.900 νίκες και 12 παγκόσμιους τίτλους από το 2015 έως το 2022.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...