Οδηγούμε το νέο Kia EV6

Ταξιδεύουμε στην Ισπανία και οδηγούμε το πρώτο μοντέλο της Kia που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί σύμφωνα με τις ανάγκες ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

  • -
  • -

H εφαρμογή του στρατηγικού πλάνου μετάβασης της Kia στην ηλεκτροκίνηση, έχει ως σημείο αναφοράς το νέο EV6. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, είναι το πρώτο της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας που βασίστηκε στην καινούργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform. Και ουσιαστικά αποτελεί το σημείο έναρξης της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας που θέλει ως το 2030 το 40% των συνολικών πωλήσεων της Kia να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Κάτι που σημαίνει πως μέχρι το 2025 στόχος της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να ενισχύει τη γκάμας της με 11 κατασκευές του είδους, αρχής γενομένης με το EV6.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες για το EV6 έχουν γίνει γνωστές εδώ και αρκετό διάστημα, με κύρια χαρακτηριστικά να αποτελούν τα crossover στοιχεία της σχεδίασης, ο πρακτικός χαρακτήρας, οι υψηλές ιπποδυνάμεις και οι αντίστοιχες επιδόσεις, όπως και οι καινοτομίες όσον αφορά το κύκλωμα των 800V και το σύστημα φόρτισης. Στοιχεία που είχαμε τη δυνατότητα να εξακριβώσουμε στην πρώτη μας επαφή μαζί του στην Ισπανία, και συγκεκριμένα στη Μάλαγα.

 


Σύγχρονο και θελκτικό

Η εικόνα του EV6 είναι γνωστή εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά μόλις το αντικρύσεις από κοντά συνειδητοποιείς πως οι φωτογραφίες το αδικούν! Ενώ η πρώτη εντύπωση ήταν πως πρόκειται για ένα σχετικά ογκώδες αμάξωμα με αυξημένες διαστάσεις, κάτι που εν τέλει δεν ισχύει. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia κρύβει επιμελώς το μέγεθος του, δείχνοντας από κοντά επιβλητικό. Οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω αποτελούν σήμα κατατεθέν, ενώ οι πρησμένοι θόλοι με τις έντονες καμπύλες του χαρίζουν δυναμισμό. Η γενικότερη σχεδίαση παραπέμπει σε crossover, ενώ η σχεδίαση της μάσκας αποτελεί μία εξέλιξη της τάσης Tiger Nose της Kia. Την ίδια ώρα, το πίσω φουτουριστικό μέρος το καθιστά ξεχωριστό και μοναδικό.



Όπως αναφέραμε παραπάνω, βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα E-GMP, ίδια με αυτή που χρησιμοποίησε η Hyundai για το νέο Ioniq 5. Το βασικό πλεονέκτημα με τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η εξαιρετική αναλογία του βάρους, που αγγίζει το 53:47. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, κάτι που εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους. Παράλληλα, οι προηγμένοι υδραυλικοί σύνδεσμοι που συνδέουν το πίσω υποπλαίσιο με το βασικό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλουν στην ακαμψία και στην καλύτερη συμπεριφορά, δεδομένου του αυξημένου βάρους. Στην Kia έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στα δυναμικά του χαρακτηριστικά, με το EV6 να διαθέτει νέα διάταξη αμορτισέρ. Συγκεκριμένα, η νέα τεχνολογία ενσωματώνει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της πίεσης κατά το ριμπάουντ, στοιχείο που έχει ευεργετική αποτελέσματα στις χαμηλότερες συχνότητες ταλάντωσης. Τέλος, το EV6 διαθέτει τον πρώτο άξονα παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle, ο οποίος και ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο. Λύση που εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν, βελτιώνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης χάρη στην αυξημένη ακαμψία.

 


Κορυφαία τεχνολογία!

Όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα, το EV6 προσφέρεται με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 58,0 kWh και 77,4 kWh. Και οι δύο προσφέρονται με την επιλογή ενός ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, ή μετάδοση AWD και έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Η πισωκίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να προσφέρει έως 528 km αυτονομίας και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 229 ίππων. Μέχρι το λανσάρισμα της έκδοσης GT, η οποία θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας, εκεί συναντάμε σήμερα την GT-Line, απόδοσης 325 ίππων και 605 Nm, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσα από δύο ηλεκτροκινητήρες.

Σε επίπεδο φόρτισης, το EV6 καινοτομεί προσφέροντας δυνατότητες φόρτισης 800και 400V. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υποστηρίξει εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες φόρτισης, με τη μπαταρία να μπορεί να ανακτήσει το 10% έως το 80% της ενέργειας της μέσα σε μόλις 18 λεπτά, ενώ για την πισωκίνητη έκδοση με την μπαταρία 77,4 kWh αρκούν 4,5 λεπτά για 100 km αυτονομίας! Βέβαια, κάτι τέτοιο είναι εφικτό σε supercharger, ο οποίος δεν είναι ακόμα διαθέσιμος στη χώρα μας, αλλά σίγουρα μπορούμε να πάρουμε μία ιδέα για τις δυνατότητες φόρτισης. Μία ακόμα καινοτομία αποτελεί το σύστημα φόρτισης V2L ίσχυος έως και 3,6 kWh, το οποίο επιτρέπει τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών ή και οχημάτων από την μπαταρία του αυτοκινήτου! Τέλος, το EV6 έχει τη δυνατότητα ρυμούλκησης έως και 1.600 kg στην έκδοση με την μπαταρία των 77,4 kWh, ενώ αυτή με χωρητικότητα 58 kWh μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 750 kg.

 


Κορυφαία ευρυχωρία και premium αίσθηση

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, η πρώτη εντύπωση είναι θετική, αφού η εικόνα αποπνέει σε premium κατασκευή. Η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής, μάλιστα σε διάσταση 12,3’’ και στις δύο περιπτώσεις, ακολουθεί την ψηφιακή τάση της εποχής. Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν πλήρως, με το σύστημα κλιματισμού να ελέγχεται με κουμπιά αφής, την ώρα που οι δύο οθόνες έχουν μία ελαφριά κλίση προς την πλευρά του οδηγού. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, αν και έχει επιλεχθεί η χρήση σκληρών πλαστικών για το ταμπλό. Ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει αρκετή απόσταση, με την αιρούμενη κεντρική κονσόλα να χωρίζει τους δύο επιβάτες. Μάλιστα, στο κάτω μέρος της συναντάμε έναν ευμεγέθη αποθηκευτικό χώρο, στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του EV6. Βλέπετε, με μεταξόνιο 2.900 mm και τους τροχούς τοποθετημένους στα δύο άκρα του αμαξώματος, το κορεάτικο μοντέλο προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό του. Η ευρυχωρία του είναι εντυπωσιακή, αφού μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα, τα οποία θα βολευτούν χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και στο πίσω μέρος. Την ίδια ώρα, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 520 lt, νούμερο που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.300 lt αν επιλέξει κανείς να ρίξει τα πίσω καθίσματα. Τέλος, σε επίπεδο ασφάλειας και τεχνολογίας, το EV6 διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο προσφέρει η Kia σήμερα, και μάλιστα στην πλέον εξελιγμένη του μορφή.

 


Ευχάριστο και αποτελεσματικό!

Στους δρόμους της Μάλαγα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη μικρή έκδοση με την μεγάλη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα των 229 ίππων, αλλά και την ισχυρότερη τετρακίνητη με τη συνδυαστική ισχύ των 325 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις, στο εσωτερικό του EV6 αισθάνεσαι άνετα, όντας σε ένα περιβάλλον που ταιριάζει σε premium κατασκευή. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, αλλά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχεις καλή ορατότητα. Η εργονομία είναι πολύ καλή, ενώ το σύστημα πολυμέσων αποδεικνύεται εύχρηστο μετά από μία μικρή περίοδο απαραίτητης αναγνώρισης. Στην περίπτωση της μικρότερης έκδοσης, το EV6 εμφανίζει έναν πιο πολιτισμένο χαρακτήρα. Η εκρηκτικότητα στην απόδοση δεν είναι το στοιχείο που το διακρίνει, αν και σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να το πεις αργό. Αντιθέτως, στην περίπτωση της ισχυρότερης έκδοσης οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές! Και τα 5,2 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική και είναι εντυπωσιακό πως εξακολουθεί να επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα, ακόμα και με ταχύτητες μεγαλύτερες των 120-130 km/h. Κοινό στοιχείο και στις δύο περιπτώσεις; Η εξαιρετική διαχείριση της ενέργειας. Με το EV6 μαθαίνεις να ζεις χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Η κατανάλωση είναι αντίστοιχη των διαθέσεων σου και δεν χρειάζεται κάθε τόσο να ρίχνεις κλεφτές ματιές στο σχετικό δείκτη. Μάλιστα, η πιο πρόσφατη γενιά του συστήματος ανάκτησης, συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας μέσα από έξι διαφορετικά επίπεδα. Εκτός από το αυτόματο και το «μηδενικό», συναντάμε ακόμα τρία τα οποία μάλιστα μπορεί να επιλέξει ο οδηγός με μικρές «πεταλούδες-διακόπτες» πίσω από το τιμόνι. Φυσικά, δεν απουσιάζει και το γνωστό i-pedal. Το σύστημα μέσα από το οποίο το αυτοκίνητο ανακτά τη μέγιστη ενέργεια μέσω των φρένων και επιτρέπει τη μετακίνηση ουσιαστικά χωρίς τη χρήση του πεντάλ.



Στο δρόμο, το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό και το EV6 ταξιδεύει άνετα με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Την ηρεμία στο εσωτερικό χαλάει ο αεροδυναμικός θόρυβος σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 120 km/h, χωρίς εν τέλει να προβληματίζει. Την ίδια ώρα, η λειτουργία της ανάρτησης είναι άκρως ικανοποιητική, καταφέρνοντας να προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο EV6. Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσεις πιο έντονη την αντίδραση του πίσω άξονα, ο οποίος εμφανίζει πιο ξερές αντιδράσεις. Κάτι εν μέρει φυσιολογικό, αφού το EV6 δεν είναι ένα μοντέλο που προορίζεται αποκλειστικά για όσους αναζητούν ένα άνετο και πρακτικό αυτοκίνητο. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia απευθύνεται και σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω σε μία διαδρομή με διαδοχικές στροφές. Για αυτόν ακριβώς το λόγο η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφικτή για τα δεδομένα μίας κατασκευής του είδους. Και το αποτέλεσμα είναι με μία λέξη: Ευχάριστο! Αυτή η αίσθηση δεν έγκειται στις αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά στην αποτελεσματικότητα που το διακρίνει.



Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και σου επιτρέπουν να κινηθείς γρήγορα στο στροφιλίκι. Ειδικά στον ανοικτό επαρχιακό δρόμο μπορείς εύκολα να παρασυρθείς από τον τρόπο που επιταχύνει και το συναίσθημα ασφάλειας που σου προσφέρει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές τηρουμένων των αναλογιών, και γενικότερα είναι ουδέτερο καταφέρνοντας να κρύψει το βάρος του που ξεπερνάει τους δύο τόνους. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση, ενώ εξαιρετικά είναι τα φρένα, αφού δεν είναι μόνο αποτελεσματικά, αλλά διακρίνονται για την πολύ καλή τους αίσθηση παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης.

Το νέο Kia EV6 αποτελεί δείγμα γραφής της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφορικά με την τεχνογνωσία της όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και το EV6 αποτελεί μία κορυφαία πρόταση στην κατηγορία, χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς, με εμπνευσμένο ντιζάιν, premium χαρακτήρα και top of the line τεχνολογίες. Στη χώρα μας αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες, οπότε θα ανακοινωθούν οι τιμές και οι εκδόσεις του μοντέλου.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...