Οδηγούμε το ηλεκτρικό Honda e

Θα ενθουσιάσει τους νέους που χειρίζονται τη ζωή τους μέσα από οθόνες κι εφαρμογές, αλλά και τους παραδοσιακούς λάτρεις της οδήγησης

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είχα δει το Honda e από κοντά σε διεθνείς εκθέσεις, τόσο την αρχική του πρωτότυπη μορφή όσο και το τελικό μοντέλο παραγωγής, και ομολογώ πως ανυπομονούσα να το οδηγήσω. Μόλις ήρθε λοιπόν το email με την πρόσκληση από την ελληνική αντιπροσωπεία, άρπαξα την ευκαιρία και το εισιτήριο για τη Βαλένθια, πριν ξεκινήσει η συζήτηση για το ποιος από την ομάδα θα εκπροσωπήσει το GOCAR στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση.

Να ‘μαι λοιπόν στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ισπανίας, να παρατηρώ και πάλι το Honda e, αυτή τη φορά στο φυσικό του περιβάλλον και με το κλειδί του στο χέρι μου. Η Honda δεν μας έχει συνηθίσει σε ρετρό μοντέλα. Το πρώτο της ηλεκτρικό ωστόσο επέλεξε να το συνδέσει με το πρώτο Civic. Εξωτερικά, το Honda e θυμίζει την πρώτη γενιά του σημαντικότερου μοντέλου στην ιστορία της ιαπωνικής μάρκας, κυρίως στο εμπρός μέρος με τα στρογγυλά φώτα στο μαύρο πλαίσιο - μάσκα, αλλά και τη γωνία της οροφής στην ένωση με το πίσω μέρος.

Οι σχεδιαστές κατάφεραν ωστόσο να παντρέψουν ιδανικά το vintage στυλ με έντονα φουτουριστική αισθητική, χρησιμοποιώντας στοιχεία όπως οι λείες επιφάνειες, οι αναδυόμενες λαβές των θυρών και το Side Camera Mirror System που έχει πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών. Το SCMS χρησιμοποιεί κάμερες που προβάλλουν live εικόνα σε δύο οθόνες 6 ιντσών μέσα στο αυτοκίνητο. Στο GOCAR πρωτοείδαμε τη συγκεκριμένη λύση στο e-tron, αλλά εδώ είναι πολύ καλύτερα υλοποιημένη καθώς οι οθόνες είναι ψηλότερα τοποθετημένες στο ταμπλό και μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Όπως και να έχει, το SCMS αποτελεί καινοτομία για την μικρή κατηγορία, ενώ είναι η πρώτη φορά που προσφέρεται στον στάνταρ εξοπλισμό ενός μοντέλου.

Άλλωστε, στο Honda e οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν ιδέες και λύσεις που μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο σε concepts και αναμέναμε να εφαρμοστούν - ίσως - κάποια στιγμή στο μέλλον. Όπως για παράδειγμα το ταμπλό που ουσιαστικά είναι μια οθόνη από άκρη σε άκρη! Ποτέ ένα εσωτερικό δεν ήταν τόσο απλό αλλά όμορφο αισθητικά και τόσο φορτωμένο με τεχνολογία, gadget και ανέσεις. Και εδώ η σχεδιαστική αναφορά στο Civic 1ης γενιάς είναι ολοφάνερη.

Γενικά νιώθεις ιδιαίτερα ευχάριστα στην καμπίνα του ηλεκτρικού Honda. Φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.530 mm, και δίνει μια lounge αύρα στην οποία συντελούν οι υφασμάτινες επενδύσεις τύπου mélange, ο χαλαρωτικός διάκοσμος σε μοντέρνες αποχρώσεις, τα διακριτικά σποτάκια στην οροφή και το συνθετικό ξύλο στο ταμπλό και την κονσόλα που δημιουργεί ένα ζεστό περιβάλλον. Στα θετικά και η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη δεν ενθουσιάζει με τον όγκο των 171 λίτρων, όταν υπάρξει ωστόσο ανάγκη για περισσότερο χώρο, η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος ανεβάζει τα συνολικά λίτρα στα 861.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας είναι υπερπλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση. Η πλουσιότερη από τις δυο εκδόσεις ονομάζεται Advance και διαθέτει στάνταρ μεταξύ άλλων αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, θερμαινόμενο τιμόνι και το Centre Camera Mirror System που, εναλλακτικά, μεταδίδει την εικόνα από την πίσω κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Ιδιαίτερα χρήσιμο τη νύχτα ή όταν το πίσω πεδίο ορατότητας του οδηγού καλύπτεται από επιβάτες ή φορτία.

Αφού καθίσεις στο αναπαυτικό κάθισμα του οδηγού, ξεκινά η ψηφιακή εξερεύνηση. Ακριβώς μπροστά σου και πίσω από το vintage τιμόνι με τις δυο ακτίνες έχεις μια οθόνη TFT 8” όπου προβάλλονται βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως η κατάσταση ισχύος και φόρτισης, το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (drive mode) και οι λεπτομέρειες των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Φυσικά, μπορείς να προσαρμόσεις τις ενδείξεις όπως επιθυμείς, όπως άλλωστε και στις άλλες δυο οθόνες αφής (12,3’’ η καθεμία) του infotainment, που παρέχουν πρόσβαση σε μία σειρά έξυπνων εφαρμογών και υπηρεσιών και ελέγχονται όπως ακριβώς και τα smartphone, με κινήσεις pinch & swipe.

Τρεις οθόνες λοιπόν που συνδυασμό με τις άλλες δυο που προβάλλουν την εικόνα από τις εξωτερικές κάμερες, απλώνονται απ’ άκρη σ’ άκρη και ουσιαστικά μετατρέπουν το ταμπλό σε μια τεράστια μακρόστενη οθόνη.

My Honda+ app

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης με το αυτοκίνητό του μέσω της εφαρμογής smartphone My Honda+. Ετσι, μπορεί από απόσταση να παρακολουθεί η να ρυθμίζει λειτουργίες που αφορούν τη φόρτιση, τη λεπτομερή κατάσταση του οχήματος, τον κλιματισμό, το κεντρικό κλείδωμα (digital key), τα ηλεκτρικά παράθυρα και τη θέση που είναι παρκαρισμένο το όχημα. Μπορεί π.χ. να ενεργοποιήσει τη φόρτιση του αυτοκινήτου από μακριά, να επιλέξει την επιθυμητή θερμοκρασία στην καμπίνα ή να στείλει τα αποτελέσματα αναζήτησης πλοήγησης από το κινητό του στο navi του αυτοκινήτου. Και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν μπορεί να εντοπίσει πού είναι σταθμευμένο το αυτοκίνητο, η λειτουργία Car Locator επισημαίνει το αυτοκίνητο στο χάρτη, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Γενικά, το Honda e είναι πολύ κοντά στις νέες γενιές που έχουν μάθει να χειρίζονται τη ζωή και την καθημερινότητά τους στα δάχτυλα, μέσα από οθόνες κι εφαρμογές. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στα αγαπημένα τους apps ή σε αυτά που χρησιμοποιούν συχνότερα, ή ακόμη και να τα εναλλάσσουν εύκολα στις δύο οθόνες. Με τη διάταξη αυτή, που επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, εσύ μπορείς να βλέπεις τις οδηγίες πλοήγησης, την ώρα που ο συνοδηγός σκρολάρει στην 'Visual Playlist' αναζητώντας αγαπημένες μουσικές επιλογές.

Και όταν το όχημα είναι σταθμευμένο - π.χ. όταν φορτίζεται - μπορείτε να δείτε ακόμη και ταινίες, είτε με σύνδεση στο internet μέσω του Wi-Fi hotspot της Honda, είτε με τις υπηρεσίες streaming μέσω της θύρας HDMI στην κεντρική κονσόλα. Αν χρειαστεί πάντως, απλώνοντας το χέρι σου φτάνεις ακόμη και τη δεξιά οθόνη χωρίς να τεντωθείς ιδιαίτερα. Επίσης σημαντικό: όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, ακόμη και όταν ο ήλιος φέγγει από το πλάι και χαμηλά κατευθείαν πάνω στο ταμπλό, οι οθόνες παραμένουν ευανάγνωστες. Φυσικά το παρών δίνουν και οι κλασικές δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay ή Android Auto.

Και όχι μόνο! Ενσωματωμένος στο infotainment του Honda e είναι ο... προσωπικός ψηφιακός βοηθός σου. Αρκεί να πεις  “OK HONDA”, και ο Honda Personal Assistant θα αναλάβει να σου απαντήσει και να σε εξυπηρετήσει. Πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών. Το HPA ‘μαθαίνει’ με την πάροδο του χρόνου να αναγνωρίζει καλύτερα τη φωνή του οδηγού και να απαντά με μεγαλύτερη ακρίβεια. Είναι ουσιαστικά αντίστοιχο με το MBUX της Mercedes-Benz, μόνο που εδώ συνοδεύεται από ένα χαριτωμένο animation με αφηρημένο πρόσωπο στην οθόνη.

Αφού λοιπόν εξερευνήσαμε, συνδεθήκαμε, συνομιλήσαμε και “παίξαμε” με τον ψηφιακό εσωτερικό κόσμο του Honda e, ώρα να το οδηγήσουμε - επιτέλους! Στη βασική έκδοση Honda e, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 ίππους και 315 Nm ροπής. Απόδοση ικανή να επιταχύνει το αμάξωμα του 1,5 τόνου από στάση στα 100 km/h σε 9 sec μόλις. Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση Honda e Advance που δοκιμάζουμε εδώ, με 154 ίππους, ίδια ροπή και καλύτερες επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,3 sec.

Στη Honda θεωρούν πως το ιδανικό πεδίο φάσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι πόλεις. Γι' αυτό και το Honda e είναι εξελιγμένο με αυτή την φιλοσοφία. Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι το πόσο μαζεμένο δείχνει το ‘e’. Οι συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 3,9 m) χαρίζουν μεγάλη ευελιξία και μικρό κύκλο στροφής (4,3 m), το ελαφρύ τιμόνι βοηθά στους ελιγμούς και η ορατότητα είναι πολύ καλή, χάρη και στο Side Camera Mirror System. Οι δυο οθόνες που απεικονίζουν την εικόνα που κανονικά θα είχες στους καθρέπτες είναι στο ιδανικό σημείο και τις συνηθίζεις αμέσως. Στο μποτιλιάρισμα αλλά και σε στην οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές και καμπές, την οδήγηση κάνει πιο εύκολη και ενδιαφέρουσα το σύστημα Single Pedal Control που σου επιτρέπει να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού - σα να οδηγείς συγκρουόμενο στο λούνα παρκ, αλλά πολύ προοδευτικά και χωρίς τις συγκρούσεις! Επιπλέον, μπορείς να ρυθμίσεις την ισχύ πέδησης σε τρία στάδια μέσω των paddles στο τιμόνι. Προσωπικά κατέληξα πως η γραμμικότητα και η ισχύς του επιπέδου 3 ταιριάζει ιδανικά στη σβέλτη οδήγηση σε ορεινή διαδρομή, αλλά και στην πόλη - αλλά βέβαια, γούστα είναι αυτά...

Εκτός από το Single Pedal Control, το Honda e έχει επίσης δύο drive modes: Normal, για άνετη οδήγηση και Sport για ταχύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και πιο δυναμική επιτάχυνση. Αν σε αυτά προσθέσεις την άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson σε όλους τους τροχούς), το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση (Variable Gear Ratio), την ιδανική κατανομή του βάρους σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω (βοηθά και η τοποθέτηση του μοτέρ στο πίσω μέρος), την κίνηση στους πίσω τροχούς και το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχεις την απόλυτη συνταγή για μια ευχάριστη και αποτελεσματική οδική συμπεριφορά.

Προσδοκία την οποία το μικρό ηλεκτρικό της Honda επιβεβαιώνει στο έπακρο. Σου δίνει μια ιδιαίτερα στιβαρή αίσθηση, δεν γέρνει αισθητά, έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν σπάνια και διακριτικά, και επιταχύνει με σθένος στο σανίδωμα του γκαζιού. Παράλληλα είναι πολύ αθόρυβο και ποιοτικό σε κύλιση, με την ανάρτηση να διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία της και τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Φυσικά, την άνεση και την ασφάλεια στην οδήγηση αναβαθμίζει το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Honda Sensing, στο οποίο προστίθενται τρεις νέες τεχνολογίες: το Collision Mitigation Throttle Control που αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, το Low Speed Brake Function που εφαρμόζει πίεση πέδησης έκτακτης ανάγκης κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και το Lead Car Departure Notification System που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.

Μπαταρία: αυτονομία & φόρτιση

Η αυτονομία της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 35,5 kWh φτάνει τα 222 km (WLTP). ΤιμΉ που πέφτει ελαφρως στα 210 km με τις προαιρετικές ζάντες 17”. Η φόρτισή της γίνεται από το μπροστινό μέρος του καπό και διαρκεί:

  • 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW (έως 80%).
  • 31 λεπτά σε φορτιστή 50 kW (έως 80%).
  • 4,1 ώρες σε παροχή 7,4 kW (έως 100%).
  • 18,8 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (έως 100%).

Ας σημειωθεί πως η μπαταρία είναι υγρόψυκτη και θερμαινόμενη για διατήρηση της βέλτιστης θερμικής κατάσταςης και απόδοσης της. Η Honda μέσα στο 2020 θα έχει διαθέσιμη τη δίκη της πρόταση οικιακού φορτιστή εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου (Type 2 AC 32 Amp), ενώ εξελίσσει κι έναν νέο φορτιστή που υποστηρίζει τα έξυπνα δίκτυα παροχής ηλεκτρισμού (τεχνολογία vehicle-to-grid / V2G) στα οποία το όχημα μπορεί να προσφέρει ενέργεια στο σπίτι όταν χρειαστεί ή συμφέρει.

Γενικά το Honda e είναι τόσο ήσυχο, άνετο, σταθερό και ευχάριστο που πρέπει να συγκρατείς τον εαυτό σου να μην ανεβάζει συνεχώς ρυθμό, ξεχνώντας πως έτσι μειώνεις την αυτονομία. Η οποία σύμφωνα με τους Ιάπωνες φτάνει έως και τα 222 km με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Ξεκαθαρίζουν μάλιστα πως δεν ήθελαν να εμπλακούν στο κυνήγι της μεγάλης αυτονομίας και να θυσιάσουν έτσι την ευελιξία και την οδηγική ευχαρίστηση.

Η Honda έχει δεσμευτεί πως όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη θα έχουν εξηλεκτριστεί μέχρι το 2022, με αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά συστήματα κίνησης. Το πόσο σοβαρά το εννοεί, αποδεικνύεται με το ‘e’, το οποίο εξέλιξε με τη μεθοδικότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια που την διακρίνει διαχρονικά. Αφού μελέτησε προσεκτικά τη χρήση που μπορεί να έχει σήμερα ένα EV, δηλαδή κυρίως αστική, σχεδίασε μια πρόταση που ταιριάζει απόλυτα στο σύγχρονο τρόπο ζωής και ενσωματώνει όλη την τεχνολογία αιχμής που μπορείς να βρεις σήμερα σε ένα αυτοκίνητο. Θα έχουμε να πούμε πολλά περισσότερα γι’ αυτό τον Οκτώβριο, όταν και αναμένεται να έρθει στη χώρα μας.

συμπέρασμα

Με το ‘e’ η ιαπωνική εταιρία κάνει πράξη την ανθρωποκεντρική της φιλοσοφία, βάσει της οποίας οι μελλοντικοί πελάτες της θα αντιμετωπίζουν την έννοια της μετακίνησης ως μία υπηρεσία στην οποία έχουν δυνατότητα πρόσβασης εύκολα, παντού και πάντα, και όχι απλώς ως ένα όχημα - προϊόν της ιδιοκτησίας τους. Παράλληλα, δίνει έμφαση στην ευκολία χειρισμού και την ευελιξία σε τρόπους φόρτισης, αλλά και σε χαρακτηριστικά που αναζητούν οι - ολοένα και λιγότεροι πια - λάτρεις της οδήγησης. Οδηγώντας το ηλεκτρικό Honda νιώθεις συνεχώς συνδεδεμένος με το παρελθόν και το μέλλον, με τον κόσμο σου και το προσωπικό σου lifestyle, με το αυτοκίνητο αλλά και με το δρόμο. Γι’ αυτό, όσο κι αν κοστίζει τελικά, αξίζει πολλά. Το Honda e κάνει την ηλεκτροκίνηση αλλά και την αυτοκίνηση γενικότερα, ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Ευχαριστούμε Honda.


Τεχνολογίες Honda e

Honda e: Με πέντε έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης!

Με πλευρικές κάμερες αντί για καθρέπτες το ηλεκτρικό Honda e!

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...