Πρώτη οδήγηση Ford Puma - 22 χρόνια μετά…

To Ford Puma εμπνέεται από την Crossover τάση και επιστρέφει με ανάστημα και αυτοπεποίθηση στα Β-SUV.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Επιστροφή ως crossover με αθλητικό στιλ που συνδυάζει την περιπέτεια και τον σπορ χαρακτήρα. Τεχνολογικά επίκαιρο και έξυπνο να χωρέσει καθημερινότητα και απόλαυση.

Ελκυστική και λειτουργική σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία κινητήρων για απόδοση χωρίς σπατάλη καυσίμου και καινοτομίες για ασφάλεια, άνεση και συνδεσιμότητα. Οι τρεις άξονες στόχευσης για την Ford στην επιστροφή του Puma είναι υποσχόμενοι, αλλά και υπαρκτοί ως αποτέλεσμα.  

 




Που λέτε να Puma

Όσοι το γνωρίσαμε ως ένα στρογγυλωπό κουπέ με έμφαση στην οδηγική ολοκλήρωση καλό είναι να αναθεωρήσουμε - τουλάχιστον όσον αφορά την τοποθέτηση. Στη σύγχρονη εκδοχή του δεν θα μπορούσε να μην είναι θηρευτής της απόλαυσης του οδηγού, άλλωστε το άγχος της αναγνώρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών μάλλον δεν θα λούσει ποτέ τις σκέψεις των ανθρώπων της Ford. Πριν όμως δώσουμε περισσότερα δεδομένα για τον δυναμισμό του στο δρόμο, η μετεμψύχωση του Puma προκύπτει σε εικόνα που φοριέται στην εποχή και τείνει να καταργήσει παραδοσιακές εμπορικές κατηγορίες.

Εν ολίγοις, B-SUV ή κομπακτ crossover είναι η νέα τοποθέτηση του αιλουροειδούς της Ford, κάτι που φυσικά είναι προφανές οπτικά από το cool και αθλητικό σχεδιαστικά μοτίβο. Χαρακτηριστικοί οι εμπρός προβολείς που εδράζονται στα άνω άκρα των φτερών και συνδυάζονται συνολικά με σπορτίφ και αεροδυναμικές γραμμές παρά το ανάστημα. Φυσικά η συνταγή χρησιμοποιεί ως βάση το πλαίσιο του Fiesta, έτσι και τότε στην κουπέ εποχή του, έτσι και τώρα στην φευγάτη μορφή του.

Σε σχέση λοιπόν με το σύγχρονο Fiesta, το Puma εμφανίζεται 54 mm ψηλότερο, 146 mm μακρύτερο, 71 mm φαρδύτερο, ενώ αυξημένο κατά 95 mm είναι και το μεταξόνιο (2.588 mm). Κάτι λιγότερο από 4,2 μέτρα μήκους συνολικά, όπως ορίζεται ο μέσος όρος των B-SUV, αλλά με διαστάσεις και αισθητική που εκπροσωπούν επάξια το δυναμικό στιλ.

Το αναβαθμισμένο εσωτερικό του νέου Puma είναι σχεδιασμένο για να βοηθάει την καθημερινότητα, να προσφέρει ποιοτική εικόνα, αλλά και εμπνευσμένο επίπεδο έξυπνων λύσεων, στιλ και εξοπλισμού. Τα πρωτοεμφανιζόμενα στην κατηγορία εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ είναι μια από τις ξεχωριστές παροχές. Αναζωογονούν με τα 3 προσφερόμενα επίπεδα ρύθμισης της έντασης αλλά και με την σωστή υλοποίηση. Ανάλογα με την έκδοση, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρουν αφαιρούμενα καλύμματα με ενσωματωμένο φερμουάρ, τα οποία πλένονται ώστε να διατηρείται το εσωτερικό σαν καινούργιο. Οι αγοραστές του νέου Puma έχουν ακόμα περισσότερες δυνατότητες να εξατομικεύσουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου τους με διαφορετικά χρώματα και σχέδια.





Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει την απεικόνιση των πληροφοριών ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, ενώ εκτός της πλούσιας και ευανάγνωστης πληροφορίας, δεν κουράζει το μάτι. Η κλασική οθόνη 8” του συστήματος infotainment SYNC 3, βρίσκεται στην γνώριμη από το Fiesta θέση με το ρεπερτόριο συνδεσιμότητας να προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το νέο Puma γίνεται WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Παράλληλα το σύστημα της B&O προσφέρει τον επαγγελματικό ήχο που αναζητά ο ψαγμένος. Η σχέση του με την τεχνολογία και τις παροχές υποβοήθησης του οδηγού είναι επίκαιρη και διαθέσιμη είναι η γνωστή ομπρέλα συστημάτων της Ford. Ένα από αυτά και το σύστημα Local Hazard Information, που προσφέρεται σε συνδυασμό με το FordPass Connect και αναλαμβάνει τη live ενημέρωση σχετικά με ατυχείς στάσεις, απρόοπτα ή ατυχήματα επάνω στην διαδρομή. Προϋπόθεση φυσικά τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα να το υποστηρίζουν.

Οι χώροι είναι καλοί για 4 ενήλικους με τις πίσω πόρτες να διευκολύνουν την είσοδο - έξοδο. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό είναι άφθονες και ο χώρος αποσκευών προσφέρει τοπ χωρητικότητα (456 lt) για την κατηγορία του. Κερασάκι το Megabox, ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Ένας παραλληλόγραμμος βαθύς χώρος που φτάνει χαμηλά, διαθέτει πλαστική επένδυση από πλαστικό και με απορροή (σφραγίζει με τάπα) δίνει τη λύση σε οτιδήποτε λερώνει και πρέπει να μεταφερθεί. Θεωρητικά αντέχει έως 50 κιλά βάρους και η χωρητικότητα του είναι 80 lt.


  

 


Γατάει σαν πάτα

Εν μέρει μπερδεύεσαι! Περιμένεις να υπερισχύει το πνεύμα περιπέτειας έστω και λίγο, να έχει στρογγυλέψει τις προθέσεις του, όμως τελικά δεν γνωρίζει συμβιβασμούς. Στο δόγμα της Ford άλλωστε, είτε «ψηλός» είσαι είτε «κοντός» οφείλεις να αποδίδεις ευχάριστα συναισθήματα στον οδηγό και εδώ το Puma αποδεικνύει την σπορ ευελιξία του και την αποτελεσματικότητα ταυτόχρονα βέβαια με την άνεση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης. Η προσεκτική ρύθμιση της ανάρτησης είναι ταλέντο της φίρμας άλλωστε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι η μοναδική προτεραιότητα. Μπορεί στις στριφτερές ασφάλτινες κορδέλες στα ορεινά της Ανδαλουσίας οι κακοτεχνίες να σπάνιζαν, όμως όταν υπήρχαν η ανάρτηση ανταποκρινόταν με στιβαρή ενδοτικότητα και χωρίς να μεταφέρει στην καμπίνα λόγους ανησυχίας. Περισσότερο προς την άνεση ρυθμισμένη η ανάρτηση στην έκδοση Titanium, φυσικά προς το σπορ αποτέλεσμα η ST-Line, όμως και οι δύο έδιναν το θετικό αποτέλεσμα. Αν οδηγούσες μόνο την Titanium δεν θα είχες σημαντικό λόγο διαμαρτυρίας για το σπορ αποτέλεσμα, ενώ και η ST-Line δεν είναι κούτσουρο, οπότε δεν ταλαιπωρεί. Τα 166 mm από το έδαφος καθόλου δεν επηρεάζουν τη οδηγική γεύση που παραμένει σοβαρή για να διεκδικήσει την κορυφαία θέση στην κλάση.

Στα όπλα του Puma και τα 5 συνολικά driving modes (Normal, Sport, Eco, Slippery, Trail) ώστε να επιλέγει ο οδηγός το προφίλ που το ταιριάζει ανάλογα με τις συνθήκες και την διάθεση. Τα ηλεκτρονικά προσαρμόζουν τα δεδομένα σε κινητήρα, τιμόνι και βαθμό παρεμβατικότητας του συστήματος ευστάθειας και το Puma προσφέρει το ιδανικό ευχάριστο αποτέλεσμα. Συνολικά αποδίδει με τη γνωστή γευστική πληρότητα στο δρόμο και με αίσθηση που περιμένεις από ένα καλοστημένο αυτοκίνητο. Η ορχηστρική συνεργασία πλαισίου, ανάρτησης, τιμονιού, είναι το επιστέγασμα της συνέπειας που δείχνει η Ford στον οδηγό. Ακόμα και αν το τιμόνι έχει ελαφρύνει σε βάρος για να προσελκύσει τους λιγότερο απαιτητικούς, η πληροφορία παραμένει πλούσια. Η premium αύρα του συνδυάζεται με χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα και ποιοτική κύλιση, στοιχεία που δημιουργούν προϋποθέσεις για ταξιδιωτική αναζήτηση.

Στους κινητήρες για την ώρα πρωταγωνιστεί ο βραβευμένος 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος του λίτρου, σε εκδόσεις 125 και 155 PS με την προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος. Το Puma θα είναι το πρώτο από τα 14 Ford που θα παρουσιαστούν μέσα στο 2020 και θα χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια στο σύστημα κίνησής τους. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Το όλο σύστημα είναι τοποθετημένο μπροστά από το Megabox και δεν ξεπερνά τα 10 kg βάρους. Χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Στην πράξη, το σύστημα αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Ταυτόχρονα αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο (και να προσφέρει μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές).

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, ώστε να περιοριστεί το turbo-lag, ενώ το εξαιρετικό σύστημα stop & start ενεργοποιεί τον κινητήρα σχεδόν ανεπαίσθητα σε χρόνο που αντιστοιχεί σε ανοιγόκλειμα του ματιού (300 ms).





Πρακτικά στην οδήγηση η ηλεκτρική βοήθεια έχει ενσωματωθεί με τα χαρακτηριστικά λειτουργείας του συνόλου και γίνεται αντιληπτή μόνο από την ένδειξη ανάκτησης -φόρτισης ή παροχής από το σχετικό όργανο στον πίνακα οργάνων. Ακόμα και οι 125 ίπποι με τα 210 Nm στις 1.750 rpm, δείχνουν ικανοί για ευχάριστες οδηγικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του Puma. Οι επιδόσεις είναι καλές ως αίσθηση, χωρίς καν να ασχοληθείς με τα νούμερα που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο (0-100 km/h: 10,0’’, τελική ταχύτητα 191 km/h). Η ροπή εμφανίζεται ακόμα πιο πλούσια ώστε να μην είναι αναγκαίο το κατέβασμα στο εύστοχο σε κλιμάκωση και αίσθηση 6άρι κιβώτιο, ενώ η κατανάλωση (εργοστασιακή μέση: 5,8 lt/100 km) δεν προσεγγίζει διψήφιο νούμερο ακόμα και σε γρήγορη οδήγηση.

Το ίδιο ισχύει για την ισχυρότερη των 155 ίππων που στο trip computer δεν ξεπέρασε τα 9,8 lt/100 km και κανείς μας δεν έδειξε οίκτο μπροστά στο γευστικό στροφιλίκι. Σταθεροποιήθηκε ύστερα από 200 χιλιόμετρα οδήγησης περίπου στα 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή μέση: 5,8 lt/100 km) και εδώ οι επιδόσεις είναι ακόμα πιο ζωηρές με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,0’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 km/h. Μικρής σημασίας είναι τα νούμερα όμως αν δεν συνοδεύονται και με αίσθηση πληρότητας σε όλο το φάσμα στροφών απόδοσης του κινητήρα. Τα 240 Nm ροπής γεμίζουν ακόμα περισσότερο τη φαρέτρα του κινητήρα ώστε οι διαδοχικές στροφές της διαδρομής να είναι υπόθεση 4ης σχέσης στο επίσης 6αρι σασμάν. Οι κινητήρες διαθέτουν επίσης το σύστημα που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, δηλαδή στο ρολάρισμα ή στην πορεία με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να τον απενεργοποιεί και ενεργοποιεί μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το Puma βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Ford της Ελλάδας, με τιμές που ξεκινούν από τα € 20.097 για την ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 125 PS Titanium που έχει στάνταρ μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ με τεχνολογία χρωμάτων 24-bit «true color», εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ενσωματωμένο modem για μόνιμη σύνδεση στο internet, σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 και ζάντες αλουμινίου 17’’. Αν επιθυμείτε κάτι ακόμα πιο σβέλτο από τους 155 ίππους του χιλιαρη κινητήρα η Ford ετοιμάζει έκδοση ST (προφανώς με τον 1.5 του Fiesta), ενώ για turbodiesel κινητήρες και αυτόματο 7ταχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, θα κάνουμε υπομονή μέχρι το Μάϊο. Σύντομα θα ακολουθήσουν εντυπώσεις και επι ελληνικού εδάφους.


συμπέρασμα

Χωρίς να ακυρώνει το EcoSport, η Ford ρίχνει στην μάχη των κομπακτ crossover, στα B-SUV αν θέλετε, μια πρόταση που περιχαρακώνει την επιτυχία σε κάθε τομέα. Τεχνολογικό υπόβαθρο, επιδόσεις και οικονομία, καθαρότερο αποτύπωμα ρύπων, ευρυχωρία και ευφάνταστες λύσεις. Φυσικά όλα αυτά αγκαζέ με ποιοτική προσέγγιση στις παροχές εξοπλισμού, στην μοντέρνα διάθεση και φυσικά στην οδηγική απόλαυση. Σπεύστε στις εκθέσεις!

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...