Πρώτη οδήγηση: Νέο Hyundai i10

Ταξιδεύουμε στην Πορτογαλία και οδηγούμε την αναβαθμισμένη, μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πλήρως εκσυγχρονισμένη νεότερη γενιά του Hyundai i10

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 3η γενιά του Hyundai i10 είναι πιο ώριμη από ποτέ, έχοντας βελτιωθεί στα περισσότερα σημεία που υστερούσε, ενώ παράλληλα εφοδιάζεται σήμερα με κορυφαίο για την κατηγορία εξοπλισμό!   


Η επιθετική στρατηγική της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά βρίσκεται στο αποκορύφωμα της. Για ακόμα μία χρονιά η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων στη Γηραιά Ήπειρο, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της. Η επεκτατική της πολιτική περιλαμβάνει σημαντική επένδυση στις νέες τεχνολογίες και συγκεκριμένα στην ηλεκτροκίνηση. Δεν είναι τυχαίο, ότι μέχρι το τέλος του 2020 το 75% των μοντέλων της γκάμας της θα διατίθενται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση! Παρόλα αυτά στη Hyundai το… «αίμα νερό δεν γίνεται» και εξακολουθούν να στηρίζουν τα μοντέλα της σειράς «i». Πιο συγκεκριμένα, το i10 είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση, αφού με 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι σήμερα αποτελεί το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη. Έτσι, παρόλο που αρκετοί κατασκευαστές προτιμούν να γυρίσουν την πλάτη στο Segment A η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι το καταναλωτικό κοινό εξακολουθεί να δείχνει ενδιαφέρον για τα μοντέλα της κατηγορίας. Και με αυτή τη φιλοσοφία και στρατηγική, προχώρησε στη ριζική ανανέωση-αναβάθμιση της 3ης γενιάς του i10.

 

«Go Big»

Η επίσημη παρουσίαση για τους εκπροσώπους του Τύπου πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία, και συγκεκριμένα μερικά χιλιόμετρα έξω από την Λισαβόνα. Η βασική φιλοσοφία που διέπει το νέο i10 αποτυπώνεται με την έκφραση «Go Big». Απλή, λιτή και περιεκτική, αφού αποτυπώνει πλήρως το μέγεθος της αλλαγής στο κορεάτικο αυτοκίνητο πόλης. Βλέπετε, δεν είναι μόνο οι αυξημένες διαστάσεις που το διαφοροποιούν, αλλά και η αναβάθμιση του σε επίπεδο εξοπλισμού, ο οποίος σήμερα είναι αντίστοιχος με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τα βασικά. Το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai είχε στόχο να διατηρήσει τους δεσμούς με το παρελθόν, αλλά ανανεώνοντας σημαντικά την εικόνα του. Και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει, αφού οι καμπύλες συνδυάζοντας ιδανικά με τις ακμές του αμαξώματος χαρίζοντας φρεσκάδα και νεανικό χαρακτήρα στο νέο i10. Σε αυτό συμβάλλει το κατά 20 χλστ. μικρότερο ύψος, αλλά και το γεγονός ότι το αμάξωμα έχει φαρδύνει, επίσης κατά 20 χλστ. Η μάσκα ακολουθεί την επιθετική φιλοσοφία των μοντέλων της Hyundai, «φωνάζοντας» ότι πρόκειται για μοντέλο της εταιρίας. Την ίδια ώρα, ευχάριστη πινελιά είναι το εξαγωνικό μοτίβο που συναντάμε σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, όπως στους μικρούς ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης στην εμπρός μάσκα, στα πλαίσια των πίσω κολώνων, αλλά και στο εσωτερικό. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά θελκτικό για αυτοκίνητο της κατηγορίας, αφού εκτός από νεανικό χαρακτήρα εκπέμπει έντονο δυναμισμό!

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το… σύνθημα «Go Big» είναι το κύριο συστατικό του ανέμου αλλαγής στην περίπτωση του νέου i10. Έτσι, το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 40 χλστ., στοιχείο που έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην αύξηση των εσωτερικών χώρων. Παρόλα αυτά όμως, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το μήκος του παραμένει σχεδόν ίδιο, αφού αυξήθηκε μόλις κατά 5 χλστ. Στην πράξη, τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση στο εσωτερικό του, με τους χώρους για τα πόδια, αλλά και το κεφάλι των πίσω επιβατών να είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και ο χώρος αποσκευών, που με 252 λίτρα βρίσκεται στη κορυφή της σχετικής λίστας. Παράλληλα, κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι πως το κατώφλι βρίσκεται πλέον 29 χλστ. χαμηλότερα βοηθώντας σημαντικά στη φόρτωση των αποσκευών.

 

Μικρό στο μάτι…

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού η εικόνα που αντικρύζει κανείς είναι αντίστοιχη με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Αμέσως το μάτι θα πέσει στην οθόνη αφής των 8 ιντσών, με το i10 να προσφέρει τη μεγαλύτερη σε διαστάσεις στο Segment A. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει το κορεάτικο εργοστάσιο, αν και όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών σε όλο το ταμπλό. Η εργονομία είναι εξαιρετική, με τα πάντα τοποθετημένα στο σωστό σημείο, ενώ ευδιάκριτη είναι η πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα. Βέβαια, εκεί που το i10 έχει «μεγαλώσει» ακόμα περισσότερο, είναι σε επίπεδο εξοπλισμού. Εναρμονισμένο πλήρως με το πνεύμα της εποχής είναι σήμερα το κορυφαίο στην κατηγορία σε επίπεδο συνδεσιμότητας.

Το σύστημα πολυμέσων μπορεί να συνδεθεί με Android Auto και Apple Car Play, ενώ επιπλέον μπορεί να εφοδιαστεί με σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητού, κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και το Bluelink, το οποίο μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή ενημερώνει τον οδηγό για μία σειρά από πληροφορίες, όπως τις τιμές των καυσίμων, παρέχοντας του επιπλέον ασύρματο έλεγχο μία σειράς λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ακόμα σημαντικότερη προσθήκη, όμως, αποτελεί το πακέτο ασφαλείας SmartSense της Hyundai που περιλαμβάνει μία σειρά από συστήματα όπως τα Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision – Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning και το Driver Attention Warning. Στοιχεία που επίσης το καθιστούν στην κορυφή της κατηγορίας.

 

Με έμφαση στην οικονομία

Αναφορικά με τα μηχανικά μέρη, η Hyundai προσφέρει το νέο i10 με δύο κινητήρες βενζίνης. Η βασική έκδοση θα διατίθεται με τον τρικύλινδρο 1.000άρη των 67 ίππων και τα 96 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., ενώ η… «μεγαλύτερη» είναι αυτή με τον τετρακύλινδρο MPi των 84 ίππων και των 118 Nm ροπής. Και οι δύο κινητήρες, συνδυάζονται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, όσο και με το 5άρι αυτόματο της Hyundai. Φυσικά, κανένα από τα δύο δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, κάτι που αναμένεται να κάνει η έκδοση N Line με τον 3κύλινδρο 1.000άρη με απόδοση 100 ίππων, η οποία όμως θα παρουσιαστεί στα μέσα του 2020. Και οι δύο εκδόσεις έχουν μειωμένες κατά 20% εκπομπές ρύπων και είναι σύμφωνες με τους κανονισμούς Euro 6d, ενώ διαθέτουν και σύστημα Start & Stop. Όσον αφορά την κατανάλωση, και στις δύο περιπτώσεις η Hyundai κάνει λόγο για λιγότερα από 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Τιμή εφικτή από όσο μπορέσαμε να διαπιστώσουμε πίσω από το τιμόνι του. Τέλος, στον τομέα της ανάρτησης η Hyundai έχει επιλέξει τη λύση των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, με τα bump stop να έχουν μεγαλύτερη διαδρομή.

 

Ευέλικτο και πρακτικό!

Μετά την πρακτικότητα, η άνεση είναι ένα από τα στοιχεία που δίνουν έμφαση οι κατασκευαστές σε αυτή την κατηγορία. Ακόμα και όσοι αρκετά ψηλότεροι από το μέσο όρο, θα βολευτούν εύκολα στο εσωτερικό του νέου i10. Το κάθισμα ρυθμίζεται καθ’ ύψος και το τιμόνι τηλεσκοπικά, συμβάλλοντας στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Παράλληλα, εξαιρετικά βολική αποδεικνύεται η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων ψηλά στην κεντρική κονσόλα, όπως εξάλλου και στην προηγούμενη γενιά. Από τα πρώτα χιλιόμετρα στο εσωτερικό του διακρίνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην καλή πορτογαλική άσφαλτο. Η ανάρτηση απορροφά με ευκολία της ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης. Μάλιστα, η ρύθμιση της δεν είναι τόσο μαλακή όσο περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του segment A, όντας πιο σφικτή. Παράλληλα, το λιλιπούτειο i10 αποδεικνύεται εξαιρετικά στιβαρό, αφού παρά τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν στην περιοχή παρέμεινε ανεπηρέαστο στους πλευρικούς ανέμους. Όσον αφορά τους κινητήρες, αυτός των 1.000 κ.εκ. ξεδιπλώνει τις αρετές του στην πόλη, όντας ελαστικός στις χαμηλές στροφές, την ώρα που το 3κύλινδρο σύνολο αναδεικνύεται αθόρυβο!

Στον αυτοκινητόδρομο η χαμηλή ισχύς είναι εμφανής και σίγουρα αυτός των 1.200 κ.εκ. και των 84 ίππων δείχνει να ταιριάζει καλύτερα στο αμάξωμα του i10. Φυσικά και δεν βάζει «φωτιά στην άσφαλτο», αλλά σίγουρα δεν απογοητεύει. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή από τις χαμηλές στροφές, ενώ μετά τις 5.000-5.500 οι τιμές της ισχύος είναι πτωτικές, με αποτέλεσμα να περνάς στην επόμενη σχέση. Πάντως, οι σχέσεις του κιβωτίου είναι αρκετά κοντές, γεγονός που χαρίζει ζωντάνια και στα δύο σύνολα, αλλά αυξάνει ελαφρώς το επίπεδο θορύβου στο ταξίδι.

Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο και περνώντας στο επαρχιακό δίκτυο, το i10 αποδεικνύεται εξίσου ευχάριστο! Το ελαφρύ αμάξωμα το καθιστά ευέλικτο, την ώρα που το αμάξωμα δείχνει ικανό να διαχειριστεί μεγαλύτερη ισχύ. Οι κλίσεις στις στροφές για κατασκευή του είδους είναι μικρές, ενώ η συμπεριφορά του ουδέτερη. Όποιες υποστροφικές τάσεις εμφανιστούν στο όριο είναι εύκολα ελεγχόμενες με το πεντάλ της βενζίνης και το ελαφρύ μεν σύστημα διεύθυνσης, το οποίο όμως παρέχει καλή πληροφόρηση τηρουμένων των αναλογιών. Αναμφίβολα, το i10 είναι φιλικό προς το χρήστη, αλλά και ευχάριστο στον επαρχιακό δρόμο.

 ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ HYUNDAI i10 ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ



Κοιτάζοντας την κορυφή

Το Hyundai i10 περιλαμβανόταν στις κορυφαίας επιλογές της κατηγορίας Α. Σήμερα, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των υβριδικών μοντέλων, η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίζει να επενδύσει στο segment που αρκετοί θεωρούν ότι δεν συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Η αλήθεια είναι ότι η ανάγκη για μικρά αυτοκίνητα πόλης δεν θα εκλείψει ποτέ και το i10 έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας. Ο νεανικός σχεδιασμός του συνδυάζεται σήμερα με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις σε συστήματα συνδεσιμότητας και ασφάλειας, την ώρα που οι αυξημένες διαστάσεις του προσφέρουν άνετους χώρους, παραμένοντας εξαιρετικά πρακτικό. Και μάλιστα, με την ποιότητα που διακρίνει τις κατασκευές της Hyundai σήμερα…

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...