Πρώτη οδήγηση: Νέο Opel Corsa

Το νεότερο Corsa ήρθε με κυριαρχικές βλέψεις στην κατηγορία του και τα δεδομένα το υποστηρίζουν

  • -
  • -
με μια ματιά

Η 6η γενιά Corsa στα καλύτερά της. Σχεδιαστικός δυναμισμός εξωτερικά, έμπνευση εσωτερικά και φυσικά κάθε σύγχρονη πινελιά που αναζητάς από ένα supermini.

Μια ιστορία 37 χρόνων στα supermini με την εξέλιξη που περιμένεις ανά γενιά και με ανάλογη επιτυχία. Μια ιστορία που ανέκαθεν ήταν αν όχι η τοπ επιλογή, μέσα στις υπολογίσιμες για το βάθρο της κατηγορίας σε επίπεδο πωλήσεων. Η αναδρομή άλλωστε στο παρελθόν καταγράφει 13,6 εκατομμύρια Corsa και μια νέα σελίδα γυρίζει.   

Δίαιτα και σαρωτικός άνεμος αλλαγής

Αν ψάχνεις κοινό σημείο με το προηγούμενο Corsa τότε θα παιδευτείς χωρίς αποτέλεσμα. Μπορεί η διαφορά να φαίνεται από τη σχεδίαση, όμως ουσιαστικά ξεκινά πολύ βαθύτερα, από τη βάση, δηλαδή από το πλαίσιο. Η νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) είναι προϊόν συνεργασίας με τον όμιλο PSA, βασίζεται στην χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής για να εξασφαλίσει την υψηλή ακαμψία και δίνει εξαιρετικά αποτελέσματα στην μείωση του βάρους, που δεν προέκυψε βέβαια μόνο από την πλατφόρμα. Συγκριτικά µε τον προκάτοχό του είναι 108kg ελαφρύτερο και ζυγίζει στην βασική του έκδοση μόλις 980 kg, μια μείωση της τάξεως του 10% περίπου. Συγκριτικά µε το προηγούμενο μοντέλο, το σασί είναι 40 kg ελαφρύτερο, ενώ και οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες ζυγίζουν περίπου 15 kg λιγότερο από τις προηγούμενες τετρακύλινδρες µονάδες παρόμοιας ιπποδύναμης. Σπάνιο για την κατηγορία είναι και το αλουμινένιο καπό, που αν και μεγαλύτερο εξοικονομεί 2.4 kg, ενώ βάρος 10 kg στο σύνολο εξοικονομήθηκε ακόμα και από τα εμπρός και πίσω καθίσματα, με χρήση νέων ελαφρύτερων υλικών.



Σχεδιαστικά, πατάει επάνω σε δυναμικά πρότυπα μιμούμενο τη φιλοσοφία Astra σε μικρότερη κλίμακα. Τόσο εμπρός όσο και σε προφίλ θυμίζει τον μεγαλύτερο (μικρομεσαίο) αδερφό και για να έρθει κοντά σε αυτή τη λογική έχει μακρύνει 40 mm, φαρδύνει 18 mm και κοντύνει σε ύψος 48 mm. Αυτό το νέο στιλ, σε συνδυασμό με την διχρωμία της οροφής, συμβάλει στην αθλητικότερη εικόνα του Corsa F (το F δηλώνει την 6η γενια) που προσομοιώνει κουπέ στοιχεία. Συνολικά οι σπορ γραμμές έχουν σύνδεση με το ύφος που εκπέμπει η Opel στην γκάμα της, χωρίς να εμπλέκεται στο γαλλικό μοτίβο που προκύπτει από την σύνδεσή της εταιρείας ως μέλος του PSA group. Τα δεδομένα είναι ότι το πεντάθυρο Γερμανικό supermini, μήκους 4.060 mm, πλέον δείχνει και είναι μυώδες, δυναμικό και ελκυστικό από τη βάση της γκάμας και αυτό είναι ένα πρώτο εισιτήριο επιτυχίας με το καλημέρα.

Πέρα από αυτό όμως, η επίσκεψη στην αεροδυναμική σήραγγα απέδειξε ότι έχει μειώσει την μετωπική επιφάνεια και έχει πετύχει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29, μια εξαιρετική τιμή για αυτοκίνητο του μεγέθους του. Φυσικά οι τεχνικοί της Opel για να το πετύχουν αυτό δεν επαναπαύθηκαν στην σχεδιαστική «πένα». Το κάτω τμήμα του αμαξώματος, από τον κινητήρα μέχρι πίσω, είναι επίπεδο για βελτίωση της ροής του αέρα, η αεροτομή της οροφής βελτιώνει τη ροή, μειώνει το στροβιλισμό και προσφέρει άντωση στον πίσω άξονα, κάτι που ωφελεί την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το ενεργό κλείστρο όταν σφραγίζει βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Το κλείστρο ανοίγει ή κλείνει ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα και την ταχύτητα. Βάρος και αεροδυναμική είναι υπερ της ενεργειακής απαίτησης και έτσι το Corsa βγαίνει ωφελημένο και όσον αφορά το αποτύπωμα που αφήνει στον πλανήτη. Συνολικά η προσπάθεια έχει αποδώσει οφέλη και σε συνδυασμό με τους νέους κινητήρες του ομίλου PSA.

Τρεις εκδόσεις του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, με τον βασικό σε ατμοσφαιρική εκδοχή να αποδίδει 75 ίππους και 118 Nm ροπή, ενώ προσφέρει επιδόσεις που εκπροσωπούνται επαρκώς από νούμερα 174 km/h για την τελική του ταχύτητα και 13,2’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Προσφέρεται αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η μικτή κατανάλωση κατά WLTP ανακοινώνεται στα 5,4 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων CO2, στα 123 gr/km.

Στην ίδια χωρητικότητα ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρεται σε δυο αποδόσεις με 100 και 130 ίππους και αντιστοίχως 205 και 230 Nm ροπή. Η πρώτη περίπτωση είναι διαθέσιμη με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ η ισχυρή έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το αυτόματο. Τα 194 km/h τελικής ταχύτητας και τα 9,9’’ για τα 0-100 km/h συνδυάζονται με μικτή κατανάλωση 5,5 lt/100 km (CO2, στα 124 gr/km), ενώ ακόμα ποιο κολακευτικά νούμερα εκπροσωπούν την ισχυρή έκδοση (τελική ταχύτητα 208 km/h, 0-100 km/h: 8,7’’, μικτή κατανάλωση 5,6 lt/100 km, CO2: 128 gr/km)

Εκτός των τριών βενζινοκινητήρων υπάρχει και η turbodiesel εκδοχή με τον 1.5 στους 102 ίππους και τα 250 Nm ροπή (τελική ταχύτητα 188 km/h, 0-100 km/h: 10,2’’, μικτή κατανάλωση 4,1 lt/100 km, CO2: 107 gr/km).

Στην 6η του γενιά το Corsa φέρνει επίσης την καινοτομία μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Το Corsa-e θα έχει ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm ροπής, τα οποία (όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) είναι άμεσα διαθέσιμα. Τα 50 km/h έρχονται από στάση σε 2,8 sec και τα 100 km/h σε 8,1 sec. Οι μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh προσφέρουν θεωρητική αυτονομία 330 χιλιομέτρων (WLTP) και μπορούν να φορτιστούν σε κοινή οικιακή πρίζα, σε wallbox ή ταχυφορτιστή. Η αυτονομία βέβαια εξαρτάται και από τις τρεις λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος: Normal, Eco και Sport. Ο στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις του ηλεκτρικού Corsa περιλαμβάνει φορτιστή που επιτρέπει τη χρήση σταθμών φόρτισης έως 100 kW (συνεχούς ρεύματος-DC), ανακτώντας έτσι ενέργεια για 100 χιλιόμετρα, σε χρόνο περίπου 12 λεπτά. Υπομονή όμως μέχρι την άνοιξη του 2020, όπου θα κάνει την εμφάνισή του.



 

Επιτέλους έμπνευση

Εκεί που βλέπεις δημιουργικότητα και έμπνευση είναι στο εσωτερικό. Ποτέ δεν θα θυμόσουν το Corsa για το ταμπλό του που συνήθως είχε διαδικαστική σχεδιαστική φόρμα. Τώρα συνδέει την κομψότητα με την ποιότητα και την αισθητική με την πληροφορία. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι διαθέσιμος προαιρετικά με ευδιάκριτη ενημέρωση και high tech στιλ, όμως συμβατικότερος σε λογική σε σχέση με τον 3D της Peugeot. Το μάτι απολαμβάνει συνολικά αυτό που βλέπει, δεν θα βαρεθεί και όλα αυτά συνδυάζονται με πρακτικές λύσεις και εργονομία. Η οδηγοκεντρική λογική δημιουργεί μια κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό στο πάνω τμήμα της κονσόλας όπου εδρεύει έγχρωμη οθόνη αφής 7” έως 10” όπως το κορυφαίο Multimedia Navi Pro με την HD οθόνη που βλέπετε στις φωτογραφίες. Φυσικά είναι συμβατά με Android Auto και Apple CarPlay, προσφέρουν έλεγχο μέσω ενσωματωμένης φωνητικής αναγνώρισης και όσα Συμβατά smartphones είναι συμβατά μπορούν να φορτίζονται ασύρματα στην κεντρική κονσόλα.

Διαθέσιμη είναι και η νέα υπηρεσία Opel Connect που παρέχει χρήσιμες λειτουργίες, όπως Live Navigation με ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, έλεγχο βασικών δεδομένων λειτουργίας του οχήματος μέσω εφαρμογής, άμεση σύνδεση με υπηρεσίες οδικής βοήθειας και κλήση έκτακτης ανάγκης. Στην τελευταία περίπτωση οδηγός ή συνοδηγός μπορεί να ζητήσει βοήθεια μέσα σε δευτερόλεπτα, μέσω του κόκκινου μπουτόν στην περιοχή της πλαφονιέρας. Επίσης σε περίπτωση ενεργοποίησης των προεντατήρων στις ζώνες ασφαλείας ή των αερόσακων, το σύστημα αντιλαμβάνεται ατύχημα και ξεκινά αυτόματα μία κλήση έκτακτης ανάγκης. Στο ρεπερτόριο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού προσφέρονται από την βασική έκδοση η αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού.  Η Opel εισάγει στη μικρή κατηγορία το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix, μαζί με καινοτομίες όπως το Flank Guard με έλεγχο ραντάρ, την πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης το Adaptive Cruise Control και σύστημα διατήρησης λωρίδας (Lane Keep Assist).

Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι περισσότερες από ποτέ, με πακέτα τόσο για την εξωτερική εμφάνιση όσο και για την καμπίνα των επιβατών. Διαθέσιμες είναι ζάντες αλουμινίου BiColor, body kit (εμπνευσμένο από τη σπορ έκδοση GS Line), καλύμματα για τους εξωτερικούς καθρέπτες και αρκετές επιπλέον λύσεις FlexConnect που βελτιώνουν την πρακτικότητα. Με δεδομένο ότι η νεα πλατφόρμα έφερε μια μικρή αύξηση στο μεταξόνιο (2.538 mm από 2.510 mm), το σαλόνι υπόσχεται ευρυχωρία, ενώ η χαμηλότερη τοποθέτηση των καθισμάτων δίνει λύση και για τους ψηλότερους που θα πάρουν θέση εμπρός, αλλά με παραχωρήσεις αν επιλέξουν την δεύτερη σειρά καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών επίσης έχει κερδίσει 25 lt προσφέροντας συνολικά 309 lt. 




Πίσω από το τιμόνι

Η πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Corsa έγινε σχεδόν σούρουπο, η διαδρομή τυπική επαρχιακή, με υποψία ραντάρ ταχύτητας, χωρίς ιδιαίτερες βλέψεις λοιπόν για να απλωθείς εκμεταλλευόμενος τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1.2 λίτρων με την «καλή» απόδοση των 130 ίππων και ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο που απλοποιεί με ουσία την οδήγηση. Από την άλλη ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να απολαύσουμε το σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix. H προσαρμοζόμενη, αντιθαμβωτική, full LED φωτεινή δέσμη είναι η τεχνολογία που, μέχρι πρότινος, αποτελούσε προνόμιο των μεγάλων και πολυτελών μοντέλων. Τα οκτώ στοιχεία LED ελέγχονται από τη νέας γενιάς, υψηλής ανάλυσης κάμερα και προσαρμόζουν συνεχώς και αυτόματα τη δέσμη φωτός στις συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος. Έτσι δεν θα τυφλώσετε ποτέ τα αντίθετα διερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα είναι δεδομένη η βέλτιστη ορατότητα τη νύχτα. Κάθε προβολέας καταναλώνει μόνο 13 Watt με τη μεσαία σκάλα φώτων, εξοικονομώντας ενέργεια μέχρι 81% συγκριτικά με τους λαμπτήρες αλογόνου. Χάρη σε μία ειδική τεχνολογία κατόπτρων, οι προβολείς LED κάνουν τη νύχτα μέρα ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2.

Η επόμενη μέρα βρήκε το Corsa να σουλατσάρει τις Δαλματικές ακτές, αφήνοντας το Σιμπένικ όπου διανυκτερεύσαμε, την γενέτειρα του Ντράζεν Πέτροβιτς. Σε ένα μεσογειακό φόντο που θύμιζε Β. Σποράδες, η διαδρομή στριφογύριζε παράκτια με τα πεύκα να γλύφουν σχεδόν στην πρασινογάλανη θάλασσα. Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν τσεκάρει το Corsa ως επικοινωνιακό και με ποιοτική κύλιση. Ήσυχο στο ταξίδι και σφιχτό σε ανάρτηση σε πείθει για την στιβαρότητα του συνόλου ακόμα και όταν αποφασίσεις να κυνηγήσεις τον ρυθμό σου. Βοηθάει και το μοτέρ, όπου τουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.500rpm κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου το κάνει σβέλτο και ευχάριστο στο πάτημα του γκαζιού. Το αυτόματο κιβώτιο απλοποιεί συνολικά την οδήγηση και το Γερμανικό supermini δείχνει πρόθυμο να ελιχθεί από στροφή σε στροφή προσφέροντας ευελιξία και αποτελεσματικότητα. Στη σύντομη γνωριμία άφησε καλή εικόνα και μια γεύση ολοκληρωμένης περίπτωσης που θα ανακατέψει την κατηγορία.

Το νέο Corsa βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού. Τον χορό ανοίγει η Edition, ακολουθεί η Elegance και κλείνει η πιο σπορ GS-Line που σύντομα θα διαβάσετε δοκιμή της.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...