Πρώτη οδήγηση: Ford Mustang GT 5.0 V8

Ήχος που ανασταίνει τη διάθεση, όψη που διαστέλλει την κόρη του ματιού! Η πρόσφατη Mustang, καλπάζει δυναμικά!

  • -
  • -
με μια ματιά

Κομψότερη, με βελτιωμένους κινητήρες και ανάρτηση αλλά και ποιοτική αναβάθμιση σε ασφάλεια, τεχνολογίες, απόδοση και συμπεριφορά. 

Στη Νίκαια του γαλλικού νότου και συγκεκριμένα στις ορεινές παρυφές της, η ανανεωμένη Mustang είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεκάδες δημοσιογράφοι κρατούσαν τα γκέμια ενός εμβληματικού μοντέλου για τη Ford και έδιναν χρώμα και ήχο σε διαδρομές που ταίριαζαν γάντι στο muscle car με σήμα το καλπάζον άγριο άλογο. Τυχερός ή άτυχος, όπως θέλετε πείτε το, είχα την ευκαιρία στο διήμερο παραμονής μου εκεί να κρατώ το κλειδί μιας 5λιτρης. Αρχικά σε Fastback έκδοση αμαξώματος και την δεύτερη μέρα που ο καιρός γλύκανε σε Cabrio. Η «μικρή» Mustang με τον Ecoboost των 2.3 λίτρων σπάνιζε και αποδείχτηκε reserve, όσες φορές φτάναμε στη επιλογή κλειδιών και αυτοκινήτου. Ας κάνουμε λοιπόν την καρδιά μας πέτρα - θα την ζήσουμε προς το καλοκαίρι όταν θα έρθει Ελλάδα άλλωστε - και ας βολευτούμε με έναν V8 που σταβλίζει 450 ίππους κάτω από ένα πληθωρικό μακρυμουρικο καπό.

Η μελωδία της ευτυχίας

Θα μπορούσε να αφορά μιούζικαλ από την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε το όνομα Mustang στον χάρτη της αυτοκίνησης, όμως όταν ξυπνάει το ιππικό πιέζοντας το start button, ξυπνάει και ο κόσμος όλος! Ήχος που προϊδεάζει ακόμα και για απουσία τμημάτων ολόκληρων από το σύστημα εξαγωγής, ήχος που ανασταίνει κάθε κοιμισμένη διάθεση ταυτόχρονα. Με το καλημέρα ο 5λιτρος V8 εκφράζεται σαν θηρίο που βρυχάται με ξερή, μπάσα και στεντόρεια φωνή από τις δυο διπλές μπούκες που υπάρχουν εκεί πίσω. Ύστερα ηρεμεί και κατεβάζει την έντασή του επιστρέφοντας στο ρελαντί, αλλά παραμένει ζωηρά πληθωρικός, γεμάτος θυμό. Άλλωστε έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει περισσότερη ισχύ και υψηλότερο όριο περιστροφής από ποτέ, με τη μέγιστη ισχύ των 450 ίππων να εμφανίζεται στις 7.000 rpm και το σημείο που ενεργοποιεί τον ηλεκτρονικό κόφτη 400 rpm παραπάνω. Η θηριώδης ροπή των 529 Nm υποστηρίζεται και πουσαρετε στις χαμηλές στροφές από τη χρήση του νέου διπλού κυκλώματος τροφοδοσίας που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης και έμμεσο χαμηλής πίεσης στους αυλούς εισαγωγής.


Με τη νέα τεχνολογία Active Valve Performance Exhaust, μπορείς να προσαρμόσεις την ένταση του ήχου της εξάτμισης, ανάλογα με τη διάθεση και το οδηγικό σενάριο που έχεις στο μυαλό σου. Το πρωτοποριακό Active Valve Performance Exhaust διαθέτει την λειτουργεία Good Neighbour Mode ώστε να μειώνει αυτόματα την ένταση του ήχου της εξάτμισης σε προγραμματισμένες ώρες κοινής ησυχίας. Και πραγματικά στην επιλογή Quiet του Exhaust Mode, ο V8 επιστρέφει στα φυσιολογικά ηχητικά δεδομένα της αρχιτεκτονικής του. Στο Normal εκπνέει ζωηρά και στα Sport και Race track το ηφαίστειο ξυπνά, όπως είπαμε και νωρίτερα. Ο ήχος περνάει σχεδόν απροκάλυπτα και μέσα στην καμπίνα, ενώ σε κάθε πάτημα του δεξιού ποδιού βλέπεις κεφάλια να γυρνούν. Aν δεν έχουν γοητευτεί από την εικόνα, αναλαμβάνει η μελωδία! 

Mustang 2018

Μέχρι να εστιάσουμε στα κατορθώματα της μεγάλης, μια συνοπτική ματιά της ανανεωμένης Mustang, θα ξεδιαλύνει την κατάσταση. Το άμεσα αναγνωρίσιμο, δυναμικό προφίλ της Mustang υιοθετεί αλλαγές, χωρίς να αλλοιώνει το σχεδιαστικό της στιλ. Το προφίλ του καπό είναι τώρα χαμηλότερο, ενσωματώνει αεραγωγούς, σε συνδυασμό με μία νεα κάτω γρίλια, που χαρίζει στην επιθετικότητα της φυσιογνωμίας, βελτιώνοντας παράλληλα την αεροδυναμική. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση της άνωσης του εμπρός τμήματος, αυξάνοντας την αεροδυναμική πίεση και βελτιώνοντας τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, με συνέπεια την μείωση της αντίστασης έως 3%. Οι προβολείς της Mustang έχουν ανασχεδιαστεί, τα φώτα ημέρας, τα φλας και τα θρυλικά τρισδιάστατα πίσω φώτα υιοθετούν τεχνολογία LED, ενώ αντίστοιχη τεχνολογία μπορούν προαιρετικά να καρπωθούν οι προβολείς ομίχλης. Στην πληθωρική εικόνα του πίσω μέρους συμβάλει ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και διαχύτης, μια νεα προαιρετική αεροτομή, όπως και οι στάνταρ τέσσερεις απολήξεις εξαγωγής (για το 5λιτρο μοντέλο).
Περισσότερες είναι και οι επιλογές εξατομίκευσης, που προκύπτουν με τρία νεα μεταλλικά χρώματα (Kona Blue, Orange Fury και Royal Crimson), προαιρετικές αυτοκόλλητες λωρίδες σε λευκό ή μαύρο, αλλά και από νέους σφυρήλατους αλουμινένιους τροχούς 19’’.


Στο εσωτερικό η προσπάθεια για επιπλέον premium αίσθηση πιάνει τόπο. Πιο μαλακά υλικά στην αφή χρησιμοποιούνται τώρα στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ οι λαβές θυρών έχουν φινίρισμα από αλουμίνιο. Το Carbon Sport look τονώνει την εικόνα του εσωτερικού, ενώ δερμάτινα, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα, όπως και θερμαινόμενο τιμόνι προσφέρουν ένα μικρό δείγμα της πληρότητας του εξοπλισμού. Φυσικά υπάρχουν και τα προαιρετικά Recaro, για ακόμα πιο αγωνιστικό πνεύμα και αποτελεσματικότητα, ενώ μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών είναι διαθέσιμη για ασφάλεια και όχι μόνο. Τα συστήματα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control και Distance Alert, Lane Departure Warning και Lane Keeping Aid είναι διαθέσιμα ώστε εκτός να προστατέψουν. Εκτός από το σύστημα επικοινωνίας & ψυχαγωγίας Ford SYNC 3, με κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ από το οποίο ελέγχονται λειτουργίες συνδεμένων smartphones (συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto), συστημάτων ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, στην νεότερη Mustang ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD 12’’ αναλαμβάνει την ενημέρωση του οδηγού. Με δυνατότητα εξατομίκευσης, προβάλλει τις πληροφορίες ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Η διαμόρφωση του πίνακα αλλάζει, για να προβάλλει μία σειρά από διαφορετικές ενδείξεις και μοτίβα, σε ένα από τα επτά διαθέσιμα χρώματα. Χωροταξικά η Mustang, παραμένει Mustang! Το κλασικό 2+2 κουπέ που θα σεβαστεί στις πληθωρικές του διαστάσεις κυρίως δυο ανθρώπους, με την ανάλογη γενναιοδωρία στον διαθέσιμο χώρο για αποσκευές (Fastback: 408 lt, Cabrio: 332 lt).

MagneRide για αθλητικό πάτημα

Ο πληθωρικός χαρακτήρας της Mustang έχει αναβαθμιστεί με μία προηγμένη, νέα ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τα ανάλογα προφίλ οδήγησης (Drive Modes). Το προαιρετικό MagneRide Damping System χρησιμοποιεί ένα μαγνητοροϊκό υγρό (MRF) μέσα στον αποσβεστήρα ώστε να ενεργοποιείται ηλεκτρονικά και να προσφέρει υψηλότερη ή χαμηλότερη αντίσταση απόσβεσης, ανάλογα με τις ανάγκες. Αισθητήρες παρακολουθούν τις οδικές συνθήκες και ηλεκτρομαγνήτες ελέγχουν αιωρούμενα σωματίδια σιδήρου στο λάδι των αμορτισέρ. Το μαγνητικό πεδίο που παράγεται, προσαρμόζεται αυτόματα 1.000 φορές το δευτερόλεπτο για να ευθυγραμμίσει τα σωματίδια σε κάθε αμορτισέρ, ώστε να είναι σκληρότερα για μεγαλύτερη ακρίβεια στο στρίψιμο ή πιο μαλακά για περισσότερη άνεση στο ταξίδι. Το νέο σετάρισµα των αμορτισέρ βελτιώνει την ευστάθεια στις στροφές, και η πίσω ανάρτηση ενισχύεται από έναν εγκάρσιο σύνδεσμο που περιορίζει τα πλευρικά φορτία. Μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές δοκοί ελέγχουν καλύτερα τις κλίσεις του αμαξώματος για μεγαλύτερη ακρίβεια.


Δύο νέα Drive Modes (επιπλέον των Normal, Sport, Track και Snow/Wet) προστίθεται από τα οποία μπορεί ο οδηγός να προσαρμόσει τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, την απόκριση του γκαζιού, τον προγραμματισμό των αυτόματων αλλαγών, το σύστημα διεύθυνσης και τις ρυθμίσεις του Active Valve Performance Exhaust. Το Drag Strip Mode ενδείκνυται για επιταχύνσεις 0-400 m, χρήση dragster δηλαδή και το My Mode προσφερει ρυθμίσεις που ωφελούν επιδόσεις, δυναμική συμπεριφορά και ήχο εξάτμισης. Μια πρώτη εικόνα για τον 5λιτρο V8 δώσαμε στην αρχή, μια δεύτερη έρχεται από τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο (0-100 km/h: 4,3’’, τελική ταχύτητα 249 km/h) και η τρίτη και φαρμακερή από τις εντυπώσεις που μας άφησε.

Στον αντίποδα ο μικρός EcoBoost των 2.3 λίτρων με τους 290 ίππους και τα 440 Nm ροπής (0-100 km/h: 5,5’’, τελική ταχύτητα 233 km/h) αναλαμβάνει την υποδοχή όσων δεν μπορούν να φτάσουν την μεγάλη. Η τελευταία, επιταχύνει καταιγιστικά χωρίς να δείχνει τα χιλιόμετρα που φορτώνει. Μια πεταχτή ματιά στα όργανα θα σε αφήσει κατάπληκτο από τα νούμερα που θα δεις και μόνο τότε θα σηκώσεις πόδι από το δεξί πεντάλ. Ομοίως και τα φρένα όταν χρειάστηκαν, αποδείχθηκαν παλικάρια παρα την ταλαιπωρία που είχαν υποστεί από προηγούμενο γκρουπ. Με το 10άρι αυτόματο σε χειροκίνητες επιθετικές ρυθμίσεις, οι αλλαγές γίνονται τάχιστα από τα paddles στο ανέβασμα, μουλαρώνει λίγο στο κατέβασμα, αλλά συνολικά το λες εύστοχο για οδήγηση με ροή. Εντυπωσιακή η αυτόματη λειτουργία που προσαρμόζεται ανάλογα με την οδηγική διάθεση, ενώ συγχρονίζει τις στροφές σε κάθε κατέβασμα που κάνει εγκαίρως.

Σε αυτή την απλωτά στριφτερή διαδρομή με το καλό οδόστρωμα, αλλά όχι τόσο που να το λες επίπεδο, έλαμψε η συμπεριφορά της ανάρτησης. Ίσως ο καλύτερος τόπος και τρόπος για να διαπιστώσει κανείς τα προτερήματα του MagneRide Damping System. Και λέμε ίσως, γιατί υπάρχουν και οι ελληνικοί δρόμοι! Επι της ουσίας διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση. Ιδίως σε χασίματα και σημεία που έκαναν τα αμορτισέρ της Mustang να απλώνουν στην έκτασή τους και να επιστρέφουν τα εξαιρετικά σε απόδοση Michelin Pilot Sport 4S από αυτή τη μίνι πτήση στο οδόστρωμα. Αποδίδει, διαβάζει και ωφελεί την ευελιξία με σύμμαχο ένα ακέραιο σε αίσθηση τιμόνι που σημαδεύει σωστά και προσφέρει το βάρος που ψάχνεις. Ακόμα και σε φάσεις που η ουρά έπαιρνε πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, τιμόνι και ανάρτηση είναι λόγος για να δεις τον οδηγό με χαμογελαστή έκφραση και όχι τρομοκρατημένο. Από την άλλη κάποιες αντιδράσεις αδράνειας του μπροστινού συστήματος, εξ αιτίας και του βάρους από τον V8 δεν λείπουν, αλλά σίγουρα έχει αποκτήσει περισσότερους τρόπους για να τις καμουφλάρει. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι αυτή η γρήγορη, πληθωρική και αποτελεσματικά σύγχρονη Mustang, δεν ανήκει στα supercars αλλά στα muscle cars.

συμπέρασμα
Κομψότερη, ταχύτερη και πιο προηγμένη τεχνολογικά, η νέα Ford Mustang διαθέτει πιο αθλητικό στυλ, αναβαθμισμένους κινητήρες, προηγμένη ανάρτηση, εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τους λατρεις του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου. Με μία πιο αεροδυναμική εμφάνιση, διατηρώντας τον άμεσα αναγνωρίσιμο χαρακτήρα που έχει διαμορφωθεί μέσα από 50 και πλέον χρόνια παραγωγής, η νεότερη Mustang διατηρεί τον muscle car χαρακτήρα της, προσαρμόζοντας τον ακόμα περισσότερο στα ευρωπαϊκά δεδομένα της εποχής και ατενίζει το μέλλον της με οδηγό τις 33.000 πωλήσεις στα 4 χρόνια επίσημης παρουσίας της στην γηραιά ήπειρο. Στην Ελλάδα αναμένεται στην δύση της άνοιξης, με τιμές που δεν έχουν καθοριστεί ακόμα

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...