ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Ford Fiesta ST-Line και Vignale

Δυο νέες εκδόσεις με διαφορετική φιλοσοφία παρουσίασε η Ford για το νέο της Fiesta, με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα να κυριαρχεί στην ST-Line και την πολυτέλεια στην Vignale

  • -
  • -

Το Fiesta πέρασε στη νέα φάση της ζωής του, με τη Ford να ενδυναμώνει όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του. Η πρεμιέρα του νέου supermini με σήμα το μπλε οβάλ έγινε επί ελληνικού εδάφους και εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε από νωρίς το πολυαναμενόμενο μοντέλο, τόσο για την Ford όσο και για τους φίλους αυτής της κατηγορίας. Κάτι που μαρτυρούν και οι πωλήσεις του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, που το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού.

Τα πρώτα Fiesta που… φούρνισε η Ford, ήταν τα «απλά» και όχι τα περισσότερο ειδικά. Titanium εκδόσεις, με 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, αλλά και με τον 1.5 TDCi diesel των 120 ίππων που μπαίνει για πρώτη φορά στο μικρό της μοντέλο, ήταν τα αυτοκίνητα που πέρασαν τη γραμμή παραγωγής με προορισμό την Ελλάδα (δείτε τη δοκιμή του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS).

Λίγο καιρό μετά, ταξιδεύουμε μέχρι την Ισπανία και το Βαγιαδολίδ, εκεί όπου έχει στηθεί ο θίασος της Ford για να  παρουσιάσει με όλη του τη μεγαλοπρέπεια το νέου της δημιούργημα για το οποίο είναι τόσο υπερήφανη. Ακόμα και η παρουσίαση αυτή ήταν ανάλογα διαφορετική της φιλοσοφίας του μοντέλου, δείχνοντας δίχως άλλο την προσοχή που έχουν δώσει σε αυτό το μικρό.

Η συγκέντρωση δεν ήταν σε κάποιο αμφιθέατρο που βρίσκει τους δημοσιογράφους να παρακολουθούν τους ανθρώπους των εταιρειών να απαγγέλουν το… ποίημα τους, χωρίς να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά. Εδώ η Ford έστησε ένα workshop, με διαφορετικά τμήματα, ανάλογα με τον τομέα εξέλιξης του αυτοκινήτου και εμείς πήραμε θέση ακριβώς απέναντί τους, κοιτώντας τους στα ματιά και ρωτώντας επί της ουσίας πράγματα. Περισσότερο διάλογο θύμιζε αυτή η παρουσίαση, με τους μηχανικούς να καμαρώνουν (δικαίως) για το δημιούργημά τους.

Η τεχνολογία είχε την τιμητική της, με το νέο Fiesta να διαθέτει συστήματα που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Τόσο σε επίπεδο ασφάλειας, όσο και όσον αφορά την άνεση, που στο σύνολό τους κάνουν το Fiesta ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να ζεις μαζί του. Εντελώς νέο είναι το εσωτερικό, με μια μεγάλη οθόνη 8 ιντσών να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Οι διακόπτες έχουν περιοριστεί στους μισούς, σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς, βελτιώνοντας σημαντικά την εργονομία, αλλά όπως έδειξαν και οι υπολογιστές της Ford και την ασφάλεια, αφού τώρα βρίσκονται πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Διαφορετική είναι η προσέγγιση ανάλογα με την έκδοση και πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τις «δικές μας» ST-Line και Vignale ακολουθούν δύο διαφορετικούς δρόμους. Πιο σπορ η εκτέλεση στο ST-Line, με κόκκινες ραφές στο δερμάτινο τιμόνι με την χοντρή στεφάνη, ανάλογου χρώματος λεπτομέρειες στα καθίσματα, στο ταμπλό, τον επιλογέα και τις πόρτες. Από την άλλη, το Vignale προσεγγίζει το θέμα πιο κομψά, με επενδύσεις δέρματος και στα καθίσματα και πιο μαλακά υλικά στο άνω μέρος του ταμπλό που συνδυάζονται με εξωτερικές ραφές και στο σύνολό τους δίνουν μια πιο πολυτελή αύρα στο συγκεκριμένο μοντέλο.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι εξωτερικές αλλαγές που εστιάζονται στη νέα μάσκα με το ανάγλυφο πλέγμα και διακοσμητικά νίκελ, το logo Vignale που συναντάμε στο αμάξωμα και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τις μικρότερες εισαγωγές αέρα και glossy πλαστικά που συγκρατούν τους προβολείς ομίχλης. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, 17 ή 18 ιντσών ανάλογα με την έκδοση. Το ST-Line είναι πιο δυναμικό και το φωνάζει με την αισθητική του. Πιο επιθετικό, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, λιγότερο εκλεπτυσμένη μάσκα και περισσότερο άγρια σε μαύρο χρώμα, με χαμηλότερη κατά 10 mm απόσταση από το έδαφος. Πατά σε νέους τροχούς 17 ιντσών που είναι ντυμένοι με τα νέα σπορ ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 και προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης και σημαντικά καλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Με 15% πιο σφιχτή ρύθμιση της ανασχεδιασμένης ανάρτησης, χάρη στους νέους ελαστικούς συνδέσμους, τα νέα αμορτισέρ και την ενίσχυση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, αυτό το Fiesta με τα διακριτικά ST-Line δείχνει ικανό στο δρόμο. Σου μεταφέρει αυτούσιες, αφιλτράριστες τις πληροφορίες από το δρόμο, διαβάζοντας με λεπτομέρεια το ανάγλυφό του. Το απολαμβάνεις στις στροφές, αφού απλώς σημαδεύεις και αυτό ακούει, πάει εκεί που κοιτάς, εκεί που το τιμόνι με την ελαφρύτερη αίσθηση αλλά τη μεγαλύτερη ακρίβεια θα ορίσει με την κίνηση των χεριών σου. Ακόμα και αν αφήσεις πάνω στη στροφή αντιδρά ευχάριστα, χωρίς δράματα, αφού το πίσω μέρος ανοίγει την πορεία του, όσο του επιτρέπει το σύστημα ευστάθειας.

Το Vignale πατώντας σε παρόμοια βάση, αλλά με πιο ήπιες ρυθμίσεις δείχνει έναν πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Καταπίνει τα χιλιόμετρα θυμίζοντας Focus, ενώ κρύβει την ταχύτητα που κινείσαι, αφήνοντας οδηγό και επιβάτες ατσαλάκωτους. Ο 3κύλινδρος 1.000άρης τούρμπο κινητήρας στην κορυφαία του εκδοχή με τους 140 ίππους και τα 180 Nm ροπής εντυπωσιάζει με την απόδοση, τις επιδόσεις και τη λειτουργία του. Μόνο αν έχεις οπτική επαφή με το κοντέρ θα καταλάβεις ότι κινείσαι με απαγορευτικές ταχύτητες, αφού σε κάθε άλλη περίπτωση το Fiesta πάει ήσυχα, χάρη στην καλύτερη μόνωση που έχει, αλλά και πιο άνετα, με τις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Το Vignale δεν είναι τόσο σπορ όσο το ST-Line, αλλά αυτός εξάλλου ήταν και ο σκοπός. Σε κάθε περίπτωση καλύπτει τις ανάγκες του μέσου οδηγού και μάλιστα με το παραπάνω.

Το νέο Fiesta δεν είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αλλά είναι το πιο απολαυστικό στο δρόμο. Σίγουρα ο μικρός θα μπορούσε να κάνει κάποιες παραχωρήσεις για χάρη του μπαμπά που έχει ακόμα ψυχή και θέλει ένα αυτοκίνητο που να του φτιάχνει τη μέρα σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές ή ακόμα και στη διαδρομή σπίτι – γραφείο.

ΔΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου FORD FIESTA 3d και FORD FIESTA 5d

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...