Στις Σέρρες με 911 Turbo, Panamera Turbo, Cayman S, Boxster S και Macan Turbo

Παίρνουμε γεύση από 5 θηρία του Weissach στο πλαίσιο του Porsche Driving Experience

  • -
  • -

Τι να πρωτοδιαλέξεις; 911 Turbo, Panamera Turbo, Cayman S, Boxster S ή Macan Turbo Performance Pack; Όλα μπροστά σου, όχι ένα ή δύο, αλλά πέντε θηρία από το Weissach με ανοιχτές πόρτες και μηχανές, έτοιμα να σε υποδεχτούν και να ξεχυθούν μαζί σου στην πίστα. Ονειρική σκέψη που όμως χάνεται σαν σύννεφο στον ορίζοντα, στη θέα του Jukka Honkavuori

Porsche Driving Experience

Πρόκειται για την ετήσια εκδήλωση της Porsche που γίνεται σε 14 χώρες, όπου ήδη ή εν δυνάμει πελάτες της φίρμας έχουν μια οδηγική γνωριμία με τα νέα μοντέλα της γκάμας, σε ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον.

Ο Φινλανδός εκπαιδευτής-οδηγός της Porsche φροντίζει για την ασφάλεια και τη σύνεση όλων μας, καθώς προηγείται στο τιμόνι της Carrera S – την ίδια που απολαύσαμε στην Πάρνηθα και απολαύσατε στο GOCAR Magazine #40…Βρισκόμαστε στην πίστα των Σερρών, προσκεκλημένοι της ελληνικής Porsche για να πάρουμε μια γεύση από τα πέντε παραπάνω μοντέλα, στο πλαίσιο του Porsche Driving Experience. Αφήστε λοιπόν τη λέξη “πίστα” στην άκρη και κρατήστε το “Experience”, αφού ουσιαστικά μιλάμε για μια οδηγική εμπειρία και όχι αναμέτρηση με τα όρια και τον χρόνο. Πάμε χωρίς κράνη και χρονόμετρα λοιπόν και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας πάντα στο ΟΝ.

 

Ξεκινάμε από το τέλος και από ψηλά! Στο τιμόνι της εκτυφλωτικά κόκκινης Macan Turbo που με το πακέτο Performance γράφει στο βιογραφικό της: 440 ίππους, 600 Nm ροπής και 0-100 km/h σε 4,4 sec. Ο ρυθμός είναι βολτάδικος, όπως άλλωστε μας είχαν προϊδεάσει, οπότε αφοσιώνομαι στο να μάθω τα πατήματα της πίστας (ω, ναι, πρωτάρης στις Σέρρες!). Στο δεύτερο γύρο ανεβαίνει ελαφρώς ο ρυθμός, αλλά το σπορ SUV δεν προβληματίζεται. Το τιμόνι “ακούει” χωρίς παρατράγουδα, η ανάρτηση γέρνει ελάχιστα και οι τροχοί βεντουζώνουν στην άσφαλτο, με την τετρακίνηση να είναι απλώς σε κατάσταση επιφυλακής. Κάθε γκαζιά και ένα μελωδικό κέρασμα από τον 3.6 V6, ενώ οι αλλαγές στο 7άρι PDK γίνονται περισσότερο για παιχνίδι.

 

Σειρά έχει η Panamera Turbo. Τι να πει κανείς γι’ αυτή την Porsche! Για το πόσο μοναδικά συνδυάζει την πολυτέλεια με τον σπορ χαρακτήρα, τόσο αισθητικά όσο και οδηγικά; Για τις επιδόσεις της; Σημειώστε: 4λιτρος V8 Turbo με 550 ίππους και 770 Nm, 0-100 km/h σε 3,8 sec και τελική 306 km/h. Ή να πει για τον τρόπο που κινείται; Χάρη στο PASM, την τετρακίνηση και την τετραδιεύθυνση, τα 5+ μέτρα συνολικού μήκους “χάνονται” όταν είσαι στο τιμόνι, η στιβαρότητα θυμίζει τανκς και η εμπειρία είναι τόσο ευχάριστη που θες να βγεις από την πίστα και να πας για καφέ στο Nordkapp. Αν και ομολογώ, θα ήθελα για λίγα χιλιόμετρα να βρεθώ στο πίσω κάθισμα και να παίζω με την οθόνη στην κονσόλα… Καλά τα είχε γράψει ο Γιάννης Καλογερόπουλος που είχε οδηγήσει την Panamera πριν λίγους μήνες στην Πολωνία…

 

Οι επόμενοι δύο γύροι γίνονται με τη γαλάζια πισωκίνητη Cayman S. Χωρίς πολλή σκέψη, πρόκειται για το μοντέλο από τη γκάμα της Porsche που θα επέλεγα να “παντρευτώ”. Πλαίσιο-γρανίτης, τιμόνι-ξυράφι, μοτέρ σκέτος δαίμονας σε ήχο και απόδοση… Κρίμα που δεν έχουμε ελεύθερο δρόμο εμπρός μας για να απολαύσω το εξαιρετικό ζύγισμα, την αμεσότητα και την ευελιξία της, αλλά και το νεύρο του 2,5λιτρου μπόξερ και ακόμη πιο κρίμα που δεν ακολουθούν όλοι τον λίγο πιο σβέλτο ρυθμό του εκπαιδευτή αναγκάζοντάς τον να κόβει κάθε λίγο. Ο κεντρικά τοποθετημένος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας συνεργάζεται στην περίπτωσή μας με 7άρι PDK και έχει μέγιστη ισχύ 350 ίππων και ροπή 420 Nm, απόδοση που αρκεί για 0-100 km/h σε 4,4 sec και τελική 285 km/h.

 

Αλλάζουμε μπάκετ και το πρώτο που εντυπωσιάζει στην Boxster S, είναι το πόσο δεμένη αίσθηση έχει. Βγαίνεις από την κλειστή Cayman και μπαίνεις στην ανοιχτή Boxster χωρίς να αντιλαμβάνεσαι διαφορά στην στιβαρότητα! Εντάξει, είχαμε πάρει μια γεύση από τη 2λιτρη Boxster αλλά η οδήγηση της S στην πίστα ανέδειξε τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου. Ο κεντρικά τοποθετημένος 2.5 turbo boxer στέλνει μέσω του διπλοσύμπλεκτου PDK 7 σχέσεων, 350 ίππους και 420 Nm στους πίσω τροχούς, δίνοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,4 sec και τελική 285 km/h.

 

Στο τέλος έρχεται το κερασάκι της μέρας: η 911 Turbo. Υπερτροφοδοτούμενος 6κύλινδρος 3.8 μπόξερ πάνω από τους πίσω τροχούς, 540 ίπποι, 660 Nm ροπής (710 με overboost), 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, ενεργή τετραδιεύθυνση, τετρακίνηση, Porsche Traction Management (PTM) και PTV Plus με ηλεκτρονικό έλεγχο του πίσω διαφορικού, 0-100 km/h σε 3 sec (με Sport Chrono) και τελική ταχύτητα 320 km/h είναι τα διαπιστευτήρια της Porsche με τις εντυπωσιακές καμπύλες. Ο ήχος, απλά μοναδικός! Πατάς το γκάζι μόνο για να τον ακούσεις, αλλά το αποτέλεσμα είναι η ακαριαία επιτάχυνση που σε αναγκάζει να πέσεις στα φρένα για να μην γίνεις ένα με την Carrera S του Jukka που προηγείται. Όσο για το κράτημα, τι να πει κανείς; Η πρόσφυση δείχνει ανεξάντλητη στην άσφαλτο των Σερρών, αν και εκείνη η χαρακτηριστική αίσθηση της ζωντανής ουράς είναι εδώ!

 

Τι μας έμεινε από το Porsche Driving Experience; Η μοναδική εμπειρία οδήγησης στην πίστα των Σερρών, η ευχάριστη γνωριμία με τα υπερόπλα της μάρκας και η ζεστή φιλοξενία των κ.κ. Σωτήρη Χατζίκου (Διευθύνων Σύμβουλος ''Μοτοδυναμικής ΑΕ''), Θοδωρή Παπαδόπουλου (νέος επικεφαλής της Porsche), Μάιρας Πασσιά (Marketing & P.R. Manager), αλλά και των υπολοίπων στελεχών της ''Μοτοδυναμικής ΑΕ'', επίσημης αντιπροσωπείας της Porsche στην Ελλάδα. Και μια ευχή: Μια Cayman S σε ανοιχτή πίστα…

Πίστα Σερρών

Ας μη γελιόμαστε. Είναι η μοναδική, πραγματική πίστα στην Ελλάδα. Πόλος ανάπτυξης για την πόλη των Σερρών και τη Β. Ελλάδα γενικότερα, ετοιμάζεται για αναβάθμιση με επένδυση 400.000 € έτσι ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική συγκριτικά με υπάρχουσες ή υπό κατασκευή πίστες στα Βαλκάνια και την Ιταλία. Μεταξύ άλλων θα αποκτήσει υπερσύγχρονη κάμερα που θα μπορεί να παρακολουθεί ένα αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα σε όλη τη διαδρομή της πίστας, ενώ θα επιμηκυνθεί και η ευθεία για να μπορεί να φιλοξενεί αγώνες dragster. 

ΦΩΤΟ: Γ & Χ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...