Πρώτη οδήγηση: Νέο Toyota Yaris

Στην Ολλανδία είχαμε την πρώτη μας επαφή με το ανανεωμένο Toyota Yaris, το οποίο μας συστήνεται με στιλιστικές και μηχανολογικές αναβαθμίσεις, πλούσιο εξοπλισμό και ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η ανανέωση της 3ης γενιάς του δημοφιλούς Toyota Yaris φέρνει έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 και καλύτερες τιμές για όλες τις εκδόσεις με πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Ταξιδέψαμε στην πόλη της τουλίπας και των άλλων … απαγορευμένων (για εμάς) ουσιών για να γνωρίσουμε από κοντά το ανανεωμένο Toyota Yaris. Το ιαπωνικό supermini έχει αναβαθμιστεί αισθητικά, τεχνολογικά και μηχανολογικά. Οι δύο σημαντικότερες προσθήκες στο ιαπωνικό σουπερμίνι είναι το Toyota Safety Sense που αναβαθμίζει την ασφάλεια και προσφέρεται από τη βασική κιόλας έκδοση του Yaris, ενώ στην γκάμα των κινητήρων νέος είναι ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.5 που καταργεί τον 1.33. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του καλοπουλημένου μοντέλου.

Κατά βάθος… Japan

H Toyota έχει κάνει σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού ως προς τον σχεδιαστικό τομέα. Ένα από τα πιο πρόσφατα δημιουργήματά της είναι το C-ΗR που υπογράφει τον παραπάνω ισχυρισμό. Το νέο Toyota Yaris έρχεται με μια πιο φρέσκια και επιθετική εμφάνιση, ωστόσο κρατάει την ιαπωνική του ταυτότητα ανέγγιχτη. Ο σχεδιασμός του έγινε στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης ED2 στη Γαλλία και για πρώτη φορά οι αλλαγές θα υιοθετηθούν και στο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Αναλυτικότερα, ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει ένα σχήμα τύπου “καταμαράν” με φαρδιά τμήματα που ρέουν κάτω από τα φωτιστικά σώματα. Αυτά φιλοξενούν πλέον προτζέκτορα για καλύτερη απόδοση τη νύχτα, καθώς και φώτα ημέρας LED, τα οποία έχουν έναν πιο “κυματωειδη” και εκκεντρικό σχεδιασμό. Οι φωτεινές γραμμές ενώνονται νοητά με τα αλουμινένια φιλέτα της μάσκας, καταλήγοντας στο κεντρικό λογότυπο. Στο πίσω τμήμα έχει αλλάξει ο προφυλακτήρας που εναρμονίζεται πλήρως με τις γραμμές της νέας πίσω πόρτας. Τα φωτιστικά σώματα έχουν μεγαλώσει σε οριζόντια γραμμή και φέρουν και αυτά φώτα τύπου LED.
Όσον αφορά το εσωτερικό, οι αλλαγές το έχουν φρεσκάρει, μιας και δεν το λες πλέον ούτε συντηρητικό, ούτε αδιάφορο. Τα πλαστικά είναι επί τω πλείστων σκληρά, εκτός από το εμπρός μέρος του ταμπλό που είναι από μαλακό υλικό. Στο κέντρο υπάρχει η ανασχεδιασμένη οθόνη αφής με όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας να είναι διαθέσιμες για τον χρήστη. Νέα προσθήκη στον πίνακα οργάνων αποτελεί η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Active), από την οποία μπορεί ο οδηγός να ενημερώνεται για τις πληροφορίες και τα δεδομένα του αυτοκινήτου, με τη ρύθμισή της να γίνεται από τους διακόπτες του τριάκτινου τιμονιού.

Upsizing και χωρίς turbo

Στη διάθεσή μας είχαμε τους τρεις από τους τέσσερεις κινητήρες που προσφέρονται συνολικά στο ανανεωμένο supermini και τους δοκιμάσαμε σε προκαθορισμένες διαδρομές, λίγο έξω από το Άμστερνταμ. Ο βασικός βενζινοκινητήρας συνεχίζει να είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης των 69 ίππων και 95 Nm ροπής. Στην Ελλάδα θα εισαχθεί χωρίς start&stop, έκδοση που έχει μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km και εκπομπές CO2 99 g/km. Ο «πράσινος» κινητήρας της γκάμας συνεχίζει να είναι ο γνώριμος 1.5 VVT-I Hybrid, με την κατανάλωση και τους ρύπους του να παραμένουν στα 3,3 lt/100 km και 75 g/km CO2 αντίστοιχα, ενώ το σύστημα Driveco σε μαθαίνει να οδηγείς οικονομικά και οικολογικά. Ένας αλλά… λέων από την πλευρά των diesel, ο 1.4 D-4D συνεχίζει να είναι ο αγαπημένος του κοινού (και της ελληνικής αντιπροσωπείας) χάρη της χαμηλής κατανάλωσης.

Ο νέος της παρέας όμως είναι ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 που αποδίδει 111 ίππους και 136 Nm ροπής στις 4.400 rpm και είναι αυτός που σηματοδοτεί το λανσάρισμα του νέου Yaris. Το νέο μοτέρ θα αντικαταστήσει τον 1.33 και σύμφωνα με την εταιρεία, το supermini είναι κατά 0,8 sec πιο γρήγορο (11,0 έναντι 11,8) στη διαδικασία 0-100 km/h. Πρακτικά δεν νιώσαμε έντονα την παραπάνω διαφορά, ωστόσο η αίσθηση του “τραβήγματος” από τις χαμηλότερες rpm είναι ελάχιστα καλύτερη. Πιο συγκεκριμένα, λίγο πριν τις 2.000 rpm το μοτέρ προσφέρει την ικανοποιητική δύναμη που χρειάζεται κανείς μέσα στην πόλη, ενώ συνεχίζει με απόλυτη γραμμικότητα να ανεβάζει ρυθμό έως και μετά τις 4.000 rpm. Αν θέλεις να κυνηγήσεις τους χρόνους, τότε ο δείκτης του στροφόμετρου πρέπει να κρατιέται ψηλά. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km, αλλά το trip computer φλέρταρε με τα 6 lt/100 km μετά από μια βόλτα σε ποικίλες διαδρομές έξω από το Άμστερνταμ. Η εξέλιξη του κινητήρα βασίστηκε στα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών Euro 6c, ενώ μεγάλο μηχανολογικό ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι ο κινητήρας μπορεί να αλλάξει κύκλους καύσης από Atkinson σε Otto, χάρη στον νέο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-iE της Toyota. Επίσης, οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας ασχολήθηκαν με την ηχομόνωση τόσο του χώρου του κινητήρα όσο και της καμπίνας, μειώνοντας τον θόρυβο στις πιο συνηθισμένες ταχύτητες.

 

Το «πάτημα» της γάτας

Το Toyota Yaris είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει να καλύψει κυρίως τις αστικές ανάγκες του οδηγού, γι’ αυτό και η εταιρεία κρατάει σταθερή τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Φυσιολογικά, το τίμημα είναι οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα κατά τη διάρκεια των κλειστών στροφών. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί, αλλά κρατάει την «ανάλαφρη» αίσθησή του, χωρίς όμως να σε γεμίζει με αμφιβολίες για το τι κάνουν οι τροχοί. Ουσιαστικά, η πληροφόρηση είναι αρκετή και ακριβώς αυτή που χρειάζεται ο οδηγός σε καθημερινή χρήση. Όμως, ο ήσυχος χαρακτήρας του μοντέλου δεν σηκώνει ακρότητες - άλλωστε η υπερβολή δεν είναι στο αίμα του.

 

Φθηνότερο αλλά πλουσιότερο

Το ανανεωμένο Toyota Yaris θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα στις 23-24 Απριλίου με τιμή εκκίνησης τα 12.000 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα, ενώ από τα 13.100 ευρώ θα προσφέρεται με τον νέο 1.5 βενζινοκινητήρα. Ο diesel 1.4D-4D θα διατίθεται προς 16.200 ευρώ, ενώ η Hybrid έκδοση που θα έχει από τη βάση της πιο πλούσιο εξοπλισμό από τις υπόλοιπες κινητήριες εκδόσεις, θα έχει τιμή 16.690 ευρώ.

ΔΕITE: Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου Toyota Yaris

Συνολικά, η βασική έκδοση είναι κατά 580 ευρώ φθηνότερη σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, ενώ εξοπλίζεται στάνταρ με το σύστημα Toyota Safety Sense. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης - Pre-Collision System με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης - Autonomous Emergency Braking, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων - Automatic High Beam, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας - Lane Departure Alert και, σε μοντέλα πάνω από την έκδοση Live (βασική) διατίθεται και αναγνώριση οδικής σήμανσης - Road Sign Assist.

συμπέρασμα
Ένας νέος 1.5 βενζινοκινητήρας και πλουσιότερος εξοπλισμός ασφάλειας δίνουν στο δημοφιλές ιαπωνικό supermini νέα δυναμική απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας.


Toyota Yaris facelift Holland clip

New Toyota Yaris 2017: Presentation & Test in Amsterdam

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...