ΟΔΗΓΟΥΜΕ τη νέα Porsche Panamera

Η Panamera άλλαξε τιμώντας τα γονίδιά της και προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση… για τέσσερις

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα Porsche Panamera παραμένει το κορυφαίο σπορ πολυτελές μοντέλο με τέσσερις πόρτες, με πιο κομψή αισθητική κοντά στην 911, νέους αποδοτικούς τούρμπο κινητήρες που συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Άνεση, ποιότητα πολυτέλεια, αλλά και οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι αυτά που με λίγα λόγια συνοψίζουν τη φιλοσοφία της νέας Panamera.

ακολουθεί η Porsche Panamera E-Hybrid

Τον επόμενο χρόνο θα ακολουθήσει η Plug-In Hybrid έκδοση της Panamera. Η «πράσινη» έκδοση του πολυτελούς μοντέλου θα συνδυάζει τον θερμικό κινητήρα των 2,9 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η μετάδοση θα περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων PDK. Η υβριδική Panamera θα έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 50 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου θα είναι 2,5 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται σε 56 gr/km.

Ταξιδεύουμε στην Πολωνία για να οδηγήσουμε τη νέα Panamera, το μεγάλο πολυτελές μοντέλο της Porsche με τις τέσσερις πόρτες και τα σπορ γονίδια της γερμανικής φίρμας. Έχουν περάσει σχεδόν δυο μήνες από τότε που βρεθήκαμε στην πρώτη παρουσίαση της Porsche Panamera, πριν και από την επίσημη στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Τέλος καλοκαιριού τότε, μέσα στις διακοπές, φύγαμε για Πράγα για μια πρώτη γνωριμία με το κόσμημα της γερμανικής εταιρείας. Κλεισμένη πίσω από τις πόρτες ενός ιστορικού κτιρίου της μεγαλούπολης της Τσεχίας, πάνω σε μια μεγαλοπρεπή σκηνή, την είδαμε, την αγγίξαμε… εξερευνήσαμε τα νέα της εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, κάναμε ακόμα και check in από το εσωτερικό της με χαρακτηριστική ευκολία.

Δύσκολα να κρύψεις τον ενθουσιασμό σου όταν έρχεσαι σε επαφή με ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά και πάλι, κάθε υπερβολή σου μοιάζει λίγη μπροστά στην πραγματικότητα των μηχανικών της Porsche. Η πρώτη εντύπωση θετική, αφού, πέρα από τους μηχανικούς και οι σχεδιαστές αυτή τη φορά έκαναν εξαιρετική δουλειά χωρίς να αφήνουν περιθώριο για κριτική. Σμίλεψαν το πίσω μέρος, χωρίς να διστάσουν να «κλέψουν» στοιχεία από το ιερό τοτέμ της αυτοκίνησης. Την 911! Το αυτοκίνητο που έχει στοιχειώσει τα όνειρα όσων αγαπούν το αυτοκίνητο και είναι στην κορυφή της λίστας των επιθυμιών κάθε οδηγού που σέβεται τον εαυτό του.

Από την άλλη, ένα από τα όνειρα του Ferdinand Porsche ήταν ένα μεγάλο πολυτελές μοντέλο με τέσσερις πόρτες, αλλά και τα σπορ γονίδια της φίρμας του. Δυστυχώς για αυτόν το όνειρο αυτό έμεινε άπιαστο, αφού δεν πρόλαβε να το δει να πραγματοποιείται. Οι συνεχιστές του όμως, έστω και αρκετά χρόνια μετά, εκπλήρωσαν την επιθυμία του και το 2010 δημιούργησαν την Panamera. Σήμερα, το 4θυρο μοντέλο περνάει στην επόμενη φάση της ζωής του, με περισσότερες εμπειρίες που το έκαναν πιο ώριμο σε όλους τους τομείς.


 

Λίγα σε θυμίζουν

Η βασική φιλοσοφία του 4θυρου αμαξώματος και το όνομα είναι τα μόνα κοινά της νέας Panamera με την προκάτοχό της. Σχεδιαστική έγινε πιο… αιχμηρή, υιοθετώντας στοιχεία από την 911. Μεγάλωσε σε διαστάσεις με το μήκος της να φτάνει στη νέα γενιά τα 5.049 mm (+34 mm), το πλάτος της είναι 1.937 mm (+6 mm) και το ύψος της 1.435 mm (+5 mm). Παρά την αύξηση του ύψους οι σχεδιαστές κατάφεραν να την κάνουν να δείχνει πιο μακριά αλλά και πιο χαμηλή, χάρη στη μείωση κατά 20 mm του ύψους της οροφής στο πίσω μέρος, πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 30 mm μεταξόνιο (2.950 mm) που έστειλε τους εμπρός τροχούς ακόμα πιο έξω αλλάζοντας τις αναλογίες που στέκεται το αυτοκίνητο στον δρόμο, αλλά και με το χαμήλωμα του εμπρός μέρους σε επίπεδο σχεδίασης δημιούργησαν πιο επιθετική προοπτική. Στο πίσω μέρος έχουν συντελεστεί κοσμογονικές αλλαγές, με τον πρόβολο εδώ να γίνεται - αντίθετα με τον εμπρός – μεγαλύτερος. Το αποτέλεσμα αισθητικά δικαιώνει την Porsche και κάνει την Panamera ακόμα πιο όμορφη από κοντά. Οι μεγάλοι καλαίσθητοι τροχοί 19 ή 20 ιντσών ανάλογα με την έκδοση ή ακόμα και 21 ως έξτρα, γεμίζουν τους θόλους και κάνουν ακόμα πιο επιβλητικό το προφίλ της.


 

Κυρίαρχος ο μινιμαλισμός

Ανάλογα εντυπωσιακές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό της νέας Panamera. Η πολυτέλεια και η ποιότητα παραμένουν σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ τη διαφορά σε αυτή τη γενιά κάνει η εργονομία. Τα πολλά button που δημιουργούσαν… σύγχυση ακόμα και στον σχετικό με την τεχνολογία πήραν την άγουσα για τα αποδυτήρια δίνοντας τη θέση τους σε πλήκτρα αφής. Η κεντρική κονσόλα έγινε πιο απλή και κομψή, με τις περισσότερες λειτουργίες να εκτελούνται πλέον από τη μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών που κυριαρχεί στο ταμπλό. Οι αεραγωγοί χάθηκαν από το επίκεντρο της προσοχής σου και το ύψος των ματιών σου, μετακομίζοντας λίγο πιο κάτω, έχοντας πλέον πιο διακριτική σχεδίαση.

Στο κέντρο του πίνακα οργάνων δεσπόζει το αναλογικό στροφόμετρο, με τις υπόλοιπες βασικές πληροφορίες όπως την ταχύτητα να απεικονίζονται σε μια μικρή ψηφιακή οθόνη που είναι τοποθετημένη μέσα του. Για τις υπόλοιπες πληροφορίες συμπεριλαμβανομένης και της πλοήγησης φροντίζουν οι άλλες δύο οθόνες επτά ιντσών που αγκαλιάζουν από τις δύο άκρες του το στροφόμετρο. Το σπορ τιμόνι με τρία διπλά μπράτσα προσφέρει τη δυνατότητα χειρισμού των επιμέρους λειτουργιών χωρίς να πάρει τα χέρια σου από πάνω του.

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, όπως παραδοσιακά συμβαίνει σε κάθε Porsche, ενισχύοντας την σπορ αίσθηση που λαμβάνει από το αυτοκίνητο. Βρίσκεις εύκολα της θέση σου πίσω από το τιμόνι της νέας Panamera με τις ρυθμίσεις να γίνονται όλες ηλεκτρικά. Πίσω σου αφήνεις χώρο για ένα ακόμα επιβάτη που μπορεί να παίζει και τεσσάρι σε ομάδα μπάσκετ. Η χαμηλότερη οροφή δεν επηρεάζει την προσφερόμενη άνεση, ενώ σε επίπεδο εξοπλισμού θα βρεις μέχρι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα που σου κάνουν μασάζ. Μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη δίνει πρόσβαση και στους δύο πίσω επιβάτες σε αρκετές λειτουργίες άνεσης.


 

Για την πίστα και τον δρόμο

Παρά τις τέσσερις πόρτες της και τη φιλοσοφία του μεγάλου αυτοκινήτου η Panamera δεν ακολουθεί τα τετριμμένα. Δεν έρχεται με τόνους άνεσης που προσφέρει μια Mercedes-Benz S-Class, αλλά εστιάζει στην αμεσότητα. Ο καλύτερος χρόνος στο Nurburgring αντανακλά εν μέρει τις δυνατότητες του μοντέλου που τιμά το έμβλημα στο καπό του και προσφέρει απόλαυση με το καλημέρα. Με αυτά τα δεδομένα μάλιστα κρίνεται και αρκετά άνετη, ειδικά στην έκδοση με την αερανάρτηση που ρυθμίζεται σε τρία στάδια. Ταξιδεύει με ταχύτητες ανάλογες με πτώση σε γκρεμό χωρίς να χρειάζεται να είσαι σε απόλυτη εγρήγορση, αφού φιλτράρει και δικαιολογεί αρκετά, τόσο από τις κακοτεχνίες των δρόμων, όσο και από τις δικές σου υπερβολές ή ακόμα και λάθη.

Κινείσαι απίστευτα γρήγορα με την κάθε μια από τις τρεις εκδόσεις να δίνει το δικό της ρυθμό. Στη βασική έκδοση 4S με τον V6 κινητήρα βενζίνης των 2,9 λίτρων η απόδοση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει ανέβει κατά 20 ίππους φτάνοντας τώρα τους 440. Η ροπή αγγίζει τα 550 Nm και είναι επίσης μεγαλύτερη κατά 30 Nm. Τιμές που αφήνουν υποσχέσεις για εκρηκτικές επιδόσεις που στην πράξη επιβεβαιώνονται με τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,4 sec και 4,2 sec με το Sport Chrono Pack, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 289 km/h. Στον δρόμο η 4S δείχνει ήρεμη δύναμη. Δεν σε τρομάζει ποτέ και νιώθεις κυρίαρχος του αυτοκινήτου σε ανοιχτό ή ακόμα και σε επαρχιακό δρόμο. Το καλοστημένο πλαίσιο μοιάζει να καταπίνει τη δύναμη του V6 και δείχνει απόλυτα ισορροπημένο με αυτό τον συνδυασμό.


 

Για τις απόλυτες επιδόσεις

Στην αντιπέρα όχθη η Turbo με τον μεγάλο V8 με τα δύο τούρμπο τοποθετημένα ανάμεσα στο V για αμεσότερη απόκριση στο γκάζι είναι συγκλονιστική σε επιδόσεις. Αποδίδει από τα 4,0 λίτρα 550 ίππους και 770 Nm ροπής εκτοξεύοντας το πολυτελές τετραθέσιο μοντέλο των δύο τόνων από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 3,8 sec ή 3,6 sec με το Sport Chrono Pack. Το launch control με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και την ακούραστη λειτουργία σου επιτρέπει να το δοκιμάσεις όσες φορές θέλεις με το αποτέλεσμα να είναι πάντα ίδιο. Επιτάχυνση που θέτει σε δοκιμασία το κορμί σου και σου προκαλεί μια γλυκιά ζαλάδα. Η πρώτη φορά με τέρμα γκάζι, πέρα από κάθε κλισέ, σου κόβει την ανάσα, αλλά μέσα από τη συμβίωση με την Turbo διαπιστώνεις ότι γίνεται εθιστική.

Πολλά αρκτικόλεξα μαζί με άκρως επιστημονικές επεξηγήσεις συνεργάζονται για να συνθέσουν στην πράξη και με απλά Ελληνικά ένα πλαίσιο γρανίτη. Το 4D Chassis Control συγκεντρώνει πληροφορίες από τα δρόμενα, τις επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να προσφέρει το ιδανικό που περιμένεις από το αυτοκίνητο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αμελητέες και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αναλαμβάνουν να στείλει την περίσσια δύναμη στον τροχό που είναι ο πιο ικανός σε κάθε περίσταση. Η Panamera των πέντε μέτρων γίνεται… μικρότερη στις στροφές και επιδεικνύει αξιοσημείωτη ευελιξία. Από στροφή σε στροφή μαζεύει τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και δοκιμάζει την αποτελεσματικότητα των πανίσχυρων σε κάθε περίπτωση φρένων. Το τιμόνι διακρίνεται για την ακρίβειά του, αλλά υστερεί λίγο σε πληροφόρηση και αυτό μάλλον δεν έγινε τυχαία. Βλέπετε, στόχος εκτός των άλλων ήταν να προσφέρει και άνεση στον οδηγό της, να κάνει το ταξίδι του παιχνίδι. Αν μάλιστα κατεβάσει ρυθμούς τότε ο V8 απενεργοποιεί τους τέσσερις κυλίνδρους του για περισσότερη οικονομία. Αυτό όμως το αφήσαμε να το διαπιστώσουμε στη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.

 

Ταξιδιάρικη φιλοσοφία

Αν μιλάμε για οικονομία τότε η Panamera 4S Diesel είναι η έκδοση που διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα. Όπως μπορείτε να δείτε και στην τελευταία φωτογραφία του θέματος που τραβήξαμε από τον πίνακα οργάνων η αυτονομία της αγγίζει σχεδόν τα 900 πραγματικά χιλιόμετρα, με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 75 λίτρων. Ταξιδιάρικη φιλοσοφία από τον 4λιτρο κινητήρα που αποδίδει 422 ίππους και 850 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,5 sec (4,3 sec με Sport Chrono Pack) έχοντας μέγιστη ταχύτητα 285 km/h. Η ροπή εδώ είναι κυρίαρχη με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις να είναι εντυπωσιακές. Σε συνδυασμό με το πολύ γρήγορο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDK, το οποίο επιλέγει ανά πάσα στιγμή τη σωστή σχέση, το ταξίδι με αυτή την diesel Panamera είναι απόλαυση χωρίς να υστερεί σε ταχύτητα.

Δίχως άλλο η πρώτη οδηγική επαφή με την Porsche Panamera ήταν απόλυτα θετική και μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων, ακόμα και κάτω από τις αφιλόξενες καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίσαμε στην Πολωνία. H Porsche με τη νέα Panamera μοιάζει να παίζει στο δικό της γήπεδο χωρίς ανταγωνισμό, προσφέροντας ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς που σε αυτή τη γενιά περιλαμβάνουν και την αισθητική.


 

συμπέρασμα
Ακόμα καλύτερη σε όλους τους τομείς, με εκλεπτυσμένη σχεδίαση, ραφιναρισμένο πάτημα στον δρόμο για τους επιβάτες και σπορ αίσθηση για τον οδηγό. Οι επιδόσεις είναι κυρίαρχες, με την Porsche να έχει κάνει εντυπωσιακή δουλειά στον διαχωρισμό των κινητήρων σε κατηγορίες που στοχεύουν σε διαφορετικό κοινό. Η νέα Porsche Panamera δίχως άλλο τοποθετείται στην κορυφή της πυραμίδας των μεγάλων πολυτελών μοντέλων προσφέροντας ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο που θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό.

Porsche Panamera First Drive 2016

2017 Porsche Panamera Turbo video debut

Porsche Panamera fastest luxury sedan on earth

Porsche Panamera Record ring

Designing the new Porsche Panamera.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...