ΟΔΗΓΟΥΜΕ: MERCEDES-AMG GT S

H ώρα της αποπλάνησης, μιας Mercedes-Benz AMG GT S στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, είναι κυριολεκτικά ώρα. Τρεχάτε ποδαράκια μου!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η παρουσία της Mercedes-Benz στα Supercars γίνεται με ένα Sport Coupe που γεμίζει το μάτι και προδιαγραφές που αναστατώνουν τις οδηγικές αισθήσεις.

Έχεις 60 λεπτά, δηλαδή 3.600 δευτερόλεπτα για να οδηγήσεις / φωτογραφήσεις / βιντεοσκοπήσεις, να φορτώσεις τα δεδομένα του εγκεφάλου σου με εντυπώσεις και να χωρέσεις τους 510 ίππους του 4λιτρου V8 biturbo, στα 2,1 km του σφιχτού Αθηναϊκού σιρκουί. Όσο λυσσασμένα όμως και να είχες σκοπό να μπουκάρεις στην πίστα για να εκμεταλλευτείς το χρόνο και να απολαύσεις στο μέγιστο την ορμητική κλωτσιά απόδοσης της πληθωρικής AMG, η ρητή εντολή «παρακαλώ, τα ηλεκτρονικά στο On» δια στόματος Αλεξάνδρας Χρυσού, υπεύθυνης επικοινωνίας της Mercedes-Benz Hellas, ήταν προστατευτική για όλους. Για τα πανάκριβα Pirelli, για το event, για το ίδιο το αυτοκίνητο! E, λογική απαίτηση που την περίμενα να πω την αλήθεια, όταν οι καλεσμένοι δημοσιογράφοι εναλλάσσονται ανά ώρα από το πρωί μέχρι το σούρουπο. Έβαλα λοιπόν την ουρά στα σκέλια (κυριολεκτικά) και προσπάθησα να πάρω ότι περισσότερο μπορούσα από την γεύση της GT S, φωλιάζοντας στο δερμάτινο μπάκετ της οδηγοκεντρικά πολυτελούς διθέσιας καμπίνας.

Με νούμερα

Κινητήρας                4.0 V8 Biturbo

Ιπποδύναμη             510 PS

Ροπή                         650 Nm

Κιβώτιο            αυτόματο 7 σχέσεων

0-100 km/h                3,8 sec

Τελική ταχύτητα        310 km/h

Μέση κατανάλωση  9,4 lt/100 km

Εκπομπές CO2         219 g/km

Τιμή                            204.550 €

 

Το θηρίο ποζάρει…

Οι πρώτες εντυπώσεις καταγράφονται από τα μάτια. Μια κλασσική νοσταλγική κουπέ γραμμή με σύγχρονες πινελιές από την επίκαιρη έμπνευση των σχεδιαστών της εταιρείας. Αν η πρώτη σύγχρονη προσπάθεια της Mercedes-Benz με την SLS στο club των supercars είχε στοιχεία υπερβολής και εντυπωσιασμού, όπως για παράδειγμα οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες, η νεότερη εκδοχή που είναι η GT S ακολουθεί ποιο συμβατικές λύσεις αλλά πολλαπλάσια θελκτικότερες. Μήκος που ξεπερνά τα 4,5 m, πλάτος που φλερτάρει με τα 2 m και ύψος κάτω από τα 1,3 m, είναι ένα δείγμα των πληθωρικών αναλογιών. Όπου και να πέσει το βλέμμα κάνει τις κόρες των ματιών να διαστέλλονται. Το επίκεντρο είναι το μακρύ και επιβλητικό καπό, οι θηριώδης αεραγωγοί, τα βράγχια στα φτερά και φυσικά οι σαγηνευτικές κουπέ καμπύλες που διαμορφώνουν έναν sexy ποπό.
Το εσωτερικό είναι υπεράνω κριτικής σε επίπεδο ποιότητας και πληθωρικό σε αισθητική, με εξοπλισμό ανάλογο της φήμης του κατασκευαστή και της σπορ φιλοσοφίας. Ένα θηριώδες κεντρικό τούνελ και μια κονσόλα που πρέπει να είναι ότι φαρδύτερο μπορεί να συναντήσει κανείς σε Sport Coupe, ουσιαστικά βάζει οδηγό και συνοδηγό στην δική τους μεριά με τα πόδια τους να μην συναντιόνται ποτέ! Στο φαρδύ διαχωριστικό αναμεσά τους, μια σειρά από διακόπτες και χειριστήρια που αφορούν κλασσικές λειτουργίες, αλλά και τρόπο έκφρασης του δυναμικού προφίλ την στιγμή της οδήγησης. Ψηλά στην κονσόλα, η φυτευτή μπροστά στα μάτια σου έγχρωμη οθόνη, όπως επιβάλει η εποχή, που προσφέρει καταιγισμό πληροφόρησης τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για την ψυχαγωγία και ενημέρωση. Κάτω από τους τέσσερις προσεγμένους αεραγωγούς μια σειρά διακοπτών, κυρίως για τον κλιματισμό και ένας αποθηκευτικός χώρος για μικροπράγματα. Στο κέντρο το χειριστήριο του touchpad και αρκετά πίσω ο μικροκαμωμένος επιλογέας του αυτόματου AMG SPEEDSHIFT DCT. Μικρό το κακό γιατί οι αλλαγές γίνονται από τα paddles πίσω από το τιμόνι.
Τα περιφερειακά στρογγυλά μπουτόν σου δίνουν τη δυνατότητα να ασχοληθείς ξεχωριστά με δυναμικές ρυθμίσεις, όμως με την κλεψύδρα να αδειάζει, πού χρόνος για περαιτέρω ψάξιμο! Προλαβαίνω να βάλω την επιλογή RACE στο Driving Mode που επιλέγει τις επιθετικότερες ρυθμίσεις, ο δείκτης μου γυροφέρνει προς την απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών ευστάθειας, αλλά η λογική επικρατεί της επιθυμίας και δεν παίρνει την απόφαση. Τουλάχιστον απολαμβάνω τον απελευθερωμένο ήχο από τις εξατμίσεις βγαίνοντας από τα pits. Υπάρχουν και οι επιλογές Comfort, Sport και Sport+ για τον δρόμο, αλλά και η Individual για προσωπικές ρυθμίσεις, όμως εμείς είμαστε σε πίστα…

 

Το θηρίο ξυπνάει…

Ο αλουμινένιος 4λιτρος V8 είναι φυσικά άμεσου ψεκασμού με τις δυο τουρμπίνες στην εσωτερική γωνία του για να εξαφανίσει την υστέρηση στην απόκριση. Η πίεση υπερπλήρωσης φτάνει τα 1,2 bar και οι 510 ίπποι κάνουν την πληθωρική εμφάνισή τους παρέα με 650 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Αυτό το τσουνάμι απόδοσης καλείται να περάσει στο όποιο οδόστρωμα μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού που «μιλάει» στα πίσω ελαστικά διάστασης 295/30 R20 (εμπρός 265/35 R19). Σε κάθε βύθιση του δεξιού ποδιού, η AMG GT S τινάζεται μπροστά, μπουμπουνίζει τις εξατμίσεις της και καταπίνει ευθείες. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και σχεδόν με «κλωτσιά» αν περάσεις στην μηχανική ρύθμιση.
Τα 3.8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση είναι δείγμα των κατορθωμάτων από τους άθλους των επιδόσεων που μπορείς να ζήσεις εδώ μέσα και τα 310 km/h τελικής ταχύτητας, απλά να τα φανταστείς. Με σχεδόν 1.700 κιλά μοιρασμένα σε αναλογία 47:53 εμπρός πίσω και με 3,2 kg/PS, το «παιχνίδι» είναι σοβαρό, αντιμετωπίζει με ευκολία το γύρω-γύρω των Μεγάρων, αν και δείχνει ότι εκδηλώνει ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων του. Οι πληθωρικές διαστάσεις προσφέρουν ένα μεταξόνιο 2.630 mm και γενναία μετατρόχια (1.680 mm εμπρός, 1.651 mm πίσω) που δικαιολογούν την φαρδιά σιλουέτα και πατάνε επιβλητικά κάθε ωφέλιμο εκατοστό ώστε να νιώθεις ότι μπορείς να στηριχτείς επάνω της με το πόδι στο πάτωμα. Η ακλόνητη και στιβαρή αίσθηση δικαιολογείται και από το γενικότερο στήσιμο που εξασφαλίζουν τα διπλά αλουμινένια ψαλίδια γύρω γύρω και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που βρίσκονται στις πιο σφιχτές αποσβέσεις.
Καθισμένος σχεδόν στο πάτωμα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα γρήγορο και άμεσο τιμόνι που ακούει στις εντολές που του δίνεις. Το εξαιρετικά φιλότιμο turn-in δείχνει ότι δεν σπαταλά τα ωφέλιμα μέτρα και δεν αποκλίνει από την ιδανική γραμμή εισόδου - κορυφής - εξόδου που έχεις στο μυαλό σου. Παίζει το ρόλο της και η τοποθέτηση του κινητήρα που έχει τραβηχτεί αρκετά προς την καμπίνα χωρίς να κρεμά βάρος μπροστά. Τα σκασίματα στις αλλαγές και ιδίως στα κατεβάσματα είναι ένα παιχνίδι που χαίρεσαι να το ζεις επαναλαμβανόμενα. Οι αισθητήρες όμως των ηλεκτρονικών είναι σε συναγερμό και πριν καν γλιστρήσει, στέλνουν εντολές για να αποτρέψουν κάθε σπατάλη υπερβολής στο γκάζι. Τόσο υπερπροστατευτικά που μειώνουν την δυνατότητα επιτάχυνσης ακόμα και όταν νιώθεις ότι έχεις ισιώσει και περιμένεις να εκσφενδονιστείς μέχρι τη επόμενη στροφή. Μόλις ευθυγραμμίσεις κυριολεκτικά τους τροχούς απελευθερώνουν τα γκέμια και η GT S καλπάζει το όποιο μήκος της ευθείας απομένει μέχρι τα φρένα. Τα πόδι πιέζει βαθιά και το σπορ κουπέ της Mercedes επιβραδύνει σίγουρα και ουσιαστικά ακόμα και όταν υπερβάλεις. Δείχνει μάλιστα αντοχή και συνέπεια στο φρενάρισμα στους επαναλαμβανόμενους γύρους που αναρωτιέσαι για τα κατορθώματα των κεραμικών, γιατί η «δική μας» δεν τα φοράει.
Η άμμος στην κλεψύδρα έχει ολοκληρώσει τη διαδρομή της και σύντομα θα σφυρίξει λήξη. Πιέζω για επιδόρπιο το κουμπί που δίνει στην ουρά ελευθερία και με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, η AMG GT S ζωγραφίζει και μεταμορφώνεται σε brutal εκφραστή της πίσω κίνησης. Γίνεται θεριακλής που καπνίζει μανιωδώς τα πίσω λάστιχα και τα καίει με μια …ρουφηξιά! Πολύ θα την ήθελα την μερακλίδικη στιγμή της με την ουρά μπουρλοτιέρη της ασφάλτου και πρωταγωνιστή σε κάθε Κ της πίστας, όμως ο χρόνος τελειώνει, ο επόμενος περιμένει και η φωνή από τον ασύρματο με ενημερώνει να αλλάξω ρότα και να παραδώσω οπλισμό. Τουλάχιστον δεν την παραδίδω ξυπόλητη.   

ΦΩΤΟ/VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ, MERCEDES-BENZ

συμπέρασμα

Αριστοκρατικό στιλ και προσωπικότητα σε XL μέγεθος παντρεύονται με επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στην αφρόκρεμα των σπορ κουπέ. Η AMG GT S είναι ουσιαστικά η επόμενη μέρα της SL S και βάζει την Mercedes στη γειτονιά των sport και premium κουπέ. Μπορεί να μην είναι ένα ακονισμένο σπορ εργαλείο που θα επιβληθεί παραδοσιακότερων δυνάμεων της κλάσης που απευθύνεται, όμως φορτώνει τον σπορ ουρανίσκο με δεδομένα που υπερκαλύπτουν την πλειονότητα των ανήσυχων αγοραστών με παχύ πορτοφόλι.

Mercedes-AMG GT S @ Megara 2016

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...