ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Audi R8 Coupe 5.2 V10 plus

Το πιο προσιτό supercar της αγοράς ανανεώθηκε και με έναν ρωμαλέο V10 στην έκδοση "plus", επιτρέπει στο λαό να ονειρεύεται

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το δίδυμο αδελφάκι της Huracan μας καλωσορίζει στον μαγικό κόσμο των supercars με το πιο φιλικό κεντρομήχανο της αγοράς. Ελαφρύτερο, στιβαρότερο και ταχύτερο από ποτέ, το Audi R8 V10 plus το χαίρεσαι με την ίδια ευκολία στις καθημερινές σου μετακινήσεις αλλά κι όταν ψάχνεις στο στροφόμετρο ψηλά πάνω από τις 8.000 στροφές.

συμπέρασμα

Είναι από τις περιπτώσεις που η οδηγική γνωριμία με ένα supercar σε δυσκολεύει να βγάλεις συμπέρασμα, από σεβασμό και μόνο στον κάθε φίλο του αυτοκινήτου που ονειρεύεται να βρεθεί σε ένα κεντρομήχανο με την τεχνολογική αρτιότητα του Audi R8 και το επίπεδο ισχύος της έκδοσης V10 Plus. Ναι, έχει και μειονεκτήματα αλλά σίγουρα είναι από τις περιπτώσεις που το τίμημα δεν περιλαμβάνεται σε αυτά.

Δυτικά από το στρατηγείο της Audi στο Ingolstadt, οι Γερμανοί δημιούργησαν το ιδανικό μέρος για να δειγματίζουν την αφρόκρεμα της γκάμας τους αλλά και να εκπαιδεύουν το κοινό πάνω στο αγωνιστικό DNA της μάρκας. Βρεθήκαμε καλεσμένοι της Kosmocar στο Neuburg για να γνωρίσουμε το Audi Driving Experience, μια εγκατάσταση πραγματικό κόσμημα, που φιλοξενεί τον sport τομέα της εταιρείας και στην πίστα της μπορεί κανείς να πάρει μια γερή δόση αδρεναλίνης. Η έκπληξη λοιπόν ήταν δέκα απαστράπτοντα ολοκαίνουρια R8 V10 και μάλιστα στην αναβαθμισμένη τους έκδοση “Plus” με τους 70 επιπλέον ίππους από την κανονική των 540 να περιμένουν την ελληνική αποστολή για μια γνωριμία ικανή να αφήσει ανάγλυφες μνήμες.

 

Calibration

Η οδήγηση ενός supercar για τον κοινό θνητό και ταπεινό δημοσιογράφο, αποτελεί  μια ιδανική ευκαιρία επαναπροσδιορισμού των αυτοκινητικών αξιών αφού συχνά αυτό που θεωρούμε γρήγορο ή εκρηκτικό απαιτεί το κατάλληλο σημείο αναφοράς. Το ανανεωμένο  Audi R8 V10 plus είναι το πιο προσιτό σημείο αναφοράς καθώς επιτρέπει στον μέσο οδηγό να αισθανθεί άνετα, παρά τους έξι εκατοντάδες ίππους που καιροφυλακτούν πίσω από την πλάτη του και στον μυημένο να μένει με το στόμα ανοιχτό για όλα όσα του επιτρέπει να κάνει με τον λιγότερο δυνατό φόβο.

Η δεύτερη γενιά R8 είναι κτισμένη πάνω στο Audi Space Frame, ένα υβρίδιο αμαξώματος όπου κυριαρχούν δύο βασικά υλικά (79% αλουμίνιο και 13% ανθρακόνημα). Ζυγίζει κενό μόλις 200 κιλά και είναι 40% πιο ανθεκτικό σε στρέψη σε σχέση με τον προκάτοχο και πανομοιότυπο με αυτό της Lamborghini Huracan. Η κατανομή βάρους των 1.454 κιλών αγγίζει το ιδανικό και με 48/52 διορθώνει το οπισθοβαρές 43/57 του παρελθόντος. Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις εστιάζονται στη νέα μονοκόμματη γρίλια, στα φανάρια και στις εισαγωγές αέρα και άλλες μικρότερης έντασης λεπτομέρειες που φέρνει η ανανεωμένη σειρά, αλλά ποιος νοιάζεται για την εικόνα;

 

Πιάτο ημέρας

Η ουσία κρύβεται στην μηχανολογική συγκρότηση που αποτελεί το ζητούμενο κάθε petrol head που σέβεται τον εαυτό του. Ξεκινήσαμε την πρώτη γνωριμία με δοκιμασίες σε βρεγμένο τερέν, σλάλομ και αποφυγή εμποδίου για μια πρώτη εξοικείωση και κατόπιν εντός πίστας για μερικούς γύρους. Και είναι σημαντικό να ξεκινάς μια οδηγική γνωριμία από το ολισθηρό τερέν καθώς με άλλα supercars είναι συνηθέστερο να τα κλειδώνεις με τις πρώτες σταγόνες της βροχής. Βέβαια στο ειδικό skid στο Neuburg η πρόσφυση ακόμη και σε βρεγμένο είναι πολύ πολύ ανώτερη από αυτή που θα δει ο τυχερός όταν προλάβει φρέσκο ασφαλτοτάπητα πριν σκονιστεί και γυαλίσει από τον ήλιο. Κερασάκι στην τούρτα δύο hot laps με τους εκπαιδευτές Rob Kunst και Markus Gruber που φανέρωσαν όλα τα κρυμμένα μυστικά του R8 και άφησαν ένα χαμόγελο στα πρόσωπα όλων όσων κάθισαν στο δεξί κάθισμα.

 

Μελωδία της ευτυχίας

Πατώντας το κόκκινο κουμπί στο τιμόνι παίρνει μπροστά ο V10 των 5,2 λίτρων με ένα μπάσο ήχο να γεμίζει το κεφάλι και να φτάνει έως το στομάχι. Η φυσική αναπνοή και η ψαρωτική χροιά σε συνεπαίρνουν και σε προ(σ)καλούν να παίξεις με το γκάζι, γνωρίζοντας ότι με το R8 εν στάση  αυτό απαγορεύεται ρητώς καθώς το διαδίκτυο είναι γεμάτα από φλεγόμενα supercar που γκαζώθηκαν περιμένοντας να ανάψει το φανάρι.

Ο V10 συνδυάζει δύο συστήματα τροφοδοσίας με άμεσο ψεκασμό MPI που βοηθά στο μερικό φορτίο και τις χαμηλές στροφές και έμμεσο ψεκασμό FSI στην πολλαπλή που αποδίδει καλύτερα στις ψηλές στροφές. Για λόγους περιβαλλοντικής ευσυνειδησίας υπάρχει και το σύστημα Cylinder On Demand για μεγαλύτερη οικονομία που απομονώνει τη λειτουργία κυλίνδρων όταν δεν υπάρχει ανάγκη, αλλά με 10 κυλίνδρους να παλινδρομούν δεν θα παρατηρήσει κανείς ποτέ τη διαφορά, ούτε βέβαια θα ψάξει κανείς την επίπτωση που θα έχει στην κατανάλωση. Το 7άρι S-tronic συνδυάζεται με ένα νέο σύστημα quattro με υδρόψυκτο πολύδισκο συμπλέκτη στον εμπρός άξονα που δίνει έως και 92% της ροπής στον πίσω άξονα. Τα mode λειτουργίας comfort, auto, dynamic και individual του κιβωτίου προσαρμόζονται σε τρία διαφορετικά set up συνθηκών: στεγνό, βρεγμένο και χιόνι. Όλα αυτά θέλουν ψάξιμο από τον επιμελή και πάνε περίπατο, μόλις αρχίσεις να νιώθεις την ευκολία και την αστραπιαία ταχύτητα στα ανεβάσματα, κατεβάσματα και τα απίστευτα αποθέματα πρόσφυσης. Το πίσω μπλοκέ διαφορικό βάζει όλη τη δύναμη στο δρόμο με τη βοήθεια των 20άρηδων τροχών.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια παντού, με ρυθμιζόμενη απόσβεση μέσω του Audi Magnetic Ride για περισσότερη απόλαυση που την αντιλαμβάνεσαι μόλις εξοικειωθείς με το σύνολο. Το R8 ακόμη και στην έκδοση Plus είναι απίστευτα φιλικό κυρίως χάρη στην σωστά προσαρμοσμένη μεταφορά της δύναμης στο δρόμο. Ο μπροστινός άξονας συμμετέχει όχι μόνο στην καλύτερη έξοδο από τις στροφές φέρνοντας πρόσφυση εκεί που υπάρχει ανάγκη, αλλά δημιουργεί καλύτερη ισορροπία στο παραπανίσιο γκάζι έστω κι αν αυτό οδηγεί σε γρηγορότερη φθορά των ελαστικών για τον ορμητικό οδηγό. Αυτό αποτελεί και στρατηγική επιλογή της Audi ώστε να R8 να δείχνει στον ενθουσιώδη από νωρίς που να φυλαχτεί ώστε η βόλτα να ολοκληρωθεί ευχάριστα και χωρίς παρατράγουδα. Παρόλα αυτά τα περιθώρια ευχαρίστησης είναι ψηλά και το χαμόγελο είναι εξασφαλισμένο αφού η φιλικότητα του αυτοκινήτου σου επιτρέπει να αποκαλύπτεις το όριο της οδηγικής σου ικανότητας με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Το καλορυθμισμένο σύστημα ESC δεν απενεργοποιείται οριοθετώντας τις καταστάσεις ακόμη κι εντός πίστας που σε προφυλάσσουν από παρεκτροπές που όταν συμβούν πραγματοποιούνται με πολλά παραπανήσια χιλιόμετρα κι αυτό γιατί το γλυκό γκάζι του V10 σε κάνει να ξεχνάς πόσα χιλιόμετρα μαζεύεις μέχρι την επόμενη στροφή.

Βέβαια η ωμή δύναμη δεν κρύβεται και με 0-100km/h σε χρόνο 3,2 sec κολλάς στην πλάτη του καθίσματος, ενώ η ευθεία στο Neuburg είναι λίγη για να διαπιστώσει κανείς αν μπορεί να φτάσει τα 0-200km/h σε χρόνο κάτω από 10 sec, όχι βέβαια πως κι αυτό μας έλλειψε. Το σκαρφάλωμα στο πεντάλ του φρένου είναι κι αυτό μια εκπληκτική εμπειρία ισοδύναμη αυτής της επιτάχυνσης με το γκάζι στο πάτωμα και τις αλλαγές πάνω από τις 8.000 rpm. Τα χιλιόμετρα μάλιστα έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό και εν αγνοία του οδηγού αφού είναι τόσο γεμάτη η αίσθηση που σου δίνει σημαδεύοντας την επόμενη στροφή που σπάνια θα κοιτάξεις στον πίνακα οργάνων να δεις τα χαΐρια σου.

 

Πέντε και το Joker

Το τίμημα ξεπερνάει τις δύο εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και δεν αφορά τους έχοντες την οικονομική επιφάνεια που δεν θα δυσκολευτούν να δικαιολογήσουν την αγορά του. Όσοι λοιπόν έχουν ευρύχωρο παρκινγκ με παρόμοιας φιλοσοφίας μοντέλα να περιμένουν τη σειρά τους να βγουν στο δρόμο, θα πρέπει να βάλουν το R8 V10 Plus πρώτο τη τάξει για καθημερινή χρήση και όχι μόνο. Για τους κοινούς θνητούς αρκεί ένα χαμόγελο της τύχης για να μπεις στο μαγικό κόσμο των supercars όπου σημασία δεν έχει να σε δείχνουνε αλλά να μην σε πιάνει στο μάτι.

Τα παραπανήσια κουμπιά στο τιμόνι χορταίνουν το μάτι, όμως τα paddles, το γκάζι και το φρένο φτάνουν και με το παραπάνω



Το αγωνιστικό τμήμα στεγάζεται κι αυτό στο Neuburg και οι οδηγοί (από αριστερά) Jamie Green και AdrienTambay μας υποδέχθηκαν μαζί με το Audi RS5 DTM που θα συμμετέχει στο πρωτάθλημα του 2016

Audi Driving Experience Center

Η επίσκεψη στο κέντρο οδήγησης είναι εκ των ουκ άνευ, αν βρεθείς στο Ingolstadt και ολοκληρώσεις την περιήγηση στο Μουσείο της Audi. Το Driving Experience Center ξεκίνησε τη λειτουργία του 2014 και ουσιαστικά αποτελεί έναν πολυχώρο για το αυτοκίνητο με αίθουσες συνεδρίων, εστιατόριο, καταστήματα αναμνηστικών, μία ειδικά σχεδιασμένη χωμάτινη διαδρομή με τεχνητά εμπόδια για 4x4 και μία ασφάλτινη πίστα όπου μπορεί ο επισκέπτης να κάνει μαθήματα οδήγησης. Τα επίπεδα εκπαίδευσης καλύπτουν όλη τη γκάμα και εκτός από τα βασικά που αφορούν την ασφαλή οδήγηση φτάνουν στη sportscar experience για οδήγηση με R8 V10 Plus, από το πρώτο στάδιο της εξοικείωσης μέχρι το Nordschleife experience για εκπαίδευση στην «Πράσινη Κόλαση». Μπείτε στη σχετική σελίδα και πάρτε μια γεύση για τιμές και διαθέσιμες ημερομηνίες.

AUDI R8 5.2 V10 PLUS

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...