ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Toyota Avensis 2015

Υιοθετώντας την εταιρική εμφάνιση της Toyota, το Avensis δέχεται μία αναβάθμιση που ξεφεύγει από τα όρια του face lift

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Toyota φρεσκάρει συνολικά το μεσαίο οικογενειακό της, φλερτάροντας ανοιχτά με τους fleet managers ομίλων και εταιριών.

γλυκά
  • Πετυχημένη αναβάθμιση ανάρτησης (άνεση/κράτημα)
  • Τιμόνι, για τα μέτρα της κατηγορίας
  • Αποδοτικό και γρήγορο σύστημα infotainment
  • Value for money πακέτα εξοπλισμού
ξινά
  • Μέτρια ποιοτική αίσθηση τμημάτων του εσωτερικού
  • Επάρκεια 1.6 D-4D για το βάρος του αυτοκινήτου
  • Φιλοσοφία λειτουργίας CVT (1.8 Valvematic)

Πολλά τα νέα για το ανανεωμένο Avensis. Δύο νέοι κινητήρες diesel από τη BMW (1,6 και 2,0 λίτρων), αναβάθμιση της κατασκευαστικής διαδικασίας του πλαισίου (συγκολλήσεις, ενισχύσεις), σύστημα πολυμέσων με Bluetooth streaming, rear view camera, φωνητικές εντολές κλπ., αμορτισέρ διπλής ενέργειας και αναδιαμόρφωση των ρυθμίσεων της ανάρτησης, πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (forward collision warning, lane departure warning κ.α.) και ο κατάλογος συνεχίζεται. Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της σύγχρονης αγοράς αυτοκινήτων, ουδείς έχει το δικαίωμα να μένει πίσω σε θέματα τεχνολογίας, ασφάλειας και market placement. Και η Toyota το ξέρει πολύ καλά.

Απ’ όλες αυτές τις αλλαγές, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελληνική αγορά έχει η υιοθέτηση του 1.6 turbo-diesel στη γκάμα κινητήρων του Avensis. Η ονομαστική απόδοση των 112 ίππων δεν αφήνει περιθώρια συγκίνησης (0-100 km/h σε 11,4 sec, τελική ταχύτητα 185 km/h), αλλά η αξιοπρεπής ροπή των 270 Nm από τις 1.750 στροφές καθώς και οι τιμές κατανάλωσης (4,2 lt/100 για τον μικτό κύκλο με 16άρες ζάντες), ακούγονται ευχάριστα. Τουλάχιστον στη θεωρία, μιας και στην πράξη ο κινητήρας δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα με το βάρος και τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου. Το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας είναι σχετικά μικρό και σε δρόμους με έντονη υψομετρική διαφοροποίηση, αναγκάζεσαι να καταφεύγεις πολύ συχνά στο εύχρηστο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της γνωριμίας μας στη μαγευτική Ελβετία, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km, κινούμενοι με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου γύρω στα 120 km/h και σκαρφαλώνοντας τις Άλπεις χωρίς ιδιαίτερες ακρότητες. Πολύ πιθανόν οι άνθρωποι του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Toyota να είχαν στο μυαλό τους τα οδικά πρότυπα και τις οδηγικές συνήθειες των Κάτω Χωρών ή του Ηνωμένου Βασιλείου, τα οποία όμως διαφέρουν αρκετά από το Ελληνικό «Αθήνα-Τρίκαλα» σε «πάω-για-Πάσχα» mode.

Διά την ημετέρα πραγματικότητα και για τον ιδιώτη, η πιο ολοκληρωμένη έκδοση είναι ίσως η 1.8 Valvematic. Ο κινητήρας δεν είναι και ο πιο ήσυχος της αγοράς, όμως έχει σαφώς πιο πολιτισμένη λειτουργία από τον 1.6 D-4D, είναι πρόθυμος και ζωντανός, αρκετά οικονομικός (στις προαναφερθείσες συνθήκες είδαμε παραπλήσια κατανάλωση με τον 1.6 diesel) ενώ είναι και ο μόνος από τους βενζινοκινητήρες που τα «βγάζει πέρα» με τον πράσινο δακτύλιο. Προτιμήστε τον καλύτερα με το χειροκίνητο κιβώτιο, μιας και το CVT είναι περισσότερο «ιδιαίτερο», παρά χρηστικό.

Στο πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, ο ανανεωμένος σχεδιασμός του ταμπλό είναι ξεκούραστος στο μάτι και ο γαλάζιος φωτισμός σε χαλαρώνει. Το σύστημα πολυμέσων είναι μάλλον straight-forward για όποιον έχει κάποια εμπειρία με την τεχνολογία, όμως για τους αμύητους θα χρειαστεί ψυχραιμία και αρκετή ανάγνωση του manual (αλήθεια: όλα τα προϊόντα συνοδεύονται από τέτοια βιβλιαράκια. Δεν το ξέρετε;). Κάποιες εργονομικές ατέλειες εντοπίζονται στη δυσκολία πρόσβασης στα πλήκτρα των πίσω παράθυρων από το πάνελ του οδηγού, στη θέση του ηλεκτρικού χειρόφρενου και στο καπάκι του (τεράστιου) χώρου αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο, με το ιδιαίτερο άνοιγμα.

Το Avensis έχει να αντιμετωπίσει μία αγορά με μοντέλα όπως τα νέα Passat και Mondeo, το Insignia αλλά και το Octavia, που κάθε άλλο παρά εύκολοι αντίπαλοι θεωρούνται. Ο τιμοκατάλογος για τους ιδιώτες δείχνει να είναι στο σωστό δρόμο (από € 18.080 και € 22.420 για τα 1.6 βενζίνης και 1.6 diesel αντίστοιχα, με απόσυρση), προσφέροντας value for money εξοπλιστικά πακέτα, ενώ το σήμα και η ιστορία δεν αφήνουν αμφιβολίες για την αξιοπιστία σε βάθος χρόνου. Μένει να δούμε την πολιτική της Toyota στις εταιρικές πωλήσεις αλλά και τα πακέτα των υπηρεσιών aftersales, για να έχουμε μια ολοκληρωμένη άποψη για τη συνολική αξία του Avensis ως προϊόν.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ TOYOTA AVENSIS

 

συμπέρασμα

Στη δύσκολη αρένα του Ελληνικού Segment-D, το Avensis κατεβαίνει χωρίς το δυνατό του όπλο, τον 2.0 D-4D, που θάβεται απ’ το παράλογο φορολογικό σύστημα της χώρας μας. Για όλο τον υπόλοιπο κόσμο, η Toyota αναβάθμισε το Avensis με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελεί ένα σύγχρονο, πλήρες και ελκυστικό πακέτο, τόσο για τον executive manager, όσο και για  τον συνειδητοποιημένο ιδιώτη.

Toyota Avensis 2015

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
66
GOCAR Magazine #66

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...