Οδηγούμε: Νέα Skoda Superb 2015

Η φιλοσοφία Simple Clever σε μέγεθος XXL, με ενδιαφέροντες κινητήρες για την Ελλάδα: 1.4 TSI 150 ίππων και 1.6 TDI πετρελαίου 120 ίππων

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η τρίτη γενιά του μεγαλύτερου μοντέλου της Skoda έρχεται με μοντέρνα σχεδίαση και εκσυγχρονισμένη γκάμα κινητήρων που ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα στη βενζίνη και τα 1,6 στο πετρέλαιο.

Κινητήρες

Η μείωση του βάρους έως και 75 κιλά συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, οι προηγμένοι κινητήρες και η βελτιωμένη αεροδυναμική έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη απόδοση 20% με παράλληλη μείωση στην κατανάλωση κατά 30%, σε σχέση πάντα με την απερχόμενη Superb. Αναλυτικά, η γκάμα της Superb απαρτίζεται από τις εξής εκδόσεις βενζίνης TSI και diesel TDI:

  • 1.4 TSI με 125 ίππους
  • 1.4 TSI ACT με 150 ίππους (& 4x4)
  • 1.8 TSI με 180 ίππους
  • 2.0 TSI με 220 ίππους
  • 2.0 TSI 4x4 με 280 ίππους
  • 1.6 TDI με 120 ίππους
  • 2.0 TDI με 150 ίππους (& 4x4)
  • 2.0 TDI με 190 ίππους (& 4x4)

 

Συνδεσιμότητα

Το SmartLink διασφαλίζει για τη συνδεσιμότητα της Superb. Περιλαμβάνει τη λειτουργία MirrorLink και υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, τα οποία παρέχουν εύκολη πρόσβαση και χειρισμό σε πολλές εφαρμογές (apps) από το smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η λειτουργία SmartGate επιτρέπει την πρόσβαση σε δεδομένα του αυτοκινήτου μέσω του smartphone και τη χρήση τους στις αποθηκευμένες εφαρμογές, ενώ η νέα εφαρμογή Skoda Media Command επιτρέπει τον τηλεχειρισμό του συστήματος πολυμέσων από τα πίσω καθίσματα. Τέλος, το κορυφαίο σύστημα Columbus διαθέτει προαιρετικά ενσωματωμένη σύνδεση υψηλής ταχύτητας στο διαδίκτυο.

Hi-tech για άνεση και ασφάλεια

Στον στάνταρ εξοπλισμό της νέας Superb περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι, Ηλεκτρονικό Σύστημα Eυστάθειας (ESC), Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων (Multi-Collision Brake), Σύστημα Πρόσθιας Προειδοποίησης Κινδύνου με Αυτόνομη Πέδηση (Front Assist με City Emergency Brake), Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών (Tyre Pressure Monitoring) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS+. Η λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνει ακόμη περισσότερα συστήματα υποβοήθησης όπως:

  • Αυτόματο Σύστημα Διατήρησης Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control ή ACC),
  • Σύστημα Προστασίας Επιβατών (Crew Protect Assist) που προετοιμάζει το σύνολο των συστημάτων ασφαλείας για τους επιβάτες σε περίπτωση αναγνώρισης πιθανής σύγκρουσης,
  • Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Assist),
  • Σύστημα Έντονου Κυκλοφοριακού (Traffic Jam Assist) το οποίο αναλαμβάνει τα συνεχή στάματα/ξεκίνα σε συνθήκες έντονου μποτιλιαρίσματος,
  • Σύστημα Επείγουσας Κατάστασης (Emergency Assist) που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να οδηγήσει και ακινητοποιεί αυτόματα το όχημα,
  • Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detect) που ανιχνεύει για διερχόμενα οχήματα και υποδεικνύει στον οδηγό ασφαλείς αλλαγές λωρίδας κυκλοφορίας,
  • Σύστημα Οπίσθιας Προειδοποίησης (Rear Traffic Alert) που ειδοποιεί τον οδηγό αν κάποιο άλλο όχημα πλησιάζει από πίσω και πλάι όταν π.χ. ξεπαρκάρει από μια κάθετη θέση στάθμευσης,
  • Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Alert),
  • Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας (Travel Assist με Traffic Sign Recognition) και
  • νέας γενιάς σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος Park Assist.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία - πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση κινητήρων
  • Οικονομία καυσίμου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Τεχνολογία άνεσης & ασφάλειας
ξινά
  • Μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης στο Normal mode

Λίγα αυτοκίνητα έχουν συνδέσει τόσο έντονα την ύπαρξη τους με κάποια προσωπικότητα. Όπως έχει κάνει η ναυαρχίδα της Skoda με τη Σκλεναρίκοβα. Και πιο συγκεκριμένα, με τα μακριά πόδια της Σκλεναρίκοβα. Από την πρώτη κιόλας γενιά, σήμα κατατεθέν της Superb ήταν η δυνατότητα να κάτσεις στο πίσω κάθισμα σταυροπόδι, όσο ψηλός κι αν είσαι. Στην κυριολεξία. Η τεράστια ευρυχωρία είναι στοιχείο που συνεχίζει να καθορίζει το DNA της μεγάλης Skoda και να συνοδεύεται από επίσης κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας. Αλλά ΟΚ, χώρους για να βολευτεί με άνεση μια πεντάδα μπασκετμπολιστών και ασφάλεια τεθωρακισμένου πάντα προσέφερε η Superb. Τι νέο φέρνει η καινούργια, 3η γενιά; Ας τα δούμε ένα ένα.

 

Η σχεδίαση

Καταρχήν, η νέα Superb είναι πολύ πιο όμορφη εκπέμποντας δυναμισμό και κομψότητα συνάμα. Η καινούργια πλατφόρμα MQB του ομίλου VW έδωσε στους Τσέχους τη δυνατότητα να αλλάξουν τις αναλογίες του αμαξώματος. Το μήκους 4,861 mm, πλάτους 1.864 mm και ύψους 1.468 mm 5-θυρο οικογενειακό γεμίζει πλέον με πιο ομοιόμορφο τρόπο τη ματιά σου, χάρη στο μακρύτερο κατά 80 mm μεταξόνιο και τα μεγαλύτερα μετατρόχια. Το συνολικό σχήμα απαρτίζεται από καθαρές επιφάνειες με αιχμηρές γραμμές και θυμίζει στο πίσω μέρος κάτι από τετράθυρο κουπέ, τόσο ώστε να μην μπαίνει βέβαια στα σχεδιαστικά χωράφια του Volkswagen CC. Πρέπει εδώ να δώσουμε τα εύσημα στους δημιουργούς της Superb μιας και σπάνια τα τελικά σχήματα που φτάνουν στην παραγωγή μεταφέρουν το δυναμισμό και τη ζωντάνια των αρχικών concept, στην περίπτωσή μας του πρωτότυπου VisionC.

 

Η καμπίνα

Εδώ είναι από τις περιπτώσεις που αρχίζεις από την ουρά! Η σπηλιά που η Skoda επιμένει να αποκαλεί χώρο αποσκευών, μεγάλωσε άλλα 30 λίτρα φτάνοντας τα 625. Αν μάλιστα αναδιπλώσεις το πίσω κάθισμα η χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 1.760 λίτρα. Κορυφαίο νούμερο που συνοδεύεται από εύκολη πρόσβαση (η πόρτα ανοίγει με το τζάμι), τετραγωνισμένο και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και εύκολο άνοιγμα που καθιστά περιττό το χωρισμό της 5ης πόρτας σε δυο τμήματα, όπως ίσχυε στο απερχόμενο μοντέλο. Πλέον, το πορτμπαγκάζ μπορεί προαιρετικά να ανοίγει είτε ηλεκτρικά πατώντας το κουμπί είτε εντελώς αυτόματα περνώντας το πόδι σου κάτω από τον προφυλακτήρα! Για να μην αναγκάζεσαι να αφήνεις πχ. τα ψώνια από τα χέρια σου στο πάρκινγκ του super market. Περνώντας στις πίσω θέσεις, η ευρυχωρία παραμένει παροιμιώδης. Ακόμη και ένας τρίτος ενήλικας που θα καθίσει στη μέση, βολεύεται με περίσσεια άνεση παρά το ογκώδες κεντρικό τούνελ στο πάτωμα. Επιπλέον, οι μεγάλες πόρτες που ανοίγουν διάπλατα κάνουν πανεύκολο το μπες/βγες.

Φτάνοντας ακριβώς πίσω από το τιμόνι, εκτιμάς γρήγορα τη σωστή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, την καλή ορατότητα, την απροβλημάτιστη εργονομία και την πληρότητα των πληροφοριών που έχεις ακριβώς μπροστά σου, στην οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Τα υλικά εντυπωσιάζουν τόσο σε υφή όσο και σε συναρμογή δίνοντάς μας την πεποίθηση πως ποιοτικά αυτό είναι το καλύτερο μέχρι σήμερα μοντέλο της τσέχικης μάρκας. Το μόνο που λείπει από το ταμπλό είναι κάποια επιπλέον στοιχεία πολυτέλειας στο διάκοσμο που να αναδεικνύουν την δεδομένη προσοχή στη λεπτομέρεια και να κάνουν πιο αισθητή τη διαφορά από την Octavia. Αλλά τότε θα είχε πρόβλημα η Audi…

Ως γνήσιο Skoda πάντως, το εσωτερικό προσφέρει πολλές πρακτικές θήκες αλλά και δεκάδες απλές, έξυπνες ιδέες που διευκολύνουν την καθημερινότητα σου, όπως οι δυο ομπρέλες που βρίσκονται κρυμμένες στις εμπρός πόρτες, η ποτηροθήκη στην κονσόλα που βοηθά στο άνοιγμα των μπουκαλιών με ένα χέρι, το αφαιρούμενο φωτάκι του πορτμπαγκάζ που γίνεται φορητός φακός ή η δυνατότητα τηλεχειρισμού του συστήματος infotainment με το Skoda Media Command app. Με άλλα λόγια, στη νέα Superb η φιλοσοφία Simply Clever προσφέρεται σε μέγεθος XXL.

 

Στο δρόμο

Θα λέγαμε ότι η θέση του συνοδηγού είναι η λιγότερο ενδιαφέρουσα στη καμπίνα της Superb. Και αυτό επειδή δεν απολαμβάνεις ούτε τις ανέσεις των πίσω θέσεων, ούτε την οδήγηση. Γιατί αυτή η Superb είναι υπέροχη και στο δρόμο. Σε αυτό συμβάλλουν τα μέγιστα οι κινητήρες, όλοι τους διαλεκτοί ένας κι ένας από τη νέα σοδειά TSI και TDI, βενζίνης και diesel αντίστοιχα. Εκτός από τον βασικό βενζινοκινητήρα, όλοι τους μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ 4 από τους 8 προσφέρονται και με σύστημα τετρακίνησης Haldex 5ης γενιάς (βλέπε στο ΒΟΧ αριστερά). Το maximum της αποδοτικότητας πετυχαίνει η έκδοση Greenline με μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 3,7 lt/100 km και εκπομπές CO2 στα 95 g/km.

Στα περίχωρα της Τοσκάνης, όπου βρεθήκαμε για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας Skoda Superb, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις. Αρχίζοντας από τον 1.4 TSI των 150 ίππων μας άφησε άριστες εντυπώσεις με την ήσυχη, στρωτή λειτουργία του και τη δύναμή του που δίνει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,0 sec). Χάρη μάλιστα και στο σύστημα ACT που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν υπάρχει απαίτηση για μεγάλη ισχύ, η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer ήταν στα 7 lt/100 km (4,8 δίνει επίσημα η Skoda). Κατά την άποψή μας είναι η ιδανική επιλογή από τη γκάμα. Ακόμη καλύτερες ήταν οι εντυπώσεις από τον 1.8 TSI. Έχει ουσιαστικά τα ίδια χαρακτηριστικά λειτουργίας με τον 1.400άρη αλλά περισσότερη δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών (0-100 km/h σε 8,0 sec), χωρίς μάλιστα να ανεβαίνει υπερβολικά σε κατανάλωση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Είδαμε 8,5 lt/100 km δίχως ιδιαίτερη φροντίδα στο γκάζι. Ο κορυφαίος 2λιτρος TSI των 280 ίππων φέρνει στην επιφάνεια έναν διαφορετικό χαρακτήρα της Superb, με την σπορτίβικη πτυχή να υπερισχύει αυτή της άνεσης. Μπορεί να μη νιώθεις ότι η ισχύς φτάνει τα 280 PS, ωστόσο είναι τόσο πληθωρική που σε ωθεί να σανιδώνεις συνεχώς το γκάζι στο πάτωμα με στόχο τα 7,6 sec για το 0-100 km/h και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας. Την ίδια στιγμή η τετρακίνηση και το στιβαρό πλαίσιο φροντίζουν να περνάει ομαλά η δύναμη στην άσφαλτο και να μεταφράζεται σε υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, σε κάθε είδους δρόμο. Βέβαια, μην ξεχνάμε πως το φορολογικό μας σύστημα καθιστά την οποία αναφορά σε αυτό το μοτέρ τελείως φιλολογική.

Από τους diesel, πήραμε γεύση τόσο από τον 2λιτρο TDI των 150 ίππων που συνδυάζει σβέλτη μετακίνηση (0-100 km/h σε 8,8 sec) με πολύ χαμηλή κατανάλωση (6,7 lt/100 km είδαμε στο trip), όσο και από τον ιδανικό για την ελληνική αγορά 1.6 TDI. Οι 120 ίπποι μπορεί να μην ακούγονται πολλοί για το μέγεθος της Superb, ωστόσο έχει μπόλικη ροπή 250 Nm και επιταχύνει γραμμικά το μεγάλο Skoda. Η εργοστασιακή τιμή των 10,9 sec για το 0-100 km/h δεν πρέπει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα, όπως και η μέση κατανάλωση των 4,0 lt/100 km αφού στο ταξίδι μας είδαμε τιμές γύρω στα 5,9.

Ωστόσο δεν είναι μόνο οι κινητήρες που κάνουν τη νέα Superb ενδιαφέρουσα οδηγικά. Είναι το πρώτο μοντέλο της τσέχικης μάρκας που προσφέρεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης του πλαισίου Dynamic Chassis Control (DCC) που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που θέλει ανά πάσα στιγμή, μέσω του Driving Mode Select. Έτσι, μπορεί είτε να δώσει έμφαση στην άνετη μετακίνηση είτε να επιλέξει το Sport mode για πιο δυναμική οδήγηση. Οδηγώντας αρκετές εκδόσεις της Superb διαπιστώσαμε πως η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι δεδομένη σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζοντας ευχάριστες και ξεκούραστες διαδρομές, είτε στην πόλη είτε έξω από αυτήν. Ταυτόχρονα, η μεγάλη Skoda πατάει γερά, στρίβει με αποφασιστικότητα και χωρίς δράματα και το τιμόνι της ακούει στις εντολές του οδηγού έχοντας και σωστό βάρος. Αρκεί βέβαια να έχεις επιλέξει το SPORT mode, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο όπου το NORMAL και το COMFORT μαλακώνουν αρκετά την ανάρτηση και επιτρέπουν στο αμάξωμα να πλέει στις συνεχείς ανωμαλίες με υψηλή ταχύτητα. “Ευτυχώς”, για να έχουμε και κάποια παρατήρηση να γράψουμε για την καινούργια ναυαρχίδα της Skoda, που αναμένεται στην Ελλάδα προς τα τέλη του 2015.

συμπέρασμα

Στη νέα Superb οι αξίες της Skoda αναδεικνύονται στο μέγιστο βαθμό. Πραγματικά από τις περιπτώσεις που ψάχνεις με το μικροσκόπιο να βρεις αρνητικό σχόλιο, η νέα τσέχικη ναυαρχίδα μας άφησε άριστες εντυπώσεις στην πρώτη μας οδηγική εμπειρία, σε κάθε τομέα.

Skoda Superb 2015

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...