ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Bentley Continental GT V8 & Flying Spur

Οδηγούμε τα δύο πιο δημοφιλή μοντέλα και ονειρευόμαστε …ανάπτυξη

  • -
  • -

Μπορεί οι οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας να είναι κακές, όμως η αυτοκινητοβιομηχανία ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν, δημιουργικό, που κλείνει το μάτι σε νέες αγορές οι οποίες απαιτούν πολυτελείς και πολύ πιο ακριβές προτάσεις  ανεβάζοντας τον πήχη όλο και ψηλότερα. Πέρσι ήταν μια χρονιά ρεκόρ για την Bentley που κατάφερε να πουλήσει 10.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Η Kosmocar έφερε στην Ελλάδα δύο από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της γκάμας ώστε να πάρουν μία γεύση οι δυνητικοί πελάτες με φουσκωμένο πορτοφόλι και μαζί με αυτούς κι εμείς, να γευτούμε λίγη από τη μαγεία που μπορεί να παρέχει απλόχερα η Βρετανική μάρκα.

 

Flying Spur

Υπό κανονικές συνθήκες είναι το αυτοκίνητο που απολαμβάνεις από το πίσω δεξί κάθισμα. Είναι η τετράπορτη εκδοχή του αμαξώματος της Continental με λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να παρέχονται περισσότεροι χώροι εκεί ακριβώς που χρειάζονται. Η νέα Flying Spur παρουσιάστηκε στο κοινό στην περσινή έκθεση της Γενεύης και πλέον η παραγωγή της βρίσκεται στο ζενίθ.

Εμφανισιακά μοιάζει με την Continental, ωστόσο προσεγμένες πινελιές δίνουν έναν πολυτελέστερο τόνο στο σύνολο σε σύγκριση με τον αμιγώς σπορ χαρακτήρα της δίπορτης GT. Οι αναλογίες της  παραπέμπουν σε saloon που δημιουργήθηκε για VIP μετακινήσεις ωστόσο κάτω από το καπό ο εξάλιτρος W12 είναι έτοιμος για χαμηλές …πτήσεις. Πρόκειται για το γνωστό μπλοκ της VW με τους δίδυμους V6 συνδεδεμένους υπό γωνία 72o που αποδίδει 625 ίππους. Με τη βοήθεια της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης τετρακίνησης, τα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 4,6 sec και η τελική αγγίζει τα 320 km/h. Το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο της ZF μπορεί να αλλάξει σχέση σε 600 ms αφήνοντας τα τεράστια αποθέματα ροπής των 800 Nm να κάνουν αυτό που πρέπει. Αν κάτι είναι συγκλονιστικό στην τετράπορτη Bentley είναι η ποιότητα κύλισης. Ξετυλίγει το κουβάρι της διαδρομής με μια μοναδική φινέτσα και φιλτράρονται αποτελεσματικά οι ανωμαλίες από το τερέν, αλλά και όποια υπόνοια θορύβου από κινητήρα, ελαστικά ή αεροδυναμική. Η ποσότητα δύναμης είναι τέτοια, που σε κάνει να ξεχνάς ότι κρατάς στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο σχεδόν 2,5 τόνων.

Κι ενώ κατά βάση ασχολείσαι με το πόσο άμεσα επιταχύνει, τα φρένα είναι εξίσου εκπληκτικά στο πως καταφέρνουν να τιθασέψουν την ορμή της Flying Spur όταν αναπτύσσει ταχύτητες που είναι αρκετά πάνω από τα 150km/h. Βέβαια απολαμβάνοντας τη διαδρομή από το πίσω κάθισμα έχεις πολλά περισσότερα πράγματα να ασχοληθείς αφού οι προσφερόμενες ανέσεις φτάνουν σε επίπεδο Liar Jet. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης μπορούν να εκτοξεύσουν το κόστος και χάρη στη βοήθεια της Mulliner ικανοποιούνται ακόμη και οι πιο ακραίες στυλιστικά επιθυμίες. Στο βασικό μενού εξοπλισμού περιλαμβάνονται συστήματα πολυμέσων high-end, καθίσματα με μασάζ για ξεκούραστες διαδρομές και πολλά άλλα. Δεν μένει ανικανοποίητη ούτε και η όσφρηση, αφού τα υλικά του σαλονιού αναδύουν μια εκλεπτυσμένη αύρα που σου εντυπώνεται. Το βασικό κόστος της Flying Spur είναι 170.000 ευρώ και αναλόγως του εξοπλισμού ο υποψήφιος πελάτης θα υποχρεωθεί να καταβάλει πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ επιπλέον σε φόρους. Τα αξίζει κάθε ευρώ του τιμήματος.

 

Χαϊδεύεις το δεξί πεντάλ σε ρόλο σοφέρ και ανακαλύπτεις ότι κινείσαι με υπερβολική ταχύτητα για τα δεδομένα της όποιας οδού

 

 

 

Continental GT V8

Ο Βενιαμίν λόγω κινητήρα της σειράς Continental αποκαλύπτει ένα διαφορετικό πρόσωπο της μάρκας από αυτό που φαντάζονται όσοι δεν γνωρίζουν το DNA της Bentley. Η GT καταφέρνει να παντρεύει την ανόθευτη οδηγική απόλαυση με την πολυτέλεια και τη μοναδικότητα. Είναι το μοντέλο που δημιουργήθηκε έχοντας ως προτεραιότητα την τέρψη του οδηγού και μπορεί να μετατρέψει ακόμη και τον πιο καθωσπρέπει ιδιοκτήτη σε «χούλιγκαν» του δρόμου. Χρησιμοποιεί το νέο τετράλιτρο V8 turbo που αποδίδει 507 ίππους και 660 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα με γραμμικό τρόπο από τις 1700rpm έως τις 5000 rpm. Υιοθετεί το ίδιο αυτόματο κιβώτιο της ZF με μετατροπέα ροπής και όμοιο σύστημα τετρακίνησης με την αδελφή λιμουζίνα Flying Spur.

Το σύστημα μετάδοσης υπό κανονικές συνθήκες κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40:60 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα και μπορεί να τροποποιηθεί σε ποσοστό 15:85 δίνοντας περισσότερο πισωκίνητο χαρακτήρα. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και από διάταξη με τραπεζοειδείς συνδέσμους  πίσω. Οι αερόσουστες διαθέτουν σύστημα διατήρησης σταθερής της απόστασης από το έδαφος και τα αμορτισέρ έχουν τέσσερις θέσεις απόσβεσης μεταξύ άνεσης και Sport.

Πατώντας το κουμπί εκκίνησης στο ταμπλό έρχεται στα αυτιά σου το μελωδικό μπάσο γουργούρισμα του V8 που υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις εφάμιλλες με αυτές ενός supercar. Στις γνωστές μετρήσεις 0-100km/h καταγράφει χρόνο 4,8 sec και η τελική φτάνει στα 303km/h. Από τη θέση του οδηγού η GT V8 δεν κρύβει την αδράνεια της ειδικά στις μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα. Το πεδίο δόξης είναι λαμπρό στον ανοιχτό δρόμο και τις καμπές όπου μαζεύει πολλά χιλιόμετρα και η μόνη έγνοια είναι οι βραδυκίνητοι προπορευόμενοι που τηρούν το όριο ταχύτητας…

Μετά την αρχική εξοικείωση με τους 2,3 τόνους του συνόλου αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι τελικά η GT είναι αρκετά ευέλικτη και εύκολα ελέγξιμη χάρη στη γρήγορη κρεμαγιέρα που χρειάζεται μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη. Οι 20άρηδες τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 275/40 έχουν τεράστια περιθώρια πρόσφυσης, που δύσκολα θα εξαντλήσει ο μέσος οδηγός αφού η σκέψη και μόνο στην απώλεια ελέγχου σε κάνει ασυναίσθητα να παίρνεις την πίεση από το γκάζι. Ενημερωτικά η τιμή χωρίς τους φόρους για την  Continental GT V8 ξεκινά από τις 143.000 ευρώ. 

 

Μόλις συνηθίσεις το μέγεθος και ξεχάσεις την τιμή της Continental GT, τότε πραγματικά απολαμβάνεις την οδήγηση της

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...