Δοκιμή Classic: Land Rover series ΙΙΙ - Ιχνηλάτης

Μακριά από πολιτισμένους δρόμους, ένα Land Rover έφτιαχνε διαχρονικά τους δικούς του.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολύ πριν κερδίσει το συνοδευτικό Defender, όταν μιλούσες για Land Rover όλοι καταλάβαιναν. Ήξεραν ότι δεν μπλέκονται τα μοντέλα, η γκάμα ήταν μονοδιάστατη και η αναφορά της αφήγησης αφορούσε το εμβληματικό τετράγωνο σκληροτράχηλο μοτίβο μιας κατασκευής, προορισμένης για περιπέτεια. Μιας κατασκευής προορισμένης για να ακυρώνει το ακατόρθωτο.  


Όπου γης και πατρίς!

Αν ήθελες να περιγράψεις το πεδίο δράσης ενός Land Rover αυτή την ατάκα έπρεπε να χρησιμοποιήσεις. Άλλωστε όποια πέτρα και αν σηκώσεις στον πλανήτη, ένα Land Rover έχει αφήσει το αποτύπωμα του. Γεννημένο για εξερεύνηση και ερωτευμένο με το ανάγλυφο της γης που πατάνε οι τροχοί του, ανέκαθεν γοητευόταν από δυσκολίες. Μια ιστορία που ξεκίνησε από το 1948 και έμεινε αγέρωχη στις αξίες της για 68 ολόκληρα χρόνια.

Η ιστορία του μπορεί να έχει συνέχεια σε πολιτισμένο, μοντέρνο και επίκαιρο μοτίβο, όμως η σύντομη γνωριμία στην παράλληλη συνύπαρξη παλιού και νέου, έκανε το παρελθόν ιδιαιτέρως γοητευτικό. Το εν λόγω Land Rover βγήκε από γραμμή παραγωγής του Solihull το 1982 στην series III μορφή του, με τα φώτα του να έχουν μετακομίσει στα φτερά πλέον από την εσοχή της μάσκας, συμμορφώνοντάς το με χώρες που είχαν κανονισμούς που το απαιτούσαν.

Η αίσθηση του πρωτόγονου είναι σαφής, αλλά ταυτόχρονα είναι και η επιβεβαίωση του ιδανικού όταν οι τροχοί του βγαίνουν από τα όρια ενός οριοθετημένου δρόμου. Ακόμα και χωμάτινου! Σε αυτό το Land Rover δώστου κροκάλα, λασπουριά, χαντάκι, λοφάκι και νερά και θα βγάλει χαμόγελο. Οι χαοτικοί τζόγοι από το τιμόνι θα εξαφανιστούν, οι άκαμπτοι σε σουστόφυλλα αποκτούν άθραυστο νόημα σε κάθε εμπόδιο που νιώθουν οι τροχοί με το ψωμωμένο προφίλ και το κοντό μεταξόνιο με τους ανυπάρκτους πρόβολους είναι βάλσαμο για να εγκαταλείπεις το δρόμο προς το χωράφι, έτσι απλά. Με μια γενναία τιμονιά! H υποβοήθηση δεν υπάρχει ούτε στα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, ούτε στα τέσσερα ταμπούρα με την αστεία αίσθηση και επιβραδυντική ικανότητα. Τουλάχιστον το 4άρι σασμάν είναι στην εποχή του συγχρονιζέ και προσφέρει αυτό το χαμένο στο παρελθόν κούμπωμα, που νιώθεις το κλακ του πετυχημένου παντρέματος δυο γραναζιών. Τέσσερις κύλινδροι των 2.286 cc, τραγουδούν τον diesel αργόστροφο σκοπό και σερβίρουν ντουμάνια, και ράθυμους καλπασμούς 65 αλόγων στις 4.000 rpm, συνοδεία 154 Nm ροπής στις 2.000 rpm. Δεν χρειάζεται καν να προσεγγίσεις τις 4.000 rpm, θα νυχτώσεις! Αφήνεις τη ροπή να κάνει δουλειά, άλλωστε το βάρος παρά το σκληροτράχηλο της κατασκευής και την τετρακίνηση είναι δεν είναι 1.400 κιλά.



Σίγουρα δεν θα το θυμάσαι για τις επιδόσεις του, δεν θα ξαναορμήξεις δεύτερη φορά σε στροφή και δύσκολα θα απολαύσεις τη φορτηγήσια αίσθηση σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Ούτε καν σε βατό χωματόδρομο! Το ψηλό κέντρο βάρους και οι υπαρκτές κλίσεις (απουσία αντιστρεπτικών) προκαλούν από ναυτία μέχρι τρόμο, αν του φερθείς σαν κανονικό αυτοκίνητο. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι υπέρ του, όταν το δεις σαν πρόσκοπο που ψαχουλεύει τη φύση. Το αλουμινένιο τετράγωνο κορμί του δεν μασάει από κλαδιά που σέρνονται επάνω του, το ικανό ύψος απομακρύνει την κοιλιά από κακοτοπιές, ενώ ακόμα και αν φτάσει σε σημείο επαφής με το έδαφος, το γαλβανισμένο σασί τύπου σκάλας είναι εδώ, για να χτυπιέται σαν χταπόδι κάτω και να ζητάει την επανάληψη. Όσο εύκολα βουτάει στα νερά, άλλο τόσο γρήγορα στραγγίζει και η απλότητα του εσωτερικού είναι «ντυμένη» με μέταλλο και τα απολύτως απαραίτητα. Μια σειρά από λεβιέδες εμπλέκουν τον εμπρός άξονα στο παιχνίδι της πρόσφυσης, ενώ οι βοηθητικές σχέσεις της τετρακίνησης δίνουν αναπάντεχη αναρριχητική ικανότητα.

Και όλα αυτά το σχεδόν 40ετες Land Rover τα προσφέρει καθημερινά στον ιδιοκτήτη του με πιστή επαναληψημότητα ως εργαλείο δουλείας σε αγρόκτημα και όχι ως μουσειακό είδος. Φίλε Ντίνο, να το χαίρεσαι!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ LAND ROVER DEFENDER



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...