Πρεσβευτής ασφάλειας

Πίσω από την εικόνα ενός διαχρονικά άρτιου supermini, κρύβεται ένα τεχνολογικό πάρκο ασφάλειας για την προστασία οδηγού και επιβατών.


Η βασικότερη αποστολή του στην δημοφιλή κλάση Β είναι να ξεχωρίζει σε κάθε τομέα, με στόχο να προσφέρει το μέγιστο που προστάζουν οι κανόνες της εποχής.

Από το 1975 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Polo ζούσε πάντα μια παράλληλη ζωή με το Golf. Ο χαρακτηρισμός mini-Golf άλλωστε, εκτός από υπερβολικά κλισέ είναι και ο πιο εύστοχος από όσους συνοδεύουν το σουπερμίνι της Volkswagen.

Ανέκαθεν ήταν στις πρωτοκλασάτες επιλογές στα supermini. Ανέκαθεν έφερνε και κάτι καινούργιο στην κλάση.

Όπως κάθε προηγούμενο έτσι και το σημερινό Polo έχει φέρει χαρακτηριστικά από την ανώτερη κατηγορία. Mεγάλωσε σε διαστάσεις και ωρίμασε σε χαρακτήρα, ωστόσο έγινε πιο νεανικό σε σχεδίαση και απολαμβάνει τα οφέλη της νέας πλατφόρμας MQB όσον αφορά τη στιβαρότητα και την χωροταξική ευρυχωρία στην αποκλειστικά 5θυρη καμπίνα του.

Στην 6η του γενιά και με σχεδόν 17 εκατομμύρια πωλήσεις για όσες προηγήθηκαν, δείχνει πλήρες σε κάθε τομέα και έτοιμο να συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του!

Δυναμικό και προικισμένο

Παραδοσιακά η ψυχή του αυτοκινήτου είναι οι κινητήρες και η Volkswagen προσφέρει σαν βασικό κινητήρα στη γκάμα του Polo τον ατμοσφαιρικό 3κυλινδρο χιλιάρη των 75 ίππων, ενώ ο αντίστοιχος υπερτροφοδοτούμενος TSI σε εκδόσεις 95 και 115 ίππων εξασφαλίζει το συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Για ακόμα καλύτερες επιδόσεις υπάρχει ο 1.5 TSI με 150 ίππους, ενώ ο turbodiesel των 1.6 λίτρων με τους 95 ίππους αναλαμβάνει τη θέση του για όσους αναζητούν ροπή και υψηλή αυτονομία. Παράλληλα η CNG έκδοση με τον μικρό TSI στους 90 ίππους θα είναι διαθέσιμη για όσους επιθυμούν να μετακινούνται με διπλό καύσιμο και τα καθαρά οφέλη του φυσικού αερίου.

Φυσικά η Volkswagen δεν ξεχνά τους γρήγορους που θα τους γοητεύσει η GTI έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα στους 200 ίππους.

Όλες οι υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις προσφέρονται και με το 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, ενώ το χειροκίνητο 5άρι είναι βασική επιλογή στις δυο πρώτες εκδόσεις που ανοίγουν την λίστα και το 6άρι στις υπόλοιπες.

Κινητήρες και αποδόσεις για κάθε γούστο και κάθε ανάγκη δίνουν στο supermini από το Βόλφσμπουργκ την εύστοχη ποικιλία που αναζητά ο αγοραστής της κατηγορίας.

Παραμένοντας στα ενδότερα, ένα μοντέρνο σε εικόνα εσωτερικό με το ταμπλό να έχει κλίση προς τον οδηγό, κλέβει ευχάριστα την παράσταση.

Ο φωτεινός και φινετσάτος διάκοσμος και η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι σε υψηλό επίπεδο όπως και οι χώροι για 5 επιβάτες, ενώ τα 355 lt του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται στις κορυφαίες τιμές ανάμεσα στον άμεσο ανταγωνισμό.

Διαθέσιμο πλέον σε 14 χρώματα, αλλά και με γενναία δυνατότητα εξατομίκευσης τόσο έξω όσο και στο κομψά δυναμικό και σύγχρονο εσωτερικό, δεν υπάρχει περιορισμός στα σύγχρονα θέλω του ενδιαφερόμενου (8 χρωματισμοί ταμπλό, κονσόλας και πάνελ θυρών, 11 διαφορετικές επενδύσεις καθισμάτων και 11 σχέδια ζαντών από 15’’ έως 18’’).

Και βέβαια υπάρχει και η ειδική έκδοση Beats (σε συνεργασία με τον ομώνυμο οίκο ηχοσυστημάτων), που δηλώνει το προφανές και ξεχωρίζει από τα αυτοκόλλητα στο καπό και την οροφή, τα λογότυπα beats στις μεσαίες κολόνες, τις επενδύσεις, το κατώφλι των εμπρός θυρών και τα σπορ καθίσματα από το συνδυασμό ύφασμα/δέρμα.

Φυσικά το ηχοσύστημα Beats με 8κάναλο ενισχυτή, 6 ηχεία και συνολική ισχύ 300 W, είναι το ζουμί της έκδοσης και προσφέρει ήχο κρύσταλλο!

Με πλούσιο εξοπλισμό αναλόγως την έκδοση, το Polo προσφέρει στο κέντρο του ταμπλό έγχρωμη οθόνη αφής από 6,5’’ έως 8’’ που φροντίζει για την ενημέρωση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία.

Διαθέσιμο πλέον σε 14 χρώματα, αλλά και με γενναία δυνατότητα εξατομίκευσης τόσο έξω όσο και στο κομψά δυναμικό και σύγχρονο εσωτερικό, δεν υπάρχει περιορισμός στα σύγχρονα θέλω!

Το επίπεδο υπηρεσιών είναι υψηλό για την κατηγορία και το Polo είναι προετοιμασμένο για να ακολουθήσει τις ανάγκες της εποχής και να εκπληρώσει τις επιθυμίες των εξειδικευμένων χρηστών της ψηφιακής τεχνολογίας.

Ακόμα και από την βασική έκδοση Trendline, συστήματα υποβοήθησης όπως επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με αυτόνομο φρενάρισμα, ανίχνευση πεζών, αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων - Multi-collision Brake, Hill Hold Assist, αποτελούν ένα επιπλέον μαξιλαράκι ασφαλείας στην δύσκολη καθημερινότητα είτε αστικής είτε περιαστικής δράσης που το supermini της Volkswagen προσαρμόζεται με την ίδια ευκολία.

Το νεότερο Polo οπλίζεται με κάθε επικαιρότητα από τα πλούσια τεχνολογικά ράφια της VW και συμμαχεί με την ασφάλεια, ως προστάτης οδηγού και επιβατών.

Αναλυτικά μπορούμε να δούμε το ρεπερτόριο και τη δράση της κάθε μιας ξεχωριστά:

Nέα γενιά ESP (της Bosch) με λειτουργία Wheel-Off Detection

Το γνωστό σύστημα ευστάθειας που μέσω αισθητήρων ενεργοποιεί τα φρένα ανάλογα με το ποιο τμήμα του αυτοκινήτου (εμπρός ή πίσω) αντιδρά εκτός των κανόνων (υποστρέφει ή υπερτρέφει).

Η νέα γενιά ESP προσφέρει λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου και προειδοποίει στην περίπτωση αποσύνδεσης τροχού (λειτουργία Wheel-Off Detection που ουσιαστικά προειδοποιεί αν τα μπουλόνια του τροχού δεν είναι σφιγμένα).

Front Assist με City Emergency Braking

Το Front Assist χρησιμοποιεί τον αισθητήρα ραντάρ (ενσωματωμένο στο εμπρός τμήμα του οχήματος) και παρακολουθεί συνεχώς την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Βοηθά τον οδηγό σε κρίσιμες καταστάσεις προετοιμάζοντας το σύστημα πέδησης και προειδοποιώντας τον, μέσω οπτικών και ηχητικών σημάτων.

Σε δεύτερο στάδιο, με σύντομο, προειδοποιητικό φρενάρισμα παροτρύνει τον οδηγό να αντιδράσει. Αν το φρενάρισμα είναι ανεπαρκές, τότε το σύστημα παράγει αυτόματα την απαραίτητη πίεση πέδησης ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση, που σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να είναι πολύ σφοδρότερη.

Αν δεν υπάρξει καμία αντίδραση από τον οδηγό, το Front Assist επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο – εάν χρειαστεί, ακόμα και μέχρι να το ακινητοποιήσει. Το σύστημα προειδοποιεί επίσης τον οδηγό εάν πλησιάσει υπερβολικά το προπορευόμενο όχημα.

Η λειτουργία City Emergency Braking αποτελεί τμήμα του Front Assist.

City Emergency Braking

Λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 30 km/h και παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το αυτοκίνητο (έως και 10m) μέσω του αισθητήρα ραντάρ. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα που κινείται ή είναι σταματημένο, το City Emergency Braking φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο για να αποφύγει ή να μειώσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Επιπλέον, εάν ο οδηγός δεν πατήσει αρκετά δυνατά το φρένο, το σύστημα θα προσφέρει μέγιστη ισχύ πέδησης.

Pedestrian Monitoring

Η Παρακολούθηση Πεζών χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για να προειδοποιήσει τον οδηγό σχετικά με τους πιθανούς πεζούς στη διαδρομή του οχήματος. Αν ο οδηγός δεν λάβει σωστά μέτρα, το όχημα θα σταματήσει αυτόματα με πλήρη ισχύ του φρένου.

Proactive occupant protection system

Σύστημα που προετοιμάζει το όχημα (ενεργοποιεί τους προεντατήρες, κλείνει τα παράθυρα και την ηλιοροφή – αν υπάρχει) για προστασία των επιβατών πριν από μια σύγκρουση από την στιγμή που ανιχνεύουν οι αισθητήρες την πιθανότητα (π.χ. γλίστρημα ή απότομη μεταβολή πορείας-ταχύτητας).

Multi collision brake

Σύστημα που μετα από μία σύγκρουση φρενάρει αυτόματα το όχημα για να αποφευχθούν δευτερογενείς συγκρούσεις ή για να μειωθεί η σφοδρότητά τους.

Adaptive Cruise Control (ACC)

Το ACC διατηρεί την προεπιλεγμένη ταχύτητα μαζί με την προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει αυτόματα σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας έναν αισθητήρα ραντάρ ενσωματωμένο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός μπορεί να ορίσει την επιθυμητή ταχύτητα σε ένα εύρος από 30 έως 160 km/h.

Το ACC λειτουργεί είτε με μηχανικό κιβώτιο είτε με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και όταν το προπορευόμενο όχημα σταματήσει, το ACC φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς. Ο οδηγός μπορεί επίσης να ρυθμίσει την απόσταση ενεργοποίησης του συστήματος.

Blind Spot Monitor

Αποτρέπει συγκρούσεις που προκαλεί το τυφλό σημείο θέασης στους εξωτερικούς καθρέφτες. Με ένα LED σύμβολο στην άκρη των εξωτερικών καθρεφτών ειδοποιεί οπτικά τον οδηγό για οχήματα που βρίσκονται εκτός οπτικού πεδίου και πλησιάζουν από πίσω.

Το LED ανάβει και αν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας προς την κατεύθυνση του εντοπισμένου οχήματος, το σύμβολο αναβοσβήνει. Ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 30 km/h και χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για 20 μέτρα γύρω από το αυτοκίνητο. Το Blind Spot Monitor, συνδυάζεται με το σύστημα Rear Traffic Alert.

Το ACC λειτουργεί είτε με μηχανικό κιβώτιο είτε με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και όταν το προπορευόμενο όχημα σταματήσει, το ACC φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς

Rear Traffic Alert

Προειδοποιεί όταν κάνουμε όπισθεν π.χ από μια κάθετη θέση παρκινγκ. Αναγνωρίζει ακίνητα ή κινούμενα οχήματα πίσω και πλάγια τα οποία δύσκολα είναι ορατά στον οδηγό.

Οι αισθητήρες σκανάρουν έως και 40 μέτρα απόστασης ανιχνεύει ακόμη και αντικείμενα σε αποστάσεις μέχρι 40 μέτρα και αναγνωρίζει αντικείμενα κινούμενα με ταχύτητες άνω των 4 km/h. Προειδοποιεί με ακουστικό σήμα και αν ο οδηγός δεν ενεργήσει άμεσα μετα από αυτό, αρχίζει αυτόματα διαδικασία πέδησης.

Park Assist

Το Park Assist είναι ένα σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος που κατευθύνει αυτόματα το αυτοκίνητο σε παράλληλες ή κάθετες θέσεις στάθμευσης, ενώ παράλληλα μπορεί επίσης να βγάλει με όπισθεν το Polo από παράλληλες θέσεις στάθμευσης.

Ενεργοποιείται με την πίεση ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα και με την επιλογή του αντίστοιχου φλας προς την πλευρά που θα παρκάρει το αυτοκίνητο. Εντοπίζοντας (μέσω αισθητήρων υπερήχων) μία αρκετά μεγάλη θέση στάθμευσης (με 400 mm χώρου ελιγμών μπροστά και πίσω), η υποβοηθούμενη στάθμευση αρχίζει: ο οδηγός βάζει όπισθεν και το μόνο που χρειάζεται είναι να πατάει το γκάζι και το φρένο (μία αυτόματη λειτουργία πέδησης βοηθάει σε περίπτωση ανεπαρκούς χώρου). Το αυτοκίνητο αναλαμβάνει μόνο του το τιμόνι.

Manoeuvre Braking System

Σύστημα που επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν η ταχύτητα της όπισθεν είναι μεγάλη και ο προφυλακτήρας πλησιάζει προς το σταθερό εμπόδιο. Αρχικά ενημερώνει ηχητικά και στη συνέχεια του ηχητικού σήματος έρχεται και το φρενάρισμα.

Driver Alert System

Το Driver Alert System ή Σύστημα Ανίχνευσης Κόπωσης Οδηγού είναι εδώ και θα σου χτυπήσει το καμπανάκι της προσοχής.

Ανιχνεύει την αδυναμία συγκέντρωσης, παρατηρεί αυτό το «ύποπτο» στιλ οδήγησης, το συγκρίνει με τη διάρκεια της διαδρομής και αντιδρά αμέσως.

Θεωρεί ότι υπάρχει κόπωση του οδηγού και προειδοποιεί με μία ακουστική ένδειξη διάρκειας πέντε δευτερολέπτων, ενώ ένα μήνυμα εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων που προτείνει διάλειμμα.

Εάν ο οδηγός δεν κάνει διάλειμμα τα επόμενα 15 λεπτά, η προειδοποίηση επαναλαμβάνεται και πάλι.

Προβολείς LED

Εκτός από τα στάνταρ LED ημέρας οι αντίστοιχοι προβολείς διασφαλίζουν αμεσότητα φωτισμού, καθαρότητα φωτισμού και επάρκεια φωτεινότητας σε συνδυασμό με χαμηλά ηλεκτρικά φορτία. Συνδυάζονται με πίσω φώτα LED με τα αντίστοιχα οφέλη.

Hill Hold Assist

Σύστημα που αποτρέπει την οπισθοδρόμηση σε ένα δρόμο με έντονη κλίση ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα. Τα οποία απελευθερώνει με την αποσύμπλεξη.

Tyre pressure loss Indicator

Σύστημα που παρακολουθεί την πίεση ελαστικών μέσω αισθητήρων και ενεργοποιεί μια προειδοποιητική ένδειξη, ένα λαμπάκι δηλαδή στον πίνακα οργάνων, αν παρατηρηθεί απώλεια πίεσης.

Active Info Display

Το μοναδικό στην κατηγορία του που προσφέρει πλήρως ψηφιακή προβολή στον πίνακα οργάνων των 11,7’’ με δυνατότητα παραμετροποίησης από τον οδηγό πατώντας το σχετικό κουμπί στο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Στις τρεις επιλογές αναλόγως με τις ανάγκες και την διάθεση απεικονίζονται κλασικά στρογγυλά όργανα για ταχύμετρο - στροφόμετρο, αποκλειστικά ψηφιακές ενδείξεις ή γεμίζει η οθόνη με το χάρτη της πλοήγησης, συνοδεία βασικών πληροφοριών.

Connectivity

Στην εποχή που η συνδεσιμότητα είναι η νέα διάσταση της καθημερινότητας, τα νέα συστήματα infotainment και οι υπηρεσίες Car-Net της Volkswagen κάνουν το Polo, ένα με το smartphone.

Ο καλύτερος συνοδός σε όλες τις διαδρομές είναι το ηχοσύστημα!

Με το προαιρετικό Composition Media, η 8’’ οθόνη αφής περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θέλεις άμεσα. Η σύνδεση με το smartphone γίνεται με πολύ απλό τρόπο είτε μέσω Bluetooth είτε μέσω καλωδίου.

Στην τελευταία περίπτωση μάλιστα ενεργοποιείται το Apple CarPlay ή το Android Auto όταν το κινητό τηλέφωνο τρέχει λογισμικό iOS ή Android αντίστοιχα. Παράλληλα διαθέτει δύο θύρες USB και SD Card, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Η υπηρεσία Car-Net είναι η «γέφυρα», που ενώνει το αυτοκίνητο με το διαδίκτυο. Το αποτέλεσμα είναι ο οδηγός να ενημερώνεται με όλες τις πρόσφατες πληροφορίες, όπως είναι οι κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο, τον καιρό, τα νέα εστιατόρια και σινεμά της περιοχής, καθώς και τα πρατήρια με την τιμή καυσίμου.

Στις δυνατότητες του συστήματος περιλαμβάνεται και η εφαρμογή DoorBird όπου μπορείτε να μιλήσετε με τον επισκέπτη που περιμένει έξω από την πόρτα του… σπιτιού σας σε πραγματικό χρόνο, εφόσον φυσικά υπάρχουν κάμερες και ανάλογος εξοπλισμός στην οικία.

Στην πράξη

Η συνολική αίσθηση από την ποιότητα κύλισης, η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου και η πληροφόρηση από το τιμόνι, συγκαταλέγονται στα υπέρ της συμβίωσης με ένα Polo. Μπορεί στον ανοιχτό δρόμο ή στην στριφτερή διαδρομή να εμφανίζει πολλαπλάσια τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, όμως και στην πόλη που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του προσφέρει ευκολία και σπιρτόζικη διάθεση.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που κάποια αναφέρθηκαν παραπάνω, όσες φορές χρειάστηκαν στην προσομοίωση που τα υποβάλαμε απέδωσαν εύστοχα και με συνέπεια στην αποστολή τους, με προοδευτικότητα και χωρίς να τρομάζουν.

Πριν καν τα χρειαστεί όμως όλα αυτά εξασφαλίζοντας την μέγιστη παθητική ασφάλεια, στοιχεία που προκύπτουν με τα 5 αστέρια που κερδίζει και από το EURO-NCAP (προστασία ενηλίκων 96%, προστασία παιδιών 85%, προστασία πεζών 76%, συστήματα υποβοήθησης 59%) το Polo ξεχωρίζει και με την ενεργητική ασφάλεια που μεταφέρει στον οδηγό του.

Με σφραγισμένα τα παράθυρα στο ποιοτικό εσωτερικό με την αντίστοιχη ηχομόνωση, ελάχιστα φτάνουν στην καμπίνα για να σου χαλάσουν τη διάθεση. Τα άνετα καθίσματα και το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων καθιστούν απολαυστικές τις ώρες που θα περάσεις μαζί του, ενώ οι πλούσιες πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού δίνουν στο Polo δυναμικά χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν στα κορυφαία.

Τόσο η ανάρτηση και το πλαίσιο όσο και η αίσθηση και από τιμόνι και φρένα συντελούν ώστε να απολαμβάνεις γρήγορη οδήγηση με αποτελεσματικότητα και υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Συνολικά το νεότερο Polo δίνει αυτοπεποίθηση ακόμα και στο νέο οδηγό και εκπληρώνει τις προσδοκίες του έμπειρου και απαιτητικού. Κάτω από την ομπρέλα μάλιστα των ηλεκτρονικών παροχών σε επίπεδο ευκολιών και ασφάλειας, καταφέρνει να τοποθετηθεί ψηλά στον πήχη της κατηγορίας, με τον τίτλο του ολοκληρωμένου.

Συνολικά το νεότερο Polo δίνει αυτοπεποίθηση ακόμα και στο νέο οδηγό και εκπληρώνει τις προσδοκίες του έμπειρου και απαιτητικού

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: AntMoves

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουνίου 2018

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ